Şimdi Ara

ECOTEC 45.000 KM'de YATAK SARMASI-CHEVROLET CRUZE-BURSA NESKAR YETKİLİ SERVİS (AYLAR SONRA GELİŞME)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
6
Favori
5.066
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
34 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, bu yazıyı yazma amacım hem başımdan geçenleri aktarmak, hemde Bursa Neskar Opel-Chevrolet servisinin tutumunu herkesin bilmesini sağlamaktır.

    Aracım 2013 Chevrolet Cruze Sport paket, servis bakımlı ve garantisi devam ediyor. Aynı bayiden aynı dönemlerde kendi aracım dahil olmak üzeri 3 araç alımında bulundum. (hesapta özel müşteriyiz.)


    1) Olay Anı (19.07.2015):

    Bayram dönüş trafiğinde neredeyse eve gelmişken bir anda motor bölümünden " tak, tak.. " diye devam eden sesler gelmeye başladı. Gaza aynı seviyede basılı tutarken ritmik olarak aynı sesi çıkartıyordu, gazdan ayağımı çektiğim anda ses azalıyordu (yada ben azaldığını sanıyordum) hemen sağa çekip aracı dinledim, yine aynı sesi daha kısık seste duyunca kontağı kapadım.


    2) Aracı Çekici ile Servise Götürdük (20.07.2015):

    Ertesi gün servisi aradım ve çekici ile Bursa Neskar Osmangazi şubesine aracı çekici ile çektirdik. (saat 14.30 gibi)

    Bayide araç arızası için şikayet formu oluşturuldu ve araç içeri alındı, bana daha sonra bilgi verileceği söylendi.


    3) İlk Tartışmamız (21.07.2015):

    Saat 13.40 gibi yetkili servisi aradığımda araç arızası ile ilgili herhangi bir tespit yapılmadığını duyduğumda sinirimden yerimde duramadım ve hemen servise gittim. Müşteri ilişkilerinden Meltem hanımla görüşmemizde kendisinin devamlı olarak kullandığı sözler: " inanın sizin aracınızda mühim bir şey yok, lütfen bize de hak verin çok yoğunuz! "

    Benim sinirlenme nedenim, bu araba 20.07.2015 Pazartesi günü servise bırakıldığında randevulu araçlar yüzünden bakılamamış olabilir fakat ertesi gün yarım gün geçmiş olmasına rağmen hala nasıl olur da bir kişi bile " yahu bu arabanın sorunu ne acaba? dur bir çalıştırıp bakalım " demez mi?

    Benim onlardan " hemen aracımı yapıp verin " der gibi bir beklentim yok ki.. Sadece arıza tahmininiz nedir? soruma ufakta olsa gerçekçi bir yanıt almaktı.

    " Bize de hak verin, çok yoğunuz, hangi firmaya giderseniz gidin bu yoğunlukla her zaman karşılaşırsınız, siz şikayet ediyorsunuz fakat Dünya'nın en gelişmiş ülkelerinde bile bizim verdiğimiz servis hizmeti verilmiyor, aracın arızası bizim kusurumuz değil sonuçta mekanik bir arıza biz ne yapabiliriz? sonuçta uzay mekiği yapılıyor onda bile insan ölüyor " tarzı cümleleri duyduktan sonra sinirlerime hakim olamadım ve saygı sınırını aşmadan tüm sarf ettikleri cümlelerin karşılığını çok güzel bir şekilde verdim. (Burada tırnak içinde yazdığım cümleler aramızda geçen konuşmanın içinden seçtiğim en mantıklı olanları)

    Kurdukları bu hoş olmayan sözlerden sonra, allak bullak olan sinirlerimi dindirmek için ikame araç tahsisinde bulundular.

    Araçtan soğuduğumu, zaten durduk yere mağdur olduğumu ve bu yüzden kardeşi olan Astra Sport hb kasaya geçiş yapmak istediğimi ancak fiyat konusunda yardımcı olmalarını rica ettim. Meltem hanım durumu hoş karşıladı ve " inanın elimden gelen tüm gayreti göstereceğim. " diyerek sözlerini sonlandırdı.


    4) Arıza Hakkında Kendilerini Aramam (24.07.2015):

    Cuma günü arıza hakkında ne olduğunu sormak için aradığımda, masrafların garantiden karşılanacağını, hala tam olarak nelerin değişeceğinin netleşemediğini fakat merak etmemem gerektiğini söylediler. Meltem hanım Cumartesi günü araç değişimi konusunda toplantıya davet etti.


    5) Toplantıya Gidişim (25.07.2015):

    -İkinci el satış müdürü aracımı incelemiş 31bin lira fiyat biçmiş. Kendisi ile ufak bir tartışma yaşadıktan sonra " bugüne kadar sattığım fiyatı en yüksek Cruze bayinin arabasıydı ve Sport paketti, sizin ki normal düz paket " dedi. Söylediği şeylere cevap verdikten sonra, " aracım LS veya LT paket değil Sport paket. Keşke düzgün bir inceleme yapsaydınız. " diyerek konuşmayı bitirdim.

