Şimdi Ara

Metro Exodus - RTX Bu Oyuna Ne Katıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
    RTX 2080'li sistemde ve Xbox One X'te, 4K çözünürlükte Metro Exodus'un ne gibi detaylar sunduğuna gelin birlikte bakalım.



  • Oyun tek ışık kaynağından (güneş) (one source global illumination) tekniğini kullanarak DXR'ı imple ediyor. Yansımalar için kullanılmamış mesela. DXR'ın gölgelendirme, ışıklandırma, ambient occolusion kısmından yararlanılmış.

    Gözümüz pre-baked dediğimiz önceden pişirilip texture-renk düzeni "buraya ışık değse idi böyle olurdu" denerek yapıştırılmış statik tabiri caiz ise yalancı ışıklandırmalara yıllardır alıştığından ötürü bazı arkadaşlara tuhaf-hatta kötü gelebiliyor DXR'lı görseller. Gerçi DH karşılaştırması çok çok kötü olmuş farkı anlamak için.

    Oyunu DXR ile oynadıktan sonra geri döndüğünüzde bir şeylerin doğal olmadığını hemen anlıyorsunuz. Kötü ve yapay geliyor gözünüze. DXR ile gölgeler olması gerektiği yerde, olması gerektiği açıda, ortam kapatma doğal, ışığın değmediği yer gerçekten karanlık, değdiği yer naturel bir ışıklandırmaya sahip vs vs

    DigitalFoundry'nin inanılmaz güzel ve detaylı bir incelemesi mevcut, özellikle PC versiyonu için. DXR'a da çok güçlü bir şekilde değiniyorlar.

    Konunun akıbetini anlamanız açısından zaman ayırıp izlemenizi öneririm. Alex kendini aşmış o videoda.

    Diğer arkadaşlara katıldığım tek nokta; evet hala bu performanslara değmiyor. En az 1-2 nesli var ray-tracing teknolojilerinin.
  • RTX teknolojisini abartarak sundular ama kapalı iken oyunu daha iyi ve daha akıcı oynuyorsunuz. Açıkken 30 fps hem de RTX 2080 ile, diyecek bir şey yok. :D

  • RTXin tek farkı FPS düşürüyor bu jenerasyon için tamamen pazarlama daha oturmamış bir teknoloji

  • Planlanmış demodernizasyonun farklı bir boyutu resmen. Grafikler ileri gideceğine geri gitmiş. Bunu da yenilik diye pazarlıyorlar.

  • Çöp bir teknoloji zamanının Physx'i gibi hoş o daha çok şey katıyordu ama günümüzde bir kişinin bahsettiğini görmezsiniz maksimum bir seri sonra rtx filan hikaye gtx 'e geri dönecekler.

  • bu videodan şunu anlıyoruz xbox ve playstation grafik olarak pc den geriye düşmüşler videoda açık seçik net görünüyor.1-2 yıl sonra fark çok daha açılır

  • videoda 2 kere siri aktif oldu

  • metro exodous da dxr ı kapalı mekanda test edemezsin çünkü dxr sadece gün ışığı için kullanılmış. diğer ateş ışığı suni ışıklandırma falan dxr olsun olmasın aynı, yani o ateş sahnesi çok saçma bir karşılaştırma oldu. gün ışığında oyun içinde farkı bariz belli, oluşan gölgelendirme daha gerçekçi ama performans kaybına değer mi? ben şöyle yaptım bende de rtx2080 var. extrem ayarlarda oyun 50-60 arası fps zaten alıyor, rtx high ayar da bu aralıkta çalıştığı için bir kaybım olmuyor, en baba 40 lara düşüyor ama rtx ultra yaparsam 30 lara düşüyor. tunahan o kartla nasıl bu kadar düşük fps aldı bilemedim.

  • pcrex kullanıcısına yanıt
    2080 e bir ton para verip oyunu o fps değerlerinde oynamakta ne bileyim...

