< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 2 Ocak 2017; 0:58:36 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 2 Ocak 2017; 0:58:36 > |
Bizim paramizla yapilan kopruden gecmek icin para oduyoruz
135 tl den 90 tl ye dustugunde 45 tl kar ettik sanip, aslinda 90 tl soyuldugumuzun farkina bile varmiyoruz. Iste biz boyle bir milletiz. |
Yap-işlet-devret işlerinde yuklenici firma tarafından kullanılan krediye devlet garantisi olayını bir yere kadar kabul edebilirim. Ama işletme süresince fiyat bilmem kaç dolar olacak, günlük şu kadar araç geçecek, geçmezse parasını devlet verecek tarzı bir garantiyi kabul edemem.
Adam ihale alıp yatırım yapıyorsa ortada bir risk olmalı ki her firma kendine göre bu riski degerlendirip fiyat vermeli. Bu şekilde en düşük fiyatı veren de ihaleyi kazanmalı. İsterse geçiş ücretini 100 dolar yapsın umrumda olmaz çünkü geçmeyen vatandaşı ilgilendiren bir durum yok ortada. Halbuki şu andaki fiili durumda günlük 75.000 araç geçeceği, araç başına 35$ geçiş ücreti olacağı, eger bu kadar araç geçmezse de aradaki farkı devletin ödeyeceği garantisi verilmiş durumda... Eee hani o zaman risk bunun neresinde? Yatırım maliyeti belli, işletme maliyeti belli, köprüden elde edilecek minimum kazanç belli, hatta garanti edilmiş durumda... Böyle saçma bir ihale olabilir mi? Eğer herşeye devlet garanti verip de yatırımcıya en ufak bir risk bile birakmayacaksa neden yatırımı da devlet kendisi yapmıyor? Ne hakla senin benim vergilerimi birilerine peşkeş çekebiliyor? Ufak bir hesap yapalım: - Köprünün yatırım maliyeti 1,1 milyar $ - Devlet tarafından garanti edilen günlük geçecek araç sayısı 75.000 - Araç başına garanti edilen minimum bedel 35$ - Köprüden sağlanacak garanti edilen minimum günlük kazanç -> 35 x 75.000 = 2,625 milyon $ - Garanti edilen minimum yıllık kazanç -> 2,625 x 350 = 918,75 milyon $ - 20 yıllık sözleşme süresi boyunca garanti edilen minimum kazanç -> 20 x 918,75 = 18,375 milyar $ - Bundan yatırım maliyeti olan 1,1 milyar $'ı düşelim -> 18,375 - 1,1 = 17,275 milyar $ - 20 yıl boyunca oluşacak işletme ve bakım maliyetlerinin de toplamda bir köprü parası yaptığını varsayalım ve onu da toplam kazançtan düşelim -> 17,275 - 1,1 = 16,175 milyar $ İşte önümüzdeki 20 yıl içinde bu halkın cebinden çıkıp da yandaş muteahhitin cebine girecek rant minimum 16,175 milyar $ olacaktır. Burada Türk Halkı apaçık dolandırılmakta ve devlet göz göre göre en az 16 milyar dolar zarara uğratılmaktadır. Daha öte yorum yapmaya gerek var mı? |
Her defasında Eskihisar'a girmek yerine "boşver şimdi 60 lira vermeyi, Körfez'i dolaşayım" diyorum, bir gün bile 1 saat 15 dk'dan fazla yol sürmedi Topçular hizasına varmak. Üstelik köprünün bağlandığı civardan başlasan maksimum 1 saatlik yol..
Buna rağmen her defasında "dolaşarak 2 saat" muhabbeti yapılması artık mide bulantısı vermeye başladı. Bir de, çalıştığım işyeri benim 1 saatlik çalışmam karşılığında bana 90 lira vermiyor, ben niye 1 saat fayda için 90 lira vereyim? Bu köprüyü sadece 3 grup kullanır; 1. Şirket aracı kullananlar 2. Gerçek kaymak tabaka (işadamları, üst düzey müdürler vs) 3. Otobüsler.. Yani bu köprü memlekette trafiğin en az olduğu köprü olur. Sonra yapan firma istediği tahsilatı yapamayınca devletin kapısını çalar, devlet verdiği garanti kapsamında vergilerimizden alıp firmanın cirosuna ekler. O para yine bizden çıkar.. |
Bu indirime gerek yok. Fiyatlar gayet iyi. Fakirlerde karşıya yüzerek geçsin. Benzin ve mazot 10 lira lpg 9 lira olsun. Kdv %25 e ötv % 100 e çıksın. Biz burjuvalarda rahat edelim artık.
|
metrobüs ilk açıldığı zaman reklamlarını hatırlıyorumda bomboş metrobüslerde oturarak yolculuk yapılacaktı
gerçekler hiç öyle değil ,millet birbirinin nefesiyle hayatta kalabiliyor |
Şimdi bunlar İstanbul-İzmir arası 3,5 saate inecek diyorlar ya...Orada bizim anlamadığımız bir durum var...Biz sanıyoruz ki herkes bu kadar sürede gidecek...
Adamlar bu süreyi kendileri için veriyorlar...İstanbul'dan İzmir'e dek her 100 metreye bir polis dikiyorsun kuka gibi...Yol boyu başka araçları trafiğe çıkartmıyorsun,efendiler "vıyyy vıyyy ciuuuvv zorrrtttt" diye bağıra çağıra saatte 180 km.hızla geçip gidiyorlar ya... İşte 3,5 saatin esası bu...Hatta iki saate bile iner süre...Maybach kaç yapıyordu lan? |
10 tl den fazlası saçmalık.
O bile çok aslında. Sembolik bir ücret olmalı 3-5 tl. |
Güya devletin kasasından para çıkmamış, yap işlet devret. Geçecen onu kuzum.
Konsorsiyum oluşur ihale dosyası hazırlanır. devlet burda hem kredi hemde işletme yönünde garantörlük yapar. Yani daha çivi çakılmadan adamların kaçparaya mal olacağı kaç liranın devletten alınacağı vs hepsi mutabakata varılıp imzalanır. Yani diyelim eksik geçiş oldu rağbet görmedi o zaman adamlar salak mı oraya köprü yapsın, devlet baba adamların zararını artı kazanacakları karı kuruşu kuruşuna öder. O yüzden ihaleler yabancıya gitmez.Ne güzel iş. Cebinden tek kuruş çıkmasın ( bu arada mütahitlerin kredilerinide devlet buluyor) hazır işe kon sadece paraları say. İster iş yapsın ister yapmasın ohhhhh |
Köprüyü savunanlar nerede?
Köprünün komple yapım parası bizim cebimizden 1 sene de çıktı resmen. Şimdi bu yandaş firmalar 19 sene yattıkları yerden milyonlarca TL para kazanacaklar. Hemde bizim verdiğimiz MTV-KDV-ÖTV-ÖİV'lerden. Haram zehir zıkkım olsun. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erka1907 -- 21 Haziran 2016; 9:21:18 > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 22 Haziran 2016; 8:55:49 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|