Şimdi Ara

asm ve M/M şanzuman

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
0
Favori
9.661
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar, bir sorum olacak ford başlıklı forumların birinde fiestadaki asm şanzumanın problemlerinden bahsederken toyotadaki M/M şanzumandada aynı problemlerin olabildiği söylendi. Doğrumudur? lakin aurisi bekleyen ve fiestasındaki asm şanzumanın problemlerinden bıkmış biri olarak buna ait en ufak bir olasılıkta bile almayı düşünmem



    _____________________________
  • MM yaris ile 16000 km yol yaptım, şimdiye kadar herhangibir sorun çıkmadı. 1 saat civarı şıkışık trafikte kaldığım zamanlarda bile herhangibir sorun olmadı. Aynı şekilde rampalardaki kalkışlarda da fiesta asm'de bahsedilen koku vs sorunlarını yaşamadım. Ama M/M vitesi kullanıyorsanız düz vitestekine benzer şekilde bazı şeylere dikkat etmeniz gerekiyor.

    Sonuçta araç düz vites, bu nedenle yarım debriyaj giderken ne oluyorsa sıkışık trafikte bir aracın arkasından milim milim gitmeye çalışırsanız aynı şey oluyor. Yani debriyaj balatası hem ısınıyor hemde çabuk aşınıyor. Bunu en aza indirmek için trafiğin ilerlemediği zamanlarda sürekli frene basılmalı yada N konumuna yani boşa alınmalı. Frene basmak daha mantıklı çünkü 3 saniye frene basılı kaldığında vites zaten kendisi boşa atıyor ve siz tekrar gaza basana kadar boşta bekliyor.

    Yokuşlarda ise geri kaymayı engellemek için öncelikle vites otomatik konumdayken değil manuel moddayken kalkış yapmak gerekli. Bu tecrübe ile sabit, manueldeyken araç daha hızlı kavrama yapıyor. Ayrıca gaza aşırı yüklenmenin kalkışa bir faydası değil zararı oluyor çünkü patinaj yapabiliyor. Çok dik rampalarda el freni ile kalkmak mantıklı bir çözüm.

    Umarım biraz fikir verebilmişimdir.
    _____________________________




  • Ford ta ASM, Toyota da M/M, Mitsubishi de AMT, Citroen de sensotronic, Opel de easytronic, Honda da AMT (1.8 hb civic te sadece)

    bütün bu sistemler aynı mantığa sahip;

    kısaca açıklamak gerekirse;


    bu otomatik şanjımanlar aslında tomatik şanjıman değiller.

    klasik otomatik şanjımanlarda tork konvertörü denen bir parça vardır. bu parça motor ile tekerlekler arasındaki bağlantıyı sağlar. ve her tork konvertörlü araçta yüzde 10 ları geçen güç kaybı yaşanır. klasik otomatik şanjımanların manuel şanjımanlardan çok yakmasının sebebide aradaki bu güç kaybıdır.

    ilk satırda sayfığım sistemlerde ise baskı balata bulunmaktadır. evet aynı manuel vitesli arabalar gibi baskı balataları vardır ve bu balatalar zamanla aşınır ve değişir. bu şanjımanların vites kutularıda bildiğiniz manuel vites kutusudur. manuel arabalarda mevcut olan debriyaj pedalı aslında vardır. fakat pedal olarak kabinde yer almaz. debriyajı bizim yerimize ufak bir robot idare eder. bu elektro hidrolik robot bir vitesi ileri (+) veya geri(-) ittiğimizde bizim yerimize debriyaj pedalına basar ve vitesi değiştirir.

    tork konvertörlü araçlarda olduğu gibi bir güç kaybı yaşnmaz. bu sisteme haiz neredeyse tüm araçlar manuel versiyonlarından daha az yakıt tüketirler ( örnek mitsubishi colt, ve yeni honda civic 1.8 amt)

    bu şanjımanların avantajı; yakıt tüketimindeki tasarrufları ve aslında manuel şanjıman kutusuna sahip oldukları için bir manuel şanjımanlı araç ne kadar bozulma ihtimaline sahipse o kadar bozulma ihtimaline sahip olmalarıdır.

    bazı firmalar ; kendilerinden kaynaklanan sorunlar yüzünden veya araçların avrupa trafiğine ayarlı gelmeleri yüzünen problem yaşamaktadırlar. fakar bazı markalarda da herhangi bir sorun görünmemektedir. ( mitsubishi ve toyota da daha duyduğum bir sorun yok. 13 aydır AMT kullanmaktayım. en ufak bir sorun yaşamadım, trafikte 3 saat kaldığım oldu dur kalk dur kalk herhangi bir sıkıntı vermedi şanjıman)

    bu şanjımanlar yokuşlarda geri kaydırır. klasik otomatik vites kullnıcılarınında bu şanjımanları garipsemelerinin başlıca sebebi budur. ( bende ilk bindiğimde baya bi afallamıştım arabanın ileri gitmesini beklerken olduğu gibi geri kaymıştı) bunu bazı markalar ( oplede hilholder var mesela) yokuş kalkış destek sistemleri ile çözmüştürler. diğer firmalarda ise el freni ile kalkış yapmak bütün sorunları halletmektedir.

