Şimdi Ara

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ [ANA KONU] (GEÇİŞ 65.65 TL)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
443
Cevap
8
Favori
21.918
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yarın itibariyle Osmangazi Köprüsü'nde yaklaşık yüzde 20’lik bir indirim sağlayacaklarını ve ücretin 65 lira 65 kuruş olacağını belirterek, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde ise 11 lira 95 kuruşa tekabül eden fiyatın yarından itibaren geçerli olacağını açıkladı.

    Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakanlığın 2016 yılı değerlendirmelerini yapmak ve 2017 yılının hedeflerinin açıklamak üzere basın mensuplarıyla kahvaltıda biraraya geldi.

    OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ'NDE YÜZDE 20 İNDİRİM

    Osmangazi Köprüsü'nde indirim müjdesi veren Arslan, 'Osmangazi Köprüsü'nde yaklaşık yüzde 20’lik bir indirim sağlıyoruz ve ücret 65 lira 65 kuruş olacak. 89 liralık ücrete 2017 yılı başından itibaren bir zam yapmamız gerekirken tam tersine ücreti düşürüyoruz 65 lira 65 kuruş yapıyoruz. Burada 3 şeyi biliyoruz; elbetteki köprünün kullanımının teşvik edilmesi, vatandaşımızın körfezi dolaşarak yakıt sarfiyatı araçlarının yıpranması, aldıkları risk bütün bunları düşünürseniz vatandaşın hayatını kolaylaştırmış olacağız. 90 kilometrelik kısalmadan kaynaklı sadece yakıt tasarrufu ülke olarak bizim tasarrufumuzdur. Bu milli ekonominin bir kaybı diye düşünüyoruz. Osmangazi Köprüsü'nde fiyat arttırımı yerine fiyat azaltımı yapıyoruz. 1 Ocak’ta ücreti belirliyoruz. 1 yıl boyunca geçerli olacak. Projenin diğer etapları da bitip 1915 Çanakkale’de bitip kendi trafiğini oluşturup yükünü aldıkça tedricen artış söz konusu olacak. Ancak 1 yıl boyunca geçerli olacak bu ücret.

    YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ'NDEN GEÇİŞ 11 LİRA 95 KURUŞ

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde normal kendi yasal mecrasında 11 lira 95 kuruşa tekabül eden fiyat yarından itibaren geçerli. 15 Temmuz Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprülerindeki fiyat artışlarının nasıl olacağı kendi yönetmeliklerinde belirli. Avrasya Tüneli’ni 20’si itibariyle açtık. Şöyle de bir şikayet geldi, gidiş 2, geliş 2 şerit var. Niye başlangıçta 1 şeritli dünyadaki bütün örneklerinde böyledir. Başlangıçta 1 şeritle başlar ki olabilecek aksaklıklar eksiklikler sürücülerin alışması sürecinin tehlikesiz atlatılabilmesi adına başlangıçta tek şerit yaptık. Sonra iki şerite geçmiş oldu. Günlük ortalama 24 bin araç geçiyor aşağı yukarı. Bu 24 bin aracın yüzde 90’ı küçük araç, yüzde 10’u büyük araç. Dün bugün 20 bine düştü kıştan dolayı insanlar trafiğe çıkamadı diye. Hesap belli 3,5 milyon TL Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın şehit ve gazi aileleriyle ilgili düzenlediği kampanyaya aktarılacak" ifadelerini kullandı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 2 Ocak 2017; 0:58:36 >







  • Yap-işlet-devret işlerinde yuklenici firma tarafından kullanılan krediye devlet garantisi olayını bir yere kadar kabul edebilirim. Ama işletme süresince fiyat bilmem kaç dolar olacak, günlük şu kadar araç geçecek, geçmezse parasını devlet verecek tarzı bir garantiyi kabul edemem.

    Adam ihale alıp yatırım yapıyorsa ortada bir risk olmalı ki her firma kendine göre bu riski degerlendirip fiyat vermeli. Bu şekilde en düşük fiyatı veren de ihaleyi kazanmalı. İsterse geçiş ücretini 100 dolar yapsın umrumda olmaz çünkü geçmeyen vatandaşı ilgilendiren bir durum yok ortada.

    Halbuki şu andaki fiili durumda günlük 75.000 araç geçeceği, araç başına 35$ geçiş ücreti olacağı, eger bu kadar araç geçmezse de aradaki farkı devletin ödeyeceği garantisi verilmiş durumda...

    Eee hani o zaman risk bunun neresinde? Yatırım maliyeti belli, işletme maliyeti belli, köprüden elde edilecek minimum kazanç belli, hatta garanti edilmiş durumda... Böyle saçma bir ihale olabilir mi? Eğer herşeye devlet garanti verip de yatırımcıya en ufak bir risk bile birakmayacaksa neden yatırımı da devlet kendisi yapmıyor? Ne hakla senin benim vergilerimi birilerine peşkeş çekebiliyor?

