Şimdi Ara

Bisiklet ile ilgili kafama takılan sorular var. yardım!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
936
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1-arkadaşlar yol bisikletimi ev ile iş arası kullanıyorum (triban500 fb) ve bisikletten de pek anlamıyorum bisiklet kirlendiği zaman tazyiksiz su ve köpükle yıkasam zincir ve lastik bölümlerini bisiklete bi zararı olur mu tabii bundan sonra yağlamayı nasıl yapmam gerektiğini sormam gerekecek yağ markası önerebilirmisiniz.


    2-bisiklet ile ilgili malzemede almak istiyorum şu anda sadece kask ve gözlük var detachlondan olursa iyi olur (ışık,alyan takımı,iç lastik, yağ,pompa (100 psı),km sayacı,lastik değiştirmek için aparatlar) bunlarda öneride bulunabilirmisiniz.

    3-jant ile iç lastik arasına şerit konuluyormuş jant iç lastiğe zarar vermesin diye bunun iç lastik ile dış lastik arasında kullanılanı varmıdır. ve tavsiye edermisiniz.

    4-lastik ince ve 100 psı olduğu için benzincilerde ve lastikçilerde şişiremiyorum bunun için dönüştürücü gibi bişey varmıdır yada benim yapabileceğim bi parça olabilir mi?


    şimdiden teşekkürler.







  • buradan geç cevap alırsın dostum. Facebook kullanıyorsan eğer; orada çok iyi gruplar var. Mesajına anında çözüm üretip kendi fikirlerini yazıyorlar. bir bak derim
  • TRajikomik kullanıcısına yanıt
    1- Taziksiz su zarar vermez köpükleri bisikletin göbeklerinden uzak tutmanızı öneririm. Zincir yağı konusu muamma ben birlkaç marka denedim bana göre en iyisi puk bisiklet zincir yağıydı ama piyasada bulamıyorum artık. Şu anda shimano pfte katkılı yağını kullanıyorum. Sprey yağları tavsiye etmiyorum standart bir yağlama sağlamadığını üşünüyorum. Sprey olmayan yağı bisiklet zincirindeki her bakladaki kesişim noktalarına 1 damla olmak üzere yağlamayı gerçekleştirmek gerektiği yazıyor. Şu ana kadar kullandığım yağların markalarını yazayım würth zincir yağı, joes bisiklet zincir yağı, zefal dry lube, zefal wet lube, Shimano bunların içinde bana göre en berbatı zefal toz toprak çamur ne varsa topluyor üstüne. Gittiğin yolun durumuna göre 100- 250km arasında yağlama yapmalısın. Toprak, çamur yerlerde turlarsan tur biter bitmez temizleyip yağlaman bisikletin sağlığı açısından iyi olur. Yağlamadan önce artık yağı temizlemen zincirini ve dişlilerini temizlemen gerekir bunun için farklı solisyonlar kullanılıyor (her ne kadar önerilmesede) würth yağ sökücü çok hızlı ve kolay temizlik sağlıyor zincire ve dişlilere sıkar sıkmaz komple akıtıyor