    kısaca bu şanjımanlar; hem otomatik vites konforunu sunmakta ( vitesler kendi değişir ve motorunuz asla durmaz) hemde yakıt ekonomisi sağlamaktalar. ayrıca bir diğer avantajlarıda isterseniz vites değişimlerini size bırakmalarıdır.

    benim aracım mitsubishi colt 6 ileri AMT vitesli. istersem vitesleri kendim değiştiriyorum ( 6500 devire dek devir çevirmeme izin veriyor her viteste) istersem A moduna alarak vitesleri değiştirmeyi ona bırakıyorum. ayrıca gerçekten çok ekonomik. aracım 1.3 motor 95 beygir. otomatik vites olmasına rağmen 45 litre depo ile şehir içi (istanbul) 600 km; şehir dışıda 800 km gidilebilmekte.

    kısaca bazı marka ve modellerde bu şanjıman sorun çıkardı diye bu sistemi kullanan tüm araçları suçlamak doğru değil. ben gelecekte tüm şanjımanların bu sisteme döneceğine inanıyorum. zira hem otomatik vitesin hemde manuel vitesin avantajlarını bir arada sunmakta.

    çıkan arıza ve problemleride; dediğim gibi problemli markaların araçlarını türkiye şartlarına göre ayarlamadıkları için ve bu sistemin daha emekleme aşamasında olduğu için ortaya çıktığını düşünüyorum.


    hayırlı günler
    _____________________________




  • bende corolla sedan multi mode aldım. bir hafta oldu. açıkçası bende bu şanzımanlarla ilgili duyduğum yada okuduğum problemlerden dolayı biraz çekinerek aldım.

    bugüne kadar klasik otomatik şanzıman kullanmıştım. bu baskı balatalı otomatik şanzımanlar farklı tabiki. öyle yokuşta bırakıp kendi kendine dengede durmasını yada sıkışık trafikte freni bırakıp hemen ilerlemesi gibi özellikleri yok.

    ama işin açıkçası kullanımı daha eğlenceli. sıkışık trafikte ve yokuşlarda manuel kullanıyorum.

    benim sormak istediğim şu: bu şanzımandada freni bırakınca kalkış destek sistemi var ve düz yolda gaza basmadan aracı hareket ettiriyor. sıkışık trafikte böyle ilerlemenin zararı olurmu şanzımana. ayrıca bu kalkış destek sistemi, hafif yokuşlarda aracı dengede tutabiliyor. bu durumda frene basmaya gerek varmı ve kalkışta el frenini kullanmaya gerek varmı. Tbi bu az eğimli yokuşta geçerli. yoksa eğim fazla olursa yani freni bıraktığında araç geriye kayacak kadar olan yokuşlarda, kesinlikle el freni ile kalkış yapmak gerekli.

    bunları gerçi 1000 km bakıma gittiğimde servise soracağım ama burda yardımcı olursanız sevinirim. birde serviste bu şanzımandan anlayan iyi ustaların olduğunu zannetmiyorum. çünki yeni bir sistem ve eniyisini şu anki kullanıcıları ve bu mekanik sistemden biraz anlayanlar bilir.
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG




  • ben mitsubishi de çalışan bir mühendise sormuştum.

    bana dediği 30 saniyeden fazla duracaksanız ( mesela trafik ışığı yada çok sıkışık dur kalk, yani dakkada bir gidiyorsan mesela) vitesi boşa alın öyle bekleyin dedi.

    boşa almazsanızda şanjımana bir zararı olmaz ama baskı balatanız siz dururkende motorla temasta olduğu için balatanız erken aşınır dedi.

    ben 30 saniyeden fazla duracaksam vitesi N konumuna alıyorum zaten çok kolay vitesi N ye N dende tekrar A ya almak. o bakımdan bir zorluğunu görmedim. hem baskı balatalar oldukça pahalı neden daha erken değiştirelim değil mi?


    yokuşta kalkmaya gelince;

    mitsubishi coltun kullanma kılavuzunda üstüne basa basa " yokuş yukarı kalkışlarda mutlaka el freni ile kalkınız. aksi halde şanjımana aşırı yüklenebilirsiniz." toyotanın el freni nasıl bilmiyorum ama coltunki çok güzel ayarlanmış ve bi cm geri kaydırmayan bir el freni var. yokuş yukarı kalkarken el frenini çekiyorum ayağımı frenden çekip gaza basıyorum arabanın ilerlemesini hissettiğimdede el frenini indiriyorum. gayet rahat oluyor. hem arabamda zorlanmamış oluyor.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 5 Ocak 2007; 10:57:25 >
    _____________________________




  • verdiğiniz bilgiler için teşekkür. bende 30 saniyeyi geçen beklemelerde boşa atma ihtiyacı hissediyorum. daha doğruymuş gibi geliyor. fakat colt un vites tasarımını bilmiyorum ama corolla da N boş konumundan E otomatik konumuna geçiyor vites. E den de M manuel konumuna geçiyor. Yani N boş konumu ikisinin arasında değil. Manuel konumdan boşa geçmek için iki hareket gerekiyor. Demekki corolla nın mühendisleri manuelden boş vites konumuna geçme ihtiyacının yada gerekliliğinin olmadığını düşünerek böyle tasarlamışlar. sıkışık trafikte zaten manuelde gidilmesi söylendi bana. dolayısıyla hiç boş vites konumuna geçmiyorum ışıkta veya sıkışık trafikte.

