Şimdi Ara

Türk Deniz Kuvvetleri yeni uçaklarına kavuşuyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
555
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Bu uçaklar İtalya merkezli Leonardo firmasının ana yükleniciliğinde, ATR-72-600 uçakları dönüştürülerek deniz karakol görevlerine uygun hale getirildi. Alt yüklenici firma Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ), projede parça/malzeme üretimi, yer ve uçuş testleri desteği ile lojistik görevlerini üstleniyor.



    Meltem-3 Projesi kapsamında ilk uçak 19 Nisan 2013 tarihinde TUSAŞ tesislerine gelmişti. Bu tarih sonrasında sertifikasyon testleri için 14 Temmuz 2016’da uçak İtalya’ya gitmiş, 10 Şubat 2020 tarihinde ise kabul testleri için yeniden TUSAŞ’a gelmişti.



    3 FARKLI SINIFTA DENİZ KARAKOL UÇAĞI



     



    Türk Deniz Kuvvetleri, teslim alacağı ATR-72-600 deniz karakol uçakları ile 3 farklı sınıfta deniz karakol uçağı işletmiş olacak. Halihazırda envanterdeki C-72 ve P-235 deniz karakol uçakları Mavi Vatan semalarında aktif olarak görev gerçekleştiriyor.



    Deniz karakol uçakları günümüzde artan denizaltı tehdidi ve elektronik harp ortamında önemli bir görev üstleniyor. Uçaklar deniz üstü ve altındaki hareketliliğin tespitinin yanı sıra müdahale ve elektronik destek/harp görevlerini de gerçekleştirebiliyor.










  • bu uçaklardaki yazılım donanım vs. hepsinin ana yüklenicisi Fransız Thales firması..

    meltem projesinde önce casa (CN-235) uçakları (ispanyol), sonra da burada bahsedilen atr72 ler (italyan) kullanılıyor. burada bahsi geçen meltem-3 projesi aynı yazılım ve donanımın atr72 lere uygulanması. meltem-2 de ise cn235 lere uygulandı..
    başta yanlış CN235 seçiminden kaynaklı sorunlar olduğundan daha fazla yük taşıyabilen atr72 lere geçildi..

    işin başında da fransız thales var..
  • Aksungur SİHA'nın da envantere girmesiyle Deniz karakol uçağı konseptine bizim de farklı bir imzamız olacak. SİHA'larla sadece kara alanlarının kontrolü değil, mavi denizdeki etkinliğimiz de kat kat artacak. Artık Yunanlılar paso jet havalandırmaktan helak olur :)

  • bu abd ve top fransa dan çöp dahi almayalım italyan işi iyi olmuş

  • mokoko_TR kullanıcısına yanıt
    ABD'den çöp dahi almayalım mı?

    Şu anda kullandığın telefon, telefonun işletim sistemi, hatta bu yorumu yazmana imkan sağlayan internet bile Amerikan malı.

  • Bir an F35 sandım heyecandan ölecektim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gcb1903

    ABD'den çöp dahi almayalım mı?

    Şu anda kullandığın telefon, telefonun işletim sistemi, hatta bu yorumu yazmana imkan sağlayan internet bile Amerikan malı.

    hadi ya ? bilmiyordum ben şok  

  • zero fear kullanıcısına yanıt
    hayırdır uçak gelince bir tur mu atacaktın ? :)

  • hollowman_ kullanıcısına yanıt
    aksungur ne alaka, deniz karakol uçakları üzerinde farklı ekipmanlar var.

  • mokoko_TR kullanıcısına yanıt
    bu uçaklardaki yazılım donanım vs. hepsinin ana yüklenicisi Fransız Thales firması..

    meltem projesinde önce casa (CN-235) uçakları (ispanyol), sonra da burada bahsedilen atr72 ler (italyan) kullanılıyor. burada bahsi geçen meltem-3 projesi aynı yazılım ve donanımın atr72 lere uygulanması. meltem-2 de ise cn235 lere uygulandı..
    başta yanlış CN235 seçiminden kaynaklı sorunlar olduğundan daha fazla yük taşıyabilen atr72 lere geçildi..

    işin başında da fransız thales var..

  • baybay17 B kullanıcısına yanıt
    Aksungur un faydalı yük kapesitesi oldukça yüksek ,ekimanları taşır.Artık konsept bu , bizde herkesden önce kavuşucaz.Bu sayede görevler çok çok ucuz maliyetle gerçekleşecek.Sadece gözetleme uçuşları bile yunanlıların f-16 uçurmalarına neden oldu maliyetle başa çıkamadılar :))

  • hayırlı uğurlu olsun ne diyelim

  • alfa-x kullanıcısına yanıt

    tekrar yazayım;


    CN235 CASA uçağı tüm ekipmanı taşıyamadığı için meltem-3 de ATR72 lere geçildi..


