Megan II Problem(Çözüldü): starta ilk basışta çalışmıyor
48 Cevap20917 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


979 Mesaj
30 Kasım 2007; 21:04:35 

Özellikle sabahları start a ilk basmamda çalışmıyor. Bir süre kullandıktan sonra bir iki saat icinde yeniden calistirirsam problemsiz ilk basmamda çalışıyor! 4-5 saat kullanmayınca sonra ilk basmamda gene calismior. 2. basısta çalışıyor!
gerci fazla aldırmıyorum ama, yine de aklima takılıyor!
Sebebinin ne olduğunu bilen var mi?
60000km 2004 model benzinli otomatik!

NOT: Ekzantirik kasnagi ve triger kayisi degisimi yapilarak problem düzeldi



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________



 
278 Mesaj
30 Kasım 2007; 21:35:21 

sabahlari soguk oluyorsa normal diyecegim ama araban henuz 3 yasinda. kartli sistemde motor calisana kadar 10 sn kadar mars basar benim bildigim. sonra keser, ikinci kez start tusuna basmaniz gerekir. eger bu kadar marş basmasina ragmen calismiyorsa atesleme sistemini bir kontrol ettirmende fayda var; bujiler bobinler vs... yakit sisteminde bir sorun olacagini sanmiyorum, zira ikinci basista aliyor diyorsun.


_____________________________



979 Mesaj
30 Kasım 2007; 21:55:29 


quote:

Orjinalden alıntı: ayi terbiyecisi

sabahlari soguk oluyorsa normal diyecegim ama araban henuz 3 yasinda. kartli sistemde motor calisana kadar 10 sn kadar mars basar benim bildigim. sonra keser, ikinci kez start tusuna basmaniz gerekir. eger bu kadar marş basmasina ragmen calismiyorsa atesleme sistemini bir kontrol ettirmende fayda var; bujiler bobinler vs... yakit sisteminde bir sorun olacagini sanmiyorum, zira ikinci basista aliyor diyorsun.


İlk basista hafif gaz verirsem de calisiyor; garip bir sorun!
Ayrica 10 sn marsa basmiyor, surec 3 saniye falan suruyor, araba bir calisir gibi oluyor, bir kac ösürüyor, sorna duuruyor, ikincide calisior!


_____________________________



2656 Mesaj
30 Kasım 2007; 22:04:35 

Bence ya gercekten ciddi bir problem varki genelde meganlarda olan bir sorun atesle sisteminden kaynaklaniyor bobinler vs.. yada arac motor soguk oldugu icin yada akun azalmis oldugundan dolayi kendini fazla zorlamak istemedigi icin otamatik guc kesiyor servise gitmende fayda var sonrada olay iyice kotulesmesin orda gerekli testleri yaparlar ve net bir cevap alirsin.Baska bir hususta arabayi calistirirken gaz verme hem cig benzin atarsin hemde yeni nesil araclarda pek tavsiye edilen bir konu degildir motor zaten yeteri kadar ayarlamayla atesleme yapiyor fazlasi sorun oldugunu isaret etmektedir


_____________________________


My Love its My Job


 
3036 Mesaj
30 Kasım 2007; 22:19:34 

akü ömrünü doldurmuş olabilir.


_____________________________



1479 Mesaj
30 Kasım 2007; 23:10:57 

Aynısı benim başıma da geldi ve servise gittim. Abi kuvvetle muhtemeldir ki "volan okuyucu" soketinden çıkmıştır ya da yerine tam oturmamıştır.Nasıl oluyor diyeceksin,vallahi oluyormuş,hem de gaz kelebeğinin içinde hiç el değmeyen bir parça.


_____________________________

psn: xradiancexx
DV6-1146et


2063 Mesaj
1 Aralık 2007; 11:31:08 

havalar soğuduğu için soğuğa dayanıklı mazot almayada dikkat edin,ben kışın opet yazın shell alıyorum,opette -20 dereceye kadar donmama olayı var,bir tanesinde daha vardı ama hatırlayamadım şimdi...


_____________________________

"Life is hard. But it is harder when you are stupid."
-John Wayne


2178 Mesaj
1 Aralık 2007; 11:45:58 

İlginç bir durum. Arkadaşımın 2000 model corollası bile 255.000 kmde olmasına rağmen sabah -2 derecede ilk marşta 1snde hemen çalışıyor. Çok ilginç
Mutlaka ciddi bir problem var bence Aracınızı servise göstermenizi tavsiye ederim.
Saygılar..


_____________________________



2056 Mesaj
1 Aralık 2007; 13:45:45 

sorun birçok yerde olabilir yol bilgisayarında service uyarısı gözükmüyorsa ufak bir problem de olabilir ama bence önce yetkili servise bi götürün aracı bağlasınlar bilgisayara fiyat alın daha sonra özel bir servise ya da varsa ustanıza götürün servisler güzel fiyat çekiyolar çünkü. Ve de en önemlisi bu araçlar 3 yaşından itibaren çeşitli arızalar vermeye başlıyolar bakımlarını yaptırsanız bile.


