Şimdi Ara

Aytemiz, elektrikli hızlı şarj hizmeti sunuyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
1.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aytemiz, elektrikli hızlı şarj hizmeti sunuyor

    Akaryakıt firması Aytemiz, Türkiye'nin ilk elektrikli hızlı şarj istasyonunu kullanıma sundu. İlk hızlı şarj ünitesi, İstanbul-İzmir Otoyolu'nun ortasında bulunan Bursa Aytemiz istasyonuna kuruldu.

     

     

    Türkiye'de elektrikli araç pazarı her ne kadar küçük paya sahip olsa da büyüme oranı katlanarak artıyor. Ülkemizdeki elektrikli araç sayısı 2016'da 2 bin adet iken, 2017'de bu rakam yüzde 50 oranında büyüdü. Aytemiz, büyüyen elektrikli araç pazarına yanıt verebilmek adına Türkiye'nin dört bir yanına elektrikli hızlı şarj istasyonları kurmak istiyor. Aytemiz, elektirkli şarj hizmeti için Eşarj Elektrikli Araçlar Şarj Sistemleri AŞ ile ortaklaşa çalışıyor.

     
    Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke, “Türkiye’de akaryakıt istasyonlarında elektrikli ‘hızlı şarj’ ünitelerini sahiplenen ve kendi istasyon ağında genişletmeyi planlayan ilk marka olmayı hedefliyoruz. Eşarj istasyonları ile gerçekleştiriyoruz. Bugünden itibaren elektrikli araç sahipleri, sadece 25 dakikada neredeyse bataryalarının tamamını doldurabilecekler. Aynı anda 2 araca hizmet verebilen cihazlardan, bir tam günde yaklaşık 75 civarında araç şarj hizmeti alabilecek” dedi.
     

    Aytemiz, elektrikli hızlı şarj hizmeti sunuyor

     

    Şuan Aytemiz'in bir istasyonunda hızlı şarj hizmeti, Eşarj'ın 71 noktada şarj hizmeti bulunuyor. Bu istasyonlar İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Bursa, Antalya, Muğla, Mersin, Adana ve Nevşehir'de yer alıyor.

     

    30 Dakika Şarj İçin 8,4 TL 

    Şarj tarifesine göre örneklemek gerekirse Renault Zoe, 22 kWh’lık bir batarya kullanıyor. Bu batarya yaklaşık 30 dakikada %50 dolum oranına ulaşıyor. Bunun için talep edilen değer 0,28 TL/dk x 30 dk = 8,4 TL olacaktır.

     
    Düşük şarj gücü ile kullanım senaryosunu da örneklemek gerekirse Fluent ZE 3,7kW’lık şarj gücünü destekliyor. Yüzde 50 doluluk oranına ulaşması için 180 dakika beklemesi gerekiyor. Bunun sonucunda 0,05 TL/dk x 180dk = 9 TL’lik bir tutar ortaya çıkıyor. Yurt dışında da şarj gücüne göre ücretlendirme yapılıyor. Örneğin Tesla Supercharger istasyonlarında 100 kWh'lık şarj için dakika başına 0.50 dolarlık ücret alınıyor.
     
    Aytemiz, elektrikli hızlı şarj hizmeti sunuyor
     
    Kurulan istasyonların adresine, doluluk durumuna ve ücret tarifesine esarj.com üzerinden ulaşabilirsiniz.









  • Türkiyenin kurtuluşu elektrikli otomobildir. Fakat yaygınlaşması için hiç bir şey yapılmıyor çünkü aynı karasal dijital yayında olduğu gibi (tabi buradaki rantla karşılaştırılamayacak kadar büyük) bazı patronlar ve şirketler elindeki hazır işi kaybetmek istemiyor. Yani Türkiye yi düşünen yok sadece cebini düşünüyor millet.
  • Sağolsunlar. Bizim teslayı doldururum aytemizde artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben şimdi trabzona gideceğim. Ankaradan sonrası yok. Aslında devlet teşvik etmesi lazım elektrikl araçlara. Bütün istasyonlarda hızlı şarjı getirmeli. Ötv hiç almamalı hatta KDv nini yarısını almalı.

    Bu arada biri beni uykumdan uyandırsın.

