Şimdi Ara

## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
216
Cevap
0
Favori
9.604
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)


    quote:





    DUYURULAR ! :

    Sabit Duyuru!: Sayfamız en iyi, IE tarayıcısı ile görüntülenir. Ama MF de kullanılabilir. (Kodlar görüntüyü bozabilir)


    15.10.2007: Üye listesi güncellenmiştir. İyi Forumlar

    12.06.2007: Üye listesi güncellenmiştir. İyi Forumlar

    16.04.2007: Üye listesi güncellenmiştir. İyi Forumlar




    ...


    imza :


     
    [link=http://forum.donanimhaber.com/m_12786040/mpage_1/key_//tm.htm#12786040][image]https://store.donanimhaber.com/ce/5b/b5/ce5bb59284c5eb29ce37b28b2e98046e.jpg[/image][/link]


    Önizleme

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)



    imza 2 (imzalarına resim koyamayan arkadaşlar için:


    [center][link=http://forum.donanimhaber.com/m_12786040/mpage_1/key_/tm.htm#12786040][font="Trebuchet MS"][b]## DH KONSOL TOPLULUĞU ##[/b][/font][/link][/center] 


    Önizleme :





     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)
     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)
     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)


    Merhaba,

    Son zamanlarda Konsol bölümünde çıkan taraflı tartışmalar, çoğu kişinin kendisini rahatsız hissetmesine neden olmuştu. Benimde aklıma "Bir tarafsız topluluk açmak varken niye tartışılsın ?" sorusu geldi. Bu konunun büyük ilgi göreceğini umuyorum, en azından Konsol bölümündeki Seviyesizlikleri bir nebze olsun düzeltebilir.

    AMAÇ NE ?

    Konunun ana amacı bütün konsol severleri bir araya toplamak ve KALİTELİ bir tartışma ortamı yaratmak, Bütün Yeni Jenerasyon konsolları oyunları ve donanımları ile birlikte karşılaştırmak.

    Konsolların Kendileri, Donanımları ve Oyunları hakkındaki paylaşımları burada paylaşalım. Ayrıca KALİTELİ bir tartışma ortamı yaratmak maddesini Yeniden belirtmek istiyorum.




     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Nintendo Wii

    Wii, Nintendo firmasının geliştirdiği ve 2006 yılında piyasaya sürmeyi planladığı bir oyun konsoludur. 17 Kasım 2006'da piyasaya sürülmüştür. Wii nin en özel parçası olan oyun kumandası(Wİİ Remote) harekete duyarlı olduğu için insanların oyun deneyimi ne olursa olsun, rahatça oynayabilir ve eğlenebilir. Wii geleneksel konsolların aksine oyununu oynamak için aç oyunun bitince kapat teknolojisiyle çalışmamaktadır. Nintendo Wİİ kapatılmayacak şekilde tasarlanmıştır , kapatmak istediğinizde "uyku" (sleep) moduna geçiyor ve ufak bir ampulün tüketeceği kadar enerji tüketiyor. Bu sırada Wii connect24 sayesinde herzaman bağlantıda kalıyor, bilgi aktarmaya devam ediyor. Wii evimize yeni kanallar getiriyor bunlar; _Fotoğraf kanalı _Mii kanalı _Hava durumu kanalı _Haber kanalı _İnternet kanalı _Wii alışveriş kanalı

    Bu kanalların çoğu internete bağlı olan Wii lerde kullanılabilir.Kanal sayısının ise ileride artması bekleniyor.
    Wii'nin yanında WiiSports adlı oyunu hediye veriyorlar bunun içinde ise 5 tane oyun var;

    -Beyzbol -Bowling -Box -Golf -Tenis bu oyunlar 1-4 oyuncu sayısına sahip

    Bu kadarı bana yetmez diyorsanız. Parayla satılan Wii play aparatını almanız tavsiye edilir. Bu aparatta ( tane oyun 1 tane de kumanda var oyunlar: -atış poligonu -Mii'yi bul -Masa tenisi -Pose Mii -Bilardo -Balık tutma -Boğa saldırısı _Tanklar


    Bilgiler :

    Yaratıcı :Nintendo
    Tür : Oyun Konsolu
    Jenerasyon : 7. Jenerasyon
    Çıkış Tarihleri : KA GA Kasım 19, 2006,JP Aralık 2, 2006
    İşlemci Çipi : IBM PowerPC-based "Broadway" 729 MHz 90 nm
    Grafik Çipi : ATI "Hollywood" 243 MHz 90 nm
    Medya : 12 cm Wii Optical Disc, 8 cm Nintendo GameCube Game Disc
    Sistem Hafıza : 512MB Internal flash memory, Nintendo GameCube Memory Card, Secure Digital card
    Bağlantı : Wi-Fi, Bluetooth, USB 2.0 x2, LAN Adapter (via USB)
    Online servisler : Nintendo Wi-Fi Connection, WiiConnect24, Virtual Console, Wii Channels

    -

    CPU : PowerPC tabanlı "Broadway" işlemci, 90 nm SOI CMOS ,243 MHz

    GPU : ATI tabanlı "Hollywood" GPU, 90 nm CMOS,243 MHz

    Bellek : 88 MB ana bellek (24 MB "internal" 1T-SRAM grafik işlemcisiyle bütünleştirilmiş, 64 MB "external" GDDR3 SDRAM) 3 MB GPU texture bellek

    Port Ve Çevresel ;

    * 4 tane Wii Remote Controller a kadar destek(wireless via Bluetooth)
    * 4 tane Nintendo GameCube controller portu (Bir tanesi bağlanarak 5 Oyunculu multiplayer oyunlarda 5. Wii Remote ünitesi olarak kullanılabilir)
    * 2 adet Nintendo GameCube Memory Card portu
    * SD memory card slotu
    * 2 adet USB 2.0 portu
    * Sensor Bar portu
    * Wii Remote ortasında Aksesuar portu
    * Mitsumi DWM-W004 WiFi 802.11b/g wireless modülü
    * Seçmeli USB 2.0 la uyuşmalu Ethernet LAN adaptör



    Built-in content ratings systems ;

    * BBFC, CERO, ESRB, OFLC, OFLC (NZ), PEGI, USK

    Depolama ;

    * 512 MB bütünleşik NAND flash memory
    * Ekleme yapılabilir via SD card memory
    * Nintendo GameCube Memory Cardları (Sadece GameCube Oyunları için !)
    * Slot-loading disc drive uyuşmalı 8 cm Nintendo GameCube Game Disc ve 12 cm Wii Optical Disc
    * Macronix tarafından Mask ROM