    çokmu karışık anlattım bilmiyorum ama insan en ideal ve sorun yaratmayacak masraf çıkarmayacak şekilde kullanmak istiyor arabasını. Kullanım kılavuzunda multi mode vitesin kullanımı detaylı anlatılmış fakat bu durum için bir açıklama yok. sadece seyir halinde iken vitesin kesinlikle boşa alınmaması belirtilmiş, motor freni olmaz diye. Tabiki istanbul trafiğine göre bir açıklama yapmalarınıda beklemiyordum kullanım kılavuzunda.

    cevap verilirse şimdiden teşekkür.
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG




  • coltun vites tasarımı şu şekilde;

    .............(+)

    ......(A/1) @ ( N)

    .............(--) (R)

    @ İŞARETİ VİTES KOLU OLSUN


    sabah arabaya bindiğinizde araba N konumunda oluyor N konumunda vites kolu en sağda;geri vites sağ arka da. yani N deyken kolu geriye çekiyorsunuz R ye geçiyor.

    sürüş vitesleri ise sol tarafta;

    N deyken sola bir kere çektiğinizde sizin tercihinize göre serviste ayarlattığınız duruma göre A yada 1 e geçiyor. tekrar sağa bir kez çektiğinizde N (boş) konumuna geri geliyor. tek hareket yani.

    ( coltta default shift mode diye bir ayar var. bu ilk sola çektiğinizde vitesin A (otomatik mod) yoksa manuel moddamı olacağına siz karar veriyorsunuz. servisteki arıza tespit bilgisayarı ile ayarlanabiliyor.)

    sürüş esnasındada sizin ihtiyacınıza göre vitesi tekrar sola çekerek A modu ile manuel mod arasında değiştirebiliyorsunuz. yukarı ittiğinizde vites artıyor( A modundayken yukarı itseniz bile hemen manuel moda geçiyor), aşağı çektiğinizde vites küçülüyor.

    seyir halindeyken bende boşa almıyorum zaten. durduğumda boşa alıyorum.

    her halükarda bir japon otomatiğinin ( ne kadar adı çıksada bu yarı otomatik sistemlerin) kolay kolay problem çıkaracağını sanmıyorum.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 5 Ocak 2007; 14:39:20 >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    coltun vites tasarımı şu şekilde;

    .............(+)

    ......(A/1) @ ( N)

    .............(--) (R)

    @ İŞARETİ VİTES KOLU OLSUN


    sabah arabaya bindiğinizde araba N konumunda oluyor N konumunda vites kolu en sağda;geri vites sağ arka da. yani N deyken kolu geriye çekiyorsunuz R ye geçiyor.

    sürüş vitesleri ise sol tarafta;

    N deyken sola bir kere çektiğinizde sizin tercihinize göre serviste ayarlattığınız duruma göre A yada 1 e geçiyor. tekrar sağa bir kez çektiğinizde N (boş) konumuna geri geliyor. tek hareket yani.

    ( coltta default shift mode diye bir ayar var. bu ilk sola çektiğinizde vitesin A (otomatik mod) yoksa manuel moddamı olacağına siz karar veriyorsunuz. servisteki arıza tespit bilgisayarı ile ayarlanabiliyor.)

    sürüş esnasındada sizin ihtiyacınıza göre vitesi tekrar sola çekerek A modu ile manuel mod arasında değiştirebiliyorsunuz. yukarı ittiğinizde vites artıyor( A modundayken yukarı itseniz bile hemen manuel moda geçiyor), aşağı çektiğinizde vites küçülüyor.

    seyir halindeyken bende boşa almıyorum zaten. durduğumda boşa alıyorum.

    her halükarda bir japon otomatiğinin ( ne kadar adı çıksada bu yarı otomatik sistemlerin) kolay kolay problem çıkaracağını sanmıyorum.

    hayırlı günler.