  • Metro serisini oynadın mı bilmiyorum ama zamanına göre yüksek sistemlerde dahi hiç bir zaman 60 fps nin üzerini görememişsindir bu seride. Tabi ben oyunu 2k da oynuyorum, tunahan 4k da oynuyor. bunu atlamışım, fps farkı buradan kaynaklı. 4k da kesinlikle 2080ti lazım bu oyun için. Metro exodus bence serinin en optimize oyunu, önceki oyunlar daha sıkıntılıydı. Donanımın ne kadar pahalı olduğu yada ne kadar güçlü/hızlı olduğunun önemi yok, eğer oyun iyi optimize edilmez ise o donanımı ağlatır.
  • S.Vettel kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=111&v=1nqhkDm2_Tw
    büyük ihtimal öyle olacak

  • Oyun tek ışık kaynağından (güneş) (one source global illumination) tekniğini kullanarak DXR'ı imple ediyor. Yansımalar için kullanılmamış mesela. DXR'ın gölgelendirme, ışıklandırma, ambient occolusion kısmından yararlanılmış.

    Gözümüz pre-baked dediğimiz önceden pişirilip texture-renk düzeni "buraya ışık değse idi böyle olurdu" denerek yapıştırılmış statik tabiri caiz ise yalancı ışıklandırmalara yıllardır alıştığından ötürü bazı arkadaşlara tuhaf-hatta kötü gelebiliyor DXR'lı görseller. Gerçi DH karşılaştırması çok çok kötü olmuş farkı anlamak için.

    Oyunu DXR ile oynadıktan sonra geri döndüğünüzde bir şeylerin doğal olmadığını hemen anlıyorsunuz. Kötü ve yapay geliyor gözünüze. DXR ile gölgeler olması gerektiği yerde, olması gerektiği açıda, ortam kapatma doğal, ışığın değmediği yer gerçekten karanlık, değdiği yer naturel bir ışıklandırmaya sahip vs vs

    DigitalFoundry'nin inanılmaz güzel ve detaylı bir incelemesi mevcut, özellikle PC versiyonu için. DXR'a da çok güçlü bir şekilde değiniyorlar.

    Konunun akıbetini anlamanız açısından zaman ayırıp izlemenizi öneririm. Alex kendini aşmış o videoda.

    Diğer arkadaşlara katıldığım tek nokta; evet hala bu performanslara değmiyor. En az 1-2 nesli var ray-tracing teknolojilerinin.

  • Keriz.avi...

    Abi xbox one x alıp akacaksın... .2000 tl ye saf 4k

    59tl gamepass 100+ oyun
    12 tl ea acsess 30+

    Akarrrr.....

    Ps ciler BÖN BÖN bakarrr :d

  • Yeni nesil konsolların AMD ile çalışmaya devam edileceği düşünüldüğünde ve bu konsolların geliştirici paketlerinin konsol firmalarının kendi oyun firmalarına gönderildiğini düşünürsek yeni nesil konsollarda bu teknolojiyi göremeyebiliriz. Bu da RTX teknolojisini sadece PC'de Nvdia sponsorlu oyunlarda göreceğimiz anlamına geliyor. Ayrıca RTX için ayrılmış işlem gücünün oyunların öncelikli ihtiyacı olan yapay zeka teknolojisini geliştirmek için kullanılması daha mantıklı geliyor bana.

  • the_dedektif kullanıcısına yanıt
    Sen pc ve konsol 4K karşılaştırması gördün mü ki ? 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Red_devil33 kullanıcısına yanıt
    Bende bu videoda gördüm. Onex en güçlüsü olmasına rağmen arada uçurum varmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konsolla PC karşılaştırması gereksiz en iyisi ps4 proda 4K oynamak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlar da 30fps grafik mi olur, diye geçen cümlelerden anlaşılacağı üzere görüntü oluşturma performansı ile görüntü detayı arasında ki farkı ayıramayan insanların toplanıp uzman gibi eleştirmesi hakikaten enteresan... (Yanlış anlaşılmasın rtx yada nvidia övmüyorum ama rtx teknolojisinin amaçladığı şey daha detaylı ve gerçekçi görüntülerin oluşturulması, daha keskin ve performanslı görüntülerin oluşması değil! misal video da kızın tren önün de konuştuğu sahnede trende ki yıldızın kaplamaların da bile tşığın açısına göre gölgeler oluşmuş ve kaplama daha detaylı duruyor ama 4k da keskin temiz duruyor gibi...)

  • Ne mi katıyor, rtx 2080 ile yaklaşık $800 falan.
  • Rtx katkısını fark edilmeyecek kadar az. RTX açağıma 7680 1080 çözünürlükte oynarım. RTX den daha çok şey katıyor bana...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.