Şimdi Ara

Türkiye’de denetlenen asansörlerin yüzde 24’ü kullanılamaz durumda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Türkiye’de geçtiğimiz yıl denetimi yapılan asansörlerle ilgili çarpıcı tablo ortaya çıktı. 2017’de denetlenen 356 bin asansörün yüzde 24,4’üne “kullanılması yasak” anlamına gelen kırmızı etiket konuldu.

     

    CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in soru önergesine yanıt veren Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü 2017’de toplam 477 bin asansörden 356 bininde kontrol yapıldığını ve bunlardan 87 binin kontrol geçemediğini belirtti. Toplamın yüzde 25’lik bölümüne denk gelen 121 bin asansörün denetimi yapılmadı.


     


    2017 yılında yapılan denetimlerde uygunsuz bulunan asansörler için 7 milyon TL idari para cezası kesildi. Asansör montaj ve bakım firmalarına yönelik yapılan denetimde 7 bin 120 firmadan 2 bin 358’i uygunsuz bulundu. Her gün toplamda 50 milyon defa insan taşıdığı tahmin edilen asansörlerin ciddi kayıplara yol açmaması adına periyodik kontrolünün yapılması ve kullanıma uygunluğunun denetlenmesi gerekiyor.


     




    Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Makine Mühendisleri Odası Başkanı Ali Ekber Çakar, asansör denetiminin belediyenin sahip olduğu veriler üzerinden yapıldığı ve bu verilerin yetersiz olduğu gerekçesiyle 121 bin asansörün denetlenemediğini söyledi. Bazı apartmanlarda asansörün ruhsatsız olduğunu hatta hem bina hem de asansörün ruhsatsız olduğu apartmanlar bulunduğunu söyleyen Ali Ekber Çakar, “Belediyelerin elindeki veriler yeterli değilse muayene yapacak kuruluşun kapı kapı dolaşarak asansörlerin tespiti yapması gerekir” dedi.


     

    Asansörün kullanıma uygunluğuna göre etiket sistemi


    Periyodik denetimlerde kullanıma uygunluğuna göre asansöre yeşil, mavi, sarı ve kırmızı renkte etiket yapıştırılıyor. Bu etiketlerden yeşil olanın kullanıma uygun olduğu, mavi olanda hafif kusur bulunduğu, sarı olanın kusurlu olduğu ve kullanılması tehlikeli bulunana ise kırmızı renkte etiket yapıştırılıyor.


     

    Eksiklerin giderilmesi için kırmızıya 1 ay, sayıya 2 ay, mavilere ise 1 yıl süre veriliyor. 2017’deki asansör kontrol sonuçlarına göre yeşil etiketli 129 bin 326, mavi etiketli 13 bin 50, sarı etiketli 4 bin 926 ve kırmızı etiketli 87 bin adet asansör bulunuyor.


     

    Her gün çok sayıda insanı taşıyan ve olası bir kaza durumunda can kaybına yol açan asansörlerin sıkı bir şekilde denetlenmesi ve kusurlu bulunması durumunda ciddi para cezası verilip asansörün kullanımının durdurulması gerekli.


     








  • Hiçbir bakım yok. Geçen bir asansöre bindim tabuttan farklı değildi baya bir korktum asansör zor kalktı falan çıkarken sallanıyordu, kat ile arasında boşluk vardı durduğunda yani diyeceğim bu büyük binanın asansörü birde bence denetlenmeyen asansörlerin sayısı baya fazla.

  • Özellikle apartmanlarda asansörler kontrol edilemiyor. Bunun sebebi milletin aidat vermemesi. Ondan sonra bozuk asansör yüzünden ölenler oluyor ve ev sahipleri suçlanıyor.

  • ya bu kadar karamsarda olmayan güzel olan şeyler de oluyor bu ülkede ,insanımız çok uçta biri ne yaparsan yap iyi diyor biri de ne yaparsan yap kötü.hakkıyla objektif bakan biri yok,bugün iki dükkan devletin yolunu kapatıyordu bir yıldır göz yumdum bugün şikayet ettim yarım saat geçmeden zabıta damladı çektirdi dubaları .

    o mahallede tek benim gözüme batıyormuş benim sayemde 4-5 araçlık yer ayrıldı,insanımız da suç var hakkı isteyip savunamıyoruz...

