Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.077
Cevap
1
Favori
88.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2006 model 1.3 Accent Admire aracım son bikaç haftadır aşırı yakmaya başladı. su ana kadar hesapladığım kadarıyla sehir içi-dışı ortalamada 0,20-0,22 ytl yakıyordu. son hesapladığımda 0,30ytl nin üzerine çıktı. sizce sorun ne olabilir. aracım garantili fakat servislere hiç ama hiç güvenmediğim için götürmeyi düşünmüyorum. Birde bu araç için normal olan yakıt tüketimi nekadardır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hpehlivan -- 21 Mayıs 2007; 17:19:05 >



  • Sevgili Arkadaşım sorduğun sorulara cevap vereyim.

    1. Benim arabam 2000 Model ACCENT 1.5 GL Kullanım kitabının 2 inci Bölüm 11 inci sayfa 4-5 paragrafında şöyle yazıyor “Motorun gerekenden daha uzun süre rölantide kalmasına izin vermemelisiniz. Sıkışık trafikte iseniz ve beklemekteyseniz motoru kapatınız ve yalnızca tekrar hareket edeceğinizde çalıştırınız” ibaresi yazmaktadır. Ayrıca Öncelikle gereğinden fazla boşta çalıştırılan motor fazla yakıt tükettir. Motorun ısınması için 30 saniye yeterli, otomobil hareket ettikten sonra motor ısınması daha sağlıklı ve ekonomik olarak sağlanır.
    Tasarruflu sürüş için ne yapmalı?
    Arabayı çalıştırırken gaza basmayın
    - Hareket ettikten hemen sonra ikinci vitese geçin
    - 3. ve 4. viteste hızlı gidin. Bu arada benzin tüketirsiniz ama yol da alırsınız
    - Vites büyütmek için motorun bağırmasını beklemeyin
    - 15 saniyeden fazla süren beklemelerde motoru kapatın
    - Arabanıza üst bagajı takmayın. Bunlar benzin tüketimini yüzde 50 artırır
    - Arabaya fazladan yüklenen her 100 kilo yaklaşık 1 litre daha fazla benzin yakmanıza neden olur
    http://www.maksimum.com/otomobil/haber/82/42454.phphttp://www.tamircim.net/?sayfa=icerik&kid=21 Sitelerdeki bilgilere bakarsan orda ayrıntılı olarak bulabilirsin.

    2. Elektrik yakıt harcatır. Arka cam rezistansı da fazla elektrik çektiği için motor daha fazla güç harcar. Bu gücü karşılamak için fazla yakıt’a ihtiyaç duyar. Klimada aynı prensip esaslarına göre çalışır. Hangi oto Elektrikçisine gitsen aynı şeyleri söyler. Ayrıca Westbam arkadaşın söylediği gibi fazladan takılan bütün elektrikli aletler motora fazladan bir güç harcatır, bu da fazla yakıt demektir. saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Sevgili Arkadaşım sorduğun sorulara cevap vereyim.

    1. Benim arabam 2000 Model ACCENT 1.5 GL Kullanım kitabının 2 inci Bölüm 11 inci sayfa 4-5 paragrafında şöyle yazıyor “Motorun gerekenden daha uzun süre rölantide kalmasına izin vermemelisiniz. Sıkışık trafikte iseniz ve beklemekteyseniz motoru kapatınız ve yalnızca tekrar hareket edeceğinizde çalıştırınız” ibaresi yazmaktadır. Ayrıca Öncelikle gereğinden fazla boşta çalıştırılan motor fazla yakıt tükettir. Motorun ısınması için 30 saniye yeterli, otomobil hareket ettikten sonra motor ısınması daha sağlıklı ve ekonomik olarak sağlanır.
    Tasarruflu sürüş için ne yapmalı?
    Arabayı çalıştırırken gaza basmayın
    - Hareket ettikten hemen sonra ikinci vitese geçin
    - 3. ve 4. viteste hızlı gidin. Bu arada benzin tüketirsiniz ama yol da alırsınız
    - Vites büyütmek için motorun bağırmasını beklemeyin
    - 15 saniyeden fazla süren beklemelerde motoru kapatın
    - Arabanıza üst bagajı takmayın. Bunlar benzin tüketimini yüzde 50 artırır
    - Arabaya fazladan yüklenen her 100 kilo yaklaşık 1 litre daha fazla benzin yakmanıza neden olur
    http://www.maksimum.com/otomobil/haber/82/42454.phphttp://www.tamircim.net/?sayfa=icerik&kid=21 Sitelerdeki bilgilere bakarsan orda ayrıntılı olarak bulabilirsin.

