Şimdi Ara

50 milyar dolarlık anlaşmada imzalar atıldı: PSA ve FCA birleşti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
2.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • PSA Grubu ve Fiat Chrysler (FCA) birleşmesinde imzalar atıldı. Yaklaşık bir ay süren görüşmeler sonucunda uzlaşmaya varan taraflar, yüzde ellişer paya sahip olacakları bağlayıcı anlaşmayı imzaladılar. Merkezi Hollanda’da olacak yeni şirket PSA CEO’su Carlos Traves ve Fiat yönetim Kurulu Başkanı John Elkann tarafından yönetilecek.



    Toplam 50 milyar dolar değerindeki anlaşmanın ardından PSA ve FCA, dünyanın en büyük 5 otomotiv üreticisi arasındaki yerini almış olacak. Söz konusu birleşme sayesinde iki tarafın toplam satışları 9 milyon adede yaklaşacak. Böylelikle Volkswagen Grubu, Toyota ve Renault-Nissan ittifakının ardından dördüncü büyük haline gelecek. 2018 yılı satışlarına göre FCA 4.8 milyon adetle sekizinci, PSA ise 3.9 milyon adetle dokuzuncu sırada yer alıyor.



    Ayrıca Bkz.Mercedes-Benz E-Serisi'ne 1.6 dizel seçeneği geldi: İşte fiyatları



    Yapılan anlaşmayla birlikte PSA, FCA’nın Jeep, Dodge ve Ram gibi markaları sayesinde Kuzey Amerika pazarında etkili olma şansı yakalayacak. FCA ise ortağının modern araç platformlarını ve motorlarını kullanarak, gittikçe katılaşan emisyon kurallarına daha kolay uyum sağlayabilecek. Söz konusu birleşme için AB Komisyonu’ndan da onay bekleniyor.



    Geçtiğimiz ay yapılan ilk açıklamalarda, FCA’nın robotik birimi Comau’nun birleşme dışında kalacağı söyleniyordu. Dün yapılan yeni açıklamada söz konusu birimin de birleşmeye dahil edildiği belirtildi.








  • Fiat'ı gömmüşsünüz ama ama holding olarak bakın, Ferrari, Maserati dahil bir çok mark bünyesinde bulunuyor. PSA hatchback,sedan ve crossover yani binek konusunda iyi işler çıkartırken FCA uygun binek, spor, pick-up (DODGE - RAM) , ticari (zaten PSA ticarilerinin hepsi Fiat'tı) ve IVECO ile de ağır taşıt konusunda uzman bir marka. aslında birbirlerini tamamlamış olacaklar.
    Fikriniz doğru da, ulaştığınız sonuç yanlış :) Bizim çıkartacağımız otomobil %100 elektrikli. Yani benzinli veya dizel motoru olmayacak. Zaten seri olarak (ufak tefek firmaları saymazsanız) %100 elektrikli otomobil üreten bir tek firma var dünyada, o da Tesla. Şu an eski büyük firmaların ayakta kalma yarışı yapmalarının nedeni elektrikli otomobil yapmak için gereken arge ve eski altyapılarını elektrikliye çevirmek için gerekli olan anormal dönüşüm maliyeti. Yani bu durumda sıfırdan "%"100 elektrikli" bir otomobil yapmanın tam zamanı. Bu trene ya şu an binersiniz, ya da 10 sene sonra sektör dönüşmüş olduğunda hiç binememiş olarak kalırsınız. Zaten bu yüzden şu anda yerli otomobil projesi önemli. Bundan 10-20 sene sonra bir önemi kalmayacak, çünkü atı alan Üsküdar'ı o zaman geçecek. Umarım anlatabilmişimdir.
  • birleşe birleşe bişey kalmıycak yakında.

  • 500 modelleri, Panda ve Giulietta sizlere ömür güle güle. PSA platformlarıyla yeni Punto, B ve C segment 2 SUV gelir, ticaride rifter e fiat logosu yapıştır al sana yeni doblo, expert e fiat logosu yapıştır al sana yeni scudo. Hepsine de elektrikli versiyon çıkarırlar. PSA da hepsi hazır zaten. Böylece fiat'ı kurtarırlar avrupada. Egea yerine de yeni kasada psa platformlu bişey çıkarırlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 18 Aralık 2019; 15:41:45 >
  • Birlikten kuvvet doğuyor. Adamlar ticari rekabet yerine birleşip hem arge masrafından kurtuluyorlar hemde sinerjilerle güçlerine güç katacaklar. Bizim gibi yok tasarımı yerli değil yok motoru şurdan tartışması yapmıyorlar. Yerli otomobilde de benzer işleri çok normal karşılamak lazım.

