Şimdi Ara

Valve : Vulkan platformu DirectX 12'den daha iyi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Valve : Vulkan platformu DirectX 12'den daha iyi


     

    Son dönemde gerek mobil olsun gerek masaüstü olsun grafiklerin daha akıcı ve kaliteli olması açısından çeşitli destek yazılımları geliştiriliyor. Microsoft tarafından DirectX 12, AMD tarafından Mantle, Apple tarafından Metal, Khronos tarafından Vulkan gibi pek çok programlama arayüzü kullanımda. Grafik tabanlı çalışmalar yapan geliştiriciler de avantajlarına göre seçim yaparak bunları temel alıyor.




    Ağustos ayında yapılan SIGGRAPH 2015 etkinliğinde konuşan Valve yöneticisi Dan Ginsburg, geleceğe dair önemli açıklamalar yaparken oyun geliştiricilerin de bakış açısını yansıtması açısından ilginç görüşler ortaya koydu.




    Ginsburg açıklamasında Vulkan platformu ile başlangıç aşamasından bu yana birlikte çalıştıklarını ve geliştiricilerin DX 12 kullanmak için büyük bir nedenlerinin olmadığını dile getirdi. Ginsberg ayrıca Vulkan'ın pek çok alanda DX 12'den çok daha iyi olduğunu sözlerine ekledi.




    Vulkan geçen yıl Open GL standardını da geliştiren Khronos grubu tarafından duyurulmuştu. Open GL ES 3.0'ın yerini alması planlanan Vulkan, donanım seviyesinde grafik optimizasyonu imkanı sunuyor. Ayrıca grafikler işlenirken işlemciye çok fazla yük bindirmiyor ve sistemi de yormuyor. Böylece enerji tasarrufuna da olumlu katkı yapıyor. 




    Vulkan platformunun Open GL ES'ye karşı avantajı ise geliştiricilerin ne kadar bellek gerektiğini daha net bir şekilde görebilmesi. Böylece yazılımlarda GPU boşta kaldığı zamanlarda farklı bir konuya destek olması için kullanılabilecek. 




    Vulkan'ın en büyük avantajlarından birisi pek çok platformda destekleniyor oluşu. Windows 10 ve daha önceki sürümleri, Android tarafı, Linux platformları Vulkan'dan en iyi şekilde yararlanmaya çalışacak. Khronos ileride hepsi için tek bir API geliştirmeyi hedefliyor. Valve'nin Vulkan platformunu tercih edeceğini gösteren açıklamaları da platformun ivme kazanmasına yardımcı olacaktır.  

     

     








  • GÜZEL BİR GELİŞME İLERDE TEK BİR SİSTEM İÇİN YAPILAN OYUNLARIN EVRENSEL BİR FRAMEWORK SAYESİNDE TÜM SİSTEMLERDE ÇALIŞABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM BELKİ JAVANIN GELİŞMESİYLE BU MÜMKÜN OLABİLİR YAZILIM DİLİ OLARAK GÜZEL BİR DİL AMA JVM ÇOK YAVAŞ.
  • Ooo eğer populer oyunlar vulcanla linuxa gelirse linux kullanımında bi artış yaşanabilir,directx 12 için win 10 dayatması gerçekten çok berbat,win7 den itibaren verebilirdi her türlü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redoracle -- 25 Eylül 2015; 12:12:10 >
  • Amd olmasaydı hala ilkel Dx11 kullanılıyor olurdu , amd bir sektörde bir ufuk açtı. Zaten dx12 mantle benzeri bir sistemdir , vulkan ise mantleden bile ileri bir apidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerekli atılımları yaparlarsa (ki işin içinde valve var) yeni nesil oyun motorlarının tamamına yakını bu arayüzü destekleme girişimine gireceklerdir. Bunun sonucu Microsoft'a büyük bir darbe olur. Çünkü halihazırda 100binlerce pc oyuncusunun Windows kullanmasının tek nedeni oyun yelpazesinin geniş olması. Tabiki ha deyince olacak bir iş değil ancak pc oyunculugundaki evrilme bu yöne doğru gidecektir. Hatta yeterli başarıyı gösterirse sonraki nesil konsollar da destekleyebilir. Geliştiriciler için inanılmaz bir kolaylık olur bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akasha_Ether -- 25 Eylül 2015; 13:26:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangisinin performanslı veya daha iyi optimize olup olmadığı fark etmez hangisi daha çok oyuncuya para harcataksa o gelişecektir ne yazık ki.
  • grafikler gelişiyor bakalım ilerde nasıl şeyler olacak bekleyip göreceğiz...
  • Artık üreticilerin Linux tabanlı sistemlere daha fazla destek vermesi gerek. Özellikle de yazılım geliştiriciler Linux kullanırken bazı programlarda Windows kullanma gereksinimi duyuyor. Bu da çok büyük sıkıntıya yol açıyor. Sonuç olarak faydalı gelişmeler. Devamını bekliyoruz...
  • Valve bu tarz açıklamaları steam os sahibi ağzıyla yapılan konuşmalar birazda. Yoksa dx12 performansını kimse çıkıp inkar edemez. Valve geleceği düşünerek adımlar attığı için open gl tarafına sırtını dönmek istemiyor. Hele ki şu günlerde linux platformunda bilmem kaç bin kadar oyun aktardık açıklamalarından sonra.