    2. Elektrik yakıt harcatır. Arka cam rezistansı da fazla elektrik çektiği için motor daha fazla güç harcar. Bu gücü karşılamak için fazla yakıt’a ihtiyaç duyar. Klimada aynı prensip esaslarına göre çalışır. Hangi oto Elektrikçisine gitsen aynı şeyleri söyler. Ayrıca Westbam arkadaşın söylediği gibi fazladan takılan bütün elektrikli aletler motora fazladan bir güç harcatır, bu da fazla yakıt demektir. saygılar.





    bilgiler için teşekkür ederim yazılanlarına katılıyorum




  • ARKADAŞLAR BU SİTEDEKİ BİLGİLERİ OKURLARSA ONLARA DAHA FAYDALI OLUR.

    http://www.autohaber.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=9


    BÜTÜN ARKADAŞLARA İYİ AKŞAMLAR.
  • hpehlivan kardeş, bir önceki mesajında sende söylemiştin bir ustadan bende duymuştum diye,

    http://www.tamircim.net/?sayfa=icerik&kid=21 Sitenin 9' ncu maddesinin sonunda aynen öyle yazıyor.
    bende bu sitelerin yalancısıyım abiciğim. kendine iyi bak bazı şeyleri de kafana takma iyi akşamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma


    hpehlivan kardeş, bir önceki mesajında sende söylemiştin bir ustadan bende duymuştum diye,

    http://www.tamircim.net/?sayfa=icerik&kid=21 Sitenin 9' ncu maddesinin sonunda aynen öyle yazıyor.
    bende bu sitelerin yalancısıyım abiciğim. kendine iyi bak bazı şeyleri de kafana takma iyi akşamlar.






    paylaşım için teşekkürler sanırım bu mesaj dahada açılayıcı olmuştur güzel bir yazıydı ve uzundu




  • Yanlış kullanım ve bakımsızlık tüketimi artırıyor

    Gereğinden fazla devirli araç kullanmak, aracın bakımlarını zamanında yaptırmamak benzin tüketimini artırıyor

    19 Temmuz 2006 Çarşamba

    Anadolu Ajansı

    Düşük vitesle seyretmek, şehir içinde trafik ışıkları ya da sıkışık trafikte motoru durdurup çalıştırmak veya kalkışlarda gaz pedalına gereğinden fazla basmak, benzin tüketimini artırıyor.

    AA muhabirinin Emniyet Genel Müdürlüğünden edindiği bilgiye göre ülkede motorlu taşıt ve iş makinesi sayısının her geçen gün artması, yakıt tüketiminin de artmasına yol açıyor. Türkiye’nin petrol ihtiyacının önemli kısmının yurtdışından karşılanması ve fiyatlarının devamlı yükselmesi, maliyetlerin düşürülmesi adına tasarruf yapmanın en önemli gerekçelerini oluşturuyor. Motorlu taşıtlarda normalin üzerinde benzin harcaması ise, araçtan ve sürücüden olmak üzere iki temel nedenden kaynaklanıyor.

    Bu yüzden, motor gibi önemli aksamların dikkatli ve muntazam yağlanması gerekiyor. Aksi halde yağsızlıktan dolayı sürtünme artacağından güç düşüyor ve parçaların çabuk aşınması nedeniyle de benzin tüketimi artıyor. Bujilerin ayarsız, bozuk ve pis oluşu ise her 10 litrede 1 litre fazla benzin sarfiyatına neden oluyor. Karbüratörün ayarsız ve pis oluşu, jikle kelebeğinin iyi açılıp kapanmayışı, el gazının aynı şartlarda bulunması, motorun elektrik ihtiyacını karşılayan malzemeyle bunun motora iletisini sağlayan aksamlardaki bozukluklar da benzin tüketimini artırıyor. Lastiklerin havalarının az olması da tüketimi artıran unsurlar arasında.

    Sürücü kaynaklı hatalar

    Düşük vitesle seyretmek, şehir içinde trafik ışıklarında ya da sıkışık trafikte motoru durdurup çalıştırma ve kalkışlarda gaz pedalına gereğinden fazla basmak, aracın daha fazla yakmasına neden oluyor.

    Aniden hızlanmak, gereksiz yere gaza ve frene fazla basmak, motoru çalıştırırken marşa gereğinden fazla basarak motoru boğmak ve yakıt sisteminde oluşan sızdırmalar da, yüzde 50’ye kadar varan ekstra benzin tüketimine yol açıyor. Fren ayarlarının bozuk, yağlamanın yetersiz olması, yüksek hızla gidilmesi, taşıtın düşük vitesle seyretmesi de benzin tüketimini artırıyor.

