|
Samsung yeni ABD tesisi için 1 milyar dolara yakın vergi muafiyeti elde edebilir
-
-
Bizde böylem muafiyet verince ülke satıldı diyen tipler çıkıyor. -
yanlış cevap. Yatırım yapmadıklarının sebebi Barış Planı Hareketı..
Alman şirketin CEO’su Herbert Diess, söz konusu kararın nedenlerinden birinin de ülkedeki siyasi durum olduğunu söyledi. Diess ayrıca “Türkiye jeo-stratejik açıdan Avrupa’nın vazgeçebileceği bir ülke değil” dedi.
Volkswagen’in Türkiye yatırımından Barış Pınarı Harekatı sebebiyle olduğu ortaya çıktı. En yetkili isim itiraf etti
-
Gelsin bize kursunlar fabrikayı, bedava toprak verelim...
-
quote:
Orijinalden alıntı: gun
Bizde böylem muafiyet verince ülke satıldı diyen tipler çıkıyor.Müşteri garantisi vermediği sürece sıkıntı yok.
-
O zaman fabrikanın ekonomik ömrünün 1/3’ünde devlete bırakacaksa verebilir. -
quote:
Orijinalden alıntı: gun
O zaman fabrikanın ekonomik ömrünün 1/3’ünde devlete bırakacaksa verebilir.Devlet müşteri garantisi veriyorsa , yatırım kendi hesaplanan gelirini sağlayamıyorsa ve devlet hesaplanan tutardan eksik farkı ödüyorsa ve bu miktar yatırımın asıl miktarına ciddi oranlarda yaklaşıyorsa bunun adı kamuyu zarara uğratmaktır.
Buradaki ücretleri incele.
zaten o kadar ekonomik olmuş ki vaz geçmişler.
Hesabını kitabını yaparsın , halkı ve şirketi zarar uğratmayacak şekilde bir uygulama yaparsın.
Fabrika dediğin ticaret açığını azaltmanı sağlar .Köprü hastane hava limanı gibi şeylerin bu kadar ayrıcalığa ihtiyacı yoktur.
Fabrika kuracak adama ,ihracat yapacak adama desteğe varım ama inşaat için kimse benim adıma kefil olmasın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koçari -- 7 Şubat 2021; 1:18:31 >
-
Kamu yönetimi dersi almayanlar bilmez normal.
İnşaat dediğin alt yapıdır. Alt yapı güçlü olursa ticaret hızlanır kolaylaşır.
Zira ulaşım ucuzlar ve çabuklaşır ticaret insanları daha verimli çalışır.
Bugün İstanbul’da fazladan iki boğaz geçişi var ise İstanbul bu sayede bir bütün kaldı.
Osmangazi var ise Bursa,Yalova ve Gemlik hatta İzmir İstanbul’dan nimetlendi büyüdü.
O köprülerin ülke büyümesine ve ondan elde edilen verginin uzun dönemdeki getirisi ödenen ve ödenecek olanları fazladan çıkarır.
Devlet şirket gibi düşünmez halkı için vardır o yüzden zarara girer ama aslında oda zarar değildir uzun vadeli yatırımdır. -
Altyapı yapılmasın diyen yok .Köprü de yapılsın , hastane de yol da. ama 100 liralık işi 500 liraya mal ediyorsa ve fatura bize yansıyorsa özele yaptırmanın ne anlamı var. Devlet kendi yapsın daha ucuza.
-
Devlet kendisi 1 tane yapabilirken bu şekilde 5 tane yapılıyor o yüzden sorun yok. Sonuçta borç ile yapıldığı için daha pahalıya mal oluyor normal. -
quote:
Orijinalden alıntı: gun
Devlet kendisi 1 tane yapabilirken bu şekilde 5 tane yapılıyor o yüzden sorun yok. Sonuçta borç ile yapıldığı için daha pahalıya mal oluyor normal.Devlet neden bir tane yapabilsin ki ! Özel şirket de nasılsa krediyle yapıyor bunları. Özel kredi çekip yapacağına sen devlet olarak kredi çekip yapabilirsin .İşletme süresinin tamamına da sen sahip olursun. Zaten müşteri garantisi verip parayı sen ödüyorsun.
Verdiğin linklerdeki sayılara bak. En saçma olanlarından ;
Zafer Havalimanı: 28 yıllığına işletilecek olan Zafer Havalimanı'nda verilen yolcu garantisi sayısı, 1,6 milyon kişinin yaşadığı bölgedeki Kütahya, Afyon ve Uşak'ın nüfusuna yaklaşıyor. Yıllık yolcu garantisinin de sadece yüzde 5'i gerçekleşiyor. 2019'da 5 milyon Euro ödendi.
