Şimdi Ara

Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
1.762
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • AMD’nin oldukça iddialı hazırladığı Radeon RX 6800 XT ekran kartı ışın izleme performansıyla da merak konusu oldu. AMD açısından Radeon RX 6800 XT oldukça başarılı ışın izleme performansı veriyor ancak rakibi RTX 3080 biraz daha önce geçmiş durumda.



    Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansı nasıl?



    AMD’nin sızdırılan bir sunumunda; oyuncular arasında en popüler çözünürlük gözüyle bakılan 2K çözünürlükte ışın izleme performansının 60fps üzerine çıkmayı başardığı görülüyor. Metro Exodus oyunu ultra ayarlarda 67fps seviyesini yakalıyor. Sunumda en düşük hız bu olmuş.



    Ayrıca Bkz.Huawei şimdi de Leica’yı mı kaybediyor?



    CoD:MW oyunu yine ultra ayarlarda 95fps seviyesini yakalıyor. Battlefield V ise ultra ayarlarda 70fps seviyesini görüyor. Grafikte oyunlardaki ortalamanın oldukça iyi seviyelerde olduğu anlaşılıyor.



    Bununla birlikte yapılan başka bir testte RTX 3080 Founders Edition ekran kartının Battlefield V için DirectX Raytracing ile 4K çözünürlükte 85fps sonucu elde edilmiş. Yani üst seviye ışın izleme performansında RTX 3080 işi önde götürüyor. Bununla birlikte AMD’nin ışın izleme olmadan 4K performans testlerinde RX 6800 XT modelinin önde olduğu açıklanmıştı.





    Radeon RX 6800 XT ekran kartında 72 adet Ray Accelerator adı verilen ışın izleme birimleri yer alıyor. RTX 3080 ise 68 RT çekirdeğine sahip. Ayrıca oyunda belirli bölümlerin çözünürlüğünü arttırarak ekran kartındaki yükü azaltan DLSS işin içine girince RTX 3080 arayı açıyor.



    Şimdilik firmaların kendi testleri veya belirli kaynakların kısıtlı testleri ile tahmin yürütmek gerekiyor. Önümüzdeki dönemde bağımsız testlerin de devreye girmesiyle iki kart arasındaki rekabet daha iyi anlaşılacaktır.



    Kaynak:https://www.tomsguide.com/news/amd-radeon-rx-6800-xt-ray-tracing-revealed-how-it-compares-to-rtx-3080







  • hemen baş edebilse zaten mucize birşey olurdu Ray Tracing işinde Nvidia 2.5 yıl geçirdi mutlaka bunun sağladığı avantajlar olacaktı. Kimse gerçekçi olarak zaten AMD'nin çıkaracağı kartların Ray Tracing'de Nvidia ile birebir mücadele edeceğini düşünmüyordu. AMD müşterisi de ray tracing'i pek kafasına takmayan müşteri olacaktır zaten. (Bir de açıkçası ray tracing çok da mattah birşey değil henüz)

    Nvidia'nın rtx'te daha iyi olacağı muhtemeldi zaten. Ama şu da var, amd'yi tanıtığımız kadarıyla 2-3 seneye, driver güncellemesiyle 6800xt'yi geriden başlamasına rağmen 3080'i geçtirir. Yani 1060 vs rx 580 örneği var önümüzde. 1060 az daha iyi denirken, son çıkan oyunlarda 1060 ya da rx 470 gereklidir yazıyor :) Yani o derece fark yaratıldı. Ya da sanılanın aksine nvidia driver işini beceremiyor ya da kasti apple gibi güç düşürüyor.

    raytracing destekli mevcut oyunlar tasarlanırken rx 6800 ortalarda yoktu. bu nedenle haliylen tüm optimizasyon nvidia rtx lere göre yapıldı.


    bununla birlikte amd ryzen 5000 le her alanda intele fark atmış durumda. bu sefer oyunda dahil. neden ? "ryzen 5000 intele kök söktürüyor" gibi başlıklar göremiyoruz.

    bahsi geçen optimizasyon olayı ryzen gibi değil. daha önceki ilk rx 5700 lerlede ilgili değil. ryzendan önce amd işlemci vardı yada rx 5700 den önce amd gpu gene vardı. o nedenle iyi veya kötü amd için birşeyler geliştirilebildi. ancak bu örnekte 6800e kadar raytracing destekli hiçbir amd gpu bulunmuyor. bu nedenle oyun geliştiricileri ellerindeki tek raytracing destekli nvidia gpulara optimizasyon yaptılar.


    ben intel 10ncu nesil ezecek amdyi şöyle yapacak böyle yapacak diye destan yazanları merak ediyorum. :D nedense hiç sesleri çıkmıyor. :D