    Tüm hususlara dikkat edilmesi durumunda benzinden tasarruf edilebileceği, bireysel akaryakıt harcamalarında tasarruf sağlanacağı ve ülke ekonomisine katkıda bulunulabileceği kaydedildi. (2006)

    Arkadaşlar konumuz yakıt tüketimi olduğuna göre; internette gezinirken Milliyet Gazetesinin internet sitesinde yukardaki bilgilere rastladım. Arkadaşlar faydalansın diye alıntı yaptım.
    http://otomobil.milliyet.com.tr/detay.asp?id=4057




  • http://forum.donanimhaber.com/forumid_347/tt.htm#

    quote:

    Orjinalden alıntı: atillasulun

    arkadaşlar ben de 2004 model 1.3 accent admire almayı düşünüyorum. başka neler tavsiye edersiniz 2004 modele ve 14.000 ytl ye kadar. ayrıca hyundai lerin parçalarının pahalı olduğu yazılmış. diğer markalarla kıyaslandığında bu ne kadar doğrudur? vereceğiniz bilgiler için şimdiden çok teşekür ederim.


    Arkadaşım yukardaki siteye bakarsan Arkadaşlar orda ayrıntılı bir şekilde bilgi vermişler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma


    Bahri Bu da benim düldül.


    http://img453.imageshack.us/my.php?image=arabamizkz7.jpg

    mevlüt abi bende yakında koyarım benim getzi gerçi modifiyeli felan değil memur işi düz




  • http://www.hyundai.com.tr Sitesinde araçların teknik özellikler bölümüne girersek kendi arabalarımızın özelliklerini görürüz.


    ENJEKSİYONLU SİSTEMLER

    Enjeksiyonlu sistemlerin yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlere göre farklı olan elemanları yakıt deposu ve yakıt deposu içerisinde bulunan elektrikli yakıt pompası, emme manifoltu üzerinde bulunan enjektör gövdesi bünyesinde yer alan enjektör ve yakıt basınç regülâtörüdür. Sistemde bulunan elektrikli elemanların çalışması; elektronik bir kontrol ünitesi tarafından, motorun devrine ve yüküne bağlı olarak, sensorlardan gelen bilgiler doğrultusunda kontrol edilir. Enjektörler benzini çok küçük damlacıklar halinde zerreleştirme görevini yerine getirirler. Motorun düzenli şekilde çalışması için, hava/yakıt karışımının hazırlanması bakımından karşılanması gerekli olan koşullar esas olarak şunlardır;
    1-Gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesi ve yanmayı garanti altına almak için, hava/yakıt oranı olabildiğince stokiyometrik değerde tutulmalıdır.
    2-Karışım, mümkün olduğu kadar homojen oluşmalıdır.

    ENJEKSİYON SİSTEMLERİNİN, KARBÜRATÖRLÜ SİSTEMLERE GÖRE ÜSTÜNLÜKLERİ

    1-Motorun değişik çalışma koşullarına göre (motor sıcaklığı, emme manifoltuna giren havanın sıcaklığı, emme manifoltu vakumu, yanma odasına giren havanın ağırlığı, motor devri, egzoz gazı içerisindeki oksijen miktarı, gaz kelebeğinin pozisyonu) çalışma veriminin yüksek olmasıdır.
    2-Uzun süre bakım, onarım ve temizliğe gerek duyulmamasıdır.
    3-Enjeksiyon sisteminin kullanıldığı otomobil, ekolojik olmaya uygundur.

    ENJEKSİYON SİSTEMİNİN GENEL OLARAK GÖREVLERİ

    1-Püskürtme sürelerinin ayarlanması
    2-Soğukta harekete geçmenin kontrolü
    3-Hızlanma sırasında yakıt zenginliğinin kontrolü
    4-Yavaşlama sırasında yakıtın kesilmesi
    5-Motor rölanti hızının kontrol ve yönetimi
    6-Maksimum devrin sınırlandırılması
    7-Lambda sensörü ile yanmanın kontrolü
    8-Kendi kendine arıza teşhisi




  • http://www.hyundai.com.tr/model/model.asp?modelID=2
    Bahri senin arabanın linki bu Formdan değilde İnternetten girersen belki ulaşabilirsin. Forumun linklerinde bazı aksilikler çıkabiliyor. Yinede bu linkide dene.
  • Accent 1,5 GLS 16V (Yeni Kasa) 100 km de 9,2 litrehttp://arabam.e-kolay.net/testArsiv.aspx?rowid=241
    Accent 1,5 GLS 12V (Eski Kasa) 100 km de 9,7 litrehttp://arabam.e-kolay.net/testArsiv.aspx?rowid=197
    test tüketimleri yazıyor ki bu değerler herkesce kabul görmüş değerler.

    Accentlerde GL ve GLS versiyonlar aynı motora sahiptir.

