Şimdi Ara

Tesla sürücüsü otomatik pilottaki aracıyla otoyolda uyurken yakalandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
1.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla sürücüsü otomatik pilottaki aracıyla otoyolda uyurken yakalandı

    Reddit üzerindeki Tesla Motors topluluğu tarafından paylaşılan kısa bir video, Tesla Model S'in otomatik pilot (Autopilot) modu devredeyken, araç sahibinin direksiyon başında uyuya kaldığını gösteriyor.

     

    Otomatik pilot modu Tesla marka otomobillerinin kendini yönlendirerek şerit değiştirmesine, engellerden ve bariyerlerden kaçınmasına ve hatta kendi kendini park edebilmesine yardımcı olan 13 ultrasonik sensör kullanıyor. Ayrıca çağırdığınız zaman sizi almaya gelebilmesini sağlayan "Summon" gibi bir özelliği de var.

     

    Ayrıca Bkz.Alfa Romeo 4C'nin üretim sürecine tanıklık edin
    Ancak tüm bunlar Tesla araçlarının tamamen otonom oldukları anlamına gelmiyor. Şirket ve CEO'su Elon Musk, araçlar otomatik pilot modundayken sürücülerin direksiyon başında uyumamaları gerektiğini defalarca söyledi. Ayrıca şirket herhangi bir şey olursa diye sürücülerin ellerini direksiyon üzerinde tutmalarının önemli olduğu da vurgulamıştı.

     

    Autopilot modu Tesla'ları tam otonom araca dönüştürmüyor


    Tesla bu görüntüler üzerine Tech Insider'a bir açıklama yaparak konuyu ele aldı. Şirket, Autopilot özelliğinin sürücülere direksiyon başında daha fazla güven vermek, yol boyunca emniyeti arttırmak ve otoyol sürüşünü daha keyifli hal getirmek için aktif katılımlı bir deneyim sağlamak üzere tasarlandığını söylüyor.

     

    Ayrıca otomatik pilot sisteminin bu güne kadarki en gelişmiş sistemlerden biri olduğu ancak Tesla'ları otonom bir araca dönüştürmediği ve sürücünün tüm sorumluluğu üzerinden atmasına izin vermediği vurgulanıyor. Tesla, Autopilot özelliğinin kullanıma sunulmasından bu yana devamlı olarak sürücülerin her zaman kontorlü devralacak gibi hazır olmaları gerektiğini söylüyor.

     

    Tesla'nın otomatik pilot sistemi gün geçtikçe daha da gelişiyor ancak henüz hatasız değil. Tesla sahipleri otomobillerinin gereksiz yere trafiğin içine girme ve çok erken otoyoldan çıkma gibi istenmeyen şeyleri yapmaya çalıştıklarından şikayet ediyorlar. Ayrıca kısa süre önce bir Model S'in ön kısmındaki radar sensörüne sıkışan büyük bir güve, Autopilot sisteminin devre dışı kalmasına neden olmuştu.

     







  • Bu, şu anda o kadar giriş seviyesi bir sistem ki, birşeylerin ters gitmesi için çok fazla sebebi var.

    Otoban hız sınırları dahilinde maksimum izin verilen hızda giderken, standart mal Türk şoförü ile karşılaşan Tesla çok garip tepkiler verebilir, bu da kazaya sebep olabilir.

    Araç 120 ile gidiyor. Sağı dolu. Sağ şeritten bir mal çat diye orta şeride, sizin olduğunuz şeride son dakikada geçti. Normal bir Türk şoförü güvenli takip mesafesini dikkate almadan, ani frenden kaçınarak, bu malın tamponuna yaklaşarak yavaşlar. Takip mesafesini sonra açar. Ancak işin kitabi kuralı takip mesafesini bozmamaktır. Tesla bunu yapar. O yüzden öküz gibi fren yapar. Arkandan gelen sana çarpmamak için çok acı fren yapar. Sen yırtsan bile arkandaki yırtamaz. Onun arkasından gelen ona vurur.

    Bu çok basit, klasik, sıradan bir durum. O kadar fazla kaza ihtimali şekli var ki, Tesla'nın içinde uyumak tam bir mallıktır. Bu sistem daha emekleme aşamasında. 10-20 yıl sonra E sınıfında ve gırtlak dolu D sınıfında UYUYABİLECEĞİNİZ otonom araçlar gelişecektir. Ancak şu an çok erken.