    Yarı-otomatikler konusunda verdiğiniz bilgilerin bazıları bana göre eksik yada hatalı..Kağıt üstünde (teorik olarak) yakıt tüketimi düz viteslilerden daha düşükmüş gibi görünse de pratikte ve bir çok bağımsız sitenin test sürüşlerinde bu yarı-otomatikler yaklaşık 0.3-0.5 lt daha fazla yakıyorlar..Sebebi ise vites geçişleri nin manuel vitese göre daha yavaş olmasıdır..Ayrıca performans olarak da 0-100 km hızlanma değerleri 1-2 sn daha kötüdür..(bakınız arabam.com sitesinde ki test sürüşleri).. Eğilimin artık giderek tam otomatiklerden yarı otomatiklere doğru yöneldiğine katılıyorum, çünkü her ne kadar manuel vitesler kadar olmasa da klasik otomatiklerden hem daha ekonomik hem de daha performanslı oldukları doğrudur (fakat vites geçişleri daha hissedilir, bu da konforu olumsuz etkiler..Örneğin easytronik)..Burda bahsetmemiz gereken bir yarı-otomatik var ki o da VW'nin DSG'sidir...Bu alanda en iyisidir, çünkü elektro-hidrolik motor 1 değil, 2 tanedir, biri vites geçişi yaparken diğeri bir sonraki için hazır bekler..Böylelikle vites geçişleri daha hızlı olur, performans kaybı daha düşüktür..Yokuşta kaydırma sorununa gelince hepsi aynı oranda kaydırmıyor.. Örneğin Corolla'nın MMT'sini test etmiştim, benim jazz CVT kadar kaydırıyor ki bu katlanılabilir bir şey...Ama örneğin Corsa easytronik çok daha fazla kaydırıyor...Bence Hill-holder hepsinde standar olmalı, yoksa her yokuşta el freni kullanmak (hele istanbul trafiğinde) bana hiç mi cazip gelmez doğrusu..
    _____________________________
    GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    coltun vites tasarımı şu şekilde;

    .............(+)

    ......(A/1) @ ( N)

    .............(--) (R)

    @ İŞARETİ VİTES KOLU OLSUN


    sabah arabaya bindiğinizde araba N konumunda oluyor N konumunda vites kolu en sağda;geri vites sağ arka da. yani N deyken kolu geriye çekiyorsunuz R ye geçiyor.

    sürüş vitesleri ise sol tarafta;

    N deyken sola bir kere çektiğinizde sizin tercihinize göre serviste ayarlattığınız duruma göre A yada 1 e geçiyor. tekrar sağa bir kez çektiğinizde N (boş) konumuna geri geliyor. tek hareket yani.

    ( coltta default shift mode diye bir ayar var. bu ilk sola çektiğinizde vitesin A (otomatik mod) yoksa manuel moddamı olacağına siz karar veriyorsunuz. servisteki arıza tespit bilgisayarı ile ayarlanabiliyor.)

    sürüş esnasındada sizin ihtiyacınıza göre vitesi tekrar sola çekerek A modu ile manuel mod arasında değiştirebiliyorsunuz. yukarı ittiğinizde vites artıyor( A modundayken yukarı itseniz bile hemen manuel moda geçiyor), aşağı çektiğinizde vites küçülüyor.

    seyir halindeyken bende boşa almıyorum zaten. durduğumda boşa alıyorum.

    her halükarda bir japon otomatiğinin ( ne kadar adı çıksada bu yarı otomatik sistemlerin) kolay kolay problem çıkaracağını sanmıyorum.

    hayırlı günler.






    Yarı-otomatikler konusunda verdiğiniz bilgilerin bazıları bana göre eksik yada hatalı..Kağıt üstünde (teorik olarak) yakıt tüketimi düz viteslilerden daha düşükmüş gibi görünse de pratikte ve bir çok bağımsız sitenin test sürüşlerinde bu yarı-otomatikler yaklaşık 0.3-0.5 lt daha fazla yakıyorlar..Sebebi ise vites geçişleri nin manuel vitese göre daha yavaş olmasıdır..Ayrıca performans olarak da 0-100 km hızlanma değerleri 1-2 sn daha kötüdür..(bakınız arabam.com sitesinde ki test sürüşleri).. Eğilimin artık giderek tam otomatiklerden yarı otomatiklere doğru yöneldiğine katılıyorum, çünkü her ne kadar manuel vitesler kadar olmasa da klasik otomatiklerden hem daha ekonomik hem de daha performanslı oldukları doğrudur (fakat vites geçişleri daha hissedilir, bu da konforu olumsuz etkiler..Örneğin easytronik)..Burda bahsetmemiz gereken bir yarı-otomatik var ki o da VW'nin DSG'sidir...Bu alanda en iyisidir, çünkü elektro-hidrolik motor 1 değil, 2 tanedir, biri vites geçişi yaparken diğeri bir sonraki için hazır bekler..Böylelikle vites geçişleri daha hızlı olur, performans kaybı daha düşüktür..Yokuşta kaydırma sorununa gelince hepsi aynı oranda kaydırmıyor.. Örneğin Corolla'nın MMT'sini test etmiştim, benim jazz CVT kadar kaydırıyor ki bu katlanılabilir bir şey...Ama örneğin Corsa easytronik çok daha fazla kaydırıyor...Bence Hill-holder hepsinde standar olmalı, yoksa her yokuşta el freni kullanmak (hele istanbul trafiğinde) bana hiç mi cazip gelmez doğrusu..


    ben fabrika verilerinden bahsediyorum. gerçek hayatta çok öznel oluyor bence şöföre, yol durumuna, lastik hava basıncına, rüzgarın şiddetine göre bile yakıt tüketimi değişir. bence en doğru değerler fabrika verileridir.

    neden diyeceksiniz; zira her fabrika kendi arabası için en iyi değeri yazar kataloğuna. dolaysıyla kağıt üzerinde diğerinden iyi bir araç gerçe yol koşullarında da diğerinden iyi olacaktır.