    Ankarada 95 oktan benzin fiyatı 2,84 ytl (http://www.opet.com.tr/tr/pompafiyatlari.asp)
    Sizin kmde 180.000 lira yani 18 kuruş yakmanız, 100 km de 6,34 litre benzin tüketmeniz anlamına geliyor. Şehir içinde 100 km de 6,34 litre benzin tükettiğinize emin misiniz? Eminseniz bunu nasıl başarıyorsunuz?


    quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    15 gün önce arabanın yağını ve hava filtresini değiştirdim.Benzin sarfiyatını denemek için depoyu fulledim.Ankara şehir içi trafiğinde dolaştım. Tekrar benzin aldığım istasyona gelerek tekrar depoyu fulledim. yakıt sarfiyatını ölçtüm, Km de 180.000 lira yakmış. Önce 200.000 lira yakıyordu Hava filtresi ve yağın yakıta etkisini anlamış oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @levent@ -- 8 Mart 2007; 16:35:51 >




  • http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=12354050&key=otomobil%2Chakk%FDnda%2Cherkesin%2Cbilmesi%2Cgerekli%2Cbilgiler
    Daha önce yazdığımız ve otomobil Genel Bölümüne konan Topiçte'de güzel bilgilerimiz var. Okumayan arkadaşlar tekrardan okuyabilir.
  • bilgiler için teşekkürler mevlüt abi bu arada açılan topic e bilgiler eklemeye başladım arabalar hakkında bilinmesi gerekenlere

    http://resim.donanimhaber.com/m_12354050/mpage_1/key_//tm.htm#13079425
  • mevlüd abi ana sayfada paylaştığım yazı burada da paylaşmak istedim
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    arkadaşlar internette gezerken bir sitede yazı okudum sizinle paylaşmak istedim konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşların bilgilerinden de yararlanabiliriz


    yazıyı kopyaladım emege saygı diyerek yazının alıntı olduğunu belirmek isterim

    kaynak :http://www.opelim.net/forums/archive/index.php?t-899.html

    BECERİKLİ CARBON CLEAN

    Carbon Clean, bir makine ve temizleme kimyasallarından oluşan bir sistemdir. Carbon Clean makinesinin deposuna 4 silindirli motorlar için bir şişe, 6 silindirli motorlar için bir buçuk şişe temizlik maddesi konulur. Daha sonra, deponun içindeki işarete kadar benzin (Benzinli motorlar için) eklenir. Otomobilin yakıt deposuyla ilişkisini kesmek amacıyla, yakıt kütüğüne bağlı olan benzin girişini ve çıkışını sağlayan borular birbirine bağlanır. Daha sonra makinenin hortumları buralara monte edilir. Böylece makinenin deposu, otomobilin benzin deposu haline gelir. Hazırlanan karışım bitene kadar -ki bu yaklaşık 30-45 dakika sürer-, motor rölanti devirde çalıştırılır. Arada bir gaza basılarak sökülen kurumun egzozdan atılması sağlanır. Carbon Clean temizlik kimyasallarının en büyük özelliği, yanıcı olmamalarıdır. Bu nedenle motor parçalarına hiçbir yan etkisi bulunmaz.

    http://www.carboncleanturkiye.com/images/nedir.jpg

    PETROLDEN ELDE EDİLEN BENZİN VE DİZEL YAKITLARIN DOĞAL YAPISI :

    Benzin ve dizel yakıtlar, aynı kömür gibi bir hidrokarbon birleşiği olan ve fosil oluşum sonucunda meydana gelen ham petrolden elde edilmektedir. Her hidrokarbon birleşiği yakıldığı zaman, yanma prosesinin doğal sonucu olarak, kurum oluşumu meydana gelir. Kurum ya da karbon birikintileri, dizel ve benzinle çalışan tüm araç motorlarında oluşan ve asla tamamen engellenemeyen bir oluşumdur.

    http://www.carboncleanturkiye.com/images/05.jpghttp://www.carboncleanturkiye.com/images/06.jpg

    ISI ABSORBASYONU

    Benzin ya da dizel yakıt türü kullanan her araç motorunda, motor stop edildikten sonra Heat Soak (Isı Absorbasyonu) diye adlandırılan oluşum sonucunda, yakıtın içindeki hafif hidrokarbonlar buharlaşır ve uçar. Geriye kalan ağır hidrokarbonlar ise oksidasyon ve polimerizasyona uğrarlar. İşte aracınızı stop ettikten sonra, yanma sonucu meydana gelen tüm bu kimyasal reaksiyonlar neticesinde oluşan sakızımsı ve verniğimsi maddeler, yanma odasındaki diğer gazlarla birleşerek kurum katmanlarını meydana getirirler.

    http://www.carboncleanturkiye.com/images/birikintili_motor.jpg


    YÜKSEK MİKTARDA AROMATİK BİLEŞENLER VE KİMYASALLAR İÇEREN YAKITLAR :
    Rafinerilerde ham petrolden daha fazla benzin ve dizel yakıt elde etmek için “cracking” denilen yöntem uygulanmaktadır. Bu yöntemle elde edilen dizel ve benzin yakıtı, daha yüksek miktarda aromatik bileşen içerir ve bu, enjektörlerde ve motor yanma odası içinde daha fazla kurum birikmesine neden olur. Ayrıca yakıt deposunu ve yakıt hatlarını temiz tutmak için yakıta katılan her kimyasal katkı, kurum oluşumunu daha da hızlandırmaktadır.


