- x
DERS : KAMERADAN GÖRÜNTÜ AKTARMA
2942 Cevap725691 Görüntüleme12 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
3832 Mesaj
5 Ekim 2004; 1:09:52 

Arkadaşlar forumda bu konuda inanılmaz derecede soru ile karşılaşıyoruz. Hepsine birden cevap vermektense tüm arkadaşların faydalanacağı bir yazı hazırladım (özet olarak, daha sonra detayına gireceğim).

Şimdi arkadaşlar çoğu arkadaşımızın elinde bir DV kamera var. Handycam olarak ta adlandırabiliriz sonuçta bu kameraları DV yapan önemli iki faktör var.

a- Bu kameralar DV kaset kullanırlar. Bu kasetler dijital kayıt yapmaya imkan sağlarlar, üzerlerinde yüksek kalitede görüntü saklayabilirler ve kapasiteleri de oldukça yüksektir.

b- En önemli özellik ise bu kameralarda DV out çıkışının oluşudur (Bazı üst model kameralarda DV in girişi de bulunabilir ancak bunun üzerinde şimdilik durmayacağım)

Bize lazım olan kısımlara gelelim şimdi. Kırda, bayırda, piknikte, denizde vs. vs. kameranızla çekim yaptınız ve bunu akrabalara dağıtmak için, arşivinize koymak için vcd ya da artık daha çok geçerli olan dvd yapmak istiyoruz. Öncelikle bilmemiz gereken en önemli konu arkadaşlar kameradan TV.ye direkt bağlantı yaparak aldığımız görüntüyü ne dvd yaptığımızda hele hele de vcd ya da divX yaptığımızda almamız mümkün değildir. Ancak hemen moralimizi bozmuyoruz. Çünkü DVD yaptığımızda aradaki farkın uzak mesafeden çokta fazla olmadığını göreceksiniz.

BİZE NE LAZIM ?
Arkadaşlar görüntü aktarmanın tek yolu yoktur ancak biz en ucuz ve aslında sadece DV kamerada kullanacaksak en hızlı ve kayıpsız yöntem olan FIRIWIRE bağlantı yöntemini kullanacağız.

Nedir bu FIRIWIRE ?
Arkadaşlar bu kavramlarla aklımız fazla karışmasın. firiwire bildiğiniz USB gibi bir bağlantı şekli. Yani bize lazım olan

a- Firiwire kartı (PCI 1394 kartı olarakta bilinir) : Bu kart 25$ civarındadır ve Ankara ve İstanbulda tüm bilgisayarcılarda hemen hemen bulunabilir. Bu kartı almadan arkadaşlar anakartlarının kitapçıklarını karıştırsınlar. Çünkü artık hemen hemen tüm anakartlarda bu firiwire (1394) portu bulunmaktadır.

b- Bir firiwire kablosu : Burada açıklama yapmak zorundayız. Çünkü bu kablonun üç modeli bulunmakta arkadaşlar. Pin sayısına göre belirleniyor ancak kafamızı karıştırmaya gerek yok ancak bunları bilmekte de fayda var. İstistanız tüm kameralardaki DV girişi küçük olanıdır buna 4p (4 pin.in kısaltılmışı) bağlantısı diyoruz. Anakartlardaki ya da PCI kartlardaki giriş ise büyük olanıdır yani buna 6p diyoruz. Yani bize 4p-6p kablosu lazım. (Diğer modeller 4p-4p : notebook bağlantısı için ve 6p-6p : genelde iki bilgisayarı birbirine bağlamak içindir yani network kablosu yerine kullanılabilir)

c- Görüntüyü kameradan aldık ve kabloyla bilgisayara aktaracağız ancak bize bir software yani yazılım lazım. Bunu da bir şekilde bulacaksınız arkadaşlar. Ben lisanslı bir Pinnacle Studio 8 Quickstart kullanıyorum. Siz ucuz ve bedava olan mesela virtualdub programını kullanabilirsiniz.

Ancak ben size biryerlerden bir şeklide Pinnacle 8 ya da 9 ya da ulead video studio 7 ya da 8.i bulmanızı şiddetle tavsiye ederim. Çünkü bu programlarla işiniz çok kolay oluyor.

Tüm programları teker teker yazamayacağımıza göre ben Pinnacle.yi anlatmak durumundayım ancak mantık hepsinde aynıdır arkadaşlar.

Bir defa kameramızı açıp (çekim ya da video modu) kabloyu takıp, windows.u açtığımızda kameranın tanındığına dair bir uyarı alacağız. Yoksa birşeyler ters gidiyor demektir. Yani ilk aşama donanım.ın tanınmasıdır. Bilgisayarım.a tıkladığınızda mini dv kamera ikonunun muhakkak görmelisiniz. Tıkladığınızda da zaten görüntü gelir.

Programı başlatıyoruz. 3 ana aşamamız var arkadaşlar ve bu tüm programlarda aynı mantıktır.

1. capture (görüntüyü alma) bu aşamada bilgisayarınız eğer çok iyiyse direkt vcd ya da dvd olarak render edebilirsiniz ancak bunu salt görüntü almak istiyorsak (geçiş efektleri, yazı, resim, ses ekleme vs gibi düzenleme istemiyorsak) yapmamız faydalı olabilir.
2. edit (görüntüyü işleme)
3. make movie (görüntüyü istediğimiz formata render etme)

capture ekranında arkadaşlar kameraya pc.den direkt müdahale edebilirsiniz. yani geri sardırabilir, durdurabilir, oynatabilirsiniz ve istediğiniz yerden kayda başlatabilirsiniz. görüntü aynen programda karşınıza çıkacaktır. görüntüyü direkt bilgisayara kaydettiğinizde 60 dk.lık bir kasedin 11 gb kapasiteye sahip olduğunu göreceksiniz. işte burda render etme gereği ortaya çıkıyor arkadaşlar. bu kadar büyük bir dosyayı ancak 3 dvd.ye kaydedebilirsiniz kayıpsız olarak ancak bu çok masraflı olur.

BİR SORUYA CEVAP :
İşte burda şu soruya cevabı bulmuş oluyoruz. Niçin kamerayı TV.ye bağladığımızdaki görüntüyü alamıyoruz dvd yaptığımızda ?
El cevap : Çünkü standart bir dvd yaptığımızda (rakamsal değerleri sonra vereceğim) 11 gb tutarındaki bu dosyayı 1/3 oranında sıkıştırmış oluyoruz. Yani görüntü kalitesinden ödün veriyoruz.

Görüntüyü aldıktan sonra edit kısmına geliyoruz ancak bu aşamayı şimdilik anlatmıyorum çünkü tamamen programı anlatmaya giriyor. Yalnız burada bilmemiz gereken şu var. Görüntüyü bilgisayara aktardığmıızda yani birinci aşamayı bitirdiğimizde çektiğimiz görüntüler film karesi gibi gözükecektir. edit kısmına kesinlikle olmasını istediğimiz kareleri taşımamız gerekiyor. hepsini istiyorsak hepsini seçip bu kısma sürüklememiz gerekiyor yoksa film yapılacak birşey olmaz.

üçüncü kısım bizim için çok önemli. burada binbir çeşit seçenek var. ana seçenekler şunlar :

MPEG-1 VCD 352*288 çözünürlük 1150 kb/s video data rate
MPEG-2 SVCD 480*576 çözünürlük 2400 kb/s video data rate
MPEG-2 DVD 720*576 çözünürlük 6000 kb/s video data rate

istenirse divx.te yapılabilir ancak bunun için bir divx codec.inin bilgisayara yüklenmiş olması gerekiyor. divx kalitesi için gerekli kalite ayarları ayrıca yapılır ancak ben buna girmiyorum.

yukarıda görüldüğü gibi en iyi görüntü kalitesi dvd.de alınır. yukarıdaki değerler belirlenmiş standartlardır ancak programda custom (özel) denen bir ayar var. bu ayar sayesinde istediğiniz çözünürlükte ve istediğiniz data rate.de film yapabilirsiniz. data rate arttıkça görüntü kalitesi artar ancak boyut.da artar. vcd.de maximum data rate 3000 kb/s.dir. bu da bize şu sorunun cevabını veriyor aslında. niçin bazı vcd.ler gözle görülür şekilde iyiyken bazıları çok kötü. işte işin esprisi data rate olayında bitiyor arkadaşlar.