yağı. Bunun zaman kazandırması yanında akmasını istemediğin yağın akmasına neden olabilme riski var. Ben bu riski göze alarak kullanıyorum. Bu işlemi yapmadan önce zinciri genelde söküyorum. Bu işlemi yaptığım için power link easy link gibi kolay sökme baklası olan zincirleri tercih ediyorum. Zinciri genelde söküp mazotla temizliyorum. Rubleleri yağ çözücü sıktıktan sonra (yağ çözücü göbeklere gelmemesi için bisikleti sola doğru yatırıyorum ) silerek temizliyorum aynı işlemi aynakol dişlileri içinde yapıyorum. Ruble ve aynakol temizlenmezse zincir yağı tekrar kirleniyor. Temizlik artıklarını uzaklaştırmak için su ile yıkıyorum. İyice parçalar kuruduktan sonra zinciri takıp her baklaya 1 damla yağ damlatarak yağlama işini yapıyorum. Burada power link yani zinciri söktüğüm bakladan başlıyorum yağlamaya bu bakla tekrar önüme gelince yağlama işlemini bitiriyorum böylece bir baklanın iki defa yağlanmasını önlüyoum. Daha sonra bütün viteslerde zinciri gezdiriyorum.
    2- Malzemelerini bütçene göre alacaksındır muhtemelen. Alyan olarak Crank vrothers M5 kullanıyorum turlarda işimi görüyor ancak atölyede kullanım için ucu yuvarlak gibi olan alyanı vidaya dik tutmasanızda vidayı çevirmenizi sağlayan alyanlar kullanışlı olabiliyor. Yol bisikleti için kullanmadığımdan dolayı iç lastik pek öneremem kendim tur ve dağ bisikletinde Schwalbe kullanıyorum, bu lastiği alana kadar markasız lastikler, rubena ve cst kullandım bisiklet durduğu yerde havası iniyordu. Schwalbe doğru düzgün markası olan aldığım ilk iç lastik ve sıkıntı yaşamadım. Bisiklete montaj için yaptıkları aparatları sevdiğim için ışık km sayacı gibi aksesuarlarda cateye kullanıyorum. Topeak şık tasarımlı güçlü pompalar üretiyor özellikle küçüklüğü yol bisikletine çok yakışır.
    3-İç lastik ve dışlastik arasına koymak içim patlak önleyici ketler var ne kadar etkili olduğunu bilmiyorum hiç kullanmadım. Patlak önleyici sıvı kullanıyorum Slime marka şu ana kadar yüzümü kara çıkarmadı. Ama slime büyük delikleri kapatamıyor.
    4- Lastikten değil sipobundan dolayı şişiremiyorsun iğne sibop vardır bisikletinde (presta) lastikçidekiler ve benzinliktekiler araba sibop (schrader) için uygundur. Kendine iğne sibop uyumlu 100 psi basabilen göstergeli bir ayak pompası alsan iyi olur küçük el pompaları yüksek basınçları basabilsede 100 psi basması biraz zorluyor . Birde lastiklerinin hava basıncı standart olması açısından göstergeli bir pompa bulundursan evinde iyi olur.
    Umarım yardımcı olmuşumdur.