    http://www.carboncleanturkiye.com/images/08.jpg

    Resim 1 Resim 2
    İşte kurum birikintisi enjektörleri böyle etkiliyor! Resim 1’de, birikinti nedeniyle, püskürtme formu bozulmuş bir enjektör görülüyor.Resim 2’de ise, Carbon Clean işlemi uygulanmış bir enjektör var
    ARACINIZI KULLANIŞ TARZINIZ :
    Şehir içinde kısa mesafelerde dur-kalk trafik’de kullanılan araçlarda kurum birikimi çok daha çabuk oluşur (Yaklaşık 7500 Km’de). Sürücü aracını, sürekli motorun alt devir aralıklarında (1500-3500 devir/dakika) kullanıyorsa kurum birimi çok hızlı meydana gelir. Bu tür kullanımlarda motor kompresyonlarının olması gereken değerlerinden % 25-% 60 daha düşük olduğu ölçülmüştür
    OKTAN/SETAN SAYISI ÇOK DÜŞÜK YAKIT :
    Düşük oktanlı benzin almış bir araçta kontrolsüz yanma (detonasyon) oluşur. Yanma tam anlamıyla oluşamadığı için motor vuruntu yapar ve motor parçaları zarar görür. Çok yüksek miktarda kurum tabakaları oluşur. Düşük setan sayılı mazot almış bir araçta mazotun tutuşma başlangıcı gecikir ve kötü yanma meydana gelerek aracın motor gücünün %40’lara varan oranda düşmesine neden olur, motor parçalarına büyük hasar verir ve çok yüksek miktarda kurum tabakaları oluşur. Türkiye’de satılan motorinin yüksek kükürt oranı ve düşük setan sayısı, karbon birikintisinin temel sebebidir

    ARAÇLARDAKİ ELEKTRONİK SİSTEMLER :
    Günümüzde kullanılan araçlarda gittikçe daha katı hale gelen emisyon yasaları (EURO IV, ...) ve yakıt ekonomisi, araçların motorlarının (özellikle dizel) daha kompakt yapıda olmasını ve birçok elektronik sistem kullanılmasını gerektirmektedir. Yakıtın kalitesi ve cinsi, bu ve benzeri yüksek teknojiler kullanılan araçlarda çok önem kazanmaktadır. Bu nedenlerden ötürü, günümüzdeki araçlarda kurum birikimleri çok daha hızlı oluşmaktadır (7.500-15.000 Km.’de)