    DSG bildiğim kadarıyla mmt,amt yada asm trü bir şanjıman değil. klasik otomatik vitesli şanjımanların geliştirilmiş hali. yani baskı balatası yok ( ben öyle biliyorum tam bilen birine bi denk gelemedim). biz ağız alışkanlığı her vitesleri kendi elimizle değiştirebildiğimiz şanjımana tiptronik yada yarı otomatik diyiveriyoruz. aslında dağlar kadar fark var.

    dediğim gibi dsg amt,mmt yada asm türü bir şanjıman değil diye biliyorum. ayrıca bahsi geçen şanjımanlara göre çok pahalı bir sistem.

    jazz cvt bildiğiniz üzere klasik otomatik sisteme sahip bir şanjıman. baskı balatası yok. zincirler var devre göre uygun vitesi buluyorlar. easytronik/amt/mmt/asm de ise baskı balata var ve aslında vites kutusu manuel vites kutusu . bu sebepten aynı manuel araba gibi her koşulda her eğimde geri kaydırır.

    açıkçası bayramda 3 saat yokuş yukarı yolda kaldım karşıdan avrupaya geçerken boğaziçi köprüsü yolunda; ve her seferinde de el freni ile kalktım mecburen. pek de yorucu değil tabi bu colt için geçerli zira çok iyi ayarlanmış bir el freni var. hem çekmesi kolay hemde çok kuvvetli etki gösteriyor. bu bakımdan bi elim el freninde diğer elim direksiyonda gayet güzel gidiliyor.

    bi hillholder şehir efsanes okumuştum hillholder devreye girmiş bir daha da çıkmamış. arabayı çekici ile götürmüşler

    hayırlı günler.
    _____________________________




  • DSG yarı-otomatiktir, google'dan biraz araştırınca hemen çıkıyor zaten..Bakınız:http://www.dod.com.tr/mailing/bulten38/vw.asp Fabrika verileri her zaman yanıltır, oysa profösyonellerce yapılmış test sürüşlerinden bahsediyorum...Onların elde ettiği değerler günlük kullanıma daha yakın..Herhalde yarı-otomatiklerin ekonomik kullanmasını onlara biz öğretecek değiliz..Zaten bunlara gerek yok, daha fazla yaktıkları şurdan belli: 1-2 sn kadar performans kaybına neden oluyorlar...Performans kaybı eşittir tüketim artışı...Başka söze gerek var mı??

    Colt'un yarı-otomatiği güncellendikten sonra oldukça iyi bir performans ve konfor sunuyor, ayrıca diğer yönlerden de beğendiğim bir araba, güle güle kullanın..Fakat ben gene de bir yokuşu dur-kalkla tırmanırken iki elim de meşgul olacaksa otomatiğin konforu nerde diye sorarım...Bu arada hill-holder bu teknolojinin ulaştığı son noktadır, eğer arızalarına takılacak olursak baskı balatası yanmış, yolda kalmış ( hill-holder'ı olmayan ) çoook yarı-otomatik buluruz...Kazasız-sorunsuz sürüşler diliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 6 Ocak 2007; 16:09:20 >
    _____________________________
    GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi




  • bu forumda buna benzer şekilde birçok topicte tartışmalar sonucu ortaya cıkan bilgiler harbiden fasikül olur. Öncelikle teşekkür ederim. Ancak bu başlık altında fikrini yazmayan M/M şanzuman kullanıcılarındanda daha fazla yorum bekliyorum, lakin M/M kullanıcısı bu kadar az olamaz
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70

    DSG yarı-otomatiktir, google'dan biraz araştırınca hemen çıkıyor zaten..Bakınız:http://www.dod.com.tr/mailing/bulten38/vw.asp Fabrika verileri her zaman yanıltır, oysa profösyonellerce yapılmış test sürüşlerinden bahsediyorum...Onların elde ettiği değerler günlük kullanıma daha yakın..Herhalde yarı-otomatiklerin ekonomik kullanmasını onlara biz öğretecek değiliz..Zaten bunlara gerek yok, daha fazla yaktıkları şurdan belli: 1-2 sn kadar performans kaybına neden oluyorlar...Performans kaybı eşittir tüketim artışı...Başka söze gerek var mı??