    Yoo hiç de baş edemedi falan değil. Ray tracing oyuna yapım aşamasında destek olan haliyle satın alınmış GPU şirketi kimse ondan yanlı bir şekilde düzenlenebilen bir teknoloji olduğunu ispatlamıştır. Tomb Raider'da nVidia %72 performans kaybı yaşarken AMD %103 yaşıyor. Dirtte nVidia %31 kaybederken bu sefer AMD %26 kaybediyor. Hadi sürekli AMD'nin kaybı büyük olsa neyse. Tomb Raider zaten oyun içi ayarlarında da gameworks belasına düşmüş bir yapımdır. Burada kimseyi savunmuyorum. Şirketlerin konumları yer değiştirse bu sefer başa geçen kim olursa olsun çirkinleşeceğine %100 eminim. Sadece böyle desteksiz atılan, fanboy başlıklara ayar oluyorum.


    edit: bence ray tracing bu gpuların teknolojisi değildir. gelecek için kendilerini geliştirmek adına güzel hedeflerden birisidir sadece. kartları yoracak gerçekçilik detayları olmalı ki ilerlenebilsin. ben bu ayarı shadow gibi kartım ne olursa olsun kapatırım ya da bir üstüne çekerim. manasız watt ve sıcaklık gözüyle bakıyorum sadece.


  • ekram 2 gundur birbirimizi yedik bu konuda. Rx 6000 serisi ana konuya girde bir bak Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi 

  • Nvidia'nın rtx'te daha iyi olacağı muhtemeldi zaten. Ama şu da var, amd'yi tanıtığımız kadarıyla 2-3 seneye, driver güncellemesiyle 6800xt'yi geriden başlamasına rağmen 3080'i geçtirir. Yani 1060 vs rx 580 örneği var önümüzde. 1060 az daha iyi denirken, son çıkan oyunlarda 1060 ya da rx 470 gereklidir yazıyor :) Yani o derece fark yaratıldı. Ya da sanılanın aksine nvidia driver işini beceremiyor ya da kasti apple gibi güç düşürüyor.

  • DLSS'in alternatifi yazılım ile çözülebilecek birşey. DLSS olmadan sadece RT performansı olarak karşılaştırma geçerlidir.

  • raytracing destekli mevcut oyunlar tasarlanırken rx 6800 ortalarda yoktu. bu nedenle haliylen tüm optimizasyon nvidia rtx lere göre yapıldı.


    bununla birlikte amd ryzen 5000 le her alanda intele fark atmış durumda. bu sefer oyunda dahil. neden ? "ryzen 5000 intele kök söktürüyor" gibi başlıklar göremiyoruz.

  • Birde bunun dlss i var

  • quote:

    Orijinalden alıntı: eskibirkurt

    raytracing destekli mevcut oyunlar tasarlanırken rx 6800 ortalarda yoktu. bu nedenle haliylen tüm optimizasyon nvidia rtx lere göre yapıldı.


    bununla birlikte amd ryzen 5000 le her alanda intele fark atmış durumda. bu sefer oyunda dahil. neden ? "ryzen 5000 intele kök söktürüyor" gibi başlıklar göremiyoruz.

    Bu optmizasyon muhabbeti hala sürüyor mu ya, ilk ryzen çıktığından beri aynı laklak

  • Bir taraf yıllardır geliştiriyor, üzerine ekleye ekleye geliyor diğer taraf daha yeni yeni bir adım atmaya başlıyor. Bu şekilde bir karşılaştırma yapmaz biraz komik, bakın karşılaştırma yapmak değil bu şekilde ''baş edemedi'' gibi bir karşılaştırma yapmak komik.

  • hemen baş edebilse zaten mucize birşey olurdu Ray Tracing işinde Nvidia 2.5 yıl geçirdi mutlaka bunun sağladığı avantajlar olacaktı. Kimse gerçekçi olarak zaten AMD'nin çıkaracağı kartların Ray Tracing'de Nvidia ile birebir mücadele edeceğini düşünmüyordu. AMD müşterisi de ray tracing'i pek kafasına takmayan müşteri olacaktır zaten. (Bir de açıkçası ray tracing çok da mattah birşey değil henüz)

  • Rtx jandarmaları gelmiş. Testlerde koydu geçti nvidiaya haberiniz var mı inceleme göremedik donanımhaberden. :)

  • Ray Tracing hâlâ oturmamış ve şu an için kart tercihinde çok önemsenmemesi gereken bir kıstas bence.

