Şimdi Ara

yeni motorum oluyor heyoo

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
4.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar size bir tatil anısı. fethiyede kaldı aracım. Clio 1,4 16v otomatik 2002 model 125,000 km de aracımda alternator kasnağı arızası sonucunda alternator kayışı senteye kaçmış ve sübaplar eğrilmiş. motor açılıncada motorda 1 piston çatlak diyen servis 4 piston takım olarak satılıyor diyerek komple değiştiriyor . 16v motordaki bütün sübaplarında komple değişimi gerekiyor dediler. 2600 ytl masraf çıktı . Bu gömlek piston takımı ve 4 pistonu aynı anda değiştirmek kuralmıdır? Alternator kayışını, kayış gergi rulmanını ,alternator kayış gergisini,120,000 bakımında zaten yeni takmışlardı 2 yıl garantili olmalı ancak servis yeniden önüme koydu parça listesi ile birlikte 3,600 ytl ücret ısrar edip listeyi azaltınca 2,600 ytl ye indi .Garantili diye takılan parçalardan çıkan arıza nelere maloldu bana ,hanım çocuk tatil rezaletide cabası .


    gömlek piston takımıdeğiş 441,28
    kayış gerginlik sistemi sökm 43,34
    sübapların alıştırılması 114,26
    rektafe işçilik 250
    renaultmatik d2 12
    motor yağı 74
    tapa 15,59
    alternator kayışı 18,05
    silindir kapak tapası 5,92
    frenetanch(loctite) 2 ad. 26,30
    emme sübap tk 2 ad. 86,70
    motor conta tk. 171,13
    ana yatak tk. 83,57
    gezi yatak tk. 12,51
    egzast subap tk. 2 ad. 114,40
    kol yatak k--motor 72,25
    piston b k4j 4 ad. 676,72
    antifriz 29,46
    conta 1,78
    oring conta 7,48
    enjeksiyon oring conta 8,83
    enjeksiyon oring conta 11,09
    alternator kayış gergi rulmanı 48,54----
    alternator kayış gergisi 103,89----
    alternatör 366,94----
    eksantrik kayış kiti 149,06----
    eksantrik kayış değişimi 122,14 ----


    yedek parça toplamı 2096,30
    işçilik toplamı 971,02
    kdv 552,14
    genel toplam 3619,46


    bağzı sızlanmalar sonucu yanı --- şeklindeki parçaları iptal ederek 2,600 ytl lik bir tutara indiler.Üstünede sanırım (eksantrik kayış kiti 149,06) ilave olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atilgan34 -- 22 Temmuz 2007; 12:01:56 >