  • Editör hata yapmış sanırım rakamlar karışmış %76 dır o 24 olsa duramazsın (böğ kötü espri için özür dilerim) :]

  • Olmaz tabi ki; Bakım kontrol masrafı dışında TMMOB'a verilen ücret neyin nesidir? Bu vatandaş önüne kelen kurum kuruluşa bağış yapmak zorunda mı?

  • Kırmızı etiket verilen yeri kafaya göre silemezsin.
    Çünkü raporu direk bakanlığın sistemine giriyorsun.
    Ve kırmızı etiketliler 1 ay içinde tekrar kontrol edilir, şayet 1 ay içinde apartman veya bakım firması muayene firmasına dönmezse, muayene firması apartmana ve belediyeye yazı gönderir, belediye asansörü mühürler.

    Ankara'da bir asansör muayene firmasında çalıştım, apartmanla bakım firmalarıyla baya tartışmışlığım vardır.
    Genelde bizim firmayı sevmiyorlardı imtiyaz tanımıyor diye. Bi elemanımız vardı o sallamıyordu pek.
  • Şaşırmadık yahu.Bu ülkede çok normal.

  • Biri de bizim apartmandakine kırmızı yapıştırsa nolur en üst kattayım vıyk vıyk sürekli ötüyor kimsenin umrunda değil şikayet ettim hiçbir şey olmadı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yandaş müteahhitin asansöründe ölen 10 gariban işçiyi ve bir Allah’ın kulunun da ceza almamasını unutmadık.



    https://www.google.com.tr/amp/s/www.evrensel.net/amp/91380/torun-center-insaatinda-asansor-yere-cakildi-10-isci-oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizim asansör 2011 yapımı. etiket alırken hatalar buldular. kapılar akordiyondu, sürgülü oldu. ana motor kuvvetlisiyle değiştirildi. düğmesine kadar değişiklik yapıldı. yeşil etiket aldı. bu sene eksik buldular yine mavi. gerekçe bişey sağda olacakmışta sola takılmış. geçen sene normalmiş ama yönetmelik değişmiş. şu kadar paraya yapılacakmış.

    işin özü para tuzağı. kimsenin umurunda değil can güvenliği. bas parayı al yeşili.

  • amaç iyi hoşta işin içinde rant var. yıl içerisinde 3-4 kalem para ödüyoruz bu asansör firmalarına. belediyenin ihaleyi verdiği firmaya ayrı para bakımı yapana ayrı para, parça değişimine ayrı parai etikete ayrı para. bildiğin rant yani. asansöre etiket yapıştırana ben niye para veriyorum kardeşim. gitsin bakım yapan firmaya hesap sorup ceza kessin. her zamanki turkiye. yersen gelişiyoruz.

  • Bir asansör kumanda panosu çalışanı olarak cevap vereyim. Arıza, bakımda yapılması gereken hiçbir işlem yapılmıyor. Asansörcüler arasında "Çalışıyorsa elleme mantığı vardır." Birçok hatada, hata onarılmak yerine ilgili kablolar şöntlenir. Örneğin acil stop anahtarı arızalansın. Bunu direk kumanda panosunda şönt atılarak çalıştırılması sağlanır.Bu asansörü acil durumda durdurmanız imkansızdır.Elektriği kesseniz bile acil kurtarma devreye alınacağından, katına gelmeden durdurmamız imkansızdır.Aşağıda çalışan bir işçiyi düşümün. Ne demek istediğimi anlarsınız.



    Bunun yanında konfora özen yok. Bunu ray, paten üreticilerinin düşünmesi gerekiyor. Ray yamuksa sarsıntılı çalışması normaldir ve şuana kadar sarsıntılı çalışan asansörlerin düşme vakası yok.Fakat yaşlılar için sıkıntılı.