Başakşehir Şehir Hastanesi: KÖİ modeliyle yaptırılan Şehir hastaneleri için ödenen ve ödenecek kira bedelleri ile 10 şehir hastanesi daha yapılabiliyor. 10 şehir hastanesinin kullanım bedeli olarak üç yılda yapılacak ödeme 31 milyar 45 milyon lira olarak gösteriliyor ve bu tutarın 4 milyar 349 milyon liralık kısmı 2017-2019 yıllarında ödendi. 2020 yılı için de 5 milyar 679 milyon lira özel ödenek ayrıldı. 2017-2022 yılları arasında yapılan ve yapılacak şehir hastaneleri için 30 milyar 530 milyon liralık kira ve hizmet bedeli ödeniyor.
Avrasya Tüneli: Günlük 70 bin araç geçişi ve araç başına 4 dolar ücret garantisi verilen Avrasya Tüneli'nin 25 yıllık işletme süresince, geçen ve geçmeyen araçlar nedeniyle firmanın devletten alacağı tutar 2,6 milyar doları buluyor. Avrasya Tünelinin maliyeti 1,4 milyar dolar oldu. Tünelin 25 yılda kazanacağı parayla iki tane daha inşa edilebilirdi. Tünel için yıllık 25 milyon 125 bin araç garantisi verildi. 2019'da 17 milyon 514 bin araç geçerken geçmeyen araç sayısı 7 milyon 611 bin oldu. Hazine'ye maliyeti bir yılda 244 milyon liraya ulaştı.
Bunlar örnekler. Yani mantıklı yatırım değiller. Zaten devlet bile KÖİ den vaz geçmiş. Önümüzdeki on yıllar bu borcu ödeyeceğiz fazlasıyla. Muhalfet bunların kamulaştırılacağını söylemişti yanlış hatırlamıyorsam. En azından borç yükü azalır vatandaşın sırtından.
-
Devlet alacağı borcu almış. Daha fazla vermezler ama özel sektöre bu şekilde bir garanti verirsen o alacak kesin oluyor devlet illa ödemek zorunda o yüzden veriyorlar yoksa alamazsın o krediyi.
Ya bu tünel havalimanları 50-75-100 yıl kullanılır en az. Masrafları o sırada bakımları da şirkete ait.
Daha iyi bir yol olsa inan bundan öncekiler yapmıştı. Özal işte yap işlet devreti buldu. Şimdi ise bu sistem var varsa tercih başka bulalım yapalım. -
quote:
Orijinalden alıntı: gun
Devlet alacağı borcu almış. Daha fazla vermezler ama özel sektöre bu şekilde bir garanti verirsen o alacak kesin oluyor devlet illa ödemek zorunda o yüzden veriyorlar yoksa alamazsın o krediyi.
Ya bu tünel havalimanları 50-75-100 yıl kullanılır en az. Masrafları o sırada bakımları da şirkete ait.
Daha iyi bir yol olsa inan bundan öncekiler yapmıştı. Özal işte yap işlet devreti buldu. Şimdi ise bu sistem var varsa tercih başka bulalım yapalım.Devlet alacağı borcu almış. Daha fazla vermezler
Bu savunma mı itiraf mı anlamadım ! Şakası bir yana çoğu inşaat projesi ve yerli imkanlarla yapılabilecek projeler yani yurtdışından finansman bulmaya bile gerek yok çoğunda. Bunun hesabını kitabını kendileri de yapmışlardır ama demek ki beklentileri farklı. Ama o beklenti içinde kamu yararı pek gözetilmemiş.
özel sektöre bu şekilde bir garanti verirsen o alacak kesin oluyor devlet illa ödemek zorunda o yüzden veriyorlar yoksa alamazsın o krediyi.
Özele veren devlete de borç veriri ki borçlanmanın tek yolu bankadan kredi çekmek değildir devlet için. Yine dvletin borcunu ödememsi gibi bir durum olamaz iflas etmediği sürece. Yine çoğu proje yerli imkanlarla daha ucuza mal edilebilirdi.
Ya bu tünel havalimanları 50-75-100 yıl kullanılır en az. Masrafları o sırada bakımları da şirkete ait.
Sen bir bilgisayarı 10 yıl kullanacağım diye değerinin üç beş katını öder misin ?
Daha iyi bir yol olsa inan bundan öncekiler yapmıştı. Özal işte yap işlet devreti buldu. Şimdi ise bu sistem var varsa tercih başka bulalım yapalım.
Sistemde değil uygulamada sıkıntı var. Yoksa yap işlet devret kötü bir sistem değil ama ihtiyaç ,maliyet ve borçlanma durumları iyi hesaplanmalı ve kamu yararı gözetilmeli. Sorun zaten bu kamu yararından çok birilerinin yararı gözetiliyor. Dünyada en çok devletten ihale alan şirketlerden bazıları bizde ve sürekli de vergi affı çıkıyor bunlar için. Vatandaş olarak kızıyorum ,eleştiriyorum.
edit:sondaki emoji inatla silinmiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koçari -- 7 Şubat 2021; 20:43:33 >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bizde böylem muafiyet verince ülke satıldı diyen tipler çıkıyor.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X