  • Türkiyenin kurtuluşu elektrikli otomobildir. Fakat yaygınlaşması için hiç bir şey yapılmıyor çünkü aynı karasal dijital yayında olduğu gibi (tabi buradaki rantla karşılaştırılamayacak kadar büyük) bazı patronlar ve şirketler elindeki hazır işi kaybetmek istemiyor. Yani Türkiye yi düşünen yok sadece cebini düşünüyor millet.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fendur

    Türkiyenin kurtuluşu elektrikli otomobildir. Fakat yaygınlaşması için hiç bir şey yapılmıyor çünkü aynı karasal dijital yayında olduğu gibi (tabi buradaki rantla karşılaştırılamayacak kadar büyük) bazı patronlar ve şirketler elindeki hazır işi kaybetmek istemiyor. Yani Türkiye yi düşünen yok sadece cebini düşünüyor millet.

    Devletimiz akaryakıt üzerindeki vergilerden de büyük oranda kazanç sağlıyor. Her yere şarj istasyonu yapıldığını ve trafikte çok büyük oranda elektrikli otomobil kullanıldığını bir düşünün. Akaryakıttan kaybedilen gelir nereden karşılanacak? Elbette eletrik faturasından ve elbette ki ETV (Elektrikli Taşıt Vergisi) gibi bir şeyden karşılanacaktır.

    Örneğin İngiltere'de 2016 yılı sonuna kadar bazı şarj istasyonlarını kullanmak ücretsizdi, artık ücretli.

    Devlet mutlaka vergi alacak ama bizim devletimiz çok insafsızca vergi alıyor gibi geliyor bana. Keşke daha güçlü bir ekonomik yapımız olsaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angaralı_06

    Sağolsunlar. Bizim teslayı doldururum aytemizde artık.

    ne kadara kaç km yol ? nerdeyse hibrit parasına geliyor kmdeki tüketimi kullananlardan duyduklarım kadar. sanki bize içten yanmalı motorları aratacaklar bu elektrikliler hadi hayırlısı bakalım.
  • 1ses1 kullanıcısına yanıt
    Reis eğer İstanbul'dan Trabzon'a gideceksen elektrikli aracın hiçbir mantığı yok 5-10 dakika içinde tam şarj olmuyorsa. 300-400 km mesafe için yarım saat-bir saat bekleyeceksen takriben en az 3 kez böyle durup doldurman gerek. 14 saat sürüyor neredeyse yolculuk zaten bir 3 saatte arabayı şarj etmek için durursun. Bu araçlar ancak yakın mesafeye gitmede kârlı. Bide dağ yoluna çıkmaya kalksan şarjın çabuk biter köyde bu aracı şarj edecek enerji altyapısı da yok.



    Elektrikli araç en çok kârı şehir içi kullanımda getirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan


    quote:

    Orijinalden alıntı: fendur

    Türkiyenin kurtuluşu elektrikli otomobildir. Fakat yaygınlaşması için hiç bir şey yapılmıyor çünkü aynı karasal dijital yayında olduğu gibi (tabi buradaki rantla karşılaştırılamayacak kadar büyük) bazı patronlar ve şirketler elindeki hazır işi kaybetmek istemiyor. Yani Türkiye yi düşünen yok sadece cebini düşünüyor millet.

    Devletimiz akaryakıt üzerindeki vergilerden de büyük oranda kazanç sağlıyor. Her yere şarj istasyonu yapıldığını ve trafikte çok büyük oranda elektrikli otomobil kullanıldığını bir düşünün. Akaryakıttan kaybedilen gelir nereden karşılanacak? Elbette eletrik faturasından ve elbette ki ETV (Elektrikli Taşıt Vergisi) gibi bir şeyden karşılanacaktır.

    Örneğin İngiltere'de 2016 yılı sonuna kadar bazı şarj istasyonlarını kullanmak ücretsizdi, artık ücretli.

    Devlet mutlaka vergi alacak ama bizim devletimiz çok insafsızca vergi alıyor gibi geliyor bana. Keşke daha güçlü bir ekonomik yapımız olsaydı.

    Tamamda vergisini kaçıranı kovalasana . Vergi verenleri üzerine neden bu kadar yük. At içeri vergivermiyeni. Direk içeri at vergisini verene kadar, bak o zaman kim kaçırıyor kim veriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Reis eğer İstanbul'dan Trabzon'a gideceksen elektrikli aracın hiçbir mantığı yok 5-10 dakika içinde tam şarj olmuyorsa. 300-400 km mesafe için yarım saat-bir saat bekleyeceksen takriben en az 3 kez böyle durup doldurman gerek. 14 saat sürüyor neredeyse yolculuk zaten bir 3 saatte arabayı şarj etmek için durursun. Bu araçlar ancak yakın mesafeye gitmede kârlı. Bide dağ yoluna çıkmaya kalksan şarjın çabuk biter köyde bu aracı şarj edecek enerji altyapısı da yok.