    Yeni yönetmelik daha da ağırlaştırıldı.Artık eskisi gibi kurulum sonrası direk çalıştırma yok. Belediye mühendis gönderip uygun olup, olmadığına, gerekli ölçüm standartlatoına göre ölçüm yapar.Testten geçer, en ufak bir hata yoksa yeşil alır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nerde görsem çoğu asansör sorunlu 5 seneden sonra toptan değiştirilmesi gerekli bu asansörlerin aslında bi ara mavi yeşil olayı çıktı o da sanırım devam etmiyor şuan.Asansör fobisi,uçak fobisinden bile fazla ama bu asansörlerle gayet normal millette fobi oluşmasının.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gamermn -- 24 Ocak 2018; 18:33:14 >
  • Para tuzağı. Her ay bakım firmasına para veriyoruz yine de kırmızı etiket aldı. Bina eski ama asansör yeni. Dünyanın parası verilip yeni asansör alındı ama denetimciye sorsan her yeri dökülüyor. Peki biz her ay ne için para ödüyoruz?
    Yeni dediğim asansörde 68 model olan eskisinden yavaş.
  • Ulan konuyu gördüm yine panik atak krizine yakalandım sandım. Benim yükseklik, kapalı alan korkum vs yoktu. Binada belediye ekipleri geldi bu yaz öncesi. Basmışlar kırmızı bandrol, asansörde olan eksikler tespit edilip dağıtıldı bina sakinlerine. Bu arada asansörün bakımı düzenli şekilde yapılıyor ve tıkır tıkır çalışıyor. Asansör dairesinin lambasından tut bir sürü eksik varmış. Yönetici vs yaptı toplantıyı firma ile anlaşıldı eksikler konusunda. Ha pardon daha ucuza geldiği için eski bakımları yapan firma yerine başka firmaya geçildi. 1 ay gibi uzun süren çalışmadan sonra asansörün eksikler yapıldı. Yeşil etiketi aldı filan.

    Neyse biniyoruz ediyoruz ama nedense hiç böyle olmuyordum hep içimde bir huzursuzluk. Yine bir akşam bindim asansöre tam 4. kata çıkarken asansörden bir ses geldi saliselik. Baktım bildiğin kapı dahil dört duvar arasında asansör sağa sola sallanıyor daracık alanda. Asansörün bütün herşeyi kitlendi. Yükler aşağı düşmüş, asansörü tutan halatlar bebek beşiği gibi sallanıyor. Bunu nasıl mı anladım geliyorum konuya. Neyse bina sakinleri vs girdi asansör dairesine. Normalde asansör elektrik vs kesintisinde kata kadar gelmeli. Yok arkadaş arada kaldım sallanıyorum bildiğin asansörde. Bina görevlisi elle asansörü kata çekebiliyordu oda kitlenmiş. Yine asansörün kapıları kitlenmiş. Bu arada asansörün arıza alarmı öyle bir çalıyor ki daha bir strese girdim. Kapattırdım şalterlerini asansör ile ilgili bakım yapan firmaya ulaşmaya çalışıyoruz. Ben diyorum itfaiyeyi arayacağım kapıları kestirmeye. Bina sakinleri olmaz diyor. Gelirse asansör ömür boyu mühürlenir diye.

    Neyse 30 dakika asansörde mahsur kaldım, firmadan biri geldi asansöre bakmaya. 15 dakika uğraştı asansörün kitlenen sistemini açmayı başardı. Beni kata çekebildi. Ben çıktım ama yaşadığım sinir stres ile 5 kilo ter atmışımdır vücuttan. Su mu fayda etmiyor içsem bile sakinleşemiyorum. Asansörün bakımı ile yetkili adam neyse asansörü hallettiğini söyledi asansörü tekrar çalıştırdı. Çalıştırması ile asansör o kattan zıbam zemin kata yapıştı. Evet düşündüğünüz gibi yük halatlardan ayrıldı kabin zemine çakıldı. Adam kapıyı açtığında bir baktım kopmuş halatlar önümde sallanıyor.

    O gün bugün panik atak krizlerim mevcut. O asansörün içindeyken ben düşse şuan hayatta değildim. Hiçbir yerde şuan asansör kullanmıyorum. 50 kat olsa bile yürürüm.