şimdilik bu kadar. sizden gelecek soruları artık bu konuya yazmanızı istiyorum. hep beraber içinden çıkılmaz durumlar hakkında beraberce fikir yürütebiliriz bu satırlarda.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 21 Şubat 2005, 13:45:36 >


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


141 Mesaj
5 Ekim 2004; 10:56:19 

yavuz çok teşekkür ediyorum açmış olduğun topic için, çok soru sorulacağını ve birçok kişinin ihtiyacını karşılayacağını düşünüyorum.
Hemen sondan başlayalım soru sormaya; vcd'de maksimum data rate 3000 kb/s diyorsun. Satandart ayarlarda da senin söylediğin gibi " MPEG-1 VCD 352*288 çözünürlük 1150 kb/s video data rate " değerleri geçerli. Ben custom dan girerek bu değeri 3000'e yükseltirsem, nasıl bir netice alırım, neler değişir? daha da sorularım olacak, selamlar


_____________________________



166 Mesaj
5 Ekim 2004; 11:17:17 

"görüntüyü direkt bilgisayara kaydettiğinizde 60 dk.lık bir kasedin 11 gb kapasiteye sahip olduğunu göreceksiniz"

dv formatının kendisi bile bir sıkıştırma içerir. sıkıştırma yapılmamış 1 saatlik görüntü 90GB yer kaplar. nasıl mı?
dv standardı=720x480=345,600
RGB sinyali 3 renkten oluşur. bu yüzden sonucu 3byte ile çarpmamız gerekir
345,600x3=1MB
saniyede 25 kare (pal için)
25x1=25MB
dakikada;
25x60=1,5GB
saate;
1,5x60=90GB
bu yüzden dv formatının kendisi bile skıştırma içerir.


 
3832 Mesaj
5 Ekim 2004; 12:50:43 

Teorik olarak değil de pratikte cevap verelim. Vcd izlerken kare kare (pixel) görüntülerin oluştuğunu farketmişsindir. Bu değeri 3000 yapmak bu karelerin sayısının azalmasına neden olur ve biraz daha net bir görüntü elde edersin. Kareler küçülür demiyorum çünkü o direkt çözünürlükle alakalı.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


141 Mesaj
5 Ekim 2004; 15:21:18 

3000'e çıktığında dosya kapasitesi değişir mi büyür mü acaba, bir deneyelim olmazsa


_____________________________



 
3832 Mesaj
5 Ekim 2004; 17:39:16 

tabiki büyür. data rate arttıkça dosya boyutu da artar doğru orantılı olarak.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
174 Mesaj
7 Ekim 2004; 15:27:14 

meraba ben panasonic nvgs15 kullanıcısıyım.görüntüleri pc ye firewire kablosuyla alıyorum daha sonra yer kaplamaması için dvd yapıp saklıyorum falan...fakat ben hiç küçültme olayını falan bilmiyorum...burda bahsetmişsiniz ama anlamadım.ulead studio 7 kullanıyorum.görüntü falan herşey okey,çok iy ama...işte çok yer kaplıyo.benim dvd rw de sadece dvd+r cdleri kabul ediyo...onları da burda pahalıya alıyorum(iskenderunda)kayıt yapıp atamıyorum yani korkusuzca...o görüntüleri biraz kaliteden taviz vererek(ama fazla değil[movie maker ın kaydettiği gibi falan deil])nasıl kaydedebileceğimi anlayacağım şekilde anlatırsanız çok memnun olurum.şimdiden tüm ilgilenenlere teşekkürler...[/size][/size]


_____________________________

Herşeyin güzel olması için..

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Ekim 2004; 8:32:59 

arkadaşlar kullanımı kolay bir prg öneriyorun ULEAD 2.5 deneyin beyeneceksiniz


 
174 Mesaj
11 Ekim 2004; 15:24:32 

bende ulead studio 7.0 var...ben bununla daha küçük boyuta getirebilir miyim..yoksa çekim falan yapamıyacam....


_____________________________

Herşeyin güzel olması için..


238 Mesaj
12 Ekim 2004; 22:20:26 

ya arkadaslar en yararli program hangisi? hem aktarim hem üstüne effectler muzikler vs eklemek icin?


 
3832 Mesaj
12 Ekim 2004; 23:25:05 

arkadaşlar pcnet dergisinin en son sayısında bu iş üzerinde oldukça duruluyor tavsiye ederim. ben yazıyı okudum. aktarim ve üstüne efektler, müzikler konusunda en pratik, kapsamlı program pinnacle studio 8 veya 9, bunun dışınad menü yapmak ve cd/vcd/dvd/xvid yapmak içinse en uygun program ulead movie factory olduğu yazılıyor.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


273 Mesaj
15 Ekim 2004; 3:04:43 

Video kamera vs. den ister DV olsun, ister olmasın acemiler için en iyi program ULEAD DVD Movie Factory dir. Kasetteki istediğiniz yerleri alıp "aha bunları" VCD, DVD felan yap dersiniz, o da yapar. Eğer clip üstünde edit işlemi yapmak istiyorsanız (yani arka fona müzik koymak, geçiş efektleri yapmak, fim üstüne yazı yazmak gibi) o zaman ULEAD Video Studio Pro veya Pinnacle veya daha acemiler için İntervideo Winproducer gibi bir program kullanırsınız olur biter.
ULEAD DVD Movie Factory ile 80dk.lık CD-R'a "VCD" formatında 80 dk. kayıt , "SVCD" formatında 40dk. kayıt yapabilirsiniz. DVD formatında denemedim ama sanırım 1 DVD ye yaklaşık 2 saat kadar kaydediyor.

DV kamerası olmayan arkadaşlar, composite veya S-Video bağlantı kablosuyla TV kartı veya ekran kartındaki (varsa) video in, S-Video girişlerini kullanarak eski tip kamera veya beta-VHS player, VCD oynatıcı ile bağlantı kurabilirler. Ama düğmelere elleriyle basmaları gerekir. Eh o kadarı da olur artık.

Sevgiler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metepe -- 15 Ekim 2004, 3:10:20 >


_____________________________



 
16 Mesaj
15 Ekim 2004; 14:34:00 

Öncelikle bu topiği açan arkadaşın ve yazan herkesin eline sağlık,

Benim ilk sorum şu olacak.. Capture cardlarının bu işlemler sırasındaki yeri ve görevi nedir, illaki bilgisayarımızda olması gerekli midir?

Diğer sorum.. bilgisayarı yormadan rahatça render edebilmek için görüntü montajlayabilmek için yarı yolda bırakmayacak bi konfigürasyon vereblirmisiniz? mesela ekran kartı, yada ram ne olmalı?

1 dvd 60-90gb alan kaplayabliyor diyorsunuz ozaman sabitdiski en az 120 ve üzeri mi alıcaz, bu demektir ki bilgisayarımızda 2 dvd saklamak istesek 200gb sabit diskimiz yada external sağlam bi disk almamız gerekiyor demek mi oluyo?

Ayrıca.. bu bahsettiğiniz programlarla yaptığım muziğimi, kameramla çektiğim görüntülerle birleştirerek video klip yapabilirmiyim yoksa daha başka programlar da mı gerekiyor, fx eklemek için, görüntü bozmak için, filmin bazı yerlerine renk filtresi takmak için.. vb..
oynamalarda bulunmak için...

Teşekkürler..