    Bu otonom araçlarda da çok enteresan yasal meseleler çıkacak. Ehliyetli biri, ve hatta belki reşit biri yokken araba giderken kaza yaptığında ne olacak? Aracın data logu incelenip, araç otonom giderken kaza olduğu, dolayısı ile suçun şoförde olmadığı mı anlaşılacak? Bu durumda kazanın getirdiği mali sorumluluk kime ait olacak? Açıklama getirilmesi gereken çok yasal boşluk var. Hele bizimki gibi Roma hukukuna dayalı bir sistemde, bu araçlar Dünya'da legalleştiği, yasalarda yerini bulduğu bir düzende biz bir süre daha meclisin yasa çıkarmasını beklemek zorunda kalabiliriz.

    Bu işin biraz bilimkurgu boyutu. Ancak şu anda Tesla'nın tam bir otonom araç olmadığı açık. Bu aracın satışları yükseldikçe, Türkiye'de çok mallık görürüz benden söylemesi. Ancak şu olabilir, İstanbul'da 5'le akan bir iş trafiğinde, uyumazsın da, alırsın gazeteni eline gazete okursun, o olur. Trafik 5'le 10'la, ne bileyim maksimum 30 ile akıyordur, aracın bilgisayarında internette gezersin falan o olur. Ancak yoğun da olsa uyumak sakat iş.
  • Şimdi Tesla`yı yerden yere vuracaklar ve mercedes ile kapıştıracaklar.
    Sadri abi vaziyet alalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reklamlar

  • reklam alınır
  • bence harika bir sistem, yeter artik gaz fren direksiyon aynalar yorulduk artik.. o kadar para veriyoruz kendisi gitsin.
  • bu tesla tam türkiye arabası.e5 de istanbul trafiginde millete uyumak icin vakit cikti:Dkadınlar da evden makyaj yapmadan cıkabilir.arabada cok vakitleri olucak artık.cakmalığada bide fön ve maşa oldu bu iş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Esnaf_TV -- 26 Mayıs 2016; 8:57:26 >
  • Süper daha ne olsun.
    E serisi Mercedes de yapacak aynısını.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sistem sürücünün uyuduğunu fark ettiğinde önce sesli uyarı veriyor,sürücü hala tepki vermezse,aracı bulunduğu şerit içinde durduruyor.

  • Önlerden

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba güvenilir olabilir, fakat diğer sürücüler güvenilmez. O uyurken karşıdan bir arç gelip çarpsa alacağı hasar daha fazla olacak,çünkü hiç bir şeyden habersiz bir vaziyette uyuyor. Uyanık olsa bir hamle yapıp kurtulabilir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhanvai

    Araba güvenilir olabilir, fakat diğer sürücüler güvenilmez. O uyurken karşıdan bir arç gelip çarpsa alacağı hasar daha fazla olacak,çünkü hiç bir şeyden habersiz bir vaziyette uyuyor. Uyanık olsa bir hamle yapıp kurtulabilir.

    Araba ona gorede hamle yapabilir surucuye gerek yok onun icin.Hatta bir insandan daha hizli hesaplayip dogru hamleyi yapacagi icin daha iyi sonuc verecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Millet ekmek bulamıyor yemeye adamdaki rahatlığa bak ya

  • Bu, şu anda o kadar giriş seviyesi bir sistem ki, birşeylerin ters gitmesi için çok fazla sebebi var.

    Otoban hız sınırları dahilinde maksimum izin verilen hızda giderken, standart mal Türk şoförü ile karşılaşan Tesla çok garip tepkiler verebilir, bu da kazaya sebep olabilir.

    Araç 120 ile gidiyor. Sağı dolu. Sağ şeritten bir mal çat diye orta şeride, sizin olduğunuz şeride son dakikada geçti. Normal bir Türk şoförü güvenli takip mesafesini dikkate almadan, ani frenden kaçınarak, bu malın tamponuna yaklaşarak yavaşlar. Takip mesafesini sonra açar. Ancak işin kitabi kuralı takip mesafesini bozmamaktır. Tesla bunu yapar. O yüzden öküz gibi fren yapar. Arkandan gelen sana çarpmamak için çok acı fren yapar. Sen yırtsan bile arkandaki yırtamaz. Onun arkasından gelen ona vurur.

