|
Bildirim
Ve biraz ilerde virajı alamamış takla atarak yuvarlanan bir minibüs
|
Bu mesajını sakın silme efsane olacaksın. Torque.
|
Tarih birgün seni altın harflerle yazacak
|
Sizin ilk mesajınızına karşı çıkma sebebim bunlar değil.
"beygir gücü uydurma birşeydir" gibi temelden yanlış bir iddia üzerinden çıkarak verdiğiniz alakasız örnekler. Beygir gücü uydurma falan değildir. Ben mühendisim, altyazısız belgesel izliyorum falan bunları belirtme ihtiyacı da ayrı bir gariplik olmuş. Birisine de ""Torque" yazınca daha çok bilmiş olmuyorsunuz." demişsiniz, siz de akışkanlar mekaniği, aerodinami vs. yazdınız ya, bunları yazınca bilim adamı olmuyorsunuz Aynı zamanda biz de kabzımal değiliz merak etmeyin Önce bunları bir açıklığa kavuşturalım. Cevabı tek kelimeyle (şanzıman) yazdım bunu da siz anlamadınız. "Disiplinim bu konular değil" diyorsunuz, e o zaman yanlış fikirdeki ısrarınız niye? Bu durumda mühendis olarak ben de açıklama yapma gereği hissettim o zaman, uzun uzun anlatayım bari :) "H2R motorunu 1.3 Egea'ya takacaksınız, beygir 4 katına çıkacak ama araba gitmeyecek". Uygun şanzıman ile takarsanız gider. 1.3 Egea şanzımanı ile gitmez, oranlar çok uzun gelir. 750-1000 devirde kavrama yaptırıp Egea'yı H2R motoruyla kaldıramazsınız, çünkü bu motorun o devirlerde o kiloyu kaldıracak gücü yok. Çok daha kısa oranlı dişliler lazım, güçlü olduğu devirlerde kaldırıp güçlü olduğu devirlerde yürütecek şekilde. Çünkü bu motor Egea'nın motorundan 3 kat daha fazla devir çevirebiliyor. 3 kat daha kısa oranlı dişlilerle yürütebilirsiniz. Bu şekilde gider, 300 beygirlik Egea gibi de gider. Fakat 1300 kilo ve sürekli yüksek devirlerde kavrama yapıp bu kütleyi harekete geçirecek debriyaj sisteminin ömrü de aracın orijinal haline göre çok daha kısa olacaktır. Yakacağı (içeceği) yakıt da ayrı mevzu. "300, 200'den az ise burada bir değişken olmalı", 300 200'den az değildir Mesele makinaya yaptıracağınız işe göre gücü hangi devirlerde almanız gerektiğidir. H2R ile kamyonu da yine çok kısa dişlilerle belki 10000 devirde kavrama yaptırıp kaldırır yürütürsünüz. 300 beygir fazlasıyla yeter. İşi yapan şey her zaman güçtür. Ama yukarıdaki örnek gibi yine verimli ve uzun ömürlü olmayacağı barizdir, olay bu. H2R motoru o kamyonun motorundan daha güçlüdür. Ama o iş için tasarlanmamıştır. Otomobil motorunun minibüste olmasının mantıksızlığını anlatmaya çalıştım diyorsunuz, burada takılan motor H2R değil :) O minibüsün standart motorundan daha yüksek hacimli ve çok daha güçlü bir motor. Özetle yine bir sıkıntı yok yani. Dolayısıyla da verdiğiniz ve yukarıda açıkladığım örnekler bunun yanında yine alakasız ve ekstrem kalıyor. |
Bu yazdığınız şeylere girmeye hiç gerek yok. Cevap tek kelime : "şanzıman"
300 beygir 300 beygirdir. Motosiklet 300 beygiri, kamyon 300 beygiri diye birşey yok. Birim aynı birim, güç aynı güçtür. Bilimsel yollardan ispat isteyip bilimle çelişmişsiniz. |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 21 Aralık 2018; 23:3:27 > |
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertacaygun -- 21 Aralık 2018; 23:32:21 > |
|