    Steam OS önümüzdeki yıllarda daha kompakt bir yapıya sahip olacak. Markalı steam os cihazları tam anlamıyla son kullanıcıya ulaşacak. Desteğin ve takibin (birlikte çalışmanın) asıl nedeni bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: javaprof

    GÜZEL BİR GELİŞME İLERDE TEK BİR SİSTEM İÇİN YAPILAN OYUNLARIN EVRENSEL BİR FRAMEWORK SAYESİNDE TÜM SİSTEMLERDE ÇALIŞABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM BELKİ JAVANIN GELİŞMESİYLE BU MÜMKÜN OLABİLİR YAZILIM DİLİ OLARAK GÜZEL BİR DİL AMA JVM ÇOK YAVAŞ.


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanırım insanlar vulkanı sadece linux destekli sanıyor. vulkan win 10 desteğiyle geliyor yani microsoftun herhangi bir kaybı bulunmuyor. vulkanın dx12 nin yerini alabilmesi için de bu şart. nvidia dx12 de amd nin gerisinde kalması sebebiyle vulkana desteğini artırabilir mi? vulkanda durum nedir? amd nin yada en başta nvidia nın vulkana ciddi desteği gerekli ki yapımcılar dx12 yerine vulkana odaklansın. havadan konuşmak manasız elde tutulacak bir bilgi gerekli, bunun için destekli oyunların çıkması lazım. en az bir yıl diyorum.
  • Herhangi bir api'nin Directx kadar verimli olması imkansız.
    Tüm apiler Hardware Abstraction Layer kullanır,
    Directx'de bu özelliğe sahip olmasına rağmen Directx yazılım emülasyonunu kullanır.
    Yazılım emülasyonu için işletim sisteminin çekirdeğinde bu işlemleri yapan kapı lazım.
    Directx, ntoskrnl.exe üzerinden sadece 1 katmandan geçerek doğrudan donanıma ulaşır.
    Ancak OpenGl ve türevi apilerin şanssızlığı ortada 2 tane işletim sistemi çekirdeği olması.
    Microsoft'un Hibrit kerneli (chicago+NT):Tekel olmanın avantajıyla sadece Directx'i kullanıyor.
    Unix:Mac,Linux (Kendi çekirdeği olmasına rağmen günümüzde çekirdeği Unix'e çok benzeyen bir Monolitik çekirdektir.),Solaris vs.Tüm işletim sistemleri bu çekirdeğin üzerine kurulmuştur.
    Hakları Bell Laboratuvarları'na aittir.2000 Yılına kadar çeşitli kişilerce geliştirilmiştir.
    Ken Thompson'un 2000 yılında Bell Laboratuvarların'da çalışmayı bırakması üzerine 2000'den itibaren
    Open Software Foundation tarafından geliştiriliyor ancak Unix Monolitik bir kernel olduğu için en ufak bir uyumsuzlukta kernel panic verir.
    Tüm birimleri birbiriyle karmaşık bir şekilde bağlantılıdır.Aslında Günümüzdeki Unix 2000 yılından kalmadır.
    OSF Unix için ekstra bir katman yaratıp Unix'i bu katman üzerinden çalıştırmaktadır.Bunun sebebi ise
    Unix'in yeni nesil teknolojilere destek verebilmesini sağlamaktır.Sorun burada başlıyor OSF bile çekirdek üzerinde çok fazla
    değişikliklik yapamaz,Doğal olarak çekirdek OpenGL'e destek sağlayamaz.
    OpenGL'e destek veren bir çekirdek yapma fikri ise pek mümkün görünmüyor.
    Kendi çekirdeğini yapmayı çok isteyen firmalardan birisi Apple'dır.Bunun için çok atılım yaptı.Geliştirilmesi 21 yıl önce bırakılmış Mach kernel'ı üzerinden
    XNU adını verdiği kernel'ı geliştirebildi ancak bu kernel çok kısıtlıydı mecburi olarak cihazlarında Unix ile bu kernel'ı birleştirmek zorunda kaldı.
    Doğal olarak yakın gelecekte yeni bir çekirdek çıkma ihtimali yok gibi.Çünkü çekirdek yapmak herkesin başarabileceği bir şey değil.
    Ancak daha'da ilginç bir olay var.Unix'in haklarına sahip olan Bell Laboratuvarları günümüzde Alcatel-Lucent'e ait.
    İlginç olan şey ise 15 Nisan 2015 tarihinde Nokia, Alcatel-Lucent'i 15.6 milyar Euro'ya satın aldı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Asıl Herhangi bi API'nin Dx--> D3d kadar verimsiz olması imkansız asıl.