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halit -- 15 Ekim 2004, 14:36:52 >


 
695 Mesaj
15 Ekim 2004; 20:16:40 

benim aver media tv kartım var!kameram digital olmayan bir sony!bilgisayara movie makerla aktırayorm!kaydetme en yüksek kalitede yaklaşık 21 saat diyo!ben daha düşük kalitede yaptım görüntü kesik olmuyo ama iğrrenç çıkıyo!yaklaşık 2 satte bitti!21 saatli,ği seçersem nolur?işe yararmı?yani görüntü net çıkarmı?


_____________________________



 
3832 Mesaj
15 Ekim 2004; 22:51:34 

muhakkak daha net çıkacaktır dostum ancak bu kadar sabır edebilir misin ayrıca sen sabır etsen bile makinenin konfigürasyonu bunu kaldırabilir mi bilemiyorum? Aslında saati değil de çözünürlük, bit rate gibi değerleri buraya yazarsan netlik konusunda daha ayrıntılı olarak bilgi verebiliriz.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


273 Mesaj
16 Ekim 2004; 0:41:41 

Eski Pentium III-500, 40 GB disk, 128 ram, Tview TV kartı ve analog çıkışlı Sony kameram ile 60 dk kaseti capture etmem 60 dk., effect, clip vs gibi işlemleri Ulead ile yapmam 2 saat, vcd formatında render edip kaydetmem yaklaşık 8 saat sürüyordu.

Şu anda Pentium 2.6 HT, 200 GB disk, 512 ram ve aynı TV kartı ile aynı işlem: 60 dk kaseti capture 60 dk., efekt, clip vs 2 saat, render edip vcd yapmam 1 saat sürüyor.

Her ikisinde de görüntü kalitesi çarşıdan aldığınız kopya vcd lerden iyi oluyor.


_____________________________



273 Mesaj
16 Ekim 2004; 0:53:18 

Halit arkadaşım,

Dünden bu yana değişmediyse Standart DVD'ler 4.7 GB kapasitededir. Yani 200 GB diske ihtiyacın yok. Ama kaliteli kayıt yapmak istiyorsan diskinde 20-30 GB yerin olması işini kolaylaştırır. Ram ne kadar fazlaysa alet o kadar az kasılır. İşlemcin çift çekirdekli ise hız artar. En önemlisi, kasanın içinin iyi havalanması ve işlemci fanının iyi soğutmasıdır. 4-5 saat süren bir render işleminde PC den gelen iniltileri mutfaktan bile duyarsın.

Capture card ise TV kartı gibi PC ne takılan ve video cihazını bağladığın bir kart. Tek farkı senin video yazılımıyla video cihazındaki analog görüntüyü MPEG-1, MPEG-2 veya MPEG-4 e çevirme işlemini bu kartın kendi başına yapıp, pişirip sofraya yemen için koymasıdır. İyi bir PC ve TV kartı veya video in girişli ekran kartın var ise capture kartın yaptından daha iyisini kendin yaparsın.

Ulead Media studio pro veya pinnacle gibi bir yazılımla kendi clip lerini istediğin gibi yapabilirsin. Ancak programla epey bi oynayıp deneyim kazanman gerekir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metepe -- 16 Ekim 2004, 0:56:54 >


_____________________________



88 Mesaj
16 Ekim 2004; 1:31:32 

Gercekten cok yararli bir topic acilmis teşekkürler.Birde Virtual dub isminde bir program var bunuda bir kurcalasaniz fena olmaz diyorum


_____________________________



 
16 Mesaj
16 Ekim 2004; 5:10:01 

Metepe açıklayıcı cevapların için teşekkür ederim.


 
695 Mesaj
18 Ekim 2004; 17:45:19 

sevgili yavuz akadaşım bit rate olarak kasdettiklerin saniye başına kaç çerçeve oynatacağı ve pikseliyse işte burada
video profili:640x480 piksel 30 çerçeve

eğerki böyle yaparsam yaklaşık 21 saat sürdüğünü söylüyo! yani 1132 mb
bense sadece 2 saat sürmesi için video profilini 320x240 pisel yapıp saniyede 30 çerçeveye düşürüyorum!böylece 2 saat sürüyo!bide filmi kaydetmek için bağlantı hızına neden geek war anlayamadım?????benim allahtan 128kbps de hızlı yoksa 56k modemle 5 saat civarında!



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yankiuslu -- 18 Ekim 2004, 17:48:30 >


_____________________________



 
3832 Mesaj
18 Ekim 2004; 23:25:57 

bağlantı hızından bahsettiğimi zannetmiyorum yani şimdi iyice baktımda kendi yazdıklarımda böyle birşey bulamadım. şimdi sen

640*480 bir video profili kullanıyorsan standartların dışına çıkıyorsun demektir ve hatta 30 çerçeve ntsc standardıdır. bizim tv.ler bunu gösteremez (ntsc olanlar veya scarttan ntsc gösterdiğini söyleyenler olabilir). Standartların dışına çıkarsan yaptığın işi ancak bilgisayarda izleyebilirsin ve anormal boyutlar ortaya çıkar ki kendin belirtmişsin yukarıda zaten.

sonuçta bunu tv.de izlemen için ya dvd ya da vcd yapman gerekeceği için sen 640*480 bile yapsan hangi programı kullanacaksan (örneğin nero) oturup 3-4 saat senin bu video profilinde kaydettiğin dosyayı standart MPEG-1 ya da MPEG-2 (nerovision varsa) çevirmek için uğraşacak.

Sana tavsiyem dostum :
1. dvd olarak kaydetmek istiyorsan 720*576 ve 25 çerçeve değerini ya da
2. vcd olarak kaydetmek istiyorsan 352*288 ve 25 çerçeve standardını kullanmandır. dikkat ettim 320*240.da ntsc standardı yani Amerika standardı

Özet olarak standartların dışına çıktığımızda ana yoldan sapmış oluruz. Standartları da zaten en başta yazmıştık. Şu anda sadece divX yaparak belli standartları aşma şansımız vardır.



_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
54 Mesaj
20 Ekim 2004; 10:48:23 

ARKADAŞLAR PANASONİC VE SONY ,DVD RECORDER LAR ÇIKARTTI FİYATLARI 400 EURO İLE 1300 EURO ARASINDA DEĞİŞİYOR ,ARTIK BU CAPTURE DERDİNDEN KURTULUP DİREK KAMERAMI RECORDER E BAĞLAYIP, DVD KAYIT YAPMAK İSTİYORUM
ARAŞTIRDIM ÖZELLİKLER İYİ ;TV DEN DE KAYIT YAPIYOR FAKAT KORKUM KAYIT EDİLEN GÖRÜNTÜNÜN KALİTESİ .BİLGİSİ OLAN VARMI KAYIT ETTİKLERİ GÖRÜNTÜNÜN KALİTESİ NASIL BU CİHAZLARIN.


_____________________________



 
201 Mesaj
20 Ekim 2004; 14:45:57 

Selam arkadaşlar.

Şu an ben Ulead VideoStudio 8 kullanıyorum. oldukça iyi bir program.
mpg/avi/divX/vcd/dvd/vd/ kaydı, geçiş effect'i, yazı'da
yetenekli ve pratik. ama biraz sınırlı. amatörlere birebir.


aynı zamanda Adobe Premiere Pro 1,5 de kullanıyorum. bu program tam anlamıyla profesyonel
aklıma gelebilen her şeyi yapabiliyorum.
üç beş filmi bir kullanmak, film effect'leri, Ulead VideoStudio 8'de yazamadığım yazı çeşitleri, fotoğrafla filmi yanı karede kullanmak, sesleri mix'lemek, daha bir çoğunu anlatamıyorum, çünkü hepsi aklıma gelmiyor.

ancaaak render'i ortalama hızda (uzmanlara: 1 saatlik görüntüye 10 saatte uğraştığımı bilirim, ama şimdi 4 saat'ten aşağı)
ve kullanması çoooooook zor. yaklaşık 5 senedir kullanırım hala bilmediğim şeyleri var.


anlayacağınız işim acele ise Ulead VideoStudio 8 ile hallediyorum.
ama çok önemli ise Adobe Premiere kullanıyorum.

capture işine gelince 6 ay öncesine kadar DC 30 jepeg cart kullanır, premiere de işlerdim
6 ay dan sonra ise İE 1394 cart'ı Ulead VideoStudio ile kullanıyorum.

kısaca şuan önemli işlerde DC 30 jepeg cart - premiere
diyerlerinde ise İE 1394 cart - Ulead VideoStudio kullanıyorum.