    Kısa vadede de Ray Tracing'in çok yol katedeceğini zannetmiyorum. Bir sonraki nesil kartlarda anca kendisini gösterecektir. Zaten şu an için kaç tane oyun var RT kullanan. Olanlarda da ben aman aman bit grafik farkı göremedim açıkçası. Remake oyunları saymıyorum.

  • Lana-Del-Rey kullanıcısına yanıt

    bahsi geçen optimizasyon olayı ryzen gibi değil. daha önceki ilk rx 5700 lerlede ilgili değil. ryzendan önce amd işlemci vardı yada rx 5700 den önce amd gpu gene vardı. o nedenle iyi veya kötü amd için birşeyler geliştirilebildi. ancak bu örnekte 6800e kadar raytracing destekli hiçbir amd gpu bulunmuyor. bu nedenle oyun geliştiricileri ellerindeki tek raytracing destekli nvidia gpulara optimizasyon yaptılar.


    ben intel 10ncu nesil ezecek amdyi şöyle yapacak böyle yapacak diye destan yazanları merak ediyorum. :D nedense hiç sesleri çıkmıyor. :D

  • Ekran kartları, cpu lara göre çok hızlı gelişiyor. 2 senede yüzde 300 performans artışı görmek şaşırtıcı olmamalı. 2021 veya 2022 de performans olarak ciddi fark atacak ürünler çıkana kadar bu mevcut ürünler pek cazip görünmüyor. Telefonda da aynı durum soz konusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeniorGrandMaster -- 21 Kasım 2020; 14:2:34 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Saf ray trace performansı oyunlarda 3070 seviyesinde (dlss kapalı tabi) oyun performansı 3080 seviyesinde 4k da bazı oyunlarda kayıp görülüyor.

    Detaylı kullanıcı testleri oc performansı ve sürücü güncellemelerde ki durumu ortaya çıkana kadar not olarak not bad diyebiliriz.


    https://www.igorslab.de/radeon-rx-6800-und-rx-6800-xt-im-test-gefuehlter-gleichstand-aber-mit-unterschieden-im-detail/18/

    Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi

    Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi

    Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi

    Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timeguard -- 19 Kasım 2020; 21:13:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yemişim DLSS'i RTX'i onu bunu. AMD iyi kart yaptı rekabetçi gayet. FHD ya da 2K da oldukça akıcı ve yüksek FPS versin, 4K'da ise 60FPS'in üzerinde sorunsuz oynatsın şu an yeter. Yok DLSSmiş filan hepsi tırıvırı. Zamanı gelince DLSS'e ihtiyaç duymayan güçte kartlar zaten olacak yüksek çözünürlüklerde.

  • Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi
  • Shroud, Watch Dogs oynarken bile "Tamam, denedik, gördük iyi gözüküyor ama bu FPS değerleri ile oynamam." benzeri bir cümle kullanarak kapattı. Yani Single Player bir oyunda bile kullanmayacağım bir teknolojiye para vermek saçma. Şu an 2K/1080p olarak F/P kimse en iyisi odur. Fanlık yapmaya gerek yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yoo hiç de baş edemedi falan değil. Ray tracing oyuna yapım aşamasında destek olan haliyle satın alınmış GPU şirketi kimse ondan yanlı bir şekilde düzenlenebilen bir teknoloji olduğunu ispatlamıştır. Tomb Raider'da nVidia %72 performans kaybı yaşarken AMD %103 yaşıyor. Dirtte nVidia %31 kaybederken bu sefer AMD %26 kaybediyor. Hadi sürekli AMD'nin kaybı büyük olsa neyse. Tomb Raider zaten oyun içi ayarlarında da gameworks belasına düşmüş bir yapımdır. Burada kimseyi savunmuyorum. Şirketlerin konumları yer değiştirse bu sefer başa geçen kim olursa olsun çirkinleşeceğine %100 eminim. Sadece böyle desteksiz atılan, fanboy başlıklara ayar oluyorum.


    edit: bence ray tracing bu gpuların teknolojisi değildir. gelecek için kendilerini geliştirmek adına güzel hedeflerden birisidir sadece. kartları yoracak gerçekçilik detayları olmalı ki ilerlenebilsin. ben bu ayarı shadow gibi kartım ne olursa olsun kapatırım ya da bir üstüne çekerim. manasız watt ve sıcaklık gözüyle bakıyorum sadece.


    Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi
    Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ridianod -- 19 Kasım 2020; 22:9:52 >




  • Oyuna göre ekran kartımı alacağız çok dengesiz sonuçlar var.
    Şunu ortak bir şekilde sunsalar da kimin ne olduğunu görsek, herkes kendi alanında lider görünüyor.

  • Gerisi hikaye.

    Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi
    Radeon RX 6800 XT ışın izleme performansında RTX 3080 ile baş edemedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.