Şimdi Ara

İlk kez bir uçak pilot müdahalesi olmadan kendi başına indi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
2.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Alman araştırmacılar küçük bir uçağın pilot müdahalesi olmadan kendi başına inmesini sağlayan bir otomatik iniş sistemi geliştirdi. Bu sayede uçaklar pistte ek bir teknolojinin olmasına ihtiyaç duymadan iniş gerçekleştirebilecekler. Oluşturulan bu otonom sistem uçak yolculuğunun gelecekte hangi seviyeye ulaşabileceği hakkında fikir veriyor.

     

    Ayrıca Bkz.Yurt dışı çıkış harcı zamlanıyor, IMEI kaydında yeni dönem
    Modern uçaklar gelişmiş otomatik pilot sistemlerine sahip olsalar da henüz kendi başlarına iniş yapamıyorlar. Ticari uçuşlar için kullanılan büyük uçaklar, gerçek tam otonom iniş sistemine sahip değiller. Bu uçaklar pist başına yerleştirilmiş vericiler vasıtasıyla uçakların inişine yardımcı olan Aletli İniş Sistemi'nden (ILS) destek alıyorlar.

     

    Genelde büyük havaalanlarında bulunan ILS, sisli ve karlı havalar gibi görüş mesafesinin çok düşük olduğu zamanlarda pilotların iniş yapmasını kolaylaştırıyor. Radyo sinyalleri ile uçağın pist başına kadar hassas yaklaşmasını sağlayan bu sistemin son derece faydalı olduğu bir gerçek ancak yine de iniş için son dokunuşu pilotların yapması gerekiyor.

     


    Başarılı bir iniş gerçekleştirdi


    Münih Teknik Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, küçük uçakların yer sistemine ihtiyaç duymadan inmesini sağlayan bir sistem geliştirdi. Teknolojinin temelinde ise bilgisayar görüşü işlemcisi ile birlikte uçağın burnuna yerleştirilmiş görünür ışık ve kızılötesi kameralar var. Pisti tanımak ve karakterize etmek için eğitilmiş olan bilgisayar bu donanım sayesinde kendi başına kusursuz bir iniş gerçekleştirmeyi başardı.

     


    Bu sistem genellikle ILS'nin bulunmadığı havaalanlarına inen küçük uçaklar için çok faydalı olacak. Kötü hava şartlarında bile güvenli bir şekilde inmelerini sağlayacak. Hala deneysel aşamada olan bu teknoloji havacılık otoriteleri tarafından onaylanmasına rağmen geniş çapta kullanılabilecek seviyeye ulaşmış değil.

     








  • Uçaklar zaten kendi başına inecek teknolojiye sahip. Sadece yapılmamıştır daha önce. Pilotların olmasının gereği de sadece yolcuları panikleştirmemek ve acil durumlarda (yangın, motor durması gibi) otomatik pilotun yeterli beceriye sahip olamaması.

    Bir 5 6 sene içerisinde tamamen pilotsuz uçan seferler çıkabilir. Bir anda olması imkansız çünkü o kadar insan işsiz kalırsa kötü olur. En kötü her bir uçakta 1 pilot bulunur. Daha fazlasına gerek kalmaz. Bunu şirketler kesinlikle istiyordur.
    Pilot maaşının şu an yüksek olmasının nedeni inanılmaz zor karmaşık bir iş yapıldığı için değil bu işi yapabilecek insan sayısının piyasada az olmasından. Az olmasının sebebi de zorluğundan değil eğitiminin yaklaşık 100bin € olması. Sizin şimdi 10 pilota ihtiyacınız varken 50 pilot piyasada olursa maaş otomatik olarak düşer iş verenler düşürür çalışacak insanlar hazır çünkü. Kokpitteki pilot sayısının 2den 1e düşmesi de tamamen örnek verdiğim olay aslında. Pilotların yarısı işlevsiz kalıyor ve işlev gören kısma yerleşmek isteyen insan sayısı inanılmaz artıyor. Dolayısıyla maaşı düşecektir tek pilota inince. Tek pilota indikten sonra da pilotsuza geçmek çok çok daha yakın olacaktır :( adamlar ils e ihtiyaç duymadan autoland yapabilmeyi başarmışlar ilerisi korkutucu
  • Uçaklar zaten kendi başına inecek teknolojiye sahip. Sadece yapılmamıştır daha önce. Pilotların olmasının gereği de sadece yolcuları panikleştirmemek ve acil durumlarda (yangın, motor durması gibi) otomatik pilotun yeterli beceriye sahip olamaması.

    Bir 5 6 sene içerisinde tamamen pilotsuz uçan seferler çıkabilir. Bir anda olması imkansız çünkü o kadar insan işsiz kalırsa kötü olur. En kötü her bir uçakta 1 pilot bulunur. Daha fazlasına gerek kalmaz. Bunu şirketler kesinlikle istiyordur.