    Colt'un yarı-otomatiği güncellendikten sonra oldukça iyi bir performans ve konfor sunuyor, ayrıca diğer yönlerden de beğendiğim bir araba, güle güle kullanın..Fakat ben gene de bir yokuşu dur-kalkla tırmanırken iki elim de meşgul olacaksa otomatiğin konforu nerde diye sorarım...Bu arada hill-holder bu teknolojinin ulaştığı son noktadır, eğer arızalarına takılacak olursak baskı balatası yanmış, yolda kalmış ( hill-holder'ı olmayan ) çoook yarı-otomatik buluruz...Kazasız-sorunsuz sürüşler diliyorum..


    doğrudur dediğiniz tüketim konusunda. ama şahsen oldukça memnunum. tamam manuelinden daha çok yakabilir ama bu fark klasik otomatikler gibi 2-3 litreler civarında olmuyor. söylediğiniz gibi yarım litre gibi değerlerde; otomatik konforu içinde değer bir tüketim. şu an klasik otomatik şanjımanlı 1.4 araçlara bakıyorum 10 litre gibi rakamlar vermişler fabrika verileri olarak bu ger.çek hayatta sizin teziniz doğrultusunda daha da fazla olacaktır. colt ise şehir içi 7,5 litre yakmakta. bu beni olduka sevindiriyor. ayda 4 depo benzin alacakken; 3 depo benzin alıyorum.

    ilk otomatik araba aldığımda sadece vitesler kendiliğinden değişecek ve motor durmayacak diye seviniyordum ( 8 yıl önce) yokuşlarda kaydırmadığını arabayı aldıktan sonra ( 99 civic ies otomatik) öğrendim. açıkçası ben yokuşlarda kaymaktan ziyade motorumuzun durmasına gıcık olurdum manuel arabada ( tabi manuel arabamız varken ben sürmüyordum yaşım ufaktı o ayrı o ayrı). o bakımdan ben otomatik diyince motoru durmayan araba anlıyorum. belkide alıştığım için zor gelmiyor. ama gerçekten hondaya göre pek bi rahatsızlık hissetmiyorum yokuşlarda. zira hemen toparlıyor araç kendini.

    siz jazz kullnıyorsunuz sanırım. bence piyasada B segmentinde hiç düşünmeden alınacak 3 araç var. jazz colt yaris. araba aldığım dönemde coltta kampanya olmasaydı ( aldığımda jazz 27000, colt 24000 idi) jazz da düşündüklerim arasındaydı. o zamanlar yeni kasa yaris çıkmadığı için yarise bakmamıştım. ama yaris jazz veya colta göre oldukça küçük bir araç. jazz la colta binmeyen anlamaz bu araçların ne kadar büyük olduğuna.

    size de kazasız belasız sürüşler. ben jazzın direksiyondaki vites değiştirme tuşlarını çok seviyorum gerçekten eksikliği hissediliyor coltta.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 6 Ocak 2007; 19:22:01 >
    _____________________________




  • Tasshelhoff arkadaşım, ben de arabamdan çok memnunum, şehir içi 33 lt'de kışın 500 yazın 550 km yapabiliyorum..Yanlış anlama, araban piyasadaki en iyi yarı-otomatiklerden biri , ayrıca Colt hem yol tutuş hem de performans olarak jazz'dan daha iyi, bunu da biliyorum..İç hacim olarak da aralarında ciddi fark yok, tek sorun bagajında...En son Auto-show'da gördüğüm Colt'un plastik kalitesi üst düzeydeydi..

    Herşeye rağmen yarı-otomatiklerin tam otomatiklere göre çok daha avantajlı olduğu bir gerçek..Yokuşlarda ki kalkışlara alıştıysan sorun yok, ben alışamazmışım gibime geliyor...Bu arada Auris MMT'yi dört gözle bekliyorum, Toyota bu son çıkacak kasada MMT şanzımanda iyileştirmeler yapacakmış, belki o zaman daha konforlu olur, belki de hill-holder olur? :)) O zaman ciddi ciddi düşünürüm...Sonuçta daha iyi yol tutuş daha iyi performans ve daha kaliteli bir araba isterim doğrusu..İyi günler, kazasız sürüşler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 6 Ocak 2007; 23:27:09 >
    _____________________________
    GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70

    Tasshelhoff arkadaşım, ben de arabamdan çok memnunum, şehir içi 33 lt'de kışın 500 yazın 550 km yapabiliyorum..Yanlış anlama, araban piyasadaki en iyi yarı-otomatiklerden biri , ayrıca Colt hem yol tutuş hem de performans olarak jazz'dan daha iyi, bunu da biliyorum..İç hacim olarak da aralarında ciddi fark yok, tek sorun bagajında...En son Auto-show'da gördüğüm Colt'un plastik kalitesi üst düzeydeydi..