  • Musty3535123 M kullanıcısına yanıt
    Birleşe birleşe herşey açığa çıkacak o da otomobil üreten tüm firmaların sadece bir merkeze bağlı olduğu gerçeği. Rekabet felan gibi birşeyin aslında hiç olmadığı gerçeği

  • Bu birleşmeden birincilik doğar,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batan geminin malları buyrun

    50 milyar dolarlık anlaşmada imzalar atıldı: PSA ve FCA birleşti
  • redferrari R kullanıcısına yanıt
    Doğsa reno nissandan doğardı. Onlar bile gerilediler.
  • Fiat'in Turkiye'de uretilen modellerinde azalma olmaz umarim gelecege yonelik. Hatta Corsa, 208 gibi araclarin da uretimi kaydirilsa cok guzel olur fakat ulkeler arasi cekismeden dolayi dusuk ihtimal.
    Bilmeyenler (veya ezikleyecekler) icin soyleyeyim; FCA grubunun en iyi fabrikasi Bursa TOFAS'tir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    bu araclarin uretimi bitecekse yerli Egea bitmis oluyor yanlis miyim?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 multijet efsanesine elveda o zaman. Dobloda yalan olur. Fiat için yazık olmuş fiyat performans dengesini artık yakalayamazlar.

    Parçası ucuz halk arabasıydı fiat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    neden bitsin psa platformunda yerli model çıkarırlar egeadan sonra.
  • İttifaklara tek başına direnen Toyota'ya helal olsun. Japon arabalarını sevmiyorum, sevmeye başlasam ilk işim Toyota almak olur

  • bence birleşmelerinin sebebi büyümek değil küçülmek. en yüksek maliyetli fabrikaları kapatacaklardır. bunlarda da en çok kapanan fabrika psa nın fabrikaları olur.

    psa teknolojik altyapı ve tasarım konusunda ayrışacaktır. fiat da üretim kısmında maliyetlerde avantaj sağlar.

    dolayısıyla iki gurup birleşip tek grup boyutuna tekrar küçülecekler.

    bu birleşmenin ilk meyvesi fiat gurubunda 3008 platformunu kullanan bir model olacaktır.

    ardından full elektrikli denemeler gelir. şu an ki yönetimleri ile devam ederlerse sonuçta başarısız olup fordla birleşmek zorunda kalırlar.

    fakat vizyoner bir ceo gelirse tüm bu gurubun teknoljik gücünü tek bir marka altında toplayıp gurubun geleceğini kurtarabilir.

    psa bunu tek başına yapamazdı. fiat'ın böyle bir potansiyeli hiç olmadı. fakat iki gurubun birleşmesi ile oluşacak büyük mali güç belki hissedarlara gereken cesareti verir.

    umarım başarılı olurlar. biraz zor görünüyor. başarısız olurlarsa bundan 30 yıl sonra dünyada 3 marka dışında marka kalmayacak gibi görünüyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    İttifaklara tek başına direnen Toyota'ya helal olsun. Japon arabalarını sevmiyorum, sevmeye başlasam ilk işim Toyota almak olur
    toyota 22 yıl önce hibrit modelini çıkararak bu gününü kurtardı.
    şimdilerde de hidrojen yakıt hücreli araç üzerinde çalışıyorlar.
    başarırlarsa önümüzdeki 20 yılı da kurtarmış olacaklar.

    rakipler ise yeni emisyon ve güvenlik şartlarına uyabilmek için gereken araştırma geliştirme masrafları yüzünden birleşmek zorunda kalıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orcnd -- 18 Aralık 2019; 17:36:2 >
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Bu ortaklıkta fabrika kapatılması söz konusu değil.
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Herşeyin sebebi bu tablo.

    50 milyar dolarlık anlaşmada imzalar atıldı: PSA ve FCA birleşti

    ve bu

    50 milyar dolarlık anlaşmada imzalar atıldı: PSA ve FCA birleşti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 18 Aralık 2019; 15:47:53 >




  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Üstelik adamlar hibritle ilgili bütün patentlerini diğer üreticilerin kullanımına da açtılar. Good boy Toyota :)

  • Fiat'ı gömmüşsünüz ama ama holding olarak bakın, Ferrari, Maserati dahil bir çok mark bünyesinde bulunuyor. PSA hatchback,sedan ve crossover yani binek konusunda iyi işler çıkartırken FCA uygun binek, spor, pick-up (DODGE - RAM) , ticari (zaten PSA ticarilerinin hepsi Fiat'tı) ve IVECO ile de ağır taşıt konusunda uzman bir marka. aslında birbirlerini tamamlamış olacaklar.

  • 100 senelik otomotiv sirketlerinin rekabet edemedigi, argeye kayak yetistiremeyip birlesme yoluna gittigi bir pazarda sifirdan milli araba yapacaz diyoruz. adi yerli ve milli araba olsun, birileri siyasi sovunu yapsin diye bosa harcanan kaynak. rakiplerinin 100yillik birikimi olan alanda sifirdan baslamak yerine genetik, sentetik biyoloji, lityum batarya, nano teknoloji, yapay zeka gibi yeni yeni olgunlasan teknolojilere yatirim yapsan rakiplerinle hemen hemen ayni cizgiden yarisa basliyacan, rakiplerinin senin karsinda onlarca yillik bilgi ve tecrube birimi olmayacak. keza yeni alan demek herkesin herseyi sifirdan ogrendigi alan demek. gelgelelim niyet ulkenin gelisimi ilerlemesi degilde politik show, hamaset malzemesi olunca bunu anlatamiyorsun.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.