_____________________________



2656 Mesaj
1 Aralık 2007; 15:13:24 

Petrol ofisinin olmasin o dizel ben oyle hatirliyorum
quote:

Orjinalden alıntı: stuka

havalar soğuduğu için soğuğa dayanıklı mazot almayada dikkat edin,ben kışın opet yazın shell alıyorum,opette -20 dereceye kadar donmama olayı var,bir tanesinde daha vardı ama hatırlayamadım şimdi...



_____________________________


My Love its My Job


 
137 Mesaj
1 Aralık 2007; 18:28:37 

selam arkadaşım bendede aynı sorun vardı benim aracımda megan scenıc 2004 var aküdenmiş değiştirdim kurtuldum sende değiştir


_____________________________



979 Mesaj
1 Aralık 2007; 20:07:51 

Havaların sogumasi ile alakası yok! Yazın da bu problem vardi!
Bugun bir servise goturdum.
Adam bakmadan bilmem ne bilmem nesi ariza yapmistir, parca degisicek dedi..
Megan 2 lerde yayginmis bu problem!
210 ytl fatura cıkardi.
Guvenilir bir servis bulmak da gercekten zor.

Sugarcocuk seninkisi de mi ikinci basista calisiordu?



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________



 
142 Mesaj
2 Aralık 2007; 1:41:23 

xms arkadaşın anlattığı sorun bizim araçta da oluyor(2004 megane II sedan 60000km).motor soğukken (yaz kış farketmez) ikinci marşata çalışıyordu.ilk marşta motordan tıkırtı şeklinde ses çıkarıp stop ediyor ancak ikinci marşta hemen çalışıyordu.ben ilk önce yakıt pompası ile ilgili bi sorun olduğunu düşünüyordum.sanki araba uzun süre çalışmayınca benzin geri çekiliyormuş gibi geliyordu.kafaya takmamaya çalıştım ama daha sonra gecenin bi yarısı eve dönerken araba arızalandı.debriyaja basınca motor rölantide kalmıyor stop ediyordu.İte kaka arbayı bi şekilde eve getirdim ama renault gözümden düştü.daha ertesi gün arabayı servise götürmek için arabayı çalıştırmaya kalktım .baktım arabada tık yok.servisi çağırdım akü bitmiş dediler.aküyü değiştirdiler araba bikaç gün düzeldi.sonra aynı sorun yine olunca servise götürdüm.araç 2 gün serviste kaldı sesi dinlediler.iki parçanın değişimi gerekti.oksijen sondası ve egzantirik mil kaptörü..şu an aracın çalışmasında sorun yok.ama ses kesilmedi.yani ilk marşta çalışıyor ama bir gece bekledimi araba ses yapıyor çalışırken....bu servislere güvenmek gerçekten çok zor.hele arabayı bir bayan servise götürüyorsa hemen nasıl daha fazla para alırızın derdine düşüyorlar.ben periyodik bakım için gitmiştim servise. servisteki adam, aracın 52000km de trigerini değiştirmem gerektiğini söyledi.neden dedim şu cevabı verdi(usta ağzıyla yazıyorum)'şimdi bunların bilyeler plastik biliyonmu,o yüzden sen bunu değiştir garanti olsun'.(ben de makine mühendisi çıkacam bu sene inşallah.adamına denk geldi yani..)dedim ki adama, yaw dedim 4 senedir okuyoruz daha plastik rulman diye bişe duymadık nasıl oluyo o iş anlat bakalım dedim..hemen kıvırmaya başladı tabi.diyor ki bana:''abi sen yanlış anladın ben kayışı diyorum sana,plastik ya o ''...bu adamlar tuttuklarının kanını emiyor.herkes dikkatli olsun...xms bana senin aracındaki gelişmeleri bildirirsen çok sevinirim.....




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rizeliMİRAÇ -- 2 Aralık 2007; 1:48:00 >


_____________________________

Ford Fiesta 1.4i Titanium Lp Aytozu Gri


 
841 Mesaj
2 Aralık 2007; 2:21:33 

RizeliMiraç dostum;
Bu marşa ilk basışta gelen ses beniim arabamdada var.( 2005 Clio Hb ) Bende bu sorun epey bir usta dolaştım.Ses Marş motorundan geldiğinde herkez mutabık.Ama kimisi marş motrunun rulmalarını değiştir geçer ,ben daha önce değiştirdim dedi.Kimisi bu rulmalar satılmıyor böyle kalsın hiç bir zararı yok dedi.Kime güveneceğimi bilemedim hala öyle duruyor.Sende bu rulmanların satılıp satılmadığını öğrenebilirsen belki problemini halledebilirsin aracının.