  • eğer serviste triger değiştirdiyseniz ve trigeriniz koptuysa(anlattığınız triger kopunca olur) trigeriniz 2 yıl garantilidir ve bütün masrafı servis karşılar konuyu tekrar inceleyin sizin trigeriniz kopmuş servismi trigeri değiştirmişti? faturası varmı elinizde?
  • motorunuzuda servis yapmak zorunda sizin alternatör kayışı kopsa subap eğilmez triger kopunca bunlar olur...
  • alternator kayışı senteyi bozmuş o yüzden olmuş .
  • alternatör kayışı senteyi nasıl bozar sente içeride trigerle kranka bağlı te trigerle ilgili bence bu konuyu araştır trigerin kopmadığına eminmisin?120de triger değişyor 5000 km sonra bu başına geliyor
  • yolda akü uyarısı verince farkettik aküyü şarz eden kayış alternatör kayışı yerinden çıkıktı alternatör kasnagı gögekten kavrulmuş. sıyırmış diyorlar.
  • alternatör kayışının olanlarla alakası yok arkadaşım.dediğniz triger kayışıdır.Renoların 60.000'de bir triger kayışı değişir.Yani sizin 5000 km önce değişmiş olmalıydı.5000 km'yi 2 seneden fazla sürede yaptıysanız cepten ödersiniz, 2 sene içindeyse servis garantisindedir.Adamlar boşuboşuna değiştirme peryodu koymuyorlar herhalde..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ne olacak benim bu gaz sorunum?
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • elimdeki 120,000 faturasında egzantrik kayışı degişimi yazıyor trigerle aynımı.
  • triger=egzantrik kayışı.
  • evet trigerle aynı ve garantidedir o parça motorunuzu yapan servisle(120 bin bakımı) yada istanbul renault masie mesaj atarak konuyu irdeleyin alternatör kayışı ile bunlar olmaaaz bunu başka servis yada usta ile mutlaka görüşün
  • tamam bu faturalı ayrıca 120,000 bakımda alternatörle ilgili parçalarıda yenilemişler. ancak kimse bana triger kayışı kopmuş vs. demedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atilgan34 -- 21 Temmuz 2007; 3:05:19 >
  • tavsiyelerinizi dikkatle izliyorum bilgim az bu konularda araştırmam gerektiğini görüyorum ilginize teşekkür ederim
  • mutlaka araştırın bende çok iyi bildiğimden deil ama otomobil genele konuyu açıp sorarsan orada daha iyi bilen arkadaşlar vardır...
  • kardeş böle şansızlıklar oluyor.benimde 2002 symbolün durup dururken silindir kapak contası çatladı.ne hararet nede zorlama olmuştu.(5 ay önce 88000 km'de).Soğutma suyunu eksiltince anlamıştım.Heryere başvurdum aradım en son istanbuldan yetkili bi adam aradı cepten 20 dk. konuştuk çıkan sonuç ise şansınıza küsün oldu.Mecburen servise gittik 1000 küsür ytl ye değiştirip contayı elime verdiler.Baktım silindirden dış kısmına kadar çatlak..Hareketli ve benim bozabileceğim bi parça olsa neyse..Tamamen hatalı üretim bana denk geldi.Kendimi bahtsız bedevi ilan edip parayı servise contamıda bagaja koyup ewime geldim.Sana kolay gelsin diyelim.
  • reno maise maili attım demin bana dönerler sanırım ancak cumartesi pazar tatildedirler belki. şans demek kolay daha şoku atlatamadım şimdilik motorum yenileniyor diye avutuyorum kendimi.
  • Arkadaşım geçmiş olsun da motorun 250.000 km de değil ki motorun yenileniyor diye kendini avutasın. 125.000 km de bir motora hele de trigeri değişmiş bakımlı bir motora bunların olması mantık dahilinde değil. Bence hakkını aramalısın. Aracını bir başka motor ustasına daha göstermeni öneriyorum. Triger kayışını bir diş bile gergili takmanın buna benzer ağır şikayetlere yol açabileceğini duymuştum.
  • hmm. bak şimdi dahada derinleşiyor olay .boşuna avunmuşum motorum yenileniyor diye . iide avukatmı tutayım bilmemki reno maisin insafınamı kaldım .Hakkımı arama konusunda sonuna kadar varım ancak yöntemi renomaise şikayetmidir? tüketici mahkemeleri anlarmi bu işlerden?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atilgan34 -- 20 Temmuz 2007; 23:48:06 >
  • büyük ihtimalle şöylede olmuştur.alternatör kayışı koptuktan sonra. kopan parçalar trigerin arsına girip senteyi atlatır.ben rektefiyeci oldugum için 100 lerce triger sorunu ile karşılaştım siz hiç bir FARE ve KEDİ yüzünden triger sıyırdını duydunuzu? hayvan kayışın arasına giriyor ilk marşda hop hayvan ve triger paranparça..neyse benim bildigim kadarı ile triger kayışı kendikendine kompmadıgı sürece garantiye girmez. kesin emin degilim.diger bir husus ise triger kayışı koparsa %90 subapları eger daha fazla gidilirse bu sefer subabı keser buda masraf 1 ise 3 olur.benim tavsiyem tek pistonu tegişim subapları yerli subap takım garantili ve renonun kutusunda 175 ytl orjinala hiç gerek yok 350 -450 ytl gibi triger seti 180 ytl işcilik ıvır zıvır 250-350 arası rektifiyecide 125gibi tutar toplam 650 ile 800 arası(ÖZEL SERVİS) istanbulda olsaydın yardımcı olurdum.bu diger formumdaki arkadaşlar için geçerlidir... iyi özel servisler var.ama oralar nasıl bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karamurat39 -- 21 Temmuz 2007; 0:26:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: atilgan34

