Şimdi Ara

Sony, PS5'te oyun içi zorluğu otomatik değiştirecek bir sistemin patentini aldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
432
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sony, PS5'te oyun içi zorluğu otomatik değiştirecek bir sistemin patentini aldı



    Oyunların zorluğu oyuncular için ister istemez büyük önem taşıyan bir konu. Aynı şekilde oyun geliştirenler için de zorlu bir süreç. Geçtiğimiz saatlerde de Sony, PlayStation 5'teki oyunların zorluğu için yeni bir sistemin patentini aldı.



    Ayrıca Bkz.PS4 ve PS5 sahipleri 2020 yılındaki oyun istatistiklerini buradan öğrenebilir



    Geçtiğimiz saatlerde patenti alınan bu sistem, makine öğrenmesi kullanarak oyunun zorluğunu sizin için değiştiren bir sistem. Örneğin bir oyunda boss'lardan birine geldiniz ve fazlasıyla zorlanıyorsunuz. Bu yeni sistem sayesinde oyun sizin için zorluğu, oyun oynarken ki verilerinize bakarak en uygun zorluğa getirecek. 



    Aynı şekilde bu sistem zorluğu sizin için arttırabilecek de. Örneğin, Demon's Souls'ta bir boss'la karşılaştınız ve ona karşı nasıl hamle yapacağınızı öğrendiniz. Oyun sizin için oyunun zorluğunu değiştirecek ve sizin hareketlerinize biraz daha hızlı tepki veren düşmanlarla kaşılaşacaksınız. Buradaki zorluğu değiştirme kısmı; "Kolay" olan zoruluğu Normal'e çıkarmak veya düşürmek şeklinde değil. Daha çok oyundaki NPC'lerin hareketlerini sizin verilerinize göre şekillendirecek.



    Sony, bu sistemi büyük bir ihtimalle üçüncü parti oyunlarda kullanamayacaktır ancak kendi oyunlarında ilerleyen yıllarda görebiliriz. Oynanış anlamında çok daha keyifli oyunlar karşımıza çıkabilir bu sistem sayesinde. Bu sistemi görmemizin en az birkaç yıl alacağını hatırlatalım.




    Kaynak:https://www.gamesradar.com/sony-patents-a-system-to-help-make-ps5-boss-fights-easier/







  • O zaman oyunlardaki " oyunu en zor seviyede bitirin " gibi başarımların bir anlamı kalmayacak. Ben o kupaları almak için ne emekler verdim.

  • Pandemi yılı sony nin yılı, adamlar her alanda iğne deliğinden öküz geçirdiler.
  • Tekrar tekrar oynamanın zevkini arttıracak bir şey bu.
  • yapay zekaya dayalı zorluğu her türlü destekler ve severim. fakat günümüz çoğu oyununda zorluk anlamının karşılığı düşmanın daha zor ve sizin daha kolay ölmenizden ibaret olunca zorda oynamanın hiçbir zevki kalmıyor.
    zor modda oynuyorsun düşman yine aynı yere saklanıyor aynı hareketleri yapıyor sadece tek hasarda canın yarıya iniyor. yok ya. ne güzel algoritma bu

  • Zorluk ile oyun ici AI karistiriliyor, günümüz oyunlarina bakicak olursaniz mal mal bakan düsman sürüsü var zorlugu arttirinca yine mallar sadece attiklari damageleri artiyor. F.E.A.R ve half life 1'in yapay zekasina bakin hala öglesi gelmedi heleki half life opposing forcetaki ninja kadinlarin AI'si efsane ötesi :))))

  • Oyunlarda level scalling en sevmediğim şeydir. Özellikle rpg lerde, başta herkesten tokat yeyip hırs yapmak, sonra karakteri geliştirince god mode takılmak en keyif aldığım olay.

  • Arkadaşlar zorunlu kılınmayacak!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakınız L4D1 :) başarı artıkça oyun hızı artıyordu

    ve en az zarar görene doğru yapay zeka saldırıya geçiyordu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhanvai

    O zaman oyunlardaki " oyunu en zor seviyede bitirin " gibi başarımların bir anlamı kalmayacak. Ben o kupaları almak için ne emekler verdim.

    Bu yeni bir opsiyon olarak gelir. Sen yine en zorda bitirip kupalarını toplarsın merak etme. Sony oyunları kupa kasmak için oynayan tipleri unutmaz, sırf bu zamazingo yüzünden sevmediği oyunları satın alıp oynayan tipler var çünkü.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lionessciri kullanıcısına yanıt
    Onların profillerine bakıyorum en saçma oyunları bile alıp platin kasıyorlar. Yani insanın hiç mi bir oyun kalitesi olmaz yaa. Çok haklısın.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhanvai

    Onların profillerine bakıyorum en saçma oyunları bile alıp platin kasıyorlar. Yani insanın hiç mi bir oyun kalitesi olmaz yaa. Çok haklısın.

    Sevmediği halde sinir krizi geçirerek platin almaya çalışan arkadaşım vardı. Delisin sen diyordum oyunlar artık sarmıyor platin almak için oynuyorum diyordu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyun deneyimini geliştirmek adına güzel bir gelişme.

  • Efdiar kullanıcısına yanıt

    Aynen öyle. Zorluk alınan hasarın yükselmesi ve verilen hasarın düşürülmesi şeklinde veya işte düşmanların tepki hızları arttırlıyor. Halbuki onun yerine tepki, taktik, strateji yani kısaca yapay zeka üzerinden bir zorluk yapabilseler işte o zaman güzel bir zorluk seviyesi olur, zevkli de olur. Karşından trilyon kere vurup öldürmeye çalıştığın ve tek vuruşta öldüğün bir boss değil de canı çok fazla olmayan ama taktik saldırı ve savunmalarıyla seni zorlayan bir boss mükemmel olurdu. CPU'ya karşı kapışsan da gerçek bir profesyonel oyuncuyla kapışıyormuşsun gibi his uyandırsalar yeme de yanında yat. Sony, PS5'te oyun içi zorluğu otomatik değiştirecek bir sistemin patentini aldı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.