    Video ;

    * 480p' ye (PAL/NTSC) veya 576i' ye (PAL/SECAM) destek, standard 4:3 ve 16:9 anamorphic (Bu ne ?) widescreen
    * Component (Progressive scan' i kapsıyor), RGB SCART (Sadece PAL), S-Video (Sadece NTSC), composite çıkış, veye D-Terminal

    Ses ;

    * Ana: Stereo - Dolby Pro Logic II
    * Controller: Bütünleşik speaker

    -

    ÖZELLİKLER ;

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Wii Channels

    Wii' nin kullandığı bu özelliğin arayüzü, bir Televizyon Kanalını andıracak şekilde tasarlı. Ayrı kanallar, grafik olarak kare şekilde tasarlı. Kanalları seçerken Wii Remote, işaret edilerek kullanılabiliyor. 6 Tane ana kanal bulunuyor ; The Disc Channel, Mii Channel, Photo Channel, Wii Shop Channel, Forecast Channel, ve News Channel.Forecast Channel 19 Aralık 2006 tarihinde, The News Channel 26 Ocak 2007 tarihinde yayına girdi. Ayrı Kanallar (Ek kanallar) ise Wii Shop' tan indirilebiliyor. Internet Channel kanalının bir deneme sürümü 22 Aralık 2006 tarihinde yayına sunuldu. Tüm sürümünün ise Mart ayında yayına girmesi bekleniyor, Haziran ayına kadar ücretsiz bir şekilde indirilebilecek. Haziran ayından sonra kanalı indirebilmek (Satın Almak) için Konsol Sahiplerinin 500 Wii Puanına ihtiyaçları olacak. The Everybody Votes Channel ise 13 Şubat 2007 tarihinde yayına sunuldu.

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)


     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Geri uyumluluk

    Nintendo Wii Oyun Konsolu, Nintendo GameCube' ün tüm oyunları ve Nintendo GameCube' nin çoğu çevresel ögeleri(Controller, Memory Card vs.) ile Geri Uyumlu. Slot-loading drive, GameCube diskleriyle başarılı ve uyumlu bir şekilde çalışıyor. Çevresel ögeler, Nintendo Wii nin 4 tane GameCube Controller portuna ve 2 tane Memory Card portuna takılarak kullanılabiliyor (açılan-kapanan panelin altında bkz. resim). Nintendo Wii' de bir GameCube oyununu oynayabilmek için en az 1 GameCube Controller' a ihtiyacınız var, çünkü Wii Remote GameCube oyunları ile uyumlu değil, ancak GameCube Controller ları Wii Oyunlarında kullanılabilir. Ayrıca Nintendo Wii de GameCube oyunlarınızı Save etmek için de Nintendo GameCube Memory Card a ihtiyacınız var. Çünkü Nintendo Wii nin dahili flash hafızası GameCube oyunlarını save etmiyor. Nintendo Wii, Nintendo Gamecube' ün Şu çevresel ögeleri ile uyumsuz ; modem adapter, broadband adapter, Game Boy Player, AV cable, ya da AC adapter.

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Nintendo DS Bağlantı

    Nintendo Wii, Nintendo DS ile Wireless bağlantısını destekliyor. Satoru Iwata, Nintendo' nun Haziran 2006 tarihinde yaptığı bir toplantıda Nintendo DS' in, Wii ile başka hiçbir Aksesuara ihtiyaç duymadan Wireless olarak bağlantı kurabildiğini açıkladı.

    Bağlantı, kullanıcıların DS in mikrofonunun ve dokunmatik ekranlarının Wii oyunlarında kullanılabilmesi gibi fonksiyonları kullanmalarını sağlıyor. İlk örnek, Nintendo' nun Nintendo DS-Wii bağlantısı için çıkarttığı Pokémon Battle Revolution.Oyuncular Pokémon Diamond veya Pearl Oyunlarındada DS i ayrı bir Controller olarak kullanabiliyorlar. Ayrıca Nintendo Wii' ye DS DOWNLOAD STATION benzer bir download kanalı ile , Nintendo DS' le, Wii' den indirilen(DS DOWNLOAD STATION benzeri bir Download kanalı) demoları da oynayabileceği anons edildi.

    -

    Online Bağlantı

    Nintendo Wii Konsolu, bütünleşik 802.11b/g Wi-Fi ve USB-to-Ethernet adaptor sayesinde internete bağlanabiliyor, ayrıca aynı yöntemlerle oyuncular Nintendo Wii Wi-Fi Connection sayesinde birbirleriyle oynayabiliyorlar. Nintendo, konsolun Wi-Fi protokollerini, Standart Wi-Fi protokolleri olarak belirledi. Wireless şifrelemeleri,WEP, WPA (TKIP/RC4) ve WPA2 (CCMP/AES) destekli. Nintendo, Tıpkı Nintendo DS' teki gibi, Nintendo Wii' de de oyunculardan, aralarında oynamak için servisi kullanırlarken para almıyor ve Friend Code sistemi, oyuncuların nasıl birbirlerine bağlandığını kontrol ediyor. Kullanmak için bir tane Nintendo Friend Code gerekiyor.

    Servis, Virtual Console, WiiConnect24, Internet Channel, Forecast Channel, ve News Channel' ıda içeren bir sürü özelliğe sahip. Ayrıca konsol, diğer Wii sistemleriyle iletişim içinde ve bağlantı içerisinde olup self-generated wireless LAN la da LAN bağlantı kurabiliyor (Böylece yerel olarak ayrı televizyonlarda ve ayrı Wii lerle bağlantı kurulup oynanabiliyor)

    -

    Aile Kontrolleri

    Nintendo Wii, Aile Kontrolleri ile ilgili niteliklerede sahip. Böylece, genç oyuncuların yaşlarına uygun olmayan oyunların engellenmesi sağlanabiliyor. Bir Wii oyunu oynanmaya kalkıştıldığında, konsol oyunun Rating' ini (Mature, Teen vb.) okuyor; eğer oyunun Rating' i Konsolun standart rating' inin üzerinde ise, aile tarafından konan şifreyi istiyor (eğer koyulduysa). Ancak Bu özellik, Nintendo GameCube oyunlarında etki göstermiyor.

    Avrupa Wii' ler PEGI rating sistemini, Kuzey Amerika Wii' ler ise ESRB rating sistemini kullanıyor. Wii unitesi bir çok ülkenin yerli rating sistemini kullanıyor. Bunlar Japonya' da CERO, Almanya' da USK, İngiltere' de PEGI ve BBFC, Avustralya ve Yeni Zellanda' da OFLC Rating sistemleri.