  • Bu asansör olayı makine mühendisleri odası ve asansörcülere para kazandırmak için yapılmış sanki. Bizim binadaki 10 yıllık asansör, her ay düzenli bakımı yapılıyor, ama kırmızı etiketi yedi. Daire başına 1200 lira girdi direk.

    Ama bazı ilçelere hiç uğramıyor bu denetimciler. Bölge ayırımı yapıyorlar, asıl gitmeleri gereken eski binaların olduğu semtlere ilçelere giden yok. Ne güzel ülke valla, yolabileceğin bi topluluk bul, yolabildiğin kadar yol...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ImPerspektif

    Ulan konuyu gördüm yine panik atak krizine yakalandım sandım. Benim yükseklik, kapalı alan korkum vs yoktu. Binada belediye ekipleri geldi bu yaz öncesi. Basmışlar kırmızı bandrol, asansörde olan eksikler tespit edilip dağıtıldı bina sakinlerine. Bu arada asansörün bakımı düzenli şekilde yapılıyor ve tıkır tıkır çalışıyor. Asansör dairesinin lambasından tut bir sürü eksik varmış. Yönetici vs yaptı toplantıyı firma ile anlaşıldı eksikler konusunda. Ha pardon daha ucuza geldiği için eski bakımları yapan firma yerine başka firmaya geçildi. 1 ay gibi uzun süren çalışmadan sonra asansörün eksikler yapıldı. Yeşil etiketi aldı filan.

    Neyse biniyoruz ediyoruz ama nedense hiç böyle olmuyordum hep içimde bir huzursuzluk. Yine bir akşam bindim asansöre tam 4. kata çıkarken asansörden bir ses geldi saliselik. Baktım bildiğin kapı dahil dört duvar arasında asansör sağa sola sallanıyor daracık alanda. Asansörün bütün herşeyi kitlendi. Yükler aşağı düşmüş, asansörü tutan halatlar bebek beşiği gibi sallanıyor. Bunu nasıl mı anladım geliyorum konuya. Neyse bina sakinleri vs girdi asansör dairesine. Normalde asansör elektrik vs kesintisinde kata kadar gelmeli. Yok arkadaş arada kaldım sallanıyorum bildiğin asansörde. Bina görevlisi elle asansörü kata çekebiliyordu oda kitlenmiş. Yine asansörün kapıları kitlenmiş. Bu arada asansörün arıza alarmı öyle bir çalıyor ki daha bir strese girdim. Kapattırdım şalterlerini asansör ile ilgili bakım yapan firmaya ulaşmaya çalışıyoruz. Ben diyorum itfaiyeyi arayacağım kapıları kestirmeye. Bina sakinleri olmaz diyor. Gelirse asansör ömür boyu mühürlenir diye.

    Neyse 30 dakika asansörde mahsur kaldım, firmadan biri geldi asansöre bakmaya. 15 dakika uğraştı asansörün kitlenen sistemini açmayı başardı. Beni kata çekebildi. Ben çıktım ama yaşadığım sinir stres ile 5 kilo ter atmışımdır vücuttan. Su mu fayda etmiyor içsem bile sakinleşemiyorum. Asansörün bakımı ile yetkili adam neyse asansörü hallettiğini söyledi asansörü tekrar çalıştırdı. Çalıştırması ile asansör o kattan zıbam zemin kata yapıştı. Evet düşündüğünüz gibi yük halatlardan ayrıldı kabin zemine çakıldı. Adam kapıyı açtığında bir baktım kopmuş halatlar önümde sallanıyor.

    O gün bugün panik atak krizlerim mevcut. O asansörün içindeyken ben düşse şuan hayatta değildim. Hiçbir yerde şuan asansör kullanmıyorum. 50 kat olsa bile yürürüm.

    Şimdi ben de stres oldum bak




  • Bana göre farketmiyor ben hep aynı asansöre biniyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serdar3121 kullanıcısına yanıt
    Aynen. Bizimkine yapistirmislar. 2 ay sure verilmis kirmizi etikete. Umarim tamir ettirilmez de kapatilir. Biraz merdiven kullansin millet, cok tembeller!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.