  • Üniversite sınavına pilotluk için hazırlanmış biri olarak pilotluğa allahtan rahmet diliyorum geçmiş olsun 5 en geç 10 seneye full otonom kokpitsiz yolcu uçağı çıkar piyasaya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İronBow34 -- 8 Temmuz 2019; 18:9:6 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Büyük başarı tebrik ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben de pilotaj istiyorum seneye giricem. Son şanslar bizlm

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Jowiyaga kullanıcısına yanıt
    5-6 seneye hem pilotlar da işsiz kalacak (mezunlar) hem de işten çıkarmalar olabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay zeka ve otonom sistemler herkesi işsiz bırakacak bu gidişle. Gelişmiş ülkeler yüksek ekonomi ve bütçeleri sayesinde vatandaşlık maaşı gibi uygulamalar yapabilir ama teknolojiyi ithal alan ancak kendisi yeterli katma değer üretemeyen ülkemizin sonu hiç parlak gözükmüyor bu konuda.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin hic bir zaman tam otonom seferler olmayacak. Her zaman makinenin hatalı çalışmasına ve insiyatif alamaması ihtimaline karşı insan faktörü ve olağanüstü durumlarda karar verebilme, risk alabilme faktörleri gereklidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.biceps -- 8 Temmuz 2019; 19:35:10 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aha pilotlar da işsiz kaldı.
  • gcagcaa G kullanıcısına yanıt
    İşten çıkarmalar kesinlikle olacak. Ayrıca mezun olanlar işsiz olmayabilir. Çünkü her uçakta en az 1 pilot bulundurulmalıdır ne olursa olsun acil durumlar için.
  • gcagcaa G kullanıcısına yanıt
    Ben bu sene tercihlerime burslu pilotajları yazıp yazmamada kararsızım açıkçası son şanslar demişsiniz ama ben öyle düşünmüyorum yani 4+1 sene pilotaj okusak hava yolunda pilot oluruz anında işsizlik başlayacak değil ama 10-15 sene sonra kokpitte insanın kalması imkansız gibi yani 30-35 yaşlarında olduğumuzda işsiz kalmamız kaçınılmaz duruyor o yüzden son şanslar olarak düşünemiyorum düşünmek istesem de

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Diyelim pilot olduk. 30-35 yaşa kadar da çalıştık. Şirketler kaptanları bırakmaz ama f/o ları çıkartır ve pilotaj okumamız işe yaramaz..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mr.biceps kullanıcısına yanıt
    Uçak full otonom olsa bile dediğiniz risklerden dolayı gözlemci bir pilot koyulabilir doğru ama bu gerçekleşirse pilotların yarısından fazlası direkt işe yaramaz hale gelir işsiz kalır kokpitte otomasyonu izleme görevi yapan pilotlar da bu işi herkes yapabileceği için inanılmaz düşük maaşlarda iş yaparlar sonuçta full otonomu izliyorsun sen olmasan başkası olur o görev için insan bulmak üretmek aşırı basit olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Jowiyaga kullanıcısına yanıt
    Kaptan pilotları bırakmazlar ama f/o ları çıkarırlar diye düşünüyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gcagcaa G kullanıcısına yanıt
    Söylediğin doğru aşağıda belirten arkadaşlar da olmuş yapay zeka acil durumlarda her şeyi yapamayabilir bu yüzden kokpitte 2 yerine 1 pilot olabilir diye belirtmişler kokpitteki insan sayısı teke düşerse fo diye bir şey kalmaz. Şirketteki 3 pilottan 2si işten çıkarılır gibime geliyor çünkü yapılacak iş full otonom sistemleri izlemek acil durum olursa müdahale etmek. Bu işi yapacak insanı üretmek yetiştirmek çok kolay olacağı için şu an yüksek maaşı olan pilotluk mesleğinin maaşı inanılmaz düşük seviyelere gelebilir yani bilmiyorum pilotluk çocukluk hayalimdi iki haftaya tercihler başlayacak ama geleceği iyi görünmüyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Uçaklar çoğunlukla otonom uçmuyor mu zaten. Ayrıca acil bir durumda herkes müdahale edebilir mi? Mantıksız bir mesaj olmuş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 3 senelik 747 kaptanı olarak(sim de) düşüncem daha 30 yıla yakın var ona şimdi güvenlikten dolayı insan olacak mecbur e terör zart zurt derken min 2 kişi olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Evet uçaklar neredeyse full otonom uçuyor pilotlar acil durumlar için kokpitteler bu acil durumlara herkes müdahale edemez eğitim lazım ama yapay zeka bu durumlara müdahale edemiyor diye ileride de müdahale edemeyecek o eğitim aynı seviyede gerekecek değil ki. Zamanla acil durumlarda yapay zekanın otomasyonun yeri artacaktır bu da pilotların acil durumlara müdahale eğitimlerini mesleklerini iyice kolay ve herkesin yapabileceği seviyeye getirecek düşürecektir. Kokpitteki pilot sayısı 2den 1e düşerse ve pilotluk eğitimi daha da basit hale gelirse iş olanağı da maaşı da eriyecektir bu bir gerçek bence

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Maaş konusunda çok iyi bir noktaya değinmişsin. Diyelim maaş hala iyi. Akılda kalan tek bi soru: pilotaj okunmalı mı ? Aramızda 1 sene var. Her şey yolunda gider de okullar uzamazsa kaderimiz aynı. Ya ikimiz de işsiz ya da normal bi pilot olarak çalışabiliriz..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ormanmuhafızı O kullanıcısına yanıt
    Hocam fikrinize saygı duyuyorum ama 30 seneyi iyimser olarak düşünüyorum. Altta da belirttim sınava pilotaj için hazırlandım ama gelecekte iyi göremiyorum belki duymuşsunuzdur internetten de bakabilirsiniz boeing 797 tek pilotlu üretilecek hizmete girme yılları 2025-2028 olarak öngörülüyor. Bu modelden sonra artan yapay zeka ve otomasyondan dolayı bir sonraki model pilotsuz olacak bilemeyiz tabi ama 30 sene sürmez diye düşünüyorum maalesef 10-15 sene gibi duruyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.