    Durumu bildiklerinden dolayı , Astra için ciddi indirim yapacaklar diye düşündüm.

    -Fiyat vermek için masaya gelen satış danışmanı arkadaş 62.300liralık Astra'yı 61bin liraya verebileceklerini söylediğinde şaşkınlığımı gizleyecek hal bile kalmamıştı. Kısa sözlü bir diyalog yaşadıktan sonra bayiden çıktım.

    Geçenlerde Toyota bayisinden Auris için fiyat aldım ve adamlar beni hiç tanımamalarına rağmen 61.500 liradan 58.450liraya kadar indirim yapmışken, sözde özel müşterisi olduğum adamlar 1.300lira indirimi iyi niyetten saydılar, gerçekten pes doğrusu!!!


    6) Araç Arızasının Tespiti (04.08.2015):

    Hala kendilerinden ses çıkmadığı için bayiyi Meltem hanımı aradım ve arızanın ne olduğunu sordum.

    - Motorunun yatak sardığını, krank milinde sorun olduğunu ve bunların değişeceğini ve en geç 10-15 gün içerisinde aracı teslim alabileceğimi söyledi. (Tüm nakliye şirketlerinin aracı tatilde, yatarken, nasıl olacakta bizim parçalar gelecek merak konusu )



    SONUÇ:

    Aracımı hala anladığınız üzere teslim alamadım ve geri geldiğinde de eskisi gibi olacak mı inanın bilmiyorum.

    Araç bundan sonra ki ömründe sorunsuz olarak çalışacak mı?
    Tekrar aynı sorunu yaşar mıyım?
    ..

    Gibi şüphelerden dolayı araçtan soğudum ve geldiğinde de kullanmayıp satacağım. Aracı gerçekten severken, Chevrolet'nin bize yaşattığı mağduriyeti önemsemeden arabayı kullanırken böyle bir durum yaşamak artık son noktayı koymama neden oldu/olacak. Arabanın belki de en güvendiğim kısmı motoruydu. Çünkü bu motor hepimizin bildiği gibi Astra'da yıllarca kullanılan atmosferik Ecotec. Hal böyleyken bakımları bugüne kadar hep serviste yapılmış olan, bizzat sadece benim tarafımdan dikkat edilerek kullanılmış olan, bu aracımın bu kadar düşük kilometrede bu sorunu yaşatmış olması tamamen benim şanssızlığımken, servisin bana hak vermesi gerektiği yerde, benim onlara hak vermemi beklemesi yaşadığım bu sorunu tamamen bir markaya yüklememe neden oldu.

    Geri kalan otomobil yaşantımda bir daha Opel logolu bir araca para vereceğimi sanmasam da yine de büyük konuşmamak gerekir. En kötüsü de böyle severek aldığım aracımı sanki vebalıymış gibi satacak olmam. Keşke Bursa Neskar bayisinin tutumu biraz daha çözüm getirici olsaydı da bari markadan soğumasaydım.

    İyi ki sesi duymuşum ve hemen durmuşum, ya motor kilitlenseydi ve ciddi bir kaza geçirseydim ne olacaktı? Hesabını " uzay mekiği bile düşüyor, insan ölüyor " diyen bu bayi mi verecekti?

    Gelecek günlerde evrakları ve aracı teslim aldığımda yazının devamına ek olarak bilginize sunacağım.



    Okumaya gayret edenlere, okuyanlara teşekkür ederim. Biraz uzun oldu fakat yaşanılanları herkesin en detaylı haliyle bilmesini istedim.




    GELİŞMELER:

    Uzun zamandır gerçekten çok yoğundum konu ile ilgilenme fırsatım olmadı. Arabayı teslim alalı yaklaşık 1 ay gibi bir süre oldu. Aldığım gibi yazmakta istemedim, biraz kullanıp sınamak daha doğru olacaktı.


    Şans eseri motorun rektefiye yapıldığı yeri bulup temasa geçtim. Rektefiyeyi yapan firma Bursa'da bu işin ehli bir kurum. Çoğu kişininde söylediği işçilik ve yaptıkları ürünün arkasında durma politikaları dört dörtlükmüş. Firma yaptığı işlem için 2 yıl garanti verdi bu kartta imzaları ve mühürleride bulunuyor. Yani daha 2 yıl boyunca kafam rahat edecek.

    Motor yatağı krank mili dahil olmak üzere tamamen değiştirildi durum böyle olduğu içinde parçaların uyumsuzluk sorunu ortadan kalktı tüm parçalar sıfırlanmış oldu.

    Gelelim kullanım tecrübesine;

    -Katettiğim mesafe boyunca farkettim ki rektefiye motora yaramış. Arabada klima açıkken artık daha istekli, motoru kompresyona soktuğumda önceden daha fazla silkelenme yaparken (sıkışık dur/kalk trafikte) artık bu durum çok çok daha azaldı.

    -yakıt olarak herhangi bir değişen durum olmadı.

    -Son hız olarak hafif yokuş aşağı 205 km/h hızlara ulaşabiliyordum