    Herşeye rağmen yarı-otomatiklerin tam otomatiklere göre çok daha avantajlı olduğu bir gerçek..Yokuşlarda ki kalkışlara alıştıysan sorun yok, ben alışamazmışım gibime geliyor...Bu arada Auris MMT'yi dört gözle bekliyorum, Toyota bu son çıkacak kasada MMT şanzımanda iyileştirmeler yapacakmış, belki o zaman daha konforlu olur, belki de hill-holder olur? :)) O zaman ciddi ciddi düşünürüm...Sonuçta daha iyi yol tutuş daha iyi performans ve daha kaliteli bir araba isterim doğrusu..İyi günler, kazasız sürüşler..


    aurisi gördüm o haliyle gelirse farklılık yaratır gerçekten.

    bende yeni lanceri bekliyorum. 1.5 110 hp motorla gelecek ilk olarak. onda nasıl bir şanjıman olacak bilmiyorum ama şekli şemali çok yırtıcı yeni lancerin.

    hayırlı akşamlar.
    _____________________________




  • mmt corolla sedan kullanıcısı olarak şu ana kadarki izlenimlerimi aktarıyorum.
    550km oldu. hepsi şehir içi yoğun trafik. şunu söyleyebilirim, aracı ilk aldığımda vites geçişlerinin sert ve hissedilir olmasını bekliyordum. çünki deneme sürüşü yaptığım hb 2006 modelinde öyle idi. iyileştirmemi yaptılar bilmiyorum ama benim aracımda vites geçişleri az hissediliyor. bu bana iyi bir süpriz oldu. belkide yeni çıkardıkları bu plus line modelinde iyileştirme yaptılar.

    eğimin az olduğu yokuşta kaydırma yapmıyor. birde manuelde kullanırken vites büyültmeyi sürücü yaparken küçültmeyi otomatik yapıyor. sadece motor freni yada ani hızlanma durumunda eksi ye itiyorsunuz. buda süpriz oldu benim için. manuelde freni bırakınca araç çok daha çabuk kavrıyor ve kalkış destek siztemi daha çabuk devreye giriyor. yokuşta ve sıkışık trafikde manuelde kullanmak hem baskı balata için hemde rahatlık için gerekli. ama "ben vitesle uğraşmak istemiyorum" diyenlerde her şartta otomatik kullanabilir (baskı balata daha erken biter ama).
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    mmt corolla sedan kullanıcısı olarak şu ana kadarki izlenimlerimi aktarıyorum.
    550km oldu. hepsi şehir içi yoğun trafik. şunu söyleyebilirim, aracı ilk aldığımda vites geçişlerinin sert ve hissedilir olmasını bekliyordum. çünki deneme sürüşü yaptığım hb 2006 modelinde öyle idi. iyileştirmemi yaptılar bilmiyorum ama benim aracımda vites geçişleri az hissediliyor. bu bana iyi bir süpriz oldu. belkide yeni çıkardıkları bu plus line modelinde iyileştirme yaptılar.



    Viteslerin daha sarsıntısız geçmesi daha çok vitese alışmakla ilgili. Benimde ilk başlarda sert geçişler ve arasıra vitesin seçimde kararsız kalıp aracı silkelemesi gibi şikayetlerim vardı ancak kısa alışma evresinden sonra herşey normale döndü. Şu anda M/M vitesten oldukça memnunum.

    Sadece tek bir şikayetim var bu vitesle ilgili, bu vitesi kullananlar yorumlarını yazarlarsa sevinirim.

    Manuel modda 22 km'nin altına indiğiniz anda 2. vitesten 1. vitese düşüyor. Ancak bu hız yaklaşık olarak aracın köşe dönüşlerdeki hızı. Bu durumda şehir içinde manuel kullanım neredeyse mümkün olmuyor. Çünkü her köşeyi dönüşte gaza bastığınız anda vites 1'e geçiyor ve motor bağırıyor vs. Ancak aynı şeyi otomatik modda yaparsanız araç 2. vtesle 15-16 km hıza kadar düşmenize izin veriyor ve 2. vitesle dönüşleri yapabiliyorsunuz.

    Bu durum sadece benim araçtamı böyle yoksa herkeste aynı şeymi oluyor. 1000 km bakımında servise sormuştum bu konuda bi tecrüblerinin olmadığını ilk kez duyduklarını falan söylediler.

    Cevaplayanlara şimdiden teşekkürler
    _____________________________




  • 1. vitese tam düştüğü anda gaz verince doğal olarak motor bağırıyor ve kavramayı biraz geç yapıyor. ben bu anlarda yani 1. vitese düştüğü anı ekrandan takip etmeye çalışıyorum ve 1 i gördüğüm anda 1 - 2 saniye bekleyip gaz pedalına basıyorum. bu şekilde hemen kavrama yapıyor. tabi sıkışık ve yavaş akan trafikte biraz can sıkıcı bir durum. şöyle düşünüyorum: keşki manuel kullanımda sadece 2 den 1 e düşüşü otomatik yapmasa. sürücüye bıraksa daha rahat kullanım olurdu. böyle bir ayarlama acaba serviste yapılabilirmi, çok merak ediyorum. bakalım 1000 bakımda sorarız. colt un amt şanzımanında buna benzer esneklikler varmış. tasshellhoff un detaylı ve güzel açıklamalarından öğrendik bunu.