    Ufak bir hesap yapalım:
    - Köprünün yatırım maliyeti 1,1 milyar $
    - Devlet tarafından garanti edilen günlük geçecek araç sayısı 75.000
    - Araç başına garanti edilen minimum bedel 35$
    - Köprüden sağlanacak garanti edilen minimum günlük kazanç -> 35 x 75.000 = 2,625 milyon $
    - Garanti edilen minimum yıllık kazanç -> 2,625 x 350 = 918,75 milyon $
    - 20 yıllık sözleşme süresi boyunca garanti edilen minimum kazanç -> 20 x 918,75 = 18,375 milyar $
    - Bundan yatırım maliyeti olan 1,1 milyar $'ı düşelim -> 18,375 - 1,1 = 17,275 milyar $
    - 20 yıl boyunca oluşacak işletme ve bakım maliyetlerinin de toplamda bir köprü parası yaptığını varsayalım ve onu da toplam kazançtan düşelim -> 17,275 - 1,1 = 16,175 milyar $

    İşte önümüzdeki 20 yıl içinde bu halkın cebinden çıkıp da yandaş muteahhitin cebine girecek rant minimum 16,175 milyar $ olacaktır.

    Burada Türk Halkı apaçık dolandırılmakta ve devlet göz göre göre en az 16 milyar dolar zarara uğratılmaktadır.

    Daha öte yorum yapmaya gerek var mı?
    Her defasında Eskihisar'a girmek yerine "boşver şimdi 60 lira vermeyi, Körfez'i dolaşayım" diyorum, bir gün bile 1 saat 15 dk'dan fazla yol sürmedi Topçular hizasına varmak. Üstelik köprünün bağlandığı civardan başlasan maksimum 1 saatlik yol..

    Buna rağmen her defasında "dolaşarak 2 saat" muhabbeti yapılması artık mide bulantısı vermeye başladı.

    Bir de, çalıştığım işyeri benim 1 saatlik çalışmam karşılığında bana 90 lira vermiyor, ben niye 1 saat fayda için 90 lira vereyim?

    Bu köprüyü sadece 3 grup kullanır;
    1. Şirket aracı kullananlar
    2. Gerçek kaymak tabaka (işadamları, üst düzey müdürler vs)
    3. Otobüsler..

    Yani bu köprü memlekette trafiğin en az olduğu köprü olur. Sonra yapan firma istediği tahsilatı yapamayınca devletin kapısını çalar, devlet verdiği garanti kapsamında vergilerimizden alıp firmanın cirosuna ekler. O para yine bizden çıkar..
    Şimdi bunlar İstanbul-İzmir arası 3,5 saate inecek diyorlar ya...Orada bizim anlamadığımız bir durum var...Biz sanıyoruz ki herkes bu kadar sürede gidecek...
    Adamlar bu süreyi kendileri için veriyorlar...İstanbul'dan İzmir'e dek her 100 metreye bir polis dikiyorsun kuka gibi...Yol boyu başka araçları trafiğe çıkartmıyorsun,efendiler "vıyyy vıyyy ciuuuvv zorrrtttt" diye bağıra çağıra saatte 180 km.hızla geçip gidiyorlar ya...
    İşte 3,5 saatin esası bu...Hatta iki saate bile iner süre...Maybach kaç yapıyordu lan?
    Güya devletin kasasından para çıkmamış, yap işlet devret. Geçecen onu kuzum.

    Konsorsiyum oluşur ihale dosyası hazırlanır. devlet burda hem kredi hemde işletme yönünde garantörlük yapar. Yani daha çivi çakılmadan adamların kaçparaya mal olacağı kaç liranın devletten alınacağı vs hepsi mutabakata varılıp imzalanır. Yani diyelim eksik geçiş oldu rağbet görmedi o zaman adamlar salak mı oraya köprü yapsın, devlet baba adamların zararını artı kazanacakları karı kuruşu kuruşuna öder.
    O yüzden ihaleler yabancıya gitmez.Ne güzel iş. Cebinden tek kuruş çıkmasın ( bu arada mütahitlerin kredilerinide devlet buluyor) hazır işe kon sadece paraları say. İster iş yapsın ister yapmasın ohhhhh
  • 5,5 saat çok büyük bir zaman dilimi. Köprünün avantajı burada yadsinamaz ancak 90 tl öncekine göre uygun olsa da daha çok inmeli. Bir yoldan geçip de 90 tl ödemek bana koyar açıkçası ( kişisel olarak)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    5,5 saat çok büyük bir zaman dilimi. Köprünün avantajı burada yadsinamaz ancak 90 tl öncekine göre uygun olsa da daha çok inmeli. Bir yoldan geçip de 90 tl ödemek bana koyar açıkçası ( kişisel olarak)