    selam arkadaşlar size bir tatil anısı. fethiyede kaldı aracım. Clio 1,4 16v otomatik 2002 model 125,000 km de aracımda alternator kasnağı arızası sonucunda alternator kayışı senteye kaçmış ve sübaplar eğrilmiş. motor açılıncada motorda 1 piston çatlak diyen servis 4 piston takım olarak satılıyor diyerek komple değiştiriyor . 16v motordaki bütün sübaplarında komple değişimi gerekiyor dediler. 2600 ytl masraf çıktı . Bu gömlek piston takımı ve 4 pistonu aynı anda değiştirmek kuralmıdır? Alternator kayışını, kayış gergi rulmanını ,alternator kayış gergisini,120,000 bakımında zaten yeni takmışlardı 2 yıl garantili olmalı ancak servis yeniden önüme koydu parça listesi ile birlikte 3,600 ytl ücret ısrar edip listeyi azaltınca 2,600 ytl ye indi .Garantili diye takılan parçalardan çıkan arıza nelere maloldu bana ,hanım çocuk tatil rezaletide cabası .


    SElam arkadaşım....2001 clio Hb 1.4 16 V aracım var...
    30 haziran itibariyule aynı problemi bende yaşadım....Nasıl mI?
    Aracımın 23 haziranda alternator kasnağı yetkili serviste değişti...29Hazirandaaracımda giderken birden motordan tak tuk diye ses geldi kenara çekip baktığımda kayışın çıktığını gördüm ve yetkili servisi aradaım servis gelip aracı çekti...Ve kayışı yeniden yerine taktılar...Kusura bakma işcilik hatası yapmışız deyip özürdilerdiler...Ve problem kalmadığını söylediler....1 gün sonra ben tatile çıktım ve tatildeyken yine motordan aynı ses geldi aracı kenara çekip tekrar aynı ses geldi servise arayıp bilgi verdim yapacakları bişi olmadığını söylediler...Bende kasko aracılığıyla aynı şehirdeki başka bi yetkili servise aracımı çektirdim...

    Aracımı çektirdiğim yetkili servis aracımın alternator kayışının kppmasından kaynakllı kayışın senteye kaçtığını ve sübapların eğildiğini vs. şeyleri anlatıp 1.600 YTL masraf çıkardılar ama şunu da söylediler alternator kasnağı değişimi yapılırken bunu yapan yetkili sevisin bu işi yanlış yaptığını ve bundan kaynaklandığını belirttiler....

    Bende hemen renault yardımı arayıp durumu anlattım ve diğer servisi şikayet ettim...aracım 10 gün serviste hiçbi işlme yapılmadan yattı....Renault güya araştırma falan yaptı....

    Sonuç;yetkili servislerinin suçu olmadığını söleyip ama ben istersem memmun etmek için müşteriyi 300 YTL lik bi katkıda bulunabileceklerini söylediler önce redettim ama baktım bu işten bi sonuç elde edemeyeceğim (tüketici derneğinede gittim) o parayı kabul ettim...

    Aracımın yattığı yetkili serviste bana yardımcı oldu onlar da indirim yaptılar ve 1000 YTL harcayarak bu işten yırttıım...Sana da kolay gelsin çok zor iş....Ama pes etme en azından renault ufakta olsa katkıda bulunuyor...geçmiş olsun

    Benim sorumda şu olacak bu yapılan işlemlerin araca ileriye yönelik bi problem yaratır mı yada aracın değerini düşürür mü performansta bi sorun yaşar mıyım?




  • hiçbir ileriye dönük bir sorun yaşamazsın.kimbilir 2. arabalar kaç kere bu sorunlarla karşılaştı.zaten arabayı alırken moturunu açtırmıyoruzk...1000 ytl iyi bir fiyat bir yetili servis için
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.