_____________________________

Söz konusu vatansa, gerisi teferruattır.
K.ATATÜRK


 
142 Mesaj
2 Aralık 2007; 12:32:47 

efemertmetin dostum;

senin arabandan da ses gelidiğini söylüyorsun ama ben birşey sormak istiyorum.senin arabadan gelen ses motor soğukken mi geliyor.Bir de bazen arabayı ilk marşata stop ettirecek kadar devri düşürüyor mu?çünki bende son kez servise gitmeden önce marşa bastığımda devir 2000d/d ye kadar yükselip daha sonra bahsettiğim tıkırtı ile birlikte 500 devirin altına kadar düşüyordu.bazen motor kendini kurtarıp devri toparlıyordu ancak bazen bahsettiğim gibi stop ediyordu ve ikinci marşta sorunsuz çalışıyordu.bir de xms kardeşin belirttiği gibi bu ses gelmeye başlayınca gaza dokunursan devir yükseliyordu ve motoru ses kesilene kadar çalışır vaziyette tutuyordu.


_____________________________

Ford Fiesta 1.4i Titanium Lp Aytozu Gri


2656 Mesaj
2 Aralık 2007; 12:38:13 

Demistim sana hadi gecmis olsun daha ciddi bir sorun olsa sana en az 500ytl masraf cikardi demekki kucuk bir sorun varmis umarim kolayca halledersin
quote:

Orjinalden alıntı: xms

Havaların sogumasi ile alakası yok! Yazın da bu problem vardi!
Bugun bir servise goturdum.
Adam bakmadan bilmem ne bilmem nesi ariza yapmistir, parca degisicek dedi..
Megan 2 lerde yayginmis bu problem!
210 ytl fatura cıkardi.
Guvenilir bir servis bulmak da gercekten zor.

Sugarcocuk seninkisi de mi ikinci basista calisiordu?



_____________________________


My Love its My Job


979 Mesaj
5 Aralık 2007; 18:28:29 

rizeliMİRAÇ!
Aracı dün servise teslim ettim. Ayni sendeki gibi oksijen sondası ve egzantirik mil kaptörünu degistimişler ve ilave olarak motor kulağını degistirmişler. 365YTL tuttu.
Şimdilik problem düzelmiş gibi.. İlk basişta çalışıyor!
Ama ilk çalışma sesi garip bir ses ve güven vermior! Yani ikinci çalışma sesi kadar kararlı değil!


_____________________________



 
142 Mesaj
8 Aralık 2007; 22:09:47 

xms pm attım sana....

bu arada benim de 3 ay evvel motor kulağı değişmişti.hatta baya sancılı bir işlem oldu.kulağı motora bağlayan civata kaynamıştı.çıkartamadılar.civata deliği vites kutusunun üzerinde olduğu için endişelendim biraz ama neticede tornacı çağırıp kaynayan civatanın üstüne delik açtırıp diş çektirdik....sorun çözüldü.


_____________________________

Ford Fiesta 1.4i Titanium Lp Aytozu Gri


 
212 Mesaj
12 Aralık 2007; 10:24:10 

Ya arkadaşlar hangi sorunu okusam benim arabada da gecikmeden çıkıyor. . 2004 megane ıı benzinli. İki gündür sabah ilk çalıştırmada araba çalışmıyor. Hava sıcaklığı +4 derece. Sıfırın altında bile rahatça çalışan araba şimdi 4. basışta ve gaz vererek çalışıyor. Bu nasıl şanstır ya.


_____________________________

2004 Megane II Sd. Dyn.Tekno LPG li


 
1069 Mesaj
12 Aralık 2007; 12:00:14 

kaptör arızası benim arabamda verdi. hafta sonu yaptırdım benim yolda giderken stop ediyordu. servis direk sabah ilk çalışmada ses yapıyormu diye sordu hayır dedim. bu sorun başımıza çok geliyor dedi. sabah çalışmada ses yapsaydı kaptorle birlikte bide kaydırıcı varmıs o nu da değişmesi gerekirdi dedi. sanırım genel sorun bu


_____________________________


2011 Mitsubishi ASX


 
841 Mesaj
12 Aralık 2007; 15:02:36 

Önclelikle kusura bakmayın cevabım baya gecikti.
Bu ses motor sogukken yapıyor genellikle ama gecenlerde arabayı 10 - 15 gün çalıştırmadım ilk bassışımda sorusuz ve sessiz bir şekilde çalıştı.10 km kadar yol gittim motoru durdurdum.Tekrar basışımda ses geldi.Ama motor iyice ısındıktan sonra bu sesi yapmıyor diyebilirim.
İkinci sorduğun stop edecek kadar devir düşüklüğü nadir olarak bir kaç kez başıma geldi.

quote:

Orjinalden alıntı: rizeliMİRAÇ

efemertmetin dostum;

senin arabandan da ses gelidiğini söylüyorsun ama ben birşey sormak istiyorum.senin arabadan gelen ses motor soğukken mi geliyor.Bir de bazen arabayı ilk marşata stop ettirecek kadar devri düşürüyor mu?çünki bende son kez servise gitmeden önce marşa bastığımda devir 2000d/d ye kadar yükselip daha sonra bahsettiğim tıkırtı ile birlikte 500 devirin altına kadar düşüyordu.bazen motor kendini kurtarıp devri toparlıyordu ancak bazen bahsettiğim gibi stop ediyordu ve ikinci marşta sorunsuz çalışıyordu.bir de xms kardeşin belirttiği gibi bu ses gelmeye başlayınca gaza dokunursan devir yükseliyordu ve motoru ses kesilene kadar çalışır vaziyette tutuyordu.