    Elektrikli araç en çok kârı şehir içi kullanımda getirir.

    10 saatde gidecek halim yok. Corolla ile 17 saatde gittim. Geze geze gidiyorum. Çocukda var duruyoruz haliyle. Ki yavaşda gidiyorum 110-120 bölünmüş yol. Bu arada osmancıkta 32km gittiğim için ceza kestiler. 2km ile. Bölümmüş yolda, şerefsizler.

    Normalde hız ortlamam 88-90km benim araca baktığımda. Yemekti ihtiyaç molasıydı bol bol duruyorum. Onun için elektrikli araç benim avantajıma.

    Birde bu elektrikli araçlar tesla gibimi acaba. Elektrik motorları ömür boyu pili 8 yıl garantili ve bir 8 yıl sonra kontrolden sonra bir 89 yıl daha. Burda satılan araçlar bmw reno gibi tam bilmiyorum ama bu tür garantileri varmı. Reno için kiralama gibi birşeyler söylediler.

    Anladım anladım bana yine uzak şeyler. Eninde sonunda yeni bir araba alınacak ve verilen paralar yine yüksek. En iyisi eski arabaya devam. Bu hükümetle bu kadar




  • 1ses1 kullanıcısına yanıt
    Öyle olmuyor işte.. adamın milyar dolarlık şirketi var ama 20 milyon vergi verecek; ben bu parayı verirsem yanarım yikilirim yok olurum bak 300 eleman çalıştırıyorum bunların yarısını çıkarmak zorunda kalırım falan filan diyor vergi affina gidiyor.. bir nevi dalavere işte...



    Akaryakıttan ve memur vs. Maaşlarından alınan vergi malesef en büyük dilimi oluşturuyor .. milyon dolarlik cirosu olan adam belki temdeki bir benzinlik kadar vergi vermiyir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1ses1

    Ben şimdi trabzona gideceğim. Ankaradan sonrası yok. Aslında devlet teşvik etmesi lazım elektrikl araçlara. Bütün istasyonlarda hızlı şarjı getirmeli. Ötv hiç almamalı hatta KDv nini yarısını almalı.

    Bu arada biri beni uykumdan uyandırsın.

    Geçmiş olsun kardeş güzel rüyaymış :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonuna kadar destekliyorum

  • 1ses1 kullanıcısına yanıt
    Bence uyanma gerçekler çok kötü durumda uyumaya devam et.

  • Bu güzel haber,bence her dolum noktasına koyulmalı!

  • Geç bile kaldık. Dolara bağımlı şekilde yaşayan, petrol ithal eden bir ülkenin elektrikli araçlara daha fazla önem vermesi gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Angaralı_06

    Sağolsunlar. Bizim teslayı doldururum aytemizde artık.

    ne kadara kaç km yol ? nerdeyse hibrit parasına geliyor kmdeki tüketimi kullananlardan duyduklarım kadar. sanki bize içten yanmalı motorları aratacaklar bu elektrikliler hadi hayırlısı bakalım.

    BMW i3 150 Wh Hyundai ioniq ve Model3 tek öyle Model S de en yuksek elde edebileceğiniz değer 700 Wh oda 7 lt ye denk gelir ama aynı güçte benzinli arabayla aynı şekilde kullan 30 litreyi gecer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu cihazı köfteci yusufların önüne taksalar yeter.zaten herkes orada mola veriyor.mola bitene kadar fullenir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    şu cihazı köfteci yusufların önüne taksalar yeter.zaten herkes orada mola veriyor.mola bitene kadar fullenir

    oraların köftesini nasıl yiyorsunuz ya :S 12 liraya kırmızı etmi olur !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    şu cihazı köfteci yusufların önüne taksalar yeter.zaten herkes orada mola veriyor.mola bitene kadar fullenir

    oraların köftesini nasıl yiyorsunuz ya :S 12 liraya kırmızı etmi olur !

    5 köfte hepsi 1 kilo değilçay sınırsız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tebrikler,Aytemiz.Tebrikler,E-Şarj.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.