Şuan ki araştırdığım ise basit bir fotoğrafla vcd yapmak (tabi müzik, yası ve filim eklemek kaidesi ile) programı
bazı denediklerim ise,
photo2vcd programını denedim pratik ama sınırlı
Ulead VideoStudio 8 süper ama effect sayısı az (nasıl effect eklendiğini bulamadım YARDIM EDERMİSİNİZ)
Vegas Studio pratik değil effect sayısı az
vel hasılı bir türlü aradığım programı bulamadın tavsiye edebileceğiniz program varsa TEŞEKKÜR ederim.

ben bu işi profesyonel olara yapıyorum.
eğer sizlere yardımcı olabilirsen memnun olurum.

Burası için TEŞEKKÜLER

Not: lütfen gereksiz şeyler yazmayalım.


_____________________________

bu dünya kimseye kalmadı, kalmazda


 
3832 Mesaj
21 Ekim 2004; 9:43:14 

dvd recorder.larda render vs olayları tabiki ortadan kalkıyor ancak yaptığın dvd.ye geçiş efektleri, yazılar vs. gibi eklemeler yapmak istediğinde seçenekler çok az. kalite yönünden korkulacak bir taraf yok bunun için oldukça fazla seçenekleri var hatta panasonic kaydediciler dvd-ram destekliyorlar.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
3832 Mesaj
21 Ekim 2004; 9:46:41 

bu arada karamermer, gerek efektlerin sayısının fazlalığı ve gerekse bahsettiğin fotolardan albüm yapmada pratikliği bakımından pinnacle studio 9.u tavsiye ederim.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
223 Mesaj
24 Ekim 2004; 13:20:10 

Sayın Karamermer, fotograflardan VCD yapmak için MemoriesOnTv isimli programı da incele istersen...


_____________________________

UFO GÖREN MASUM KÖYLÜ...


 
695 Mesaj
24 Ekim 2004; 18:11:27 

evet hp nin bu progamını ben amatör olarak kullanıorum ama gayet güzel!müzik yazı vb.. ekleyebiliyosn!


_____________________________



 
54 Mesaj
25 Ekim 2004; 13:27:24 


Kameradaki görüntüleri av çıkışından analog olarak capture ediyorum( tv kartı üzerinden),
Kamerayı firewire dan bağladığım zaman ulead 7.0 kullanabilirmiyim ( efekt için değil görüntüyü indirmem için )video kaynağında firewire diye bir seçenek göremedim, sadece ulead 7.0 kullanıp hem capture edip hemde dvd kayıdı yapabilirmiyim.

Bide yeni notebook alıyorum ıbm r51 centrino 1.5, dvd kayıt için kaldırırmı işlemci. desktop p4 1.8 de zorlanıyo makina.


teşekkür ederim


_____________________________



273 Mesaj
26 Ekim 2004; 22:40:11 


quote:

Orjinalden alıntı: karamermer


Şuan ki araştırdığım ise basit bir fotoğrafla vcd yapmak (tabi müzik, yası ve filim eklemek kaidesi ile) programı
Ulead VideoStudio 8 süper ama effect sayısı az (nasıl effect eklendiğini bulamadım YARDIM EDERMİSİNİZ)

Burası için TEŞEKKÜLER

Not: lütfen gereksiz şeyler yazmayalım.


arkadaşım,
sanırsam ulead 8.0, 7.0'dan çok farklı değil. 7.0'da "insert movie" seçeneği yerine "insert image" seçeneğini seçersen fotolar seçip video bantına koyabilirsin. Hatta daha kolay yolu: fotoların olduğu klasörden mouse yardımı ile sürükle-bırak yapabilrsin. video bantında yaklaşık 1.5 sn'lik bir yer kaplar. Gerekirse filmin yanından tutup bu süreyi istediğin kadar uzatabilirsin. Va, Vb bantlarına ardışık olarak koyduğun resimlerin arasında kalan Fx bandına sağ üst köşede açılan production Library'den "Transition Effects" seçip istediğin bir effect'i alıp sürükleyebilirsin. Örneğin Va' ya koyduğun pic1.jpg resminin bittiği yere Peel effektini FX bandında yerleştirip hemen ardında Vb'ye pic2.jpg resmini yerleştirirsen oynattığında pic1.jpg 2sn. görünüp ekrandan soyulurken altından pic2.jpg çıkar.
Menüden "insert title clip" seçeneği ile istediğin yazıyı yazıp, orada bulunan animasyon ve type efektlerinden istediğini seçip yazı klibini V1, V2 denen bantlara yerleştirirsen filmin üstünde yazı çıkar. (Yazıda Opaque Background off olmalı)
Production Lib. de "Moving Path" seçeneği içinde ki efectleri ise fare ile yakalayıp istediğin filmin üstünde bırakman lazım.
İstediğin film parçacığı üstünde sağ tuşa tıkladığında çıkan menüden "video filter" seçersen rüzgar efekti, emboss falan gibi filtreler kullanabilirsin.
Aynı şekilde filmin timeline'nında Aa, Ab, A1, A2 yazan yerlere ses kayıtlarını ekleyebilirsin. Örneğin Aa'ya bir mp3 dosyası koyup sesini kısabilir, A1'e kendi kaydettiğin bir metni ekleyebilirsin.
Off, off daha nasıl anlatsam... kalanı kurcalayıp bulman lazım...


_____________________________



 
1 Mesaj
28 Ekim 2004; 2:07:53 

Arkadaşlar merhaba, bu konuda bir süredir sıkı bir uğraş veriyorum. Ve Ulead olsun Pinnacle olsun daha bir çok video editing programı kullandım. Capture yaparken ister tv kartı kullanın ister dv (ieee 1394 port) kullanın önemli olan aldığınız görüntünün düzenlenmesi ve tabii ki hangi codecleri kullandığınız. Görüntü kalitesini bu da çok etkiliyor. Sadece VHS-BETA-HIGH8 yada DV bir kasetten DVD veya VCD ye direkt kopya yapacaksanız o zaman iş kolay. Ama Efektler, sesler ve geçişler yapmak istediğinizde, Kısacası Kurgu ve Montaj gerektiğinde iş hassaslaşıyor. Bir çoğunuzun söylediği programlarla hepsi mümkün. Bazılarının menüleri biraz daha kolay Pinnacle ve Ulead gibi. Ancak sizlere "Adobe Premiere V6.5" veya "Adobe Premiere Pro V7.0" programlarını önereceğim. Bunlarla ilgili piyasada satılan kitaplar incelendiğinde iyi sonuçlar veriyor. Ayrıca Premiere Tutorial adlı bir cd var piyasada Kadıköy Yazıcıoğlu tarafında bulabilirsiniz (özellikle İstanbul'da oturanlar için söylüyorum). Eğer "avi" görüntü alırsanız montaj mükemmel oluyor. Ancak mpeg görüntülerde biraz daha sistem zorlanıyor.
Özellikle Premiere Pro da effectler ve mixing mükemmel. Ve kısa sürede alışıyorsunuz.
Kolay gelsin


_____________________________



 
8 Mesaj
28 Ekim 2004; 2:50:40 

ok


_____________________________

[image]http://www.borugibi.com/boru1.mpg[/image]


 
201 Mesaj
29 Ekim 2004; 10:29:47 

quote:

Orjinalden alıntı: metepe


arkadaşım,
sanırsam ulead 8.0, 7.0'dan çok farklı değil. 7.0'da "insert movie" seçeneği yerine "insert image" seçeneğini seçersen fotolar seçip video bantına koyabilirsin. Hatta daha kolay yolu: fotoların olduğu klasörden mouse yardımı ile sürükle-bırak yapabilrsin. video bantında yaklaşık 1.5 sn'lik bir yer kaplar. Gerekirse filmin yanından tutup bu süreyi istediğin kadar uzatabilirsin. Va, Vb bantlarına ardışık olarak koyduğun resimlerin arasında kalan Fx bandına sağ üst köşede açılan production Library'den "Transition Effects" seçip istediğin bir effect'i alıp sürükleyebilirsin. Örneğin Va' ya koyduğun pic1.jpg resminin bittiği yere Peel effektini FX bandında yerleştirip hemen ardında Vb'ye pic2.jpg resmini yerleştirirsen oynattığında pic1.jpg 2sn. görünüp ekrandan soyulurken altından pic2.jpg çıkar.
Menüden "insert title clip" seçeneği ile istediğin yazıyı yazıp, orada bulunan animasyon ve type efektlerinden istediğini seçip yazı klibini V1, V2 denen bantlara yerleştirirsen filmin üstünde yazı çıkar. (Yazıda Opaque Background off olmalı)
Production Lib. de "Moving Path" seçeneği içinde ki efectleri ise fare ile yakalayıp istediğin filmin üstünde bırakman lazım.
İstediğin film parçacığı üstünde sağ tuşa tıkladığında çıkan menüden "video filter" seçersen rüzgar efekti, emboss falan gibi filtreler kullanabilirsin.
Aynı şekilde filmin timeline'nında Aa, Ab, A1, A2 yazan yerlere ses kayıtlarını ekleyebilirsin. Örneğin Aa'ya bir mp3 dosyası koyup sesini kısabilir, A1'e kendi kaydettiğin bir metni ekleyebilirsin.
Off, off daha nasıl anlatsam... kalanı kurcalayıp bulman lazım...


Sağ ol. ama sanırım yanlış anlaşma oldu. Benim sıkıntım nasıl yerleştirmek değil.

1-effect sayısının azlığı. yani orijinalinde effect sanısı sanırım 30-40 civarı. Ben bu effect’lerin içine yenilerini eklemek istiyorum.

2-Hollywood FX ilave temek istiyorum. (tabi bulabilirsem)

3- fotoğramları ileve ettiğimde fotoğrafların süresi 3 saniye oluyor otomatikman. Ben bu süreyi otomatik olarak istediğim süre yapamadım. (tek tek yapabiliyorum)

TEŞEKKÜLER


_____________________________

bu dünya kimseye kalmadı, kalmazda


 
201 Mesaj
29 Ekim 2004; 10:38:07 

Adobe Premiere Pro konusuna gelince, bahsettiğim gibi bu program süper. Ama öğrenmeye azmetmek lazım.

AVİ işlemekte üstüne yor. hele projeksiyonda kullanacaksanız mütiş.
ama tutupta bunu MPG çevirmeyi düşünüyorsanız render süresine razı olacaksınız.(1 saate 4 saat kadar)

ama tavsiye MPG ile uraşacaksanı Ulead - Pinnacle dir.

kalite arayanlara tavsiye capture ederken AVİ olarak alın ve AVİ olarak kullanın. tamam baya fazla yer kaplıyor ama mütiş şekile net bir görüntü alırsınız. (AVİ ile MPG kıyaslanamaz)


_____________________________

bu dünya kimseye kalmadı, kalmazda


152 Mesaj
29 Ekim 2004; 15:25:53 

FIRIWIRE kartı aldıktan sonra birde kablomu alacağız çünkü flexy marka FIRIWIRE kartta kablodavardeniyor ayrıca benim dv in girişinden 100 megabayt veri akışı gerçekleşe bilmekte bu görüntü kaybına neden olurmu ?


_____________________________

Bilgi saklandıkçe değil paylaşıldıkçe kıymetlenir...


273 Mesaj
31 Ekim 2004; 1:39:11 


quote:

Orjinalden alıntı: karamermer


Sağ ol. ama sanırım yanlış anlaşma oldu. Benim sıkıntım nasıl yerleştirmek değil.




Boshwer... sana yaramazsa başkasına yarar.


_____________________________



 
54 Mesaj
2 Kasım 2004; 11:11:58 

mpg grüntüleri avi ye avileri diğer formaltara dönüştüren programlardan hangisini tavsiye edersiniz.


_____________________________



731 Mesaj
2 Kasım 2004; 14:49:16 

COKKKK TESEKKUR YAVUZ KARDAS........


_____________________________

.........................................................quetm



 
3832 Mesaj
2 Kasım 2004; 23:29:36 

Rica ederim.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
201 Mesaj
7 Kasım 2004; 9:55:56 

quote:

Orjinalden alıntı: PaNZeR_21

FIRIWIRE kartı aldıktan sonra birde kablomu alacağız çünkü flexy marka FIRIWIRE kartta kablodavardeniyor ayrıca benim dv in girişinden 100 megabayt veri akışı gerçekleşe bilmekte bu görüntü kaybına neden olurmu ?

yok. kablo almana gerek yok. tabi kameranın girişi farklı değilse, ki başka girişşekilleri barmı bimiyurum.(varmı beyler?)

(100 megabayt veri akışı gerçekleşmekte) dediniği anlamadım. birdaha yaz (anlaşılır şekilde, bilmeyenler olabilir.)


_____________________________

bu dünya kimseye kalmadı, kalmazda


 
201 Mesaj
7 Kasım 2004; 10:03:22 

quote:

Orjinalden alıntı: beyaz7

mpg grüntüleri avi ye avileri diğer formaltara dönüştüren programlardan hangisini tavsiye edersiniz.


1- Adobe Premiere
2- pinnacle
3- uleac


_____________________________

bu dünya kimseye kalmadı, kalmazda


 
55 Mesaj
8 Kasım 2004; 10:41:40 

Arkadaşlar.. DV kameralar ile televizyondan DV'ye görüntü kaydedebiliyor musunuz? Bu konuda bilgisi, tecrübesi olan var mı? Sony DV kameraların hangisinde bu özellik var?




_____________________________



 
1 Mesaj
8 Kasım 2004; 12:16:01 

Yavuz bey iyi haftalar.

Belki bu soruların cevaplarını daha önceleri vermiş olabilirsiniz ama model ve PC farklılıkları nedeniyle bir de ben sormak zorunda kalıyorum

Bende bir Panasonic NV-GS15 dv camera var. İşletim sistemimde XP SP2.
1 ay önce Firewire kartı ve kablosunu da aldım. Ve bilgisayarıma da taktım.

Panasonic ile alakalı CD sindeki tüm sd weiver, Web cam Driver. Dv Studio ve Arc studio yu yukledim.
Ama işler yüzünden yüzeysel olarak kayıtları aktarmayı denedim ama sadece ULEAD programında başa ve sona alma yı basarabildim. Capture dedigimde ise sadece resim dosyası olarak indirebildiğini gördüm. AVİ,Mpeg yada vs olarak herhangi bir kayıt indiremedim.

Bu neden ile Pinacle, Adobe Pro, ve Microsoft movie maker ‘ını denedim ama sonuc daha kotu idi yani , programlar bana “pc nize bağlı bir dv ekipmanı görünmüyor “ uyarısını verdi..

1394 kartı pc ye takılı ve dv placback modunda ve 4p – 6p kablosu ile de bağlı.

1394 kartı bilgisayarda sorunsuz olarak çalışıyor konumunda, ama kameraya taktığımda
dv ekipmanını göremiyor.

Aktarma kablosu dışında beraber olarak usp kablosunu takıyorum Panasonic nv-gs15 olarak sacede sd kartın içindekileri görebiliyor ama kaset ile alakalı Ulead dışında hiç program
Kamerayı bile göremiyor.Ulead da görüyor ama sadece jpg yapabiliyor başa sona alıyor bunun dışında Capture ile ilgili tüm iconlar kapalı ve basılamaz olarak görünüyor.

1394 kartınının portunu değiştirdim ama yine değişen bir durum olmadı kart pc tarafından hemen tanınıyor. Ama bir görüntüyü bile alamıyorum. Dün 5 saat bu iş ile uğraştım ama sonuç sıfır.