    Ms'nin PC <<-->> XB1 için DX12'ye ihtiyacı var. XB1' yerine 3 günde yeni konsol getirmeyeceklerse tek çıkış yolları kabul edilebilir kalitede bol bol oyun sunmak o kadar.

    Aletin kaldırabileceği kadar VR olayına da girerlerse yanında meze de olur o kadar.

    MS yıllardır ortak geliştirme istiyor. PC-dx ile Xbox'a Ms'nin istediği tarzda herkesin rahat rahat geliştirme yapmasını sağlayacak imkanlar olmadı. İkisi farklı dünyaların farklı şartların üyeleri. Yeteri kadar ortak noktada geliştirme dediğin zaman çok fazla feragat etmen gereken şeyler oluşur. Bu yüzden daha önce olmadı. PC'de API izin vermedi.

    Valve'in kendine yamamak, kendi çıkarı için Vulkan'dan böyle bahsetmesi doğal, doğrudur.Vulkan ortaya çıkmadan önce GL için de tepiniyorlardı ama. Geliştirdikleri debugger faln iyi, işlevsel bişeydi. Replay faln gibi özellikleri var (replayler çok fazla yer istiyor olsa da, GB larca. Sonuçta bütün komutların capture edilmiş hali olduğundan normal esasında). Yani GL için çalışıp çaablamışlıkları var, direk bize bize demiyorlar. Ama Valve'in tek başına bişey becerebilme kabiliyeti de yok. İşin o kısımları dönüp dolaşıp donanım geliştricisinin sunuduğu izin verdiği, mimari açıklığı, API'nin ne kadarının neye izin verdiği vs. ile alakalı. GPU firmasının compilerının yaptığı işten bağımsız, daha iyisini yapabileceğini iddia edersen, aferim derler, orda kalırsın. Direk GPU'ya o işini o şekilde kullanma imkanın yok. Dönüp dolaşıp GPU firmasının driver altyapısı ile muhattap olmak zorundaın. compilerın senin yazdığın kodu donanım komutlarına çevirirken, eğer mimari hakkında fikrin varsa neden bunu böyle yapmadı faln diye merak etme / kurcalama / değiştirme imkanın yeterince olmalı. O noktada işte donanım firmasının desteği işin içine giriyor. AMD hariç diğerleri çok kapalı olduğundan, compilerın yaptıkları ile limitleniyorsun. Hatta compiler sen ne yaparsan yap, onu iyileştirip en uygun forma bile dönüştürebilir. Senin istediğin şeyi yapmasa bile. Sade GL-Dx için değil, CL faln için de bu böyle olabiliyor (Nvidia'nın tamamen illegal şeyleri kabul edip düzeltip çalıştırması gibi mesela).

    Yani özeti Valve bi motor yaptı etti vs. diye ne GL'in ne Vulkan'ın inceliklerine API'ye, işleme detaylarına, hangi GPU'da ne kadar iyi çalışabileceğine vs. vs. tek başına hakim olamaz.

    Vulkan'ı destklerken biraz da kendilerini öne çıkarma çabası var. Bunda bi problem yok ama Valve bişeyleri değiştirebilecek bi firma değil.

    Vulkan eğer ilerleyen zamanlarda GL 3.0 gibi saçmalık sepetine dönmezse,Dx12'e belki ilk defa çok çok ciddi alternatif olacak. Gerisi, getirilebilecek ilave geliştirme araçları ve programcının terchine bakacak.