_____________________________

Söz konusu vatansa, gerisi teferruattır.
K.ATATÜRK


979 Mesaj
18 Aralık 2007; 0:01:24 

Benim problem gene nüksetti.. 2. gün önce sabah araba 3. basışta calıstı, bugun de 2. basısta calisti.
Servisi aradim hangi benzini kullaniorsun dedi. 95 oktan kullanıcaksin vs..
Bayramdan sonra getir bakalim dediler!


_____________________________



2056 Mesaj
18 Aralık 2007; 0:23:03 

normaldir bu megane II ler 3 yaşından sonra düzelmek bilmeyen problemler çıkarıyolar bizimki de aynı şekilde yapıldı deniyor tekrar bozuluyor (farklı bir arıza)


_____________________________



2599 Mesaj
18 Aralık 2007; 12:57:46 

MANYETIK TUTUCU SOKETINI SIKTIR BIR SERVISTE


_____________________________

samsung / yamaha / toshiba / pioneer / monitor audio / dali / mk sound


3353 Mesaj
18 Aralık 2007; 19:47:52 

ya bende bu benzin işine taktım kafayı iyi diye 97 oktan kullanıyordun herkes 95 felan diyo yiyecem kafayı bunun doğrusu nedir yawwww..


_____________________________



11272 Mesaj
18 Aralık 2007; 20:50:05 

1.6 megane larda 95 oktan kullanmanız gerekir ne turbo var nede yüksek sıkıştırma oranı. motorlarınınz 95 oktan benzine ayarlı 97 oktan faydadan çok zarar verir.


_____________________________

2013 VW Golf 1.4 TSI ACT DSG Highline BEYAZ Sunroof, U Led, Led Stoplar, 18" Durban, Adaptif Şasi, ErgoAktive Koltuk, Elektrikli Katlanır Yan Aynalar, Geri Görüş Kamerası, Discover Media, Renkli Yol Bilgisayarı. Yazlık 225/40/18 Potenza S001 Kışlık 205/55/16 WinterContact TS850


 
133 Mesaj
13 Mayıs 2008; 10:47:00 

benim arabamda sadece ilk çalışma sırasında çalışmıyor ve ses yapıyordu . araçdaki arıza bütün megene 2 özellikle 2004 modellerdeki kronik bir arızaymış. 12.05.2008 tarihinde ankara tokur yetkili servisinde yaptırdım 300 ytl tutuyor fakat trigeride değiştirirseniz 500-550 yi buluyor. Bu arızayı çok araştırdım yanlış bir parça değiştirmesinler diye 5-6 servis danışmanı ile görüştüm yaptıran megane kullanıcıları ile görüştüm bu arıza ile karşılaşacak kullanıcı arkadaşlar için buraya yazıyorum. Arabanız sabah ilk çalışma esnasında ses yapıyor ve ilk seferde çalışmıyor ikincide problemsiz çalışıyor vede sesi daha sonra tekrarlamıyorsa arıza eksantirik kayış kasnağından arızanın sebebide 4-5 saat araba park halinde beklediği zaman kasnağın içindeki yağı bırakıyor araç ilk çalışmayı kasnakta yağ olmadığı için ses yapıyor daha sonra yağ dolduğu için sesi kesiyor.


_____________________________



2247 Mesaj
13 Mayıs 2008; 16:46:21 

95 oktan iyidir
quote:

Orjinalden alıntı: yirthan

ya bende bu benzin işine taktım kafayı iyi diye 97 oktan kullanıyordun herkes 95 felan diyo yiyecem kafayı bunun doğrusu nedir yawwww..



_____________________________

New Astra Edition


triger


177 Mesaj
17 Mayıs 2008; 17:47:43 

60000 kmye gelmişsin.O araba sana daha ne sıkıntılar çıkaracak bak da gör...


_____________________________

<----VW Caddy 1.9 TDI---->
<--- Çorum Hitit Tuning Club --->


 
33 Mesaj
17 Mayıs 2008; 20:00:59 


quote:

Orjinalden alıntı: selonomi

60000 kmye gelmişsin.O araba sana daha ne sıkıntılar çıkaracak bak da gör...

her yerde renaultu kötülemeye başlamışsın. hayırdır bir sıkıntın mı var?


_____________________________

alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste


 
3865 Mesaj
17 Mayıs 2008; 22:55:15 

bu araclar anahtarli araclardaki gibi vurdurularak calistirlamiyor degil mi?