  • TRajikomik kullanıcısına yanıt
    unuttuğum birşey olmuş
    4- Dönüştürücü satılıyor ben bu amaçlı ucuz bir dönüştürücü almıştım ama pek işe yaramadı. Ama daha kaliteli işe yarayan dönüştürücüler varmış. Ben janttaki sibop deliklerini genişletip schrader siboplu bir iç lastik taktım. Bunu yol bisikletine kesinlikle yapmazdım. Aslında kendi bisikletime yaptım ama içim hiç rahat değil sonuçta mühendislerin hesaplayarak tasarladıkları birşeyi bozmuş oldum. Umarım mühendislik yanılma payları büyüktür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aazam

    buradan geç cevap alırsın dostum. Facebook kullanıyorsan eğer; orada çok iyi gruplar var. Mesajına anında çözüm üretip kendi fikirlerini yazıyorlar. bir bak derim

    hocam eğer buradan cevap gelmezse orayada bakarım pek acelem yok. 29 ekim e kadar almayı düşünüyorum malzemeleri hatta 29 ekim bile olabilir kampanya tarzı bişeyler olursa diye.


    ama o siteyide pek kullanmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyungevis

    1- Taziksiz su zarar vermez köpükleri bisikletin göbeklerinden uzak tutmanızı öneririm. Zincir yağı konusu muamma ben birlkaç marka denedim bana göre en iyisi puk bisiklet zincir yağıydı ama piyasada bulamıyorum artık. Şu anda shimano pfte katkılı yağını kullanıyorum. Sprey yağları tavsiye etmiyorum standart bir yağlama sağlamadığını üşünüyorum. Sprey olmayan yağı bisiklet zincirindeki her bakladaki kesişim noktalarına 1 damla olmak üzere yağlamayı gerçekleştirmek gerektiği yazıyor. Şu ana kadar kullandığım yağların markalarını yazayım würth zincir yağı, joes bisiklet zincir yağı, zefal dry lube, zefal wet lube, Shimano bunların içinde bana göre en berbatı zefal toz toprak çamur ne varsa topluyor üstüne. Gittiğin yolun durumuna göre 100- 250km arasında yağlama yapmalısın. Toprak, çamur yerlerde turlarsan tur biter bitmez temizleyip yağlaman bisikletin sağlığı açısından iyi olur. Yağlamadan önce artık yağı temizlemen zincirini ve dişlilerini temizlemen gerekir bunun için farklı solisyonlar kullanılıyor (her ne kadar önerilmesede) würth yağ sökücü çok hızlı ve kolay temizlik sağlıyor zincire ve dişlilere sıkar sıkmaz komple akıtıyor yağı. Bunun zaman kazandırması yanında akmasını istemediğin yağın akmasına neden olabilme riski var. Ben bu riski göze alarak kullanıyorum. Bu işlemi yapmadan önce zinciri genelde söküyorum. Bu işlemi yaptığım için power link easy link gibi kolay sökme baklası olan zincirleri tercih ediyorum. Zinciri genelde söküp mazotla temizliyorum. Rubleleri yağ çözücü sıktıktan sonra (yağ çözücü göbeklere gelmemesi için bisikleti sola doğru yatırıyorum ) silerek temizliyorum aynı işlemi aynakol dişlileri içinde yapıyorum. Ruble ve aynakol temizlenmezse zincir yağı tekrar kirleniyor. Temizlik artıklarını uzaklaştırmak için su ile yıkıyorum. İyice parçalar kuruduktan sonra zinciri takıp her baklaya 1 damla yağ damlatarak yağlama işini yapıyorum. Burada power link yani zinciri söktüğüm bakladan başlıyorum yağlamaya bu bakla tekrar önüme gelince yağlama işlemini bitiriyorum böylece bir baklanın iki defa yağlanmasını önlüyoum. Daha sonra bütün viteslerde zinciri gezdiriyorum.
    2- Malzemelerini bütçene göre alacaksındır muhtemelen. Alyan olarak Crank vrothers M5 kullanıyorum turlarda işimi görüyor ancak atölyede kullanım için ucu yuvarlak gibi olan alyanı vidaya dik tutmasanızda vidayı çevirmenizi sağlayan alyanlar kullanışlı olabiliyor. Yol bisikleti için kullanmadığımdan dolayı iç lastik pek öneremem kendim tur ve dağ bisikletinde Schwalbe kullanıyorum, bu lastiği alana kadar markasız lastikler, rubena ve cst kullandım bisiklet durduğu yerde havası iniyordu. Schwalbe doğru düzgün markası olan aldığım ilk iç lastik ve sıkıntı yaşamadım. Bisiklete montaj için yaptıkları aparatları sevdiğim için ışık km sayacı gibi aksesuarlarda cateye kullanıyorum. Topeak şık tasarımlı güçlü pompalar üretiyor özellikle küçüklüğü yol bisikletine çok yakışır.
    3-İç lastik ve dışlastik arasına koymak içim patlak önleyici ketler var ne kadar etkili olduğunu bilmiyorum hiç kullanmadım. Patlak önleyici sıvı kullanıyorum Slime marka şu ana kadar yüzümü kara çıkarmadı. Ama slime büyük delikleri kapatamıyor.
    4- Lastikten değil sipobundan dolayı şişiremiyorsun iğne sibop vardır bisikletinde (presta) lastikçidekiler ve benzinliktekiler araba sibop (schrader) için uygundur. Kendine iğne sibop uyumlu 100 psi basabilen göstergeli bir ayak pompası alsan iyi olur küçük el pompaları yüksek basınçları basabilsede 100 psi basması biraz zorluyor . Birde lastiklerinin hava basıncı standart olması açısından göstergeli bir pompa bulundursan evinde iyi olur.
    Umarım yardımcı olmuşumdur.

    hocam çok teşekkür ederim.