  • javaprof kullanıcısına yanıt
    Ne demek istedin orda. Java'ya nerden girdin , javayla bunun alakası ne ? Asıl soruma gelirsek NİYE BÜYÜK HARFLE YAZIYORSUN ÖZEL BİR NEDENİ Mİ VAR ? İLERİDE "EVRENSEL" FRAMEWORKLER İLE HER YERDE BÜYÜK HARFLE YAZILICAK . @javaprof

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu açıklamalardan sonra dx12 ile ilgili açıklama yakında gelir.o kadar işlemciler çıkıyor hala gereksiz yere %100 işlemciye yük bindiren oyunlar oluyor arada birsey daha çalıştırmak mümkün olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hangisi daha kalabalıksa ona çıkaracaklar oyunları başka çaresi yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bm07tr

    Herhangi bir api'nin Directx kadar verimli olması imkansız.
    Tüm apiler Hardware Abstraction Layer kullanır,
    Directx'de bu özelliğe sahip olmasına rağmen Directx yazılım emülasyonunu kullanır.
    Yazılım emülasyonu için işletim sisteminin çekirdeğinde bu işlemleri yapan kapı lazım.
    Directx, ntoskrnl.exe üzerinden sadece 1 katmandan geçerek doğrudan donanıma ulaşır.
    Ancak OpenGl ve türevi apilerin şanssızlığı ortada 2 tane işletim sistemi çekirdeği olması.
    Microsoft'un Hibrit kerneli (chicago+NT):Tekel olmanın avantajıyla sadece Directx'i kullanıyor.
    Unix:Mac,Linux (Kendi çekirdeği olmasına rağmen günümüzde çekirdeği Unix'e çok benzeyen bir Monolitik çekirdektir.),Solaris vs.Tüm işletim sistemleri bu çekirdeğin üzerine kurulmuştur.
    Hakları Bell Laboratuvarları'na aittir.2000 Yılına kadar çeşitli kişilerce geliştirilmiştir.
    Ken Thompson'un 2000 yılında Bell Laboratuvarların'da çalışmayı bırakması üzerine 2000'den itibaren
    Open Software Foundation tarafından geliştiriliyor ancak Unix Monolitik bir kernel olduğu için en ufak bir uyumsuzlukta kernel panic verir.
    Tüm birimleri birbiriyle karmaşık bir şekilde bağlantılıdır.Aslında Günümüzdeki Unix 2000 yılından kalmadır.
    OSF Unix için ekstra bir katman yaratıp Unix'i bu katman üzerinden çalıştırmaktadır.Bunun sebebi ise
    Unix'in yeni nesil teknolojilere destek verebilmesini sağlamaktır.Sorun burada başlıyor OSF bile çekirdek üzerinde çok fazla
    değişikliklik yapamaz,Doğal olarak çekirdek OpenGL'e destek sağlayamaz.
    OpenGL'e destek veren bir çekirdek yapma fikri ise pek mümkün görünmüyor.
    Kendi çekirdeğini yapmayı çok isteyen firmalardan birisi Apple'dır.Bunun için çok atılım yaptı.Geliştirilmesi 21 yıl önce bırakılmış Mach kernel'ı üzerinden
    XNU adını verdiği kernel'ı geliştirebildi ancak bu kernel çok kısıtlıydı mecburi olarak cihazlarında Unix ile bu kernel'ı birleştirmek zorunda kaldı.
    Doğal olarak yakın gelecekte yeni bir çekirdek çıkma ihtimali yok gibi.Çünkü çekirdek yapmak herkesin başarabileceği bir şey değil.
    Ancak daha'da ilginç bir olay var.Unix'in haklarına sahip olan Bell Laboratuvarları günümüzde Alcatel-Lucent'e ait.
    İlginç olan şey ise 15 Nisan 2015 tarihinde Nokia, Alcatel-Lucent'i 15.6 milyar Euro'ya satın aldı.


    Nokia bence oradan yeni bir işletim sistemi yazmayı deneyebilir.




  • DX12
    Windows 10-Only
    Vulkan
    Windows 7/8/10, Linux, Android

    Bu kısmı görünce resmen kahkaha attım. Bu sunumu developerlar'a yapıyorlarsa zaten Windows 10'un tek sistem olduğunu bilmeyen dev yoktur herhalde. Arkadaş Windows 7/8/10 masaüstü desen, Linux'u konsol desen(SteamMachine), Android'i telefon diyelim. Sen 3 ayrı platformu baz almışsın.

    Windows 10-"Only" dediğimiz kısım ise masaüstü, tablet, telefon, XBOX, HoloLens vs. vs. birsürü platformu kapsıyor. Şu noktada Linux ve Android'in girdiği her deliğe Windows 10'un da girmesi mümkün. Yani Vulkan'ı satmak istiyorlarsa Cross-Platform'dan değil, daha iyi performanstan satmaları gerek.
  • bence yine oyunlar ms ye gelir linuxsa oyun çıkmaz
  • bence yine oyunlar ms ye gelir linuxsa oyun çıkmaz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.