    Bu sadece köprü ücreti. Öncesinde ve sonrasında geçeceğiniz gişe ücretlerini de içine kattığımızda ne olacağını Allah bilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru. O taraflara giden bir tanıdık köprünün Hereke civarından karşıya geçtiğini söyledi. Zaten İstanbul'dan çıkmak asıl dert. Topçular nere Hereke nere. Tüm otoyol tamamlanmadan köprüye kadar ekstra gittiğin yola değmez.
  • Daha duserse işe yarayabilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul-İzmir arası bugün 9 saat ise , sadece bir köprü ile nasıl 3,5 saate iniyor anlamadım. Ben kışın İzmir den Bursa Uludağ a gittim sadece Bursa ya gitmem 4,5 saat sürdü. Eğer İzmir çıkışını Manisa olarak alırsanız, İstanbul a varış noktası da Topçular olursa , yolda da trafik olmazsa, ışıklarda durmazsan yani kısaca se ile sa ile bu iş o zaman olur.
  • Her platformda dile getiriyorum. Köprü harici km başı 5cent asıl pahalı olan budur. kabaca hesaplarsanız istanbul izmir arasına köprü hariç (günün kuruyla) 55TL ödeneceği görülüyor..

    istanbul izmir arası toplam ücreti 145TL olacak :)

    Misal kedimden örnek vereyim. Balıkesirde oturuyorum, çok sık izmire gidip gelirim.

    180km otoyol olacakmış. 5 centten, 9$ eder. buda 26TL eder... e ben zaten 40 TL mazot yakıyorum 26TL de yola mı vereceğim?
  • anlayamazlar bizi ceken o vapurlarin yaptigi dalgalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bi yersen çektiler baştan ama baktılar bir kısım hala yemiyo, mecbur geri bastılar.
    daha çok çekeceksiniz o rakamı aşağı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erka1907 -- 21 Haziran 2016; 9:21:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EuroAsia


    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    5,5 saat çok büyük bir zaman dilimi. Köprünün avantajı burada yadsinamaz ancak 90 tl öncekine göre uygun olsa da daha çok inmeli. Bir yoldan geçip de 90 tl ödemek bana koyar açıkçası ( kişisel olarak)

    Bu sadece köprü ücreti. Öncesinde ve sonrasında geçeceğiniz gişe ücretlerini de içine kattığımızda ne olacağını Allah bilir

    evet dikkatimden kaçmış. Sadece köprü fiyatı o. Tahminen yol ile birlikte 130 u bulur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazım55

    İstanbul-İzmir arası bugün 9 saat ise , sadece bir köprü ile nasıl 3,5 saate iniyor anlamadım. Ben kışın İzmir den Bursa Uludağ a gittim sadece Bursa ya gitmem 4,5 saat sürdü. Eğer İzmir çıkışını Manisa olarak alırsanız, İstanbul a varış noktası da Topçular olursa , yolda da trafik olmazsa, ışıklarda durmazsan yani kısaca se ile sa ile bu iş o zaman olur.

    3,5 saatte geçmeyi her halde yandaş kenan sofu oğlu deneyecek.. 3,5 saatse herkese 3,5 saatte demek değil yani..
  • 3.5 saat derler bir kaç ay sonra da bir kaç radar ve hız sınırı.. ohh fıstık gibi geçiş ücreti + cezalar ...

    sonra da paracıklar paracıklar
  • 3.5 saat yeni otoyolla birlikte sadece köprü değil. Ama tabi bencede abartı bir rakam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • metrobüs ilk açıldığı zaman reklamlarını hatırlıyorumda bomboş metrobüslerde oturarak yolculuk yapılacaktı
    gerçekler hiç öyle değil ,millet birbirinin nefesiyle hayatta kalabiliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • izmir istanbul arasının 3,5 saate inmesi "temenni"dir.

    "Temenni" nedir bilir misiniz ?

    Kadıköy Kartal metrosunu yaparken her yere afişler astılar kadıköy kartal arası 29 dakika sürecek diye (Biliyorsun sonu 9la bitiyor ise pazarlamadır )
    Metro bir açıldı en boş saatte bile 34 dk dan önce gitmiyor. İnen binenin çok olduğu yoğun saatlerde 37-38-39 dk sürüyor. Birileri de saf saf sordu 29 dk diye reklam yaptınız afiş astınız, 37 dk sürüyor. Hani 29 dk olacaktı ?

    29 dakika temenni idi. olmadı diye cevap verdi İstanbulu yönetenler.
  • Bayramda ücretsiz yaparlarsa geçeriz artık
  • Hiç gerek yok böyle yatırımlara.
  • 90 TL'ye köprü geçişi. Vay arkadaş.
  • Bizim paramizla yapilan kopruden gecmek icin para oduyoruz

    135 tl den 90 tl ye dustugunde 45 tl kar ettik sanip, aslinda 90 tl soyuldugumuzun farkina bile varmiyoruz.

    Iste biz boyle bir milletiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 22 Haziran 2016; 8:55:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapılan köprü, yol vatandaşın rahatça kullanması için değil birileri yap işlet devretle parayı kırsın diye yapılmış, net. Geçiş ücreti boğaz köprüleri gibi iki geçiş için mi olacak yoksa tek geçiş için mi bu net değil, ancak anladığım kadarıyla tek geçiş ücreti. 90 tl çok aşırı çok abartı bir miktar, güncel köprü geçiş ücreti gibi 4.75 tl olmalıydı, olsaydı bence sürümden de kazanırlardı ancak 90 tl cidden çok fazla bir rakam. 85 km dolaşmayacağım 1 saat fazla yol gitmeyeceğim diye 90 tl veremem, o kadar parayı kazanabilen versin.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.