|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
Şaka yapıyosunuz heralde, 1 nisanada daha var ama. Arabada, heleki önden çekişliyse, arka lastiklerin önemi ön lastiklerin yanında ihmal edilebilecek boyuttadır. O çok bilmiş servis ve çok bilmiş michelin arkadan savrulmayı önlemek için arkaya takın demişler. Bir defa arkadan savrulma kontra verilerek dengeye getirilebilir, ama araba kötü ön lastikler yüzünden kafadan kayarsa dua etmekten başka şansın kalmaz, okadar zamanın varsa tabi. Tabi aracı limitlerde kullandığın durumda geçerli bu, limitlerde kullanmıyosan zaten arkadan kayma diye bişey olmaz. Ayrıca yeni ve eski ön lastikle 100 km'de fren mesafen en az 5 metre değişir ki bu ölümle kalım arasındaki ince çizgiden kat kat kalın bir çizgidir ve sadece 100 km hızda, 180-200'le fren yaptığını düşün (limitlerde gidiyoruz ya). Arkada yeni lastikle fren mesafen 1 milimetre bile değişmez. Lastik patlaması durumundada aynı durum geçerlidir, arkadan kayma dengede tutulabilir ama ön lastiğin patlarsa güvende olduğun süre, lastiğinin patladığı taraftaki en yakın çarpılabilecek nesneye ulaşma sürendir. Ben şahsen arkadan çekişli bile olsa yeni lastiği herzaman öne takarım, bunun çok faydasını gördüm, zararını görmedim, görende yoktur bence.
|
Yeni Lastikler Öne mi Arkaya mı Takılır?
Yeni lastikleri aracınıza takarken, nereye takılacakları sorusu akıllarda soru işareti oluşturabilir. Bu konuda çeşitli görüşler olsa da, genel olarak kabul gören bir uygulama vardır.
Öncelikli Olarak Önlere Yeni Lastikleri Takın
Araba üreticileri ve lastik uzmanları genellikle yeni lastikleri aracın önüne takmanızı önerir. Bunun birkaç nedeni vardır:
Eskimiş Lastikleri Arkaya Takma
Ön tekerleklere yeni lastikler taktıktan sonra, daha az aşınmış lastikleri arka tekerleklere taşımalısın. Bunun nedeni şudur:
Sadece Ön Lastikleri Değiştirmek
Bazı durumlarda, sadece ön lastikleri değiştirmek yeterli olabilir. Ancak, bu yalnızca lastiklerinizin nispeten yeni olduğu ve düzenli olarak dönüştürülüp dengelenmişse önerilir. Aksi takdirde, ön ve arka lastikler arasındaki aşırı farklılıklar sürüş dengesizliklerine ve tehlikeli durumlara yol açabilir.
Sonuç
Genel olarak, yeni lastikleri aracınızın önüne takmak ve eskimiş lastikleri arkaya taşımak en iyi uygulamadır. Bu, yönlendirme, frenleme ve çekiş gibi temel güvenlik özelliklerini iyileştirmeye yardımcı olur. Ancak, özel durumlar için istisnalar olabileceğini unutmamak önemlidir. Lastiklerin durumunu ve aracınızın özelliklerini göz önünde bulundurarak, sizin için en iyi kararı verin.
|
_____________________________
corsa cdti
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN! |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 28 Mart 2007; 1:36:15 > |
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
Today Tomorow Toyota Tofaş
Cumhuriyet'e sahip çık! |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
"Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"
|
|
_____________________________
LAND ROVER FREELANDER HSE TD4
|
|
_____________________________
LAND ROVER FREELANDER HSE TD4
|
|
_____________________________
"Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"
|
|
_____________________________ |
|
|
_____________________________
Barton 2500+ | Abit AN-7 | 1.5gb DDR400 | ASUS X800XT Platinum Edition + AC Silencer | 120gb WD JB 7200rpm + 250gb Samsung Sata2 NCQ | Philips 109P4 | Jazz JB9901 150watt RMS | Ferrari Force Feedback Wheel | Thermaltake 420watt pfc | ASUS TA 210 | AC Fan Pro TC
2nd: ThorougBred 1700+dlt3c | MSI KT4AV | 512mb DDR400 | Sapphire 9800pro | 15gb Quantum lct 7200rpm + 4gb WD 4200rpm:(| Samsung 763mb | Philips a2.610 5+1 55watts RMS | ASUS 300watt |