Şimdi Ara

AMD’nin Ray Tracing ve DLSS’e rakip teknolojileri, ilk destekleyecek oyunlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Kırmızı ekibin RDNA2 mimarili kartlarının tanıtımı etkileyici performans artışı ve 7 nm nodunda hacimli verimliliğiyle gündemdeki yerini aldı. Bununla birlikte önemli teknolojiler de sunuldu.



    DirectX 12 Ultimate ile yaygın kullanıma geçecek teknolojiler



    AMD RDNA2 mimarisiyle birlikte DXR 12 Ultimate’a destek sunuyor. Böylelike sıkça eleştirilen ışın izleme başlığı artık dezavantaj olmaktan çıkacak.



    Üstelik API’nın Microsoft tarafından geliştirilmesi ve konsol tarafında da aynı mimariye yer verilmesi AMD’nin stratejisinin oyunculara hızla yaygın kullanıma geçecek bir teknoloji kazandıracağı düşünülüyor.



     



    DirectX 12 Ultimate’ın odaklandığı 4 başlık olan DirectX Ray Tracing, Variable Rate Shading, Mesh Shaders ve Sampler Feedback ise hem geliştiricilerin hem de oyuncuların yüzünü güldürecek.





    Mesh Shaders ile destekli oyunlarda geometri hesaplamaları kaydadeğer ölçüde değişirken Sampler Feedback sayesinde geliştiriciler doku kullanımını daha detaylı inceleyerek daha verimli bir VRAM kullanımı sunabilecekler. DirectStorage API'sine destek sunulacak yeni kartlarla birlikte oyun yükleme sürelerinde de iyileşme yaşanacak



    Ayrıca Bkz.AMD RX 6000 tanıtıldı: RTX 3090’i soğuk terleten ve az güç tüketen RX 6900 XT geldi



    Işın izleme desteğine ek olarak AMD performans artışı ve keskinleştirmeye yönelik Fidelity FX teknolojilerini de tanıttı. Variable Rate Shading ile performans artışı sağlanmasının yanı sıra gürültü azaltma, yansımalar ve kontrast tabanlı çözünürlük iyileştirme sunacak Fidelity FX AMD’nin yarın duyuracağı 35 oyunda kullanılacak. Şimdilik paylaşılan yapımlarsa Dirt 5, Godfall, World of Warcraft: Shadowlands, The Rift Breakers ve Far Cry 6 şeklinde.



     



     



    Kaynak:https://www.anandtech.com/show/16202/amd-reveals-the-radeon-rx-6000-series-rdna2-starts-at-the-highend-coming-november-18th/2







  • Eskiden ne güzeldi ya. Oyunlarda ayarlar hep ortak'tı öyle yok Ray Tracing'miş yok DLSS'miş. Nvidia PhysX ile bir girdi bu işlere o zamanlardan beri hep AMD tarafında bir eksiklik oluşmaya başladı. Şu son dönemlerde ne değildir bilemem ama. Nvidia hep yazılım tarafında önde gidiyor AMD'den.

    Antialising teknolojisi bile oyunlarda nvidia amd'ye özel ayarlarla geliyor.
  • AMD forever Şaka bi yana 3000 serisine üç aşağı beş yukarı denk kartların gelmesi son tüketici için güzel. Her ne kadar ülkemizde çoğu kişi için hayal olsa da avrupa ve amerikadaki oyuncular için güzel bir gelişme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fidelity fx hali hazırda varolan güzel bir teknoloji ancak bunun haricindeki teknolojiler bugune kadar başarılı olamadı. Yeni duyurulan teknolojileride bana zerre umut vermiyor.

    Umarım yanılırım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eskiden ne güzeldi ya. Oyunlarda ayarlar hep ortak'tı öyle yok Ray Tracing'miş yok DLSS'miş. Nvidia PhysX ile bir girdi bu işlere o zamanlardan beri hep AMD tarafında bir eksiklik oluşmaya başladı. Şu son dönemlerde ne değildir bilemem ama. Nvidia hep yazılım tarafında önde gidiyor AMD'den.

    Antialising teknolojisi bile oyunlarda nvidia amd'ye özel ayarlarla geliyor.

  • AMD 16GB Vram, uygun fiyat ve verimli ram kullanımı ile fatality yapmış. Nvidia fanları 2080ti yi geçemez demişlerdi en düşük model bile tokatlıyor :D

  • Yarış yazılım alanında dönmeye başlarsa -ki öyle görünüyor- AMD gerçekten gözümü korkutuyor bu konuda...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.