    ______________________________________________________________________________________________



     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Sony PlayStation 3

    PLAYSTATION®3, Sony Computer Entertainment firmasının, 3. Video oyun konsoludur. PlayStation ve PlayStation 2'nin devamı olarak nitelendirilebilir. Sony PlayStation 3, Microsoft Xbox 360 ve Nintendo Wii ile 7. Jenerasyon Oyun konsollarında birlikte yarışıyor.

    Konsol 11 Kasım 2006' da Japonya' da, 17 Kasım 2006' da ise A.B.D, Kanada, Meksiko, Hong Kong ve Taiwan piyasaya sürüldü. 7 Mart 2007' de Singapur' da, 22 Mart 2007' de Ortadoğu' da and 23 Mart 2007' de Avrupa ve Avustralya' da piyasaya sürülecek. Konsolun 2 tane konfigürasyon'u olacak, 20 GB Basic model ve 60 GB Premium model.

    Sony, 16 Mayıs 2005' te, E3 2005 Conference' te, PlayStation 3' ü resmi olarak tanıttı. Eylül 2005' te, konsolun, işlevsel version' u (gerçek)ne E3 2005' te nede Tokyo Game Show 2005 te bulunuyordu , böyle olmakla beraber 2 olayda da aynı tanıtımlar gösterildi(e.g. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots) ve bir PC ile karşılaştıralacak (işlevsel,olan değil) bir donanıma sahipti ve video footage bazlı önceden belirtilmiş PlayStation 3 belitmeleri gösterilmişti(e.g. Mobile Suit Gundam). E3 2006' ya kadar gösterilen bütün PlayStation 3' ler, gerçek PlayStation3' ler değillerdi. Sony, E3 2005' te PlayStation 3' ün 2 Tane HDMI ve 3 Tane Ethernet portunun olacağını açıklamıştı. Daha sonra tahminen fiyattan kesmek için Ethernet portlarından 1 tanesi azaltıldı. PS3, HD Çıkış çözünürlüklerini 1080p ye kadar çıkartabilmeye yatkın (1920 x 1080 progressive). PS3, Şimdilik, piyasadaki bütünleşik "High Defination" Drive taşıyan tek konsol (Blu-Ray). 2 model de (20 GB & 60 GB) 2x hızında Blu-Ray okuyan Blu-Ray Drive lara sahip. Konsolun çıkışına hazırlanırken Sony, Eylül 2006' da Tokyo Game Show' da, Son PS3 konfigürasyonunda 27 tane oynanabilir PS3 oyununu tanıttı.


    Bilgiler :


    Yaratıcı :Sony Computer Entertainment
    Tür : Oyun Konsolu
    Jenerasyon : 7. Jenerasyon
    Çıkış Tarihleri : JP Kasım 11, 2006,KA HK TW Kasım 17, 2006,PAL SIN Mart 23, 2007
    İşlemci Çipi : 3.2 GHz Cell Broadband Engine with 1 PPE and 7 SPEs
    Grafik Çipi : NVIDIA-SCEI "RSX"256-MB GDDR3 VRAM 700 MHz
    Medya : BD-ROM, DVD-ROM, CD-ROM, Super Audio CD
    Sistem Hafıza : 20 veya 60 GB hard drive [60 GB için = SD/MultiMedia Card, CompactFlash, Memory Stick]
    Bağlantı : Wi-Fi, Bluetooth, USB 2.0 x4, Ethernet x2
    Online servisler : PlayStation Network




    CPU : Sony, Toshiba ve IBM tabanlı 3.2 GHz Cell processor

    GPU : nVidia tabanlı RSX 'Reality Synthesizer GPU, 256-MB GDDR3 VRAM 700 MHz

    Bellek : 256 MB Rambus XDR DRAM "FlexIO" 3.2 GHz.

    Port Ve Çevresel ;

    * 7 tane SixaxiS Controller a kadar destek(wireless via Bluetooth)
    * 1 tane HDMI 1.3 portu , Component destek[60 GB' ta 2 tane HDMI portu](from 480i up to 1080p)
    * 2 adet Gigabit Ethernet portu
    * SD memory card slotu(60 GB)
    * 4 adet USB 2.0 portu
    * MMC memory card slotu (60 GB)
    * WiFi 802.11b/g wireless bağlantı (60 GB)
    * Memory Stick
    * CompactFlash


    Depolama ;

    * 20 GB Harddisk (ayrı model)
    * 60 GB Harddisk (ayrı model)
    * SD/MMC/Memory Stick/Compact Flash


    Video ;

    * 1 tane HDMI 1.3 portu , Component destek[60 GB' ta 2 tane HDMI portu](from 480i up to 1080p)
    * Composite çıkış, RGB SCART, S-Video destekli

    Ses ;

    * Ana: Dolby TrueHD, 7.1 destekli

    -

    ÖZELLİKLER ;

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    PlayStation Network

    Microsoft' un Xbox Live network sistemine karşı Sony, 2006' da Tokyo' da PlayStation Business Briefing toplantısında, PlayStation 3 için bir online servisinin olacağını açıkladı. Sony, servisin herzaman açık olacağını, ücretsiz ve Multiplayer oyunlarında mümkün olacağını onayladı. Tanınmış Xfire online hizmetinin altyapısı oyunların içine katıldığında, online mod larda kolay eşleşmeleri mümkün kılabiliyor.

    21 Eylül 2006' da Tokyo Game Show' da, Binlerce PlayStation 1 ve PlayStation 2 oyununun, PlayStation Network' ten $5 ila $15 arası fiyatlarla indirilebileceği açıklandı (Başlangıçta küçük oyunların dataları ile). Böyle bir fonksiyonun olmasının nedeni, Sony' nin, kullanıcıların kendi isteklerine göre oyunları seçmelerini istemesiydi. Aynı zamanda Ken Kutaragi, Konsolun, diğer bazı konsolların oyunlarıylada uyumlu olduğunu söyledi (Nintendo' nun Virtual Console' una benzer)(Sega Genesis ve TurboGrafx 16' yı da içeriyordu.) Yine de Sega, Sony' nin bu konuda şimdilik aceleci olduğunun bir gerçeği olarak bir cevap getirdi. Halen Sega şuan ki imkanları gözlemliyor, ancak hala bir karara varabilmiş değil.