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Mayıs 2008; 15:18:44 

Çalıştırılıyor.. Arabayı 2 ye tak ve frenle debriyaja aynı anda basıp starta basar basmaz ayaklarını hem frenden hem debriyajdan çek.. böylelikle kontak açılmış olur.. sorada vurdurup çalıştır.. ancak bazen enjektör sorunu diyip arıza ya geçtiği oluyor.. bu durumda da beklmek lazım..


 
3865 Mesaj
18 Mayıs 2008; 18:47:59 


quote:

Orjinalden alıntı: downahar

Çalıştırılıyor.. Arabayı 2 ye tak ve frenle debriyaja aynı anda basıp starta basar basmaz ayaklarını hem frenden hem debriyajdan çek.. böylelikle kontak açılmış olur.. sorada vurdurup çalıştır.. ancak bazen enjektör sorunu diyip arıza ya geçtiği oluyor.. bu durumda da beklmek lazım..



tesekkurler, faydali bir bilgi oldu


_____________________________



2973 Mesaj
20 Mayıs 2008; 18:31:59 

Sakın arkadaşın dediği şeyi yapmayın.Gayet tehlikeli bir olay.Tanıdığımın başına geldi Laguna'yı vurdurdu.Triger kayışı kopması kadar bir sorun çıkarıyor.Baya masraflı.
quote:

Orjinalden alıntı: downahar

Çalıştırılıyor.. Arabayı 2 ye tak ve frenle debriyaja aynı anda basıp starta basar basmaz ayaklarını hem frenden hem debriyajdan çek.. böylelikle kontak açılmış olur.. sorada vurdurup çalıştır.. ancak bazen enjektör sorunu diyip arıza ya geçtiği oluyor.. bu durumda da beklmek lazım..




 
323 Mesaj
5 Temmuz 2008; 23:57:47 

merhaba..

bende megan II dynamic 2004 arac var.genelde stoptan 8-10 saat sonra çalıştırmaya çalışırsam ilk startta ses yapıyor ve çalışmıyor.bazen ikinci bazende 3 cüde çlışıyor..benim düşüncem sanki marş motoru erken bırakıyormuş gibi geldi bana..çünkü bir keressinde , ama sadece bir kere oldu bu,starta bastığımda araç çalışıncaya kadar marş mototu durmadı bu da yaklaşık 4 saniye sürdü.üstelik ses de yapmadı ve araba çalıştı.ama sadece bir kere oldu başkada olmadı.sanki programa ya da başka bir ayırıcıya ayar yapmak gerek.taa ki en az marş motoru 4-5 saniye volana bağlı kalsın.
allaha emanet olun


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


979 Mesaj
8 Temmuz 2008; 16:34:37 

İlk basista calismama probleminin kesin cozumu Eksantirik kasnaginin degistirilmesi...
Eger arabaniz 60 bini gecmediyse ve 4 yasini doldurmadiysa renault ucretsiz degistiriyor..
benim 60 bişni gectigi icin %70 indirim yapmislardi..
Ayrıca bu problemin cozumunu her servis bilmez..
Servisi eksantirik kasnagi konusunda uyarmaniz gerekior.
İstanbuldaysaniz bu konuda servis önerebilirim

quote:

Orjinalden alıntı: figor44

merhaba..

bende megan II dynamic 2004 arac var.genelde stoptan 8-10 saat sonra çalıştırmaya çalışırsam ilk startta ses yapıyor ve çalışmıyor.bazen ikinci bazende 3 cüde çlışıyor..benim düşüncem sanki marş motoru erken bırakıyormuş gibi geldi bana..çünkü bir keressinde , ama sadece bir kere oldu bu,starta bastığımda araç çalışıncaya kadar marş mototu durmadı bu da yaklaşık 4 saniye sürdü.üstelik ses de yapmadı ve araba çalıştı.ama sadece bir kere oldu başkada olmadı.sanki programa ya da başka bir ayırıcıya ayar yapmak gerek.taa ki en az marş motoru 4-5 saniye volana bağlı kalsın.
allaha emanet olun



_____________________________



 
323 Mesaj
8 Temmuz 2008; 18:38:00 


quote:

Orjinalden alıntı: xms

İlk basista calismama probleminin kesin cozumu Eksantirik kasnaginin degistirilmesi...
Eger arabaniz 60 bini gecmediyse ve 4 yasini doldurmadiysa renault ucretsiz degistiriyor..
benim 60 bişni gectigi icin %70 indirim yapmislardi..
Ayrıca bu problemin cozumunu her servis bilmez..
Servisi eksantirik kasnagi konusunda uyarmaniz gerekior.
İstanbuldaysaniz bu konuda servis önerebilirim

quote:

Orjinalden alıntı: figor44


sayın xms öncelikle yardımınız için teşekürederim. en başlarda motor kulağı exatrik kaptörü ve oksijen sondasından sonra düzeldi demişsiniz.şimdi eksantrik kayış kasnağı değişince kesin biter diyorsunuz.teyit amacıyla soruyorum acaba hangisi kesin sorunu çözer.ve bu işlemin bana maaliyeti ne olur? aracım 72000 km de ve lpgli.saygılarımla.