    sizin söylediğiniz, manuel ve otomatik kullanımda hangi hızlarda 1 e düşüyor, ona dikkat etmedim. dikkat edip yarın yazarım. ama önemli bir detay bu söylediğiniz.
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    1. vitese tam düştüğü anda gaz verince doğal olarak motor bağırıyor ve kavramayı biraz geç yapıyor. ben bu anlarda yani 1. vitese düştüğü anı ekrandan takip etmeye çalışıyorum ve 1 i gördüğüm anda 1 - 2 saniye bekleyip gaz pedalına basıyorum. bu şekilde hemen kavrama yapıyor. tabi sıkışık ve yavaş akan trafikte biraz can sıkıcı bir durum. şöyle düşünüyorum: keşki manuel kullanımda sadece 2 den 1 e düşüşü otomatik yapmasa. sürücüye bıraksa daha rahat kullanım olurdu. böyle bir ayarlama acaba serviste yapılabilirmi, çok merak ediyorum. bakalım 1000 bakımda sorarız. colt un amt şanzımanında buna benzer esneklikler varmış. tasshellhoff un detaylı ve güzel açıklamalarından öğrendik bunu.

    sizin söylediğiniz, manuel ve otomatik kullanımda hangi hızlarda 1 e düşüyor, ona dikkat etmedim. dikkat edip yarın yazarım. ama önemli bir detay bu söylediğiniz.


    coltta amt nin sürücünün isteğine bıraktığı değişiklikler şunlar;

    1- motoru çalıştırıp vitesi sürüş konumuna getirdiğinizde vitesin ilk olarak A modundamı yoksa 1 modundamı açılacağını sürücü belirleyebiliyor.

    2- araç vitesteyken arabanın sürüklenip sürüklenmemesini (creeping diye geçmekte)sürücü değiştirebiliyor. normalde araç vitesteyken rolantinin etkisiyl ileri doğru gidiyor ya gaz vermeseniz bile; coltta isterseniz gaz vermedikçe bi yere gitmiyor.


    coltta 22 km diye bir sınır yok. genelde tam durma anındayken vitesi 1 e alıyor. söz gelimi 4 vitestesiniz yavaşlamaya başlaınız ekranda vitesi küçültmeniz yönü
    nde "tavsiye oku" çıkıyor ( toyota da da varmı bilmiyorum bu tavsiye oku size vitesi küçültmenini yada arttırmanızı hatırlatıyor. ok şeklinde duruma göre yukarı ve aşağıya doğru hafif bir animasyonu var.) ve vites kademeli olarak 3-2-1 e düşüyor. 1 e neredeyse tam durduğunda düşüyor.

    amt bugüne dek 3 kez güncellendi. eminim corolla içinde güncellemeler mevcuttur.

    bu arada amt de vitesi birden fazla ufaltabiliyorum. sizlerde de öylemi. mesela 6. viteste giderken ( colt 6 ileri vitesli) birbiri ardına 2 kere aşağıya vites kolunu itersem vites hemen 4 e düşüyor. herhangi bir gecikme olmadan.

    bir de şöyel bir durum var; bayram arkadaş kavramanın gecikmesinden bahsetmiş; coltta 1 modunda iseniz A moduna göre daha çabuk tepki veriyor gaza. bu da benim gözlemim.

    bir ayrıntı daha amt şanjıman sürücünün sürüş tarzına göre A modundaki vites değiştirme aralıklarını değiştirebiliyor. mesela siz çok seri kullnıyorsanız ve ayağınızı gaz pedalından çekmeden uzun süre basıyorsanız ( bu durumda vites değiştirmiyor siz gaz pedalındaki basıncı azaltıncaya kadar ) diğer gün normal sürseniz bile vites aralıkları değişiyor. mesela sakin kullnıyorsanız bu seferde vites aralıklarını kısaltıyor ekonomi için.

    tam açıklayamadım belki ama bi colt la diğer bir colt birbirini tutumuyor bu sebepten A modunda.



    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 9 Ocak 2007; 18:14:52 >
    _____________________________




  • bugün sisten dolayı arabayla geçtim köprüyü. 1.5 saat yoğun trafik. manuelde kullandım.
    fakat bir ara hafif yokuş aşağı bir yerde boşa atıp öyle gideyim diye düşündüm. gıdım gıdım ilerleyen trafikte frene her basıp bırakma anlarında tık diye bir ses duymaya başladım. ne olduğunu biraz düşününce anladım. boştaki vitesi değiştirmek için serbest bırakıp kilitleyen mekanik aksamın sesi. azda duyulsa hoş değil tabiki. ondan sonra zaten manuele alıp oyle devam ettim.

    bu arada hız 15 e düştüğünde 1. vitese düşüyor.
    _____________________________
    CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    bu arada hız 15 e düştüğünde 1. vitese düşüyor.


    Maueldemi yoksa otomatiktemi.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.