    Kayıtlı olan kişinin arayüzü sadece PS3 sistem arayüzü sayesinde görülebilir. Sistemdeki yazı yazım şekli T9 sistemi ile yapılıyor (Bir ceptelefondakine benzer birşekilde) böylece önceden yazılmış kelimeleri ekranda rahat bir şekilde görebiliyorsunuz. Bu şimdilik tek yol(Uyuşmalı USB klavye Hariç).

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    PlayStation Home

    Sony, 2007 Game Developers Conference' ı sırasında, PlayStation Network' ü geliştirmek ve içerisinde bir topluluk yaratmak amacıyla yapılmış PlayStation Home servisini duyurdu. Bu sayede kullanıcılar , Kendi konsolları için özel bir AVATAR yaratabiliyorlar. Bu AVATAR onların kendi evlerini de içerisine alıyor. Bu ev, oyuncuların kendi süslemeleri vs. ile onların seçimine bırakılıyor. Tabiiki sadece ev değil, bir sürü ortam da bulunuyor. Gelecekte Aynı zamanda büyüyecek, kullanıcalara daha fazla elbise imkanı , ve hayvan sahibi olma imkanı da sunacak. Ayrıca Home, oyunculara Multiplayer oyunlar için bir buluşma yeride sağlayacak.

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Geri Uyumluluk

    Sony, PlayStation 3' te, her PlayStation ve PlayStation 2 oyunun, kendi içindeki Sisteme (TRC (Technical Requirements Checklist))uyarak çalışacağını belirtti. SCE başkanı Ken Kutaragi, TRC'leri takip etmeyen oyunların geri uyumlululuğunda bazı zorluklar yaşadıklarını belirterek geliştiricilerden gelecek Playstation'lar ile uyumluluğa yardımcı olması için TRC'ye sadık kalmalarını istedi. İlk PS3 unitelerinin içinde Geri uyumluluğu daha başarılı yapması için slim PS2'lerde (EE+GS) kullanılan CPU/rasterizer çip'ini kullanılıyordu. Ancak, Avrupa' da piyasaya sürülecek PlayStation 3 konsolları EE(Emotion Engine) bileşenleri olmadan piyasaya sürülecek, onun yerine bir yazılım sayesinde geri uyumluluk sağlanacak. Ancak, Geri uyumluluk özelliğinde oyunların, PS3' ün Bölge-Kodu' na uyması gerekmektedir.

    PS3, USB EyeToy camera/webcam ve SOCOM Headset (video ve sesli chat için) ide destekliyor. Ayrıca bir memory card adapter sayesinde kullanıcılar PS/PS2 datalarını (memory card sayesinde) PlayStation 3 ün harddisk' ine atabiliyorlar. Ayrıca PlayStation 3' ün Memory Stick' leri PlayStation ve PlayStation 2 yazılımlarının datalarını kaydetmeye yarayabiliyor. Tekken 5 ve Gran Turismo' yu da içeren bir çok PS2 oyununda bir sürü hata olduğu SONY' nin kulağına çalınmıştı. Daha bir sürü oyunda da Çarpık ve okunamayan yazılar, bulanık görüntü kalitesi gibi sorunlar vardı, ama 24 Ocak 2007' de yayınlanan Firmware Güncellemesi 1.50, bu sorunları tamamen ortadan kaldırdı

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Sony PlayStation Portable Bağlantı

    PlayStation Portable, PlayStation 3' e bağlanarak oyun-içi bağlantıyı da içererek bir sürü bağlantıya imkan tanıyor. Örneğin ; Formula One: Championship Edition, bu yarış oyununda E3 2006' da PSP, Gerçek-zamanlı, arka-görüş (kısaca dikiz aynası) açısı görevini görüyordu. Ancak buna karşın bu özellik, son sürümde yapılmadı, Sony ise bu tür bir bağlantının 2 konsol arasında Gelecek için bir opsiyon olduğunu vurguladı. Ayrıca (daha önce bahsettiğim gibi), PlayStation 1 oyunlarını PlayStation Store' dan PlayStation 3' e indirmek mümkün. Bu oyunlar PS3 te çalışmıyor, yine de bu oyunlar PS3 üzerinden PSP ye gönderebiliyorlar, PSP' de de PSP' nin PlayStation Emulator' ünü kullanarak Bu PS1 oyunlarını çalıştırabiliyorlar. Sony ise bu özelliği (PS1 oyunlarının PSP de çalışması) sadece PSP' ye özel olması yüzünden büyük eleştri aldı. Yine de ileride yapılan bir Fimware Update' i sayesinde indirilen PS1 oyunları PS3' te rahatlıkla oynanabilecek

    Ayrıca Sony, PSP' nin PS3' ün harddisk' indeki 1080p videoları da oynatabileceğini (wireless bağlanarak) gösterdi. Bu özellik için "Remote Play" seçeneğine başvurmak lazım :)

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Kullanıcı Arayüzü

    PSP' de de bulunan Cross Media Bar' ın (Xross Media Bar, ya da XMB) 8 katerogide opsiyonu bulunuyor. Bunlar: Users, Settings, Photo, Music, Video, Game, Network ve Friends (PSP media bar' ına benziyor). Ayrıca PS3, farklı kullanıcı profilleri yaratmak/kullanmak, Fotoğrafları araştırıp bakmak, Harddisk' ten müzik dinleyip, video izlemek, USB Keyboard ve Mouse desteği, Internet tarayıcısı ve "Friends" menüsü olanaklarına sahip. PlayStation 3, Müzik dinlerken internette dolaşabilme veya Resimlere bakabilme olanağına da sahip. PlayStation 3 XMB bir sürü türdeki dosyaları destekliyor(audio, image, video). Çünkü PlayStation 3, Linux işletim sistemi kurulmasına yatkın bir alet. Diğer format' taki dosyalar ise direk işletim sistemi üzerinden çalıştırılabiliyor. Başka bir tanıtımda Sony, kullanıcıların "Marketplace" adı verilen yerden müzikleri satın alıp indirebileceğini açıklamıştı. PS3 belleğinde 64 MB RAM' i XMB' nin özellikleri için kullanıyor.

    XMB' nin arkaplan rengi yılın hangi ayında bulunduğunuza bağlı olarak , ve parlaklığı ise günün hangi zamanında (sabah,akşam) olduğunuza bağlı olarak değişiyor.

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)


    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Linux

    Sony' nin, PS3' e XMB menüsüne başka işletim sistemlerini yükleyebilme olanağını sunduğunu daha önce söylenmişti. Linux' un Dağıtımları arasından Ubuntu, Fedora Core 5, Gentoo, Debian, ve Yellow Dog PS3' te çalışabiliyor.