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


 
265 Mesaj
8 Temmuz 2008; 18:40:41 


quote:

Orjinalden alıntı: xms

İlk basista calismama probleminin kesin cozumu Eksantirik kasnaginin degistirilmesi...
Eger arabaniz 60 bini gecmediyse ve 4 yasini doldurmadiysa renault ucretsiz degistiriyor..
benim 60 bişni gectigi icin %70 indirim yapmislardi..
Ayrıca bu problemin cozumunu her servis bilmez..
Servisi eksantirik kasnagi konusunda uyarmaniz gerekior.
İstanbuldaysaniz bu konuda servis önerebilirim

quote:

Orjinalden alıntı: figor44

merhaba..

bende megan II dynamic 2004 arac var.genelde stoptan 8-10 saat sonra çalıştırmaya çalışırsam ilk startta ses yapıyor ve çalışmıyor.bazen ikinci bazende 3 cüde çlışıyor..benim düşüncem sanki marş motoru erken bırakıyormuş gibi geldi bana..çünkü bir keressinde , ama sadece bir kere oldu bu,starta bastığımda araç çalışıncaya kadar marş mototu durmadı bu da yaklaşık 4 saniye sürdü.üstelik ses de yapmadı ve araba çalıştı.ama sadece bir kere oldu başkada olmadı.sanki programa ya da başka bir ayırıcıya ayar yapmak gerek.taa ki en az marş motoru 4-5 saniye volana bağlı kalsın.
allaha emanet olun




servıs tavsıye edebılır mısınız??


_____________________________

Vayy bee neredeyse 10 yıl olmuş DH uyeligim.. :)


979 Mesaj
9 Temmuz 2008; 2:05:10 

İstanbulda Renser otomotiv
212 6315151
Orda Muammer usta vardir..
Probleminizi anlatin.. Benim de selamimi soyleyin (Mehmet Hoca deyin o anlar)
Yardimci olur


_____________________________



979 Mesaj
9 Temmuz 2008; 2:09:55 


quote:

Orjinalden alıntı: figor44


sayın xms öncelikle yardımınız için teşekürederim. en başlarda motor kulağı exatrik kaptörü ve oksijen sondasından sonra düzeldi demişsiniz.şimdi eksantrik kayış kasnağı değişince kesin biter diyorsunuz.teyit amacıyla soruyorum acaba hangisi kesin sorunu çözer.ve bu işlemin bana maaliyeti ne olur? aracım 72000 km de ve lpgli.saygılarımla.



motor kulağı exatrik kaptörü ve oksijen sondası degisiminden sonra problem düzelmedi, malesef nüksetti..
bosu bosuna para vermis olduk..
kesin çözüm ekzantirik kasnagini degistirmek
araban 72 bindeyse renaultun karsilayacagini sanmiorum ama sen yine bir zorla
prbolemin çöüzümünü istanbulda renser otomotivdeki muammer usta bilior
ara kendisi ile konus ne yapilmasi gerekiorsa yapar
o yetkili servis..


_____________________________



 
323 Mesaj
14 Temmuz 2008; 14:42:23 

XMS arkadaş, eksantrik kasnağı değişiminden sonra hiç start yapmama oldumu bu sıralar?


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


979 Mesaj
15 Temmuz 2008; 23:48:00 

Hayır olmadı..
quote:

Orjinalden alıntı: figor44

XMS arkadaş, eksantrik kasnağı değişiminden sonra hiç start yapmama oldumu bu sıralar?



_____________________________



 
323 Mesaj
19 Ağustos 2008; 14:44:45 

teşekürler XMS arkadaş..egzantrik kasnağını değiştirdim.. 350 ytl ye halloldu..sorun yok şimdilik..


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


 
28 Mesaj
14 Eylül 2011; 21:05:46 

arkadaşlar yaklaşık bir aydır sabahları ilk çalışmada araç marşı basıyor ama normal çalışmaya 8-9 saniye sonra başlıyordu. bu siteyi çok gezdim. ben aksaray ilindeyim. 2002 scenic var bende. herkes bir tarafı gösterdi. ama aksarayda oto 68 diye bir yer var ustanın adı erkan. derimki süper bi usta. dedimya herkes bi yerden dedi arıza için; yok benzin pompası, yok kasnak, bujiler, bobinler, enjektörler, akü, vs.vs. sonunda aracı beklettim usta bir gün işe geçerken ben çalıştırıp aracı dinleyeyim dedi allah razı olsun yaptı dinledi ve rölanti ayar sensörün arızalanmış dedi. götürdük dükkanına bir temizleyelim 1 hafta içinde hergün sabahları çalıştır normala girmezse o bozuk yoksa temizlememiz yetmiştir dedi. bu arada o sensörün içinden o kadar pislik çıktıki inanamazsınız. benim telim 5063703825 isteyen arasın ayrıntılı anlatırım. sonra 1 hafta boyunca çalıştırdım her gün yine aynı arızayı yaptı ancak gün gün geç çalışma saniyesi geriye doğru düştü. sonra işim gereği şehirden ayrıldım ve araç 4 gün hiç çalışmadı. geri gelip marşa bastığımda normal olarak çalıştı tabi müthiş sevindim. ben şunu anladım aracı alalı 2 yıl oldu ve bu araçların ustasını buldumu süper yok eğer bulamazsan sağlamıda bozuyorlar vesselam. mesela kasnaktan olabilirmi usta internetten böyle okudum dedim usta dediki abi senin araç 2002 ve yağsız kasnak o dedidiğin arızayı 2004 ve üzerleri verir onlar yağlı kasnak. ve buna benzer ayrıntılar yani usta harbi reno ustası. herkese slm. VATANIMA HASTAYIM.