Yardım lazım kısacası. Evden seni arayabileceğim bir telefon yada yukarıda anlatmaya çalıştığım bilgiler ile bir çözüm biliyormusun..

Teşekkürler ve kolay gelsin..










< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBS -- 8 Kasım 2004, 12:27:17 >


_____________________________



 
3 Mesaj
8 Kasım 2004; 18:08:47 

arkadaslar merhaba. ben ulead media studio pro 7 kullanıyorum. ama fazla bir mazim yok. bir sorunum var. dosya boyutunu küçültmek.mpeg bir dosya ile çalışıyorum ve büyüklükistediğimden fazla oluyor. bunun için bende video boyunu küçültmek istedim ama nerden yapacağımı bulamadım. programın help dosyasında frame size'ı küçült diyor ama olmuyor çünkü user dfined kısmı kapalı. eğer bana YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.
quote:

Orjinalden alıntı: Yavuz

Arkadaşlar forumda bu konuda inanılmaz derecede soru ile karşılaşıyoruz. Hepsine birden cevap vermektense tüm arkadaşların faydalanacağı bir yazı hazırladım (özet olarak, daha sonra detayına gireceğim).

Şimdi arkadaşlar çoğu arkadaşımızın elinde bir DV kamera var. Handycam olarak ta adlandırabiliriz sonuçta bu kameraları DV yapan önemli iki faktör var.

a- Bu kameralar DV kaset kullanırlar. Bu kasetler dijital kayıt yapmaya imkan sağlarlar, üzerlerinde yüksek kalitede görüntü saklayabilirler ve kapasiteleri de oldukça yüksektir.

b- En önemli özellik ise bu kameralarda DV out çıkışının oluşudur (Bazı üst model kameralarda DV in girişi de bulunabilir ancak bunun üzerinde şimdilik durmayacağım)

Bize lazım olan kısımlara gelelim şimdi. Kırda, bayırda, piknikte, denizde vs. vs. kameranızla çekim yaptınız ve bunu akrabalara dağıtmak için, arşivinize koymak için vcd ya da artık daha çok geçerli olan dvd yapmak istiyoruz. Öncelikle bilmemiz gereken en önemli konu arkadaşlar kameradan TV.ye direkt bağlantı yaparak aldığımız görüntüyü ne dvd yaptığımızda hele hele de vcd ya da divX yaptığımızda almamız mümkün değildir. Ancak hemen moralimizi bozmuyoruz. Çünkü DVD yaptığımızda aradaki farkın uzak mesafeden çokta fazla olmadığını göreceksiniz.

BİZE NE LAZIM ?
Arkadaşlar görüntü aktarmanın tek yolu yoktur ancak biz en ucuz ve aslında sadece DV kamerada kullanacaksak en hızlı ve kayıpsız yöntem olan FIRIWIRE bağlantı yöntemini kullanacağız.

Nedir bu FIRIWIRE ?
Arkadaşlar bu kavramlarla aklımız fazla karışmasın. firiwire bildiğiniz USB gibi bir bağlantı şekli. Yani bize lazım olan

a- Firiwire kartı (PCI 1394 kartı olarakta bilinir) : Bu kart 25$ civarındadır ve Ankara ve İstanbulda tüm bilgisayarcılarda hemen hemen bulunabilir. Bu kartı almadan arkadaşlar anakartlarının kitapçıklarını karıştırsınlar. Çünkü artık hemen hemen tüm anakartlarda bu firiwire (1394) portu bulunmaktadır.

b- Bir firiwire kablosu : Burada açıklama yapmak zorundayız. Çünkü bu kablonun üç modeli bulunmakta arkadaşlar. Pin sayısına göre belirleniyor ancak kafamızı karıştırmaya gerek yok ancak bunları bilmekte de fayda var. İstistanız tüm kameralardaki DV girişi küçük olanıdır buna 4p (4 pin.in kısaltılmışı) bağlantısı diyoruz. Anakartlardaki ya da PCI kartlardaki giriş ise büyük olanıdır yani buna 6p diyoruz. Yani bize 4p-6p kablosu lazım. (Diğer modeller 4p-4p : notebook bağlantısı için ve 6p-6p : genelde iki bilgisayarı birbirine bağlamak içindir yani network kablosu yerine kullanılabilir)

c- Görüntüyü kameradan aldık ve kabloyla bilgisayara aktaracağız ancak bize bir software yani yazılım lazım. Bunu da bir şekilde bulacaksınız arkadaşlar. Ben lisanslı bir Pinnacle Studio 8 Quickstart kullanıyorum. Siz ucuz ve bedava olan mesela virtualdub programını kullanabilirsiniz.

Ancak ben size biryerlerden bir şeklide Pinnacle 8 ya da 9 ya da ulead video studio 7 ya da 8.i bulmanızı şiddetle tavsiye ederim. Çünkü bu programlarla işiniz çok kolay oluyor.

Tüm programları teker teker yazamayacağımıza göre ben Pinnacle.yi anlatmak durumundayım ancak mantık hepsinde aynıdır arkadaşlar.

Bir defa kameramızı açıp (çekim ya da video modu) kabloyu takıp, windows.u açtığımızda kameranın tanındığına dair bir uyarı alacağız. Yoksa birşeyler ters gidiyor demektir. Yani ilk aşama donanım.ın tanınmasıdır. Bilgisayarım.a tıkladığınızda mini dv kamera ikonunun muhakkak görmelisiniz. Tıkladığınızda da zaten görüntü gelir.

Programı başlatıyoruz. 3 ana aşamamız var arkadaşlar ve bu tüm programlarda aynı mantıktır.

1. capture (görüntüyü alma) bu aşamada bilgisayarınız eğer çok iyiyse direkt vcd ya da dvd olarak render edebilirsiniz ancak bunu salt görüntü almak istiyorsak (geçiş efektleri, yazı, resim, ses ekleme vs gibi düzenleme istemiyorsak) yapmamız faydalı olabilir.
2. edit (görüntüyü işleme)
3. make movie (görüntüyü istediğimiz formata render etme)

capture ekranında arkadaşlar kameraya pc.den direkt müdahale edebilirsiniz. yani geri sardırabilir, durdurabilir, oynatabilirsiniz ve istediğiniz yerden kayda başlatabilirsiniz. görüntü aynen programda karşınıza çıkacaktır. görüntüyü direkt bilgisayara kaydettiğinizde 60 dk.lık bir kasedin 11 gb kapasiteye sahip olduğunu göreceksiniz. işte burda render etme gereği ortaya çıkıyor arkadaşlar. bu kadar büyük bir dosyayı ancak 3 dvd.ye kaydedebilirsiniz kayıpsız olarak ancak bu çok masraflı olur.

BİR SORUYA CEVAP :
İşte burda şu soruya cevabı bulmuş oluyoruz. Niçin kamerayı TV.ye bağladığımızdaki görüntüyü alamıyoruz dvd yaptığımızda ?
El cevap : Çünkü standart bir dvd yaptığımızda (rakamsal değerleri sonra vereceğim) 11 gb tutarındaki bu dosyayı 1/3 oranında sıkıştırmış oluyoruz. Yani görüntü kalitesinden ödün veriyoruz.

Görüntüyü aldıktan sonra edit kısmına geliyoruz ancak bu aşamayı şimdilik anlatmıyorum çünkü tamamen programı anlatmaya giriyor. Yalnız burada bilmemiz gereken şu var. Görüntüyü bilgisayara aktardığmıızda yani birinci aşamayı bitirdiğimizde çektiğimiz görüntüler film karesi gibi gözükecektir. edit kısmına kesinlikle olmasını istediğimiz kareleri taşımamız gerekiyor. hepsini istiyorsak hepsini seçip bu kısma sürüklememiz gerekiyor yoksa film yapılacak birşey olmaz.