    Linux, Cell işlemcisinin 7 SPE sinin 6' sını kullanabiliyor ve IBM PS3'de paralel işlemleri programlama için bir rehber sağlıyor.


    ______________________________________________________________________________________________



     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Microsoft Xbox 360

    Xbox 360, Microsoft'un ürettiği 7. nesil oyun konsoludur. 27 Kasım 2005'de eski nesil Xbox'ın devamı olarak Amerika'da piyasaya çıktı.

    Premium ve Core olarak iki ayrı paket içeriğinde sunulan Xbox 360 daha satışa çıktığı ilk gün marketler önünde uzun kuyruklar oluşmasına neden oldu. "Nextgen" yani yeni nesil olarak anlandırılan oyun konsollarının ilki olan Xbox 360'ın Avrupa çıkışı bir hafta gecikmeli oldu. Her iki kıtada satışlarda patlama yaşandı ve ürünler eBay üzerinden karaborsa olarak satımaya başlandı. İlk satılan ünitelerin fiyatları 2000$ gibi abartılı rakamlara ulaştı.Ayrıca kumandası MCE bilgisayarlar kontrol edebilmektedir.Ayrıca kapaklarıyla görünümü değiştirilebilir. Microsoft'un konsol pazarında Sony'nin yeni konsolu Playstation3'e rakip olacak şekilde piyasaya sürdüğü Xbox 360 , rakibinden 1 sene önce piyasaya çıkmasına rağmen , bir çok yönden hala rakibiyle rekabet halindedir . Microsoft'un Xbox sahipleri için oluşturduğu ücretli 'online oyun platformu' Xbox Live! , Sony ve Nintendo tarafından da taklit edilmiş , ancak Microsoft'un aksine ücretsiz hale getirilmiştir.


    Bilgiler :


    Yaratıcı :Microsoft
    Tür : Oyun Konsolu
    Jenerasyon : 7. Jenerasyon
    Çıkış Tarihleri : A.B.D 22 Kasım 2005, Avrupa 2 Aralık 2005, Japonya 10 Aralık 2005
    İşlemci Çipi : 3.2 GHz PPC Tri-Core Xenon
    Grafik Çipi : 500 MHz ATI Xenos
    Medya : DVD, CD, Add-On: HD DVD
    Sistem Hafıza : 20 GB hard drive ve memory cardları
    Bağlantı : 3 × USB 2.0
    Online servisler : Xbox Live




    CPU : 3.2 GHz PowerPC design IBM Tri-Core Xenon

    GPU : ATi tabanlı 48 parallel Shader Model 512MB GDDR3 10MB DRAM 256 bit

    Bellek : 512 MiB of 700 megahertz GDDR3 RAM on a 128-bit bus. shared by the CPU and the GPU

    Port Ve Çevresel ;

    * 100BASE-TX RJ45 ethernet portu
    * 3 USB 2.0 portu (Xbox360 kablolu Controller' larıda destekliyor)
    * 4 tane wireless Xbox360 Controller' ına kadar destek
    * 3 tane kablolu Xbox360 Controller' ına kadar destek (USB portları sayesinde)
    * Wireless Network Adapter, kablolu veya kablosuz kulaklık, Xbox Live Vision (xbox360'ta "live"için üretilen webcam) (xbox360 ile uyumlu olan microsoft yapımı)
    * Çıkartılabilir-takılabilir 2.5" SATA 5400 rpm hard drive.


    Depolama ;

    * Çıkartılabilir-takılabilir 2.5" SATA 5400 rpm hard drive.
    *Memory Card


    Video ;

    * HD-quality görüntü kalitesi ancak VGA veya component video kabloları sayesinde gözükebilir(480i, 720p ve 1080p)

    Ses ;

    * Ana: 5.1-channel Dolby Digital

    -

    ÖZELLİKLER ;

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Xbox Live

    Microsoft, Xbox 360' ın piyasaya girmesiyle, Online servisi olan "Xbox Live" büyük değişikliklere gitti. Temel, ödeme olmayan servis, Silver ve daha öncede bulunan Premium servis, Gold. Xbox Live Silver, Xbox Live Silver, ucuz bir fiyata sahip ve kullanıcılara kendi profillerini yaratmasına, Message Board (bir nevi forum) lara katılmasına, Xbox Live Arcade' yi ve Marketplace' i kullanmasına ve diğer kullanıcılarla konuşabilmesine olanak tanıyor. Xbox Live Silver hesabı aslında genel olarak multiplayer' a destek sağlamıyor. Yine de bazı oyunlar kendi servisleriyle Silver kullanıcılara da Multiplayer oynama imkanı sunuyor. Xbox Live, SES' li konuşma bağlantısının daha ilerisinide, Xbox Live Vision' u kullanarak görüntülü konuşmayı da sağlıyor.

    Xbox Live Gold hesabı da Silver' la aynı özellikler ile, artı olarak online oyun oynama yatkınlığınıda taşıyor. Microsoft, önceki Xbox Live (Xbox 1 den olan üyelerin hesapları)üyelerininde Gold hesabına geçice kendi profil imkanlarını yenileme, arkadaş listesi ve oyun geçmişlerini yenileme imkanlarını da veriyor. Bir Xbox Live hesabını (xbox 1 deki live hesabı) yeni sisteme geçirmek ve Xbox.com' dan Gamertag için kullanıcıların bir Windows Live hesabına ihtiyaçları var. Kullanıcılar konsollarına aktifleşmiş bir Xbox Live profili açtığında, konsolu ve kendi hesap bilgilerini ve ödeme için kullandıkları kredi kartlarının son 4 numarasını vermeliler. 31 Aralık 2006 yılı itibariyle Xbox Live, 5 milyon' u aşkın kullanıcıya hizmet vermektedir.

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Xbox Live Marketplace

    Xbox Live Marketplace, Xbox Live kullanıcılarının satın veya promosyon olarak aldıkları içeriği indirmelerine izin veren Sanal bir markettir. Servis' in sundukları arasında film ve oyun trailerları, oyun demoları, Xbox Live Arcade oyunları, gamer tag resimleri ve Xbox 360 Dashboard temalarına ek olarak oyunlar için silahlar, itemlar ve kostümler bulunuyor. Bu özellikler her iki Xbox Live üyeliğinde (Gold ve Silver) bulunabiliyor. Ancak üyelerin, Xbox Live Marketplace' ten indirdiklerini saklamak için bir hard drive ya da Bellek ünitesine ihtiyaçları var. Satın alınması gereken bir içeriği download etmek için üyelerin Microsoft Point alması gerekiyor. Bazı ürünleri download etmek ise ücretsiz.

