Şimdi Ara

Volkswagen'in emisyon skandalı nedeniyle ABD'deki araç sahiplerine ödediği toplam tazminat tutarı belli oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen'in emisyon skandalı nedeniyle ABD'deki araç sahiplerine ödediği toplam tazminat tutarı belli oldu



    Ortaya çıktığı dönemde otomotiv sektörünü derinden etkileyen ve üzerinden yıllar geçmesine rağmen hala konuşulan “Dieselgate” ya da diğer adıyla emisyon skandalıyla ilgili yeni bilgiler ortaya çıktı.



    ABD Federal Ticaret Komisyonu, Volkswagen’in dizel skandalıyla ilgili final raporunu yayınladı. Söz konusu rapora göre Volkswagen Grubu, Audi ve Porsche markaları da dahil olmak üzere ABD’deki araç sahiplerine tam 9.5 milyar dolar tazminat ödedi.



    Alman otomotiv devi, dizel skandalının patlak vermesinin ardından skandala karışan araç sahiplerine iki seçenek sunmuştu: aracınızı iade edin ve maddi tazminat alın ya da ücretsiz bir şekilde emisyon kurallarına uygun hale getirelim ve kullanmaya devam edin. Sürpriz olmayan bir biçimde araç sahiplerinin yüzde 86’sı araçlarını iade ederek tazminat almayı tercih etti.



    Ayrıca Bkz.Mercedes'ten yepyeni bir model geliyor: T-Serisi



    Dizel emisyon skandalı



    Volkswagen, ABD’deki dizel emisyon testlerinde yasa dışı bir şekilde yanıltıcı program kullandığını ilk kez Eylül 2015’te kabul etmişti. 2009-2015 yılları arasında ABD’de satılan 600 bin ve dünya çapında satılan milyonlarca araca yerleştirilen cihazla, bu araçların testlerde gerçek emisyon değerlerinden daha iyi sonuç vermeleri sağlanmıştı. Ancak ABD’deki Virginia Üniversitesi’nde yapılan emisyon araştırmalarında farklı sonuçlar alınınca skandal ortaya çıkmıştı.



    Volkswagen, emisyon skandalının izlerini üzerinden atabilmek için son dönemde köklü bir değişim süreci içerisine girdi ve özellikle ID adı verilen elektrikli araç ailesiyle sıfır emisyonlu araçlar konusunda ciddi bir atılım gerçekleştirdi. Bu araçlardan ilki olan ID.3, yıl sonuna doğru Avrupa’da satışa sunulmuş olacak.








  • Türkiye'deki passat sahiplerinin gözü yaşlı

  • “Bu Almanlar çok dürüst yahu. Bak geçen gün kaynımın eşinin yeğeninin dayısı Almanya’da bir fabrikada çalışıyormuş. Çıkmış patronuna demişki hammaddeden %20 kesersek %20 daha fazla kar ederiz demiş Alman kabul etmemiş. Fazla parayı kabul etmemiş düşünebiliyor musun?”

    Bu hikayeleri az duymadık zamanında ama görüldüğü gibi her ülkede var bu olay. Hatta yanlış hatırlamıyorsam Alman markalardan bir tek BMW temiz çıkmıştı bu emisyon muhabbetinden. Volkswagen suçu Bosch’a atmıştı, “o parçayı onlardan alıyoruz yazılımı onlar atmış haberimiz yok bizim” diye. Bosch ise “yazılım olduğunu biliyorlardı o yazılımı kaldırmaları lazımdı araca takarken“ diyerek suçu üreticilere atmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Trump fabrikanın öcünü aldı."

  • White Water kullanıcısına yanıt
    Türkiye mümesili türk değil mi niye sattığı malın ayıbı için VW'den talep etmemiş. hükümet neden bu konuyu gündeme getirmiyor o kadar arac satıldı, türkiye'de asıl alıcısı hava yapmak isteyenler oldugu için hakkını aramakta da eksikler. hakederek kazanılan para icin hak aranır basiret böyle birsey demekki curukluk kazancta da var.
    Alman'ların durust oldugu filan yok kanunlar acı verici. ABD konuyu acıp avrupadan intikam istedi içine en fazla nufuz ettiği ulkeden atısını yaptı o kadar. Avrupa'da buna cesitli yontemlerle karsılık verdi.
    ABD'de yinede az odemis gibi gorunsede araba copluklerindeki aracları hesaba katarsak neden borclu olduklarını anlayabiliriz. :))))

  • bu almanların araba işide biterse açlıkdan ölürler demedi demeyin..eskiden gurbetci türkleri sömürüyoralrdı artık türkler almanları sömürüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mokoko_TR -- 29 Temmuz 2020; 11:13:30 >
  • mokoko_TR kullanıcısına yanıt
    Son zanlarda okuduğum en komik fıkra.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mehmet_clk M kullanıcısına yanıt

    Hak aramakta aslında sıkıntı yok. Dünyada böyle büyük firmalara laf geçirebilecek 2 tane ülke var. Amerika ve Çin. Onların da laf geçirebilmelerinin sebebi devasa pazarları. Bu firmalar Amerika ve Çin pazarını kaybetmemek için mecbur cezayı ödüyorlar ama senin ülkende öyle bir pazar yok. Tamam VW çok satıyor Türkiye’de ama acaba vazgeçemeyeceği kadar çok mu?


    Mesela Honda yeni Civic’lerde müşterilere bildiğin ayıplı mal sattı. Neredeyse tüm Civiclerin arka kapının üst kısmında kalan direk dolu yemiş gibi zamanla çöktü. O kadar eylem yapıldı, haberlere çıktı ama Honda oralı bile olmadı. En son olay yargıya taşınınca “getirin düzeltip yeniden boyayalım“ dediler. Ancak bunu dediğim bu ülkelerde yapamazsın. Sadece sana özel ek %10 vergi koydu mu tüm piyasanı kaybedersin. Avrupa Birliğindeki ülkeler bile Birlik olarak karar almadıkça bu firmalara laf geçiremiyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizde tazminat almayı düşünen varsa : Bakan çıkıp her şey yolunda demişti. Öyle de oldu.

  • Daha öncesinde Volkswagen'in bu durum için kasaya 10 milyar euro ayırdığını okumuştum. Adamlar zaten bunu yaparken yakalanırsak şu kadar tazminat öderiz diye hesaplamışlar.

  • mokoko_TR kullanıcısına yanıt
    Volkswagen'in emisyon skandalı nedeniyle ABD'deki araç sahiplerine ödediği toplam tazminat tutarı belli oldu
  • Bize vereydiniz doları 3-5 kuruş düşürürdük germanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.