    HAYALET ARIZALAR :
    Motordaki kurum birikimleri, araç sürücülerinin devamlı şikayette bulunduğu, ama araç servislerindeki diagnostik test cihazlarıyla tespit edilmesi olanaksız olduğu için teşhis edilemeyen hatalar ya da hayalet arızalar olarak tanımladığımız aşağıdaki problemlere sebep olmaktadır.
    - Motorun gücünün ve çekişinin azalması,
    - Aracın hızlanma yeteneğinde azalma,
    - Artan yakıt tüketimi,
    - Motorun kendi kendine sık sık stop etmesi,
    - Bozuk rölanti devri ve sallantılı çalışma,
    - Araç motor tork eğrisinde ve güç eğrisinde düzgünsüzlükler ve duraksamalar,
    - Özellikle soğuk havalarda, araç çalıştırılırken, motorun hemen çalışmaması ya da geç çalışması,
    - Egzoz emisyon değerlerinin yükselerek, aracın çevreyi daha fazla kirletmeye başlaması,
    - Rahatsız edici düzeylerde egzoz kokusu.
    Diagnostik test cihazlarıyla teşhisi son derece zor olan tüm bu problemler, araç sürüş konforunu azaltarak araç sürücüsünün mizacını ve performansını kötü anlamda etkilemektedir.
    KARBON BİRİKİMİNE VE YAKIT SİSTEMİ İLE ENJEKTÖR KİRLİLİĞİNE YOL AÇAN FAKTÖRLER
    Tüm içten yanmalı motorların kullandıkları yakıtın kirletici ve kurum üretme özelliğinden dolayı zaman içinde performanslarında düşüş meydana gelmekte, motorun çalışma düzeninde çok önemli problemler oluşmaktadır. Yanma odasının içinde ve supaplarda oluşan karbon-kurum birikimi ve yakıt sistemindeki vernikleşmiş katmanlar motorun performansının düşmesine, yakıt tüketiminin artmasına ya da egzoz kirletici gazlarının yükselmesine neden olmaktadırlar.
    Soru 1- Karbon birikimi veya kurum nedir ve nelere sebep olur?
    Cevap: Karbon, supapların üstünde, pistonun tepesinde ve yanma odasının içinde oluşan bir maddedir. Supapların sıkışık çalışmasına, motorun ise soğuk iken zor, normal koşullarda da sendeleyerek, duraksay**ak çalışmasına sebep olur. Aracın sürüş konforunda problem yaratır ve sürücüyü rahatsız eder. Çoğu kimse, 50-60 kilometrelik hızlarda titrek ve duraksamalı çalışan bir aracın şanzımanında veya aktarma organlarında problem olduğunu düşünürken, aslında sorun karbon veya kurum diye adlandırdığımız birikimlerden kaynaklanmaktadır ve çözümü bu kurumların temizlenmesidir. Yüksek yakıt tüketimi ve egzoz emisyonu yine karbon-kurum birikiminden kaynaklanmaktadır.
    Soru 2- Vernikleşme nedir ve nelere sebep olur?
    Cevap: Benzinin kimyasal yapısından kaynaklanan yakıt borularında, enjektör kütüğünde ve enjektörlerde oluşan şeffaf ve parlak yapışkan katmanlardır. Yakıt püskürtme sisteminin elemanlarında ( filtre, pompa, yakıt kütüğü, regülatör, enjektör gibi) birikerek, yakıtın akış miktarında azalmaya neden olur. Vernikleşme dolayısıyla enjektörlere gelmesi gereken benzin miktarındaki azalış, aracın motor performansında çok önemli miktarda düşüşe ve motorun fazla yakıt tüketmesine neden olur. Yukarıda izah edilen karbon birikimi ve vernikleşmenin dışında, motorların performanslarının düşmesine ve yukarıda söz edilen problemlerin meydana gelmesinde neden olan diğer faktörler aşağıda açıklanmıştır.
    Soru 3- Olefin ve diolefin artıkları nedir? Bu artıkların kurum birikimi ve enjektör kirliliği üzerindeki etkisi nasıl olur?
    Cevap: Bilindiği üzere enjektörler motora yakın bir sıcaklıkta çalışmaktadırlar ve onları soğutan içlerinden geçen benzin akımıdır. Motor stop edildiğinde, enjektörü soğutan benzin akımı da kesildiği için enjektörün iğnesinin çevresinde ve enjektörün iç kısımlarında buharlaşan benzin artıklar bırakır. Bu artıklar başlangıçta sakızımsı yapıda olup, zaman içinde pişerek üst üste sert katmanlar oluşturmaya başlarlar. Bunlara, benzinin içindeki olefin maddesinin artıkları denilir. Biriken bu olefin katmanları, enjektörlerin püskürtme formunun bozulmasına, enjektörlerin silindirlere gönderdiği benzin miktarlarının azalmasına neden olurlar. Bunun sonucunda motorun gücü düşer ve fazla yakıt tüketmeye başlar. Unutulmaması gereken önemli bir nokta şudur ki, enjektörlerdeki % 10 düzeyinde bir tıkanıklık, yakıt tüketiminde % 2-5 arası artış ve egzoz emisyonlarında % 30'lara varan yükselmelere neden olmaktadır.
    Soru 4- EGR ve PCV gazları nedir? Kurum birikimi üzerindeki etkisi nasıldır?
    Cevap: Günümüzde kullanılmakta olan araçların tümünde, soluduğumuz havayı daha az kirletmek amacıyla egzoz gazları sirkülasyon valfi (EGR) ve krank havalandırma valfi (PCV) kullanılmaktadır. Bunların her ikisi de silindirlere motorun ihtiyacı olan taze havayı gönderen emme manifolduna bağlıdır. EGR valf, egzoz gazlarını tekrar yakmak üzere emme manifoldu üzerinden yanma odasına gönderir. PCV valf ise, karter muhafazası içinde biriken yağ buharını emme manifoldu üzerinden yanma odasına göndererek yakılmasını sağlar. Gerek EGR valfinden bırakılan egzoz gazları gerekse PCV valfinden bırakılan yağ buharları (emme manifolduna bırakılan hidrokarbon içerikli gazlar) kondense olarak emme manifoldu iç çeperlerinde kurum birikimine neden olarak emme manifoldundan geçen hava sirkülasyonunun formunun bozulmasına neden olurlar. Bunun sonucunda yakıt hava karışımı karakteristiği bozulur, aracın motor torkunda ve gücünde düşüş meydana gelir.
    Soru 5- Yüksek motor sıcaklıkları nedir, nelere sebebiyet verir?
    Cevap: Günümüz araçlarının daha az benzin tüketmesi ve havayı daha az kirletmesi için daha fakir karışımla çalıştırılma eğilimi, silindirlerde yanma sonucu sıcaklığın yükselmesine neden olarak supaplarda yanma sonucu oluşan sıcaklığın yükselmesine neden olmaktadır. Bunun sonucu ise, yanma odası içinde birken kurum miktarında artış olmakta ve kurumlar kısa sürede pişerek serleşmiş bir yapı almaktadır. Supap tablası arka yüzeyinde biriken kurumlar süngerimsi bir yapı içerdiğinden, benzin motorlu araçlarda enjektör tarafından püskürtülen benzinin bir kısmını emerek hem yanma odasına püskürtülen yakıt miktarını azaltmakta hem de püskürtülen yakıtın atomizasyonunu bozmakta, bu, hem aracın yeterli gücü üretememesine hem de yakıt tüketiminin artmasına neden olmaktadır.
    Soru 6- Katkılı benzinlerin kurum birikimi üzerindeki etkisi nedir?
    Cevap: İçten yanmalı motorların parçalarının oksidasyona uğramaması için benzinin içine katılan her türlü katkı maddeleri, vernik ve cila kökenli kimyasallar, deterjan türü kimyasallar supaplarda ve yanma odasında daha fazla kurum birikmesine neden olmaktadır.
    ÇÖZÜM :
    Benzinli ve dizel araçların motor performansının düşmesi ve yatık tüketiminin yükselmesini engellemek için, karbon birikimi ve yakıt sistemi ile enjektörde biriken kirli maddelerin yok edilmesi gerekmektedir.
    Bunun en etkili ve en az maliyetli yolu, motorun üzerinden hiçbir parça sökmeden ve motor çalışır haldeyken yakıt hatlarını, yakıt sistemini, enjektörleri temizlerken aynı zamanda yanma odası ve supaplarda biriken karbon ya da kurum birikimlerini de temizleyen patentli ve isim hakkı saklı Carbon Clean temizlik ve diagnostik sistemidir. Carbon Clean makinasının diagnostik özelliği sayesinde benzin pompa basıncı, maksimum pompa basıncı ölçümü yapılabilmekte, ayrıca enjektör ve regülatörün kaçırıp kaçırmadığı kolaylıkla test edilebilmektedir. bölümüne bakabilirsiniz.