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Xbox Live Arcade

    Xbox Live Arcade (XBLA) Microsoft tarafından geliştirilmiş bir online servistir, Servis, Xbox ve Xbox360 sahiplerine video oyunlarını veriyordu. Servis, ilk olarak 2004 yılının sonlarında yayına girdi ve oyunlarının fiyatları $5 ile 15$ arasında idi. 2005' in sonlarında, Xbox 360' ın da piyasaya sürülmesiyle Xbox Live Arcade, Yeni oyunlar ve yeni içeriklerle yenilenip tekrar yayına girdi. Oyunlar genel olarak günlük oyuncuları hedef alıyor. Bunların arasından en popüler olanlarından örnek vermek gerekirse ; Lumines Live!, DOOM, Street Fighter II: Hyper Fighting, Geometry Wars: Retro Evolved, Gauntlet, UNO, Ultimate Mortal Kombat 3, ve Smash TV. 14 Mart 2007 tarihinde, Xbox Live Arcade' ye 48 tane ürün eklendi.

    -

     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Geri Uyumluluk

    Xbox 360' ta geri uyumluluk, Orjinal Xbox' u emule ederek çalışıyor. Emule edilmiş oyunlar Normal Xbox' ın 480p çözünürlüğünden daha iyi grafik sunuyor, çünkü hepsi 720p, 1080i, ya da 1080p HD görüntü kalitesine Render edilip, anti-aliasing uygulanıyor. Anti-Aliasing, görüntü çıkışı çözünürşüğü 480p olsa da ekleniyor. Bazı oyunlarda ise oyunların çizim uzaklığının normal Xbox' ınkinden daha iyi olduğu görülüyor, bunun nedeni büyük ihtimalle sistemin geniş hafızası. yine de çok iyi emule edilmeye oyunlarda var; bunlar genellikle düşük frame' ler, çeşitli sayıda ses bug' ları ve arada sırada oluşan oyun-içi hatalar. Xbox Oyunlarını oynamak için bir hard drive ve emule profilini indirmek gerekiyor. Güncellenmiş emule profilleri Xbox Live sayesinde edinilebilir ,Xbox.com' dan indirilen profil' i CD' ye yazıp Xbox360' a konabilir ya da Microsoft' tan bir güncelleme Disc' i sipariş edilebilir.

    Xbox360' ta çalışan Xbox oyunlarını görmek için TIKLAYIN

    -


     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)

    Kullanıcı Arayüzü

    Konsolun Kullanıcı arayüzü Xbox 360 Dashboard olarak adlandırılıyor; Sekmelerle döşeli arayüzde dört adet "Metalik" sekme var. Bu ekran, konsol içerisinde disc yokken açılyor, veya Rom açıkken ya da kullanıcı kendisi içerisinde disc olduğunda da seçebiliyor. Daha basit bir versiyonuda, istediğiniz zaman gamepad' deki "Xbox Guide" tuşu sayesinde açılabiliyor. Bu basit versiyon, kullanıcının "GamerCard" ını, "Xbox Live" mesajlarını ve arkadaş listesini gösteriyor. Ayrıca kullanıcılarını kişisel özelliklerine, müzik seçeneklerine ulaşmalarını ve konuşmalar sırasında Ses veya Video eklemesini mümkün kılıyor. Modern işletim sistemleri gibi Konsol da ciddi bir problemle karşılaştığında Dashboard' u "Screen Of Death (Ölümün Ekranı)" ile değiştiriyor.




    Sesimizi daha çok kişiye duyurmak için imzamızı daha çok üyenin taşımasını diliyorum, o yüzden 2. imzayıda oluşturdum, bu sayede imzasına 2. bir resim daha koyamayanlar, 2. imzayı oraya kopyalayabilirler :) İyi Forumlar



    quote:

    ÜYELER :





    • 1- OTACON (CEO)
      2- Clementine/Efruz/Olmayan Adam(COO)
      3- Adventure
      4- VESRAP
      5- m4hs3r
      6- pcpratik_editör
      7- Triple H
      8- enginguzelsoy
      9- TµGy
      10- murathanipod
      11- Weycell 61
      12- serhanuygur
      13- yumekosan
      14- éM Ré
      15- soulfly1
      16- Cineos
      17- DefCon33
      18- ugur67
      19- kryeck
      20- mehmetsary
      21- Witchdoktor
      22- tnakresss
      23- yy_061
      24- wnchstr
      25- izmirli mert
      26- Sentinal
      27- ilksav
      28- ermanb
      29- fearfactory
      30- süsse
      31- wind06
      32- Xyria
      33- CaN$
      34- KENSHIN
      35- mawoix
      36- skull_lord
      37- levihakan
      38- eakarvardar
      39- SONY_55
      40- Fuin_Fea
      41- kelto3
      42- GoldPunch
      43- Sage Dj@vul
      44- ugurfb
      45- coupe96
      46- Basarrrr
      47- Sauron®
      48- .:Solid Snake:.
      49- 1Devil1
      50- anilcan07
      51- Cyrax
      52- xxxwampire
      53- xmen
      54- GoldenShoot
      55- ceyhuntechno
      56- emre_81
      57- temizchannel
      58- phoenix_chelsea
      59- Zwandar
      60- pj
      61- demircibu
      62- Darth_Lali
      63- hknf8




    Konsollara sahip olan arkadaşlar oyunlar ile görüşlerini buraya yazabilirler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OTACON -- 15 Ekim 2007; 17:04:28 >







  • Ben üye olmak istiyorum Çağrı. Umarım kaliteli bir tartışma ortamı oluşturabiliriz.

    Örneğin Level forumlarında Wii vs. 360 vs. PS3 topiği var ki inanılmaz tuttu. Konsol bölümünde başka bir konuya girilmiyor neredeyse. Bu konu yakından takip edildiği sürece o kaliteli tartışma ortamını yakalayabiliriz diye düşünüyorum.
  • ''Ama baksana şu ps3'ün ihtişamına, en güzel o duruyo be...''