    CN235 in faydalı yükü yaklaşık 6000 kg..


    ATR72 nin faydalı yükü yaklaşık 7500 kg..


    Aksungur un faydalı yükü 750 kg..


    aksungur un yapabileceğı deniz karakol görevi ile yukardakileri birbirine karıştırmamak lazım..


    mesela yukarda bahsi geçen deniz karakol uçaklarındaki ekipman şöyle;


    Gelişmiş Komuta Kontrol ve Seyrüsefer Sistemi.

    Suüstü ve Hava Radarı.

    IFF Sorgulama Sistemi.

    Elektronik Harp Sistemi.

    Kızılötesi Görüntüleme Sistemi.

    Manyetik Anomali Tespit Sistemi.

    Akustik Sistemi.

    Sonoboy Düşürme Sistemi.

    Kendini Koruma Sistemi.

    Gelişmiş Muhabere ve Link Sistemleri.

    Torpido Atış Kontrol Sistemi.

    Deniz Üzeri Arama Kurtarma Destek Sistemi.


    ATR72, 2 adet 324mm lik hafif torpido taşıyabilecek, her biri yaklaşık 250 kg..


    bu arada ATR de Fransız - İtalyan ortaklığı


    şuraya da bir göz atın; https://www.millisavunma.com/meltem-3-deniz-karakol-ucagi-projesi//




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybay17 -- 10 Ekim 2020; 21:36:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybay17

    aksungur ne alaka, deniz karakol uçakları üzerinde farklı ekipmanlar var.

    Aksungurun da deniz karakol uçağı konseptinde bir versiyonu geliştiriliyor. Denizaltı gözetleme ve denizaltı harbi yeteneklerine de sahip olacak. Çok hafif torpidoları taşıması hedefleniyor. Hatta Akya sonrası SİHA'ların taşıyacağı yerli hafif torpido da geliştirilecek. Yine TEI'nin geliştirdiği yeni motorla Pinguin muadili yerli gemisavar füzesi de Aksungur'a entegre edilecek.


    Dolayısıyla pratikte deniz karakol uçaklarının üstlendiği birçok görevi de yapabilecek seviyede olacak Aksungur. Yine hali hazırdaki Deniz karakol uçaklarımızı destekler şekilde çalışacak tabi. Koordineli bir görev icra edecekler.

  • hollowman_ kullanıcısına yanıt

    Akya nın yakında HAT testlerine başlanacak Reis Sınıfı yeni tip denizaltılara bile entegrasyonu henüz yok.


    mini torpidolar deseniz her biri 250 kg, aksungur un şu an ki faydalı yük kapasitesi 750 kg.. bahsettiğiniz konseptteki aksungur ne kadar faydalı yük taşıyabilecek?

  • Muharip olmayan her görevi icra edecek düzeyde İHA teknolojisine sahip olduğumuza inanıyorum. Sorun, bu görevi icra edecek ekipmanların ağırlığının fazla olması ise yakında o sorunu aşacak İHA'larımız da devreye girecek. Temennim, bundan sonra bu ve benzer bütün görevler için maliyet etkin İHA'larımızın görev alması

  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybay17

    Akya nın yakında HAT testlerine başlanacak Reis Sınıfı yeni tip denizaltılara bile entegrasyonu henüz yok.


    mini torpidolar deseniz her biri 250 kg, aksungur un şu an ki faydalı yük kapasitesi 750 kg.. bahsettiğiniz konseptteki aksungur ne kadar faydalı yük taşıyabilecek?

    Bahsettiğim zaten 2 adet 250 kg'lık SAGE'nin Orka mini torpidosunu taşıyacak, Orka da Akya gibi geliştirme aşamasında hali hazırda. Hali hazırda karakol uçakları da 2 adet torpido taşıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mokoko_TR

    bu abd ve top fransa dan çöp dahi almayalım italyan işi iyi olmuş

    Yiğidim sen Afrika kabileleri gibi mızrak mı atmak istiyorsun ha? 😂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gently weeps

    Yiğidim sen Afrika kabileleri gibi mızrak mı atmak istiyorsun ha? 😂



    Alıntıları Göster

    aldımlarımız mızrakmı yeğen ?

  • gcb1903 kullanıcısına yanıt
    3g 4g lisansı da orada. para çektiğin makinanın lisansı da. Sonra "amariga kaadı boyyo para basıyo" diyolar. HE para basıyo..

  • ufo U kullanıcısına yanıt

    Taklit etmek istediğiniz kişiyi o kadar iyi canlandırmışsınız ki tırnak içindeki alanı 5 kere okudum anlayamadım. :))

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.