    http://www.carboncleanturkiye.com/images/carbon1/24.jpghttp://www.carboncleanturkiye.com/images/carbon1/26.jpghttp://www.carboncleanturkiye.com/images/carbon1/116.jpg

    www.carboncleanturkiye.com (http://www.carboncleanturkiye.com/) sitesinden derlenmistir.
    bu konuda son noktayı koymak istiyorum arkadaşlar yukardaki linkdende daha detaylı bilgi alabilirsiniz
    saygılar a.t.s.opel




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Hatalıysam çaldır kapat Ben seni Ararım Tel :0533 .....Diye arabasının arkasına yazan sürücüler bile var.
    Arkadaşlar birde buraya resim nasıl ekleyebiliriz onu öğrenmek istiyorum.Bilen arkadaşlar detaylı anlatırsa benim gibi bilmeyenler öğrenir. İyi geceler.


    Abi sen önceden eklemiştin arabanın resmini Otomobil Genel bölümüne hatırlıyorum.İlk öncewww.imageshack.us sitesine girip orda resmimizi upload edicez.Göz at bölümünden seçiyoruz resmini ve upload a tıklıyoruz. Daha sonra alt tarafta Direct link diye bi kutu var. Orda resmin linki çıkıyor. Daha sonra o linki kopyalayıp [simage][/simage] bu simgelerin arasına yapıştırıyoruz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    [simage]https://store.donanimhaber.com/b3/04/08/b30408e78c3832774d1965a8e32a9819.jpg[/simage]Başardım Legion 90 anlattığın gibi yükledim yalnız direk resim çıkmıyor linki çıkıyor.


    Abi bu arada ismim Emre. Sanırım bunun nedeni boşluk bırakman.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Emre Nick in altına yada en alta resim koymak için ne yapmamız lazım. sen arabanın fotoğrafını koymuşsun bizde birşeyler ekleyelim. Anlatırsan memnun oluruz.saygılar.


    Anlatayım Mevlüd abi.Önce üst tarafta Profilim seçeneği var onu tıklıyoruz. Orda İmza paneli var oraya tıklıyoruz. Daha sonrawww.imageshack.us sitesinden upload ettiğimiz resmi [simage][/simage] imlerinin arasına yapıştırıyoz. Ancak forumun kuralları var. Örneğin resmin boyu 50 hb geçmicek fln diye.Daha sonra ileri yi tıklıyoruz ve resim eklenmiş oluyor..

    Forum yetkilileri burda daha ayrınıtılı anlatmış:http://resim.donanimhaber.com/m_1692648/tm.htm

    Saygılar..