_____________________________

MUTLAK BİR OLAN ALLAH A, KENDİSİNİN İSTEDİĞİ KADAR HAMDOLSUN. aksaray ili 2002 rxt fıstık yeşili tam bir rüya


 
28 Mesaj
23 Ocak 2012; 13:17:32 

arkadaşlar 2003 dahil aşağı modeller yağsız kasnak olduğu için her ustaya inanmayın. benim 2002 ilk marşta basmıyor sonrasında basıyordu. ve araç lpg li olduğundan enjektörleri tıkanmış. bana benzin pompası dendi volant okuyucu dendi hepsini denedim değiştirdim ancak düzelmezse söktürmük şartı ile. sonra düzelmedi en sonunde enjektör temizliği yaptırdım. düzeldi ancak 100-150 km sade benzin kullandım temizlikten sonra. ayrıntısını 5063703825 den görüşelim veririm.


_____________________________

MUTLAK BİR OLAN ALLAH A, KENDİSİNİN İSTEDİĞİ KADAR HAMDOLSUN. aksaray ili 2002 rxt fıstık yeşili tam bir rüya


 
5 Mesaj
22 Aralık 2012; 17:11:30 

Bende de megane 2 1.6 2009 model var. Aynı problemler bende de var.
yaz kış farketmez sabahları ilk marşta rolanti ya toplayamıyor stop ediyor, yada 10-15 sn dalgalanıp
duruyor. Gaza basınca topluyor ama benzini çiğ attığı için pis bir koku alıypr etrafı.
(Araç tüplü tüpte hiç bir sorun yok. İlk çalışmalar hep benzinde oluyor. Tüp sorun çıkarır diyorlar, bütün problemler benzinden kaynaklı çıkıyor. )
Ayrıca ben bu sorunlara ek olarak bir şey daha denedim. Aracıbenzine alıp 150km kadar hız yaptım. Yani
yakıt tüketimini oldukça artırdım. Benzin kesik kesik geliyormuş gibi araç duraksamaya başladı. Hızda dalgalanma olmaya başladı. Sonunda arıza almbasını yaktı. Kenara çekip stop ettim geri çalıştırdım lamba söndü.
Şimdi problemi tespit ettik. Çözüm denemelerime gelince.
İlk yaptığı zamanlar servise gittim servis benzin aşırı solvent kokuyor benzini değiştir dedi. Reno olduğu için opet ten al dedi:) Gerçekten değiştirdim benzini shell den almaya başladım. bir yıl kadar sorun olmadı. Bir kaç aydır problem yine olmaya başladı. Benzini biraz önce okudum, ben hep 97 alıyorum galiba almamam gerekiyormuş. Benzin 97 olduğu için mi acaba şimdi okuyunca anladım. (Boğaz kelebeğini temizlettğimde de sorun çözülmemişti.. )


_____________________________



 
260 Mesaj
18 Temmuz 2013; 21:36:47 

2001 Scenic OVT K4M motorlu aracımda, başlangıç ta soğuk daha sonra sıcak motorda iken geç çalışma 3 veya 4 üncü marş basışta çalışma problemi oluştu.
yetkili servis bilgisayara bağlandığında hiçbir hata bulamadı. Buna rağmen ( Aracımın LPG li oluşu sebebi ile) Depo şamandırası üzerinde bulunan benzin pompası (pompa nın benzin hattı üzerinde sürekli olması gereken benzini tutamayarak depo ya geri kaçırdığı düşünüldüğünden dolayı) yenisi ile değiştirildi. ancak sorun çözülmedi. (İşçilik dahil 120 TL. Yan sanayi VeKA marka 3 bar pompa ve sanayi işçiliği).
Servis önerisi üzerine solvent olduğu düşünülen mevcut Benzin bitirildi. Yeni alınan ve Temiz olduğu düşünülen Benzin ile aynı sıkıntının devam ettiği görüldü.
Depo şamandırası tekrar söküldü.ve şamandıra üzerinde bulunan benzin dönüş hattı valfi'nin de benzini depo ya kaçırdığı düşünülen 2 O'ring contası yenisi ile değiştirildi. (maliyeti önemsiz) ancak sorun ertesi gün devam ediyordu.
Manyetik kaptör-Volant sensörü-Krank pozisyon sensörü olarak adlandırılan ( 3 üde aynı sensör) Bougicort markalı (Sökülen sensör Siemens -Renault markalıydı) sensör ün değişimi yapıldı. (Sensör, Şanzıman tarafında Devirdaim in hemen alt tarafında yer alıyor. Hava filtresi ve Kalorüfer hortumu söküldüğünde ulaşılabiliyor. Sensör değişiminden sonra Yazılım yüklemesi falan yapılmadı.) Aracım şu an mükemmel durumda öyleki bu sensör değişiminden sonra aracın sadece ilk çalışması değil yürür haldeki çekişi bile farkedilir derece de arttı.
Aynı arızadan muzdarip arkadaşların öncelikle bu sensör değişimini yapmalarının daha iyi olacağını düşünüyorum.