    Bu çok basit, klasik, sıradan bir durum. O kadar fazla kaza ihtimali şekli var ki, Tesla'nın içinde uyumak tam bir mallıktır. Bu sistem daha emekleme aşamasında. 10-20 yıl sonra E sınıfında ve gırtlak dolu D sınıfında UYUYABİLECEĞİNİZ otonom araçlar gelişecektir. Ancak şu an çok erken.

    Bu otonom araçlarda da çok enteresan yasal meseleler çıkacak. Ehliyetli biri, ve hatta belki reşit biri yokken araba giderken kaza yaptığında ne olacak? Aracın data logu incelenip, araç otonom giderken kaza olduğu, dolayısı ile suçun şoförde olmadığı mı anlaşılacak? Bu durumda kazanın getirdiği mali sorumluluk kime ait olacak? Açıklama getirilmesi gereken çok yasal boşluk var. Hele bizimki gibi Roma hukukuna dayalı bir sistemde, bu araçlar Dünya'da legalleştiği, yasalarda yerini bulduğu bir düzende biz bir süre daha meclisin yasa çıkarmasını beklemek zorunda kalabiliriz.

    Bu işin biraz bilimkurgu boyutu. Ancak şu anda Tesla'nın tam bir otonom araç olmadığı açık. Bu aracın satışları yükseldikçe, Türkiye'de çok mallık görürüz benden söylemesi. Ancak şu olabilir, İstanbul'da 5'le akan bir iş trafiğinde, uyumazsın da, alırsın gazeteni eline gazete okursun, o olur. Trafik 5'le 10'la, ne bileyim maksimum 30 ile akıyordur, aracın bilgisayarında internette gezersin falan o olur. Ancak yoğun da olsa uyumak sakat iş.




  • İnanılmaz bir şey ya! Gerçekten bu kadar gelişmiş bir sistem olduğunu bilmiyordum, adam gayet kafayı cama yaslamış derin uykuda! Sıkışık trafik olması hiç bir şekilde engel değil demekki...


    Param olsa GÖZÜMÜ KIRPMADAN alacağım ilk araba Tesla, ikincisi de BMW M4 olurdu.

  • Reklâmlar...

  • lekram
  • adamlar yapmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı ben kullannmayacaksam gieceğim yere toplu taşıma ile taksi ile giderim. Hatta otomatik vitese bile karşıyım. Bu, bir oyunda hileli şifreleri girerek ilerlemek gibi oluyor. Yani zevk alamıyorsun.

  • Bizim millete eğlence çıktı. akıllı telefonlar ellerden hiç düşmez.
    Serap bu gece sen ne giyeceksin geçen hafta aldığım elbisemin içine giremiyorum dukan diyetinemi başlasam bla bla, burak nesliye fena yazdı neydi o öle kesmeler biçmeler felan bla bla, bu sene istediğim gibi zam alamadım ay canım acaba kendime yeni bir işmi baksam bla bla, ya oğlum bu gecede kaynana yatıya kalacak ulan tam da milli maç vardı yapılırmı bu bee bla bla, diye sohbetin dibine vurulur. o yüzden bize otonom motonom gelmez gelmemeli de manuel kullanıma devam.
  • ahmetkep kullanıcısına yanıt
    Emin olun İstanbul trafiği çok zevkli. Dur, kalk, dur kalk, dur, tam kalkacakken önüne öküzün biri giremeyeceğini bile bile girmeye çalışsın, yolda düzgün düzgün giderken en soldan sağa dönecek birisi sinyalsiz dalsın falan. Aksiyonu bol yani. Sonra İstanbul'daki araçların neden çoğunda sürtme izi, ufak boyalar var... Sen gözün gibi baksan bile öküzün biri makas atacak diye senin arabana sürtebiliyor. Şirket araçları dip gaz kalktığı için, millet arabayı yolun kenarında durdurmayı park etmek sandığı için, park etmeyi bilmedikleri için arka tamponlar çoğu arabada çatlak.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.