  • klima bakımı ile ilgili bir siteden bulduğum bilgileri sizinle paylaşıyorum ve bu yazının bir araştırma ve deneme sonucu olup olmadığını bilmiyorum
    yazı hyundaigetz klübü form başlığı altında da yayınlanmıştır

    yapılan işe ve emeğe saygımdan dolayı belirtmek isterim aşağıda vermiş olduğum yazı tamamen alıntı olup şahsi fikrim ile ilgili bir nokta bulunmamıştır yazının kaynağıhttp://otoaraba.blogcu.com/2005082/ adresinden alıntıdır

    Klima bakımı
    Klima sisteminin sorunsuz çalışmasının yolu, bakımlarının zamanında yapılmasından geçiyor. Sistemdeki gaz kaçaklarının zamanında farkedilmesiyse klimanın ömrünü uzatıyor ve onarım maliyetlerini düşürüyor.

    Soğutma gazır en az 6 ayda bir kontrol edilmeli, klima bakımı ve kontrolu yetkili serviste yaptırılmalı, gaz yenilenmesinde öncesinde kullanılan gaz kullanılmaya devam edilmeli, uyumsuz gaz kullanılmamalı. Klimanın randımanlı olması için kış dahil ayda 1 en az 10-15 dk klima çalıştırılmalıdır çünkü kış mevsimi boyunca unutulan klima, yaz geldiğinde sürücülerin otomobilde en çok ihtiyaç duyduğu donanımların başında gelir. Ancak kış boyunca ihmal edilmiş, bakımı yapılmamış klima sistemi, sürekli kullanılmaya başladığında sorun çıkartabilir.

    Klimadan gelen havanın sürücü ve yolculara doğrudan temas etmemesi için üflemelerin camlara ve tabana verilmesine dikkat etmenin yanı sıra otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamasına, ısınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camların bir süre açık tutulmasına, kalorifer düğmesinin soğuk konumunda olmasına, motor çalıştıktan sonra klimanın önce düşük devirde, daha sonra istendiği takdirde yüksek devirde çalıştırılmasına dikkat edilmelidir.

    Klima sisteminin sağlıklı çalışabilmesi için yılda üç kez kontrol edilmesi öneriliyor. Klima radyatörünün taş, çarpma gibi darbelerden etkiIenip içindeki gazın boşalması sıkça karşılaşılan arızalar olarak dikkat çekiyor. Uzun süre gazsız kalan ya da eksik gazla çalışan klima görevini yeterince yapmadığı gibi, hasarın daha da büyümesine ve onarım maliyetlerinin yükselmesine yol açıyor.

    Kış aylarında uzun süre çalıştırılmayan klima sisteminde gaz oturması ya da gaz sızması da sık karşılaşılan sorunlar arasında gösteriliyor. Hiç çalışmayan klimaIarda sorun büyük ölçüde elektrik arızasından kaynaklanırken, çalıştığı halde yeterince soğutamayan klimalarda bunun nedeni çoğunlukla evaparatörde toz birikmesinden kaynaklanıyor.Ülkemiz yol koşulları genelde tozlu olduğundan, varsa polen filtresinin zamanında değişitirilmemesi, klima sisteminin içindeki soğutmanın gerçekleştiği evaparatörde toz birikmesine neden oluyor. Soğuyan hava, biriken tozun tıkadığı klima borularından rahat geçemediğinden, yeterince soğuma gerçekleşmiyor.

    Klima sisteminde soğutmamın oluştuğu nemli bir bölge olan evaparatöre toz zerreciklerinin sızması, zamanla bakterilerin oluşmasına da neden oluyor. Biriken bakteriler, bünyesi alerjiye karşı hassas olan sürücüleri rahatsız ediyor. Evaparatörde biriken bakterileri yok etmek üzere, bu iş için geliştirilmiş antibakteriyel sprey kullanılması öneriliyor. Klima dezenfektasyon spreyi; çimIenme, bakteri, mantar ve küfü önlediği gibi mikro organizmaların yol açabileceği sorunları da çözüyor. Klimalarda RI2 ve R 134a olmak üzere iki tip gaz kullanılıyor. Ozon tabakasına zarar veren R 12 gazının 1995 yılından bu yana Avrupa’da satılan otomobillerde kullanılması yasaklanmış durumda.Bunun yerine, ozon tabakasına zararsız R 134a klima gazı kulIanılıyor. Eski model otomobil klimalarında, kompresörde büyük arızaya yol açtığından yeni tip gazın kullanılması mümkün değil. Ozon tabakasına zarar vermeyen gazın kullanılabilmesi için, klima kompresörünün değiştirilmesi gerekiyor. Ancak yüksek maliyeti yüzünden bu işlem fazla tercih edilmiyor. Otomobilde hangi tip klima gazının kullanılacağıysa, klima kompresörünün üzerinde belirtiliyor.Klima kompresöründe kullanılan yağın da klima gazının niteliğine uygun olması gerekiyor. Yanlış yağ seçimi de kompresörde arızalara neden olabiliyor.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.