üçüncü kısım bizim için çok önemli. burada binbir çeşit seçenek var. ana seçenekler şunlar :

MPEG-1 VCD 352*288 çözünürlük 1150 kb/s video data rate
MPEG-2 SVCD 480*576 çözünürlük 2400 kb/s video data rate
MPEG-2 DVD 720*576 çözünürlük 6000 kb/s video data rate

istenirse divx.te yapılabilir ancak bunun için bir divx codec.inin bilgisayara yüklenmiş olması gerekiyor. divx kalitesi için gerekli kalite ayarları ayrıca yapılır ancak ben buna girmiyorum.

yukarıda görüldüğü gibi en iyi görüntü kalitesi dvd.de alınır. yukarıdaki değerler belirlenmiş standartlardır ancak programda custom (özel) denen bir ayar var. bu ayar sayesinde istediğiniz çözünürlükte ve istediğiniz data rate.de film yapabilirsiniz. data rate arttıkça görüntü kalitesi artar ancak boyut.da artar. vcd.de maximum data rate 3000 kb/s.dir. bu da bize şu sorunun cevabını veriyor aslında. niçin bazı vcd.ler gözle görülür şekilde iyiyken bazıları çok kötü. işte işin esprisi data rate olayında bitiyor arkadaşlar.

şimdilik bu kadar. sizden gelecek soruları artık bu konuya yazmanızı istiyorum. hep beraber içinden çıkılmaz durumlar hakkında beraberce fikir yürütebiliriz bu satırlarda.



_____________________________



 
3 Mesaj
8 Kasım 2004; 18:13:59 

a


_____________________________



 
3 Mesaj
8 Kasım 2004; 18:21:03 

arkadaşlar merhaba. ya benim bir problemim var. öncelikle mpeg bir dosya ile çalışıyorum ve ulead media studio pro 7 kullanıyorum. yalnız oluşturduğum video dosyalarının boyutu büyük. bunu küçültmek istiyorum ama kaliteyi bozmadan. bunun için video dosyasının boyutunu küçültmek istedim ama bir türlü yapamadım. örneğin video izlenirken atıyorum 10cm'e 15 cm değilde 5cm'e 6cm izlenirse yani videonun boyutu küçülürse dosyanında boyutu küçülür herhalde. programın help dosyasında frame size'ı küçült diyor ama ben bir türlü bunu yapamadım. çünkü frma size kutusunda user defined seçeneği kapalı ve açılmıyorda. eğer YARDIM EDERSENİZ SEVİNİRİM. herkese iyi günler iyi çalışmalar.


_____________________________



 
1 Mesaj
9 Kasım 2004; 20:22:29 

Selamlar,
Bu konuyla zamanında (aslında hala) çok kafa kırdığım için işe yarayacak bir iki şey yazmamın faydalı olacağını düşünüyorum. Amaç; kasetteki görüntüleri bilgisayara aktarmak ve bu görüntüyü sıkıştırmaktan ibaret aslında. (Eğer edit işlemi de düşünüyorsak burada dallar ayrılıyor tabii ki..) İki başlık altında ele alalım:

DV kameradan Firewire kartı ile görüntü aktarma: Şimdi bize gereken neler var onlara bakalım:
1. DV kamera (her şeyi yazacağım)
2. İyi sayılabilecek bir bilgisayar (Bendeki: P4 2.4 256 MB Ram 80Gb HardDisk..Fazla bile sayılır..)
3. FireWire kartı (Anakart üzerinde varsa gerek yok tabii ki)
4. Bir DV codece ihtiyaç olabilir: http://dshow.narod.ru adresinde Other video codecs başlığı altında Panasonic olur Sony olur...
5. Bir yazılım: WinDV 38kb'lık bu program ücretisiz.. http://windv.mourek.cz
6. Bir yazılım daha: VirtualDub..Bu da ücretsiz..http://www.virtualdub.org (Divx formatı için bunu kullanacağız)
7. Ve son bir tane: TMPGEnc..Bu da... http://www.tmpgenc.net/e_download.html (Mpeg formatı için bunu kullanacağız)
8. Divx ya da Xvid (ya da başka bir şey) yapacaksak ilgili codec..
9. Bu kadar..

İlk önce kamerayı bilgisayarın FireWire girişine bağlıyoruz..kamerayı bilgisayarın algılaması gerekiyor..daha sonra WinDV programını açıyoruz..Config kısmında type-2 AVI seçili olsun..discontinuity treshold kısmındaki değer 1 olursa kamera ile kayıt yaparken nerede 'pause'a basılıp tekrar başlandıysa o kısımları ayrı ayrı bilgisayara kaydeder..eğer 0 (sıfır) olursa kaseti tek dosya halinde bilgisayara kaydeder..ilk ekranda 'capture' düğmesinin yanındaki kutucuk seçili olursa 'capture'a bastığımız anda kaset otomatik olarak döner ve kayıt başlar..seçili değilse kameradan 'play'e basarak kaydı başlatırız..cancel ile kaydı bitirebiliriz..Oluşan dosya DV formatında sıkıştırılmış bir AVI dosyası olacak..burada da ikiye ayrılıyoruz..divx (ya da xvid) yapmak için virtualdub; mpeg yapmak için (yani vcd, svcd, dvd ya da sadece mpeg) tmpgenc kullanacağız..
a) Divx: VirtualDub programı ile video dosyasını açıyoruz..Audio kısmından 'Full Processing Mode'u seçiyoruz sonra Compression bölümüne giriyoruz..mp3 yapacaksak (ki mp3 yapmak iyi fikir) soldan Mpeg Layer-3 ve sağdan bitrate değerini seçiyoruz..64 kBit/s, 48,000 Hz Mono seçiyorum ben (bazılarında 64 kBit/s, 32,000 Hz Mono görülebilir..kayıt 12bit ile yapıldığı içindir bu)..daha kaliteli ses için değerleri yükseltebilirsiniz..şimdi video codec seçmemiz gerekiyor..bunun için 'Video' kısmından 'Compression' ve sonra Divx codec'i (ya da xvid codec) seçiyoruz..'Configure' bölümünden ayarları yapıyoruz..1500 kbps yeterli olabilir..şimdi de 'Filters' bölümüne girip 'Add' ile 'Deinterlace'i ekliyoruz 'Mode' 'Blend Fields Together' olmalı..en son olarak save as yapıp kaydediyoruz..böylece 60 dakikalık bir kaydı tek cd'ye sığdırabiliriz..Bazı önemli noktalar var onlardan da bahsedeyim..mesela virtualdub programında filters bölümüne 2:1 Reduction (high quality) filtresini ekleyelim ve deinterlace filtresini kullanmayalım..divx'in bitrate'i de 1500 değil de 750 yapalım..bu kalite bile yeterli olabiliyor..hem böylece tek cd'ye 120 dakika sığdırabiliriz (belki daha fazla)..

Şimdilik bu kadar yazayım daha sonra nasıl VCD yapabiliriz, DV ve Analog kameradan TV kartıyla nasıl capture yapabiliriz konusunu yazarım..Kolay Gelsin..


_____________________________



 
317 Mesaj
9 Kasım 2004; 22:49:42 

Arkadaşlar merhaba benim yaşadığım sorun ise şu şekilde;

Elimdeki sony cameradan analog capture işlemini ulead dvd moivefactory 2 ile yapıyorum. Programın işlevlerini öğrenmiş gibiyim, ancak capture işlemini tamamlayıp oluşturduğum dvd’yi dvd player da seyrettiğimde görüntü net anlaşılır olmakla birlikte hareketli sahnelerde titremeler oluyor. biliyorsunuz normal kamera çekimlerinde bu iş kameranın steady shot ayarının “on” durumuna getirilmesiyle hallediliyor ve hareketli sahnelerde geçişlerin daha yumuşak olması sağlanıyor. dvd moviefactory’de capture işlemini yaparken bahsettiğim titremeleri mümkün olabildiğince yok edebilmem için böyle bir ayar var mı?

Syg.