Burada en can sıkıcı olay;
Bu arızanın Servis tarafından bilgisayarlı kontrolde tespit edilememesi. ve 2000 yılından bu yana bir çok Renault araç ta kullanılan K4M (1.6 16v) motorda ki bu arızanın tesbitinin güçlüğü. bu motor halen üretimde tüm 1600 cc 16v motorlu Clio,Megane,laguna,scenic araçlarda da kullanılan ve Türkiye de üretimi yapılan motordur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi palet -- 18 Temmuz 2013; 22:39:00 >


_____________________________



4072 Mesaj
18 Temmuz 2013; 22:32:53 

quote:

Orijinalden alıntı: palet

2001 Scenic OVT K4M motorlu aracımda, başlangıç ta soğuk daha sonra sıcak motorda iken geç çalışma 3 veya 4 üncü marş basışta çalışma problemi oluştu.
yetkili servis bilgisayara bağlandığında hiçbir hata bulamadı. Buna rağmen ( Aracımın LPG li oluşu sebebi ile) Depo şamandırası üzerinde bulunan benzin pompası (pompa nın benzin hattı üzerinde sürekli olması gereken benzini tutamayarak depo ya geri kaçırdığı düşünüldüğünden dolayı) yenisi ile değiştirildi. ancak sorun çözülmedi. (İşçilik dahil 120 TL. Yan sanayi VeKA marka 3 bar pompa ve sanayi işçiliği).
Servis önerisi üzerine solvent olduğu düşünülen mevcut Benzin bitirildi. Yeni alınan ve Temiz olduğu düşünülen Benzin ile aynı sıkıntının devam ettiği görüldü.
Depo şamandırası tekrar söküldü.ve şamandıra üzerinde bulunan benzin dönüş hattı valfi'nin de benzini depo ya kaçırdığı düşünülen 2 O'ring contası yenisi ile değiştirildi. (maliyeti önemsiz) ancak sorun ertesi gün devam ediyordu.
Manyetik kaptör-Volant sensörü-Krank pozisyon sensörü olarak adlandırılan ( 3 üde aynı sensör) Bougicort markalı sensör ün değişimi yapıldı. (Sensör, Şanzıman tarafında Devirdaim in hemen alt tarafında yer alıyor. Hava filtresi ve Kalorüfer hortumu söküldüğünde ulaşılabiliyor.) Aracım şu an mükemmel durumda öyleki bu sensör değişiminden sonra aracın sadece ilk çalışması değil yürür haldeki çekişi bile farkedilir derece de arttı.
Aynı arızadan muzdarip arkadaşların öncelikle bu sensör değişimini yapmalarının daha iyi olacağını düşünüyorum.

Burada en can sıkıcı olay;
Bu arızanın Servis tarafından bilgisayarlı kontrolde tespit edilememesi. ve 2000 yılından bu yana bir çok Renault araç ta kullanılan K4M (1.6 16v) motorda ki bu arızanın tesbitinin güçlüğü. bu motor halen üretimde olan 2000 yılından bu yana tüm 1600 cc 16v motorlu Clio,Megane,laguna,scenic araçlarda da kullanılan ve Türkiye de üretimi yapılan motordur.

Manyetik Kaptör en doğru tespittir. Keşke servise gitmeden forumda sorsaydınız.

Saygılarımla..


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi(Öğrenci)


 
1 Mesaj
23 Ekim 2013; 22:37:53 

Hocam merhaba bendede şuanda 2004 megane 1.6 benzinli manual modeli var dinamik modeli. 89 bin kmde. ve aynı şekilde ilk marşta basıyorum tam çalışıcak gibi oluyor daha sonra sönüyor ancak 2 basmamda istop eder yada etmez arası çalışıyor tek seferde. kasnak ve kayışın değiştikten sonra problem çözüldüğünü söyledin.. ne kadarlık bir fyat tuttu ve nasıl randuman alıyosun söyleyebilirimisin rica etsem.. Teşekkürler..


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Renault » Megan II Problem(Çözüldü): starta ilk basışta çalışmıyor
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.266