    yağ olarak shimano aldım kabul edelim yağ sökücü olarakta würth aldım ben zincir falan sökemem daha önce hiç yapmadım zinciri sökemeden bisikletin ön tekeri tam karşımda olarak düşünürsek bisikleti soluna yani aynakol ve vites sisteminin üzerine yatırıp önce yağ sökücü ile temizleyip göbeklere gelmeden ve yıkayacağım ve kurumasını bekleyeceğim sanırım kurumayı hızlandırmak için
    fön makinası kullansak bi sıkıntı olmaz heralde.
    tekerler ile bisikletin gövdesinin bağlı olduğu yeride yağlamak gerekirmi acaba?

    hocam malzemeleri bi ara kontrol edeceğim nerede bulabilirim eğer detachlon olursa oraya gitmem kolay diğer yerler biraz zor olacak.
    lastik olayının ve dönüştürücü olayınında cevabını aldım sağolasın


    elimden bu kadarı geldiği için. sadece bu kadarlık bakım ve bu kadarlık bilgi ile bisikletimin ömrünü biraz daha uzatabilirim heralde. eğer öyleyse sizinde sayenizde amacıma ulaşmış olacağım.




  • Wurth kullanırsan özellikle dikkat et göbeklere gelmesin. Wurth alırken dikkat et yağ çözücü olsun yaglayici ve pas sokuculeride var. Zincirinde powerlink yoksa sökme takması sıkıntı olabiliyor. Tekerle gövdenin birleştiği yeri kesinlikle yağlama. Orası sabit zaten bu bakim olaylarını küçük bir şehirde yaşadığım için internetten bakarak öğrendim resimli ve videolu çok kaynak var bakarsan gelistirirsin yılda bir fren ve vites tellerini gresle yağlama yaglamani hatta paslanma varsa değişmeni öneririm. Satın alınacak yer konusunda malesef yardımcı olamam hep internetten sipariş veriyorum.Ankarada doğa bisiklet favorim olmak üzere Erdoğanlar bisiklet performans bisiklet çok sıkışırsam İstanbul'da Bike and outdor ara ara Konya'daki ozceylan bisikletten sipariş veriyorum. Dechatlonda ne olup olmayacağı belli olmuyor genelde kendi markaları var. Beden standartları uygun olduğu için genelde giyim işini ordan hallediyorum. Bisiklete herangibirsey almadım şu ana kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyungevis

    Wurth kullanırsan özellikle dikkat et göbeklere gelmesin. Wurth alırken dikkat et yağ çözücü olsun yaglayici ve pas sokuculeride var. Zincirinde powerlink yoksa sökme takması sıkıntı olabiliyor. Tekerle gövdenin birleştiği yeri kesinlikle yağlama. Orası sabit zaten bu bakim olaylarını küçük bir şehirde yaşadığım için internetten bakarak öğrendim resimli ve videolu çok kaynak var bakarsan gelistirirsin yılda bir fren ve vites tellerini gresle yağlama yaglamani hatta paslanma varsa değişmeni öneririm. Satın alınacak yer konusunda malesef yardımcı olamam hep internetten sipariş veriyorum.Ankarada doğa bisiklet favorim olmak üzere Erdoğanlar bisiklet performans bisiklet çok sıkışırsam İstanbul'da Bike and outdor ara ara Konya'daki ozceylan bisikletten sipariş veriyorum. Dechatlonda ne olup olmayacağı belli olmuyor genelde kendi markaları var. Beden standartları uygun olduğu için genelde giyim işini ordan hallediyorum. Bisiklete herangibirsey almadım şu ana kadar.

    göbeklere gelirse içerideki gress yağıda akar o yüzden sanırım. tamamdır dikkat ederim yağ çözücü olayına, zincir takma çıkarma ile şu an ilgilenemem zaten ,tekerlerin birleştiği yerleri artık yağlamam hocam herşey için çok sağol işler çok yoğun bisikletle bi ilgilenemiyorum. esasında bugün malzeme almaya gidecektim ona bile gidemedim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.