175 Mesaj
10 Kasım 2004; 21:02:19 



_____________________________

»-(¯`v´¯)-»K@mbo™

www.kamberdinc.com


 
6 Mesaj
11 Kasım 2004; 12:01:55 

Arkadaşlar merhaba geçen hafta bir Mini DV kamera aldım ve yaklaşık 1 haftadır bu forum sayfasını takip ediyorum ve gerçekten çok bilgilendim. Okuduğum tüm yazılardaki verilen bilgileri uyguladım sanırım. Ancak hiç birinden yeterli verimi alamamıştım yani istediğim görüntü kalitesini elde edemedim. Adobe premier 1.5 de avi formatında captur yaptım görüntü hem çok kaliteli değildi hem de duraksamalar oluyordu (compaq bir notbook kullanıyorum P4 1.6GHz 256 mb RAm ve 64MB ekran kartı). DVD formatında biraz daha iyi sonuç aldım (myDVD programı) ancak çok yer kapladığı için divx formatına çevirmem gerekiyordu ve DRdivx ile encode yaptığımda görüntü kalitesi yine azalıyordu. En sonunda tamamen tesadüfen bir program keşfettim, Windows Media Encode 9.0, Video2 formatında kayıt yapıyor. Kelimemin tam manasıyla mükemmel. Hem direk video kameradan captur yapıyorum hemde neredeyse pc ye aktardığım görüntü televizyondaki görüntüyle aynı kalitede diyebilirim. Bütün arakadaşlara tavsiye ederim. Biraz zaman alıyor encode işlemi ancak çok başarılı bir program. Üstelik Divx formatı gibi inanılmaz az yer kaplıyor. Şöyle söyleyim 130MB lık bir avi dosyasını 7MB sıkıştırıyor. Bu forumda hiç bir arkadaş bu programdan bahsetmemiş. Çok pratik ve çok kaliteli görüntü aktarıyor. Benim bilmediğim bir dezavantajı mı var aceba hiç bir arakadaş bahsetmediğine göre.

Selamlar,


_____________________________



175 Mesaj
11 Kasım 2004; 20:42:12 



_____________________________

»-(¯`v´¯)-»K@mbo™

www.kamberdinc.com


273 Mesaj
12 Kasım 2004; 2:08:53 


quote:

Orjinalden alıntı: haltindis

Windows Media Encode 9.0, Video2 formatında kayıt yapıyor. Kelimemin tam manasıyla mükemmel. Bu forumda hiç bir arkadaş bu programdan bahsetmemiş. Çok pratik ve çok kaliteli görüntü aktarıyor. Benim bilmediğim bir dezavantajı mı var aceba hiç bir arakadaş bahsetmediğine göre.

Selamlar,


Dostum o söylediğin codec yalnızca Mediaplayer 9 yüklü bilgisayarlarda çalışır. Başka bir eski bilgisayara yada dvd, vcd player'a koyduğunda film açılmaz. Saklamak için olabilir ama standart formatta değil... Mpeg1 (vcd), Mpeg2(dvd) veya Mpeg4 (divx) tavsiye edilir.


_____________________________



 
2 Mesaj
14 Kasım 2004; 20:42:25 

sonyHC40E ile bilgisayara görüntü aktarırken direk aktarma yapamadım. direk CD ye atıyor ya da HArddisc e editlenmiş olarak atıyor neden?????????????*


_____________________________



 
39 Mesaj
16 Kasım 2004; 19:32:24 


quote:

Orjinalden alıntı: Yavuz

yukarıda görüldüğü gibi en iyi görüntü kalitesi dvd.de alınır. yukarıdaki değerler belirlenmiş standartlardır ancak programda custom (özel) denen bir ayar var. bu ayar sayesinde istediğiniz çözünürlükte ve istediğiniz data rate.de film yapabilirsiniz. data rate arttıkça görüntü kalitesi artar ancak boyut.da artar. vcd.de maximum data rate 3000 kb/s.dir. bu da bize şu sorunun cevabını veriyor aslında. niçin bazı vcd.ler gözle görülür şekilde iyiyken bazıları çok kötü. işte işin esprisi data rate olayında bitiyor arkadaşlar.


Merhaba...
Bu konu hakkında bilgilerini paylaşan,özellikle konuyu ilk açan yavuz arkadaşımıza teşekkür etmek istiyorum,çünkü bir çok kişi bu konuda bildiklerini paylaşmak istemiyor.
Yaklaşık 1 sene önce Sony marka digital kamera aldım,ilk önce capture işini(VCD) Aver Tv kartı ile yaptım,ancak görüntü oldukça karıncalıydı.
Daha sonra Ulead ve Pinnacle programlarını buldum,ancak bunlarda görüntü biraz daha düzelmesine rağmen tam beklediğim kaliteyi yakalayamadım.Aktarmak için 1394 firewire kartı kullandığımı da unutmadan belirteyim.
Sanki hareketli görüntülrdr biraz kesiklik oluyor,bilmiyorum belki de benim PC'den kaynaklanıyordur(P4-Celeron 1.7 256 SDRam 64 Ram Ekran Kartı).
Benim tahminim bilgisayarın konfigurasyonu da kayıt kalitesini etkiler,ancak tam olarak hangisi belirleyici olur(işlemci hızı mı, ram mi v.s.) onu bilemiyorum.
Yani yeni bilgisayar alacaklar bu iş ile uğraşacaklarsa neye dikkat etmeliler?
Bu arada ben aktarım esanasında yukarıda Yavuz arkadaşımızın da behsettiği gibi Custom seçeneğini kullanıyorum ve bitrate'yi 6000 olarak (VCD yapmama rağmen DVD kalitesini seçiyorum) belirliyorum. Ancak alıntıda da görüleceği üzere bu değer 3000 olarak belirtilmiş,bunu daha yüksek tutmak bize daha yüksek kaliteli kayıt imkanı vermez mi?
Ayrıca geçenlede Sony Vegas programını kullanmıştım. Avi olarak aktardığından olsa gerek kalite daha önceki aktarımlardan daha iyi idi. Ancak bu sadece denemeydi, henüz bununla VCD hazırlamadım.


 
201 Mesaj
17 Kasım 2004; 13:02:46 

quote:

Orjinalden alıntı: metepe

Dostum o söylediğin codec yalnızca Mediaplayer 9 yüklü bilgisayarlarda çalışır. Başka bir eski bilgisayara yada dvd, vcd player'a koyduğunda film açılmaz. Saklamak için olabilir ama standart formatta değil... Mpeg1 (vcd), Mpeg2(dvd) veya Mpeg4 (divx) tavsiye edilir.



(Mpeg1 (vcd), Mpeg2(dvd) veya Mpeg4 (divx)) bu söylediklerini yani codecleri nereden bulabilirim - nasıl arayabilirim.


_____________________________

bu dünya kimseye kalmadı, kalmazda


2295 Mesaj
17 Kasım 2004; 13:56:13 

Pinnacle yazılımının fiyatı nedir? Nerden alıcaz veya internetten indirip kredi kartıyla şifre alma falan yok mu?


_____________________________

Bu felek kimine kavun,
Kimine kelek yedirdi...


 
83 Mesaj
17 Kasım 2004; 13:57:21 

merhabalar ben dun nv-gs15 alan bi kullaniciyim capture konusunda takildigim birkac noktayi sorabilecegim birileri varsa beni msn ine ekleyebilirlermi: bakcagul@hotmail.com


 
2 Mesaj
19 Kasım 2004; 21:56:21 

bende panasonic gs15 var bundaki görüntüleri aktarmak için usb kullanabilirmiyim


_____________________________



 
2 Mesaj
19 Kasım 2004; 21:57:25 

mail adresim gs424gs@hotmail.com
yardımlarınızı bekliyorum


_____________________________



 
105 Mesaj
22 Kasım 2004; 9:06:18 

anakartta firewire portu olup olmadıgını nasıl anlıcaz? ben bu ise yeni basladım kameram daha yeni geldi.cok karısık biseye benziyor bu olaylar.kameram : samsung vp-d103i mini dv.bu