    Şaka bi yana umarım güzel tartışmalar ve bilgi paylaşımları görürüz...
  • Adventure ekleyeyim istersen çünkü yorumların ve tartışmaların hoşuma gidiyor kaliteli bir üyesin

    3fruz bu konuyu zaten sana adıyoruz şaka bir yana bu konunun artık Konsol bölümünün tarafsız tartışmalarına şahit olacağına umuyorum




  • Eyvalla lordvader, tabiki ekle.. Güzel muabbetin olduğu yerde biz de oluruz. Zaten muabbette sorun olursa yakarsın adamı, lordvader'sın, mazallah korkarım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Adventure

    Eyvalla lordvader, tabiki ekle.. Güzel muabbetin olduğu yerde biz de oluruz. Zaten muabbette sorun olursa yakarsın adamı, lordvader'sın, mazallah korkarım


     ## DH KONSOL TOPLULUĞU ##(63 ÜYE)




    Neyse geyiğe geçmeyelim şimdiden

    ARTIK
    FELLOWSHIP OF THE CONSOLES
    BAŞLAMIŞTIR



    bu arada şuan 999. mesajımdayım 1000. mesajım KONSOL TOPLULUĞUNA olacaktır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OTACON -- 6 Mart 2007; 17:56:56 >




  • nasıl üye olacagız acaba??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lordvader_cagri

    Adventure ekleyeyim istersen çünkü yorumların ve tartışmaların hoşuma gidiyor kaliteli bir üyesin

    3fruz bu konuyu zaten sana adıyoruz şaka bir yana bu konunun artık Konsol bölümünün tarafsız tartışmalarına şahit olacağına umuyorum



    Ben de bu konuyu paylaşım delisi yapmazsam o zaman.

    Çok iyi düşünmüşsün Çağrı aslında. Neden benim aklıma gelmedi bu ?

    Konsolcu arkadaşlar uyanın birlik vaktidir, PC atakta... 8800 eşek gücüyle geliyor, Crysis oyuncuların kanını donduruyor. Konsollarımızı savunma vaktidir.




  • herkese slm. ben de üye olmak istiyorum. faydalı olursam ne mutlu bana....
  • O zaman çok ciddi ve beyin fırtınası yapmamızı sağlayabilecek bir soru sorayım. Şimdi Wii konsolu kime hitap ediyor? Sizce iyi bir konsol mu? İyi ise neden iyi, kötüyse neden kötü?

    Benim düşüncem şu yönde, teknik olarak 360 ve ps3'den geride ama kendne has sunduğu bazı özellikler var. Bildiğiniz malum özellikler. Uzun uzadıya detaya girmeye gerek yok. Şimdi hardcore yuncu dediğimiz, oyun dünyasını hakkaten yakından takip eden ve ciddi anlamda oyun oynamaya vakit harcayanlar olsun, çok ciddi anlamda olmasa da oyun oynamayı seven oyun severler olsun bu konsolu tercih ederler mi? Yoksa bu konsol daha çok normalde oyunlarla alakası olmayanları mı hedef aldı? Böyle olduğu bi gerçek aslında... Mesela kız arkadaşımın 35 yaşındaki ablası 'Wii konsolu diye bişey çıkmış onu almak istiyorum' diyodu, bunu söylerken de 'nasıl bu kadar oyun oynuyosun, ne anlıyosunuz bu işten hiç anlamıyorum' da diyebilecek kadar kendinle çelişebiliyor... Aynı şekilde çok hardcore oyuncu olmasa da (ki kendisi de şu an 35 yaşında ve atari, commodore, amiga vb sistemlere sahip olmuş eski oyun canavarıdır. Şu an ise arada bana geldiğinde Ps2'de splinter cell ve benzeri oyunların da hastasıdır, benle birlikte de pes oynamaya bayılır) abim Wii alabilirim, ne dersin diye sordu bana geçenlerde. Halbuki eşi Ps2 oynadığımızda 'ne buluyosunuz bunda yav?' diye klasik sorular yöneltirdi.. Gelin görünki Wii'deki hareket olayı onu da cezbetmiştir... Benzer örneklerin sizin de çevrenizde bolca olduğuna eminim...

    Şimdi soru şu; Wii oyun konsolu gerçekten oyuncu olanların tercih edecei bir konsol mudur? Değil ise çok satmasının sebebinin bahsettiğim gibi aslında bu işle çok alakası olmayanların tercih etmesi midir? Öyle ise şayet, bu oyun konsoluna gerçekten iyi bir oyun konsolu diyebilir miyiz?

    Benim kendimce yanıtım, Nintendo tamamiyle pazar payını genişletmek için bu stratejiye yönelmiştir. Şahsen ben 360 ve Ps3'ü almadan Wii'ye para verip alacağımı sanmıyorum. Başkalarını cezbeden özellikleri nedense beni tam manasıyla cezbetmiyor... Sadece, hoş, değişik bir oyun konsolu yaptılar ama benim için tatminkar bir oyun konsolu değil...

    Tekrardan: Sizler ne düşünüyosunuz? Genele hitap eden bir oyun konsolu sizin gözünüzde ne kadar tatmin edici olabilir?




  • Dostum cok güzel bir fikir bende katilmak istiyorum bu arada umarim bu imzayi tasiyan arkadaslar hakkini verirler ve tarafsiz olurlar..hemen ilk tartismaya geciyim eger elestiri kabul edersen imzayi pek begenmedim acikcasi wii neredeyse hic görünmüyor ve 360 biraz kalitesiz(tirtikli) durmus neyse ilk günden atilmayim klüpten
  • Gerçi Zevkler Ve Renkler Tartışılmaz.Ben Wii'yi İlk Çıktığında Büyük Beklentilerle Aldım Fakat 1 Hafta Sonunda Direk Sattım Bana Göre Xbox 360'da Oyun Oynamak (Veya Ps3'De) Çok Daha Keyifli. Herhalde En Önce Alan Ve En Çabuk Satan Benimdir Bu Wii'yi

    Fikir Olarak Güzel Fakat Çokta Amacına Ulaşamayan Bir Konsol ,Kontroller Stabil Değil,Grafikler Diğer İki Konsolla Karşılaştırıldığında Yorumsuz...

    Wii 2 Çıkarsa Aynı Makinayı Ekran Kartını Değiştirerek Piyasaya Sürerler Kontrollerde Bir Değişiklik Olmaz, Şayet Wii 3 (Veya İsmi Her Ne Olursa) Çıkar İse Hem Kontroller Stabil, Hem Grafikler Daha İyi Olur. İşte O Zaman Alınabilir Diye Düşünüyorum.

    Sonuç :Oyunlara Yeni Başlayanlar İçin Uygun ,Hardcore Oyuncular İçin 4-5 Gün İçinde Rafa Kaldırılabilecek Bir Konsol.
  • Wii de tam olarak oturmadı bence piyasaya. Satış grafiği ne olursa olsun bence wii nin gelişimi ps3 den de uzun sürecek. Sonuçta aletin kapasitesi belli. Ancak zeki beyinler insanları cezbedecek oyunlar tasarlarlarsa wii kontrolleri için o zaman işler nintendo nun istediği gibi gider. Ancak ben pek umutlu değilim wii den....
  • Benide ekleyin bu topluluğa...
  • Eklersen sevinirim. Paylaşım yağmuruna tutacağım bu topiği
  • Ekleyin ekleyin neutral'i, koray'ı, thegreat'i falan da ekleyin ben kefilim onlara...
  • Wii almayı düşünüyordum bende. Red Steel hayranlıkla videolarını izlediğim bir oyundu fakat piyasaya çıktığında 5.5 gibi vasat notlar alarak Wii konusundaki düşüncelerimi değiştirmeyi başardı. Bana kalırsa Zelda fanlarından ayrı hardcore oyuncu kesimine çok da hitap eden bir konsol değil Wii, bu kişinin oyundan ne istediğine bağlı olarak da değişir. Controller devrim olarak nitelendirildi fakat hepimiz biliyoruz ki hassasiyet sorunu var.

    Yani raket olarak kullanıyoruz diyelim Wiimote'u, kolumuzu sağdan sola kocaman bir savuruş yapmamızla da topu karşılamış oluyoruz, TV karşısına oturup, sadece sağ elimize Wiimote'u alarak hiç kıpırdamadan, heykel gibi sabit bir vaziyette küçük bilek hareketleri ile de topu karşılayabiliyoruz. Bu böyle olmamalıydı, sarsıntıya göre Wiimote değişik tepkiler vermeliydi bana kalırsa. Kılıcımızı yavaş savurmak istiyorsak yavaş bir kol hareketli, adamın kafasına zımbalamak istiyorsak gayet sertce kolumuzu savurmamız gerekirdi ki Wiimote'da bu böyle değil. Ufak hareketler ile büyük hareketler sonucunda konsolun verdiği tepki aynı.

    Bu nedenlerden dolayı Wii hakkındaki görüşlerim değişti ve Wii almaktan vazgeçtim. İşin grafiksel kısmını tartışmaya sunmuyorum bile, çünkü herşey grafik değildir. Fakat dediğim gibi bazı önemli noktalar var ki benim beklentimin altına istikamet etmektedir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3fruz

    Wii almayı düşünüyordum bende. Red Steel hayranlıkla videolarını izlediğim bir oyundu fakat piyasaya çıktığında 5.5 gibi vasat notlar alarak Wii konusundaki düşüncelerimi değiştirmeyi başardı. Bana kalırsa Zelda fanlarından ayrı hardcore oyuncu kesimine çok da hitap eden bir konsol değil Wii, bu kişinin oyundan ne istediğine bağlı olarak da değişir. Controller devrim olarak nitelendirildi fakat hepimiz biliyoruz ki hassasiyet sorunu var.

    Yani raket olarak kullanıyoruz diyelim Wiimote'u, kolumuzu sağdan sola kocaman bir savuruş yapmamızla da topu karşılamış oluyoruz, TV karşısına oturup, sadece sağ elimize Wiimote'u alarak hiç kıpırdamadan, heykel gibi sabit bir vaziyette küçük bilek hareketleri ile de topu karşılayabiliyoruz. Bu böyle olmamalıydı, sarsıntıya göre Wiimote değişik tepkiler vermeliydi bana kalırsa. Kılıcımızı yavaş savurmak istiyorsak yavaş bir kol hareketli, adamın kafasına zımbalamak istiyorsak gayet sertce kolumuzu savurmamız gerekirdi ki Wiimote'da bu böyle değil. Ufak hareketler ile büyük hareketler sonucunda konsolun verdiği tepki aynı.

    Bu nedenlerden dolayı Wii hakkındaki görüşlerim değişti ve Wii almaktan vazgeçtim. İşin grafiksel kısmını tartışmaya sunmuyorum bile, çünkü herşey grafik değildir. Fakat dediğim gibi bazı önemli noktalar var ki benim beklentimin altına istikamet etmektedir.


    Hassasiyet özelliğini ilk senden duyuyorum ve hiç hoşuma gitmedi. Gamepad'deki tuşa basmaktan bir farkı kalmadı bence.




  • quote:

    Yani raket olarak kullanıyoruz diyelim Wiimote'u, kolumuzu sağdan sola kocaman bir savuruş yapmamızla da topu karşılamış oluyoruz, TV karşısına oturup, sadece sağ elimize Wiimote'u alarak hiç kıpırdamadan, heykel gibi sabit bir vaziyette küçük bilek hareketleri ile de topu karşılayabiliyoruz. Bu böyle olmamalıydı, sarsıntıya göre Wiimote değişik tepkiler vermeliydi bana kalırsa. Kılıcımızı yavaş savurmak istiyorsak yavaş bir kol hareketli, adamın kafasına zımbalamak istiyorsak gayet sertce kolumuzu savurmamız gerekirdi ki Wiimote'da bu böyle değil. Ufak hareketler ile büyük hareketler sonucunda konsolun verdiği tepki aynı.


    İşte benim en başından beri dediğim nokta. Ta o zamanlar dedim ki, bu hareket algılayıcılarıyla bileğinizi hareket ettirmeniz yeterlidir oynamak için. O halde ayağa kalkıp oynamanın falan görsellik dışında hiçbir getirisi yok. Bu seçenek olarak sunulmalıydı. İsteyen hassas yapacaktı isteyen daha az duyarlı.. Arcade ve simülasyon gibi yani... Neyse bu derece haklı çıkmış olduğumu bilmiyodum bunu da 3fruzdan öğrendim şimdi...




  • Yani insan Wiimote'u şöyle düşünüyor nedense, sanki elini scan'leyip ekrana aktarıyor da ufak el hareketleri bile aynen ekrana yansıyor gibi. Mesela elinizi sağa çekiyorsunuz, ekranda da eliniz sağa gidiyor, bileğinizle şöyle bir döndürüyorsunuz, ekranda da kılıcınızın döndüğünü görüyorsunuz aynı şeklide değil malesef. Asıl bu devrim olurdu bana kalırsa. Bilmiyorum yine de yanlış olabilirim, birebir deneyimim olmadı çünkü. Wii sahibi arkadaşlar yanıldığım nokta varsa düzeltirse sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Clementine -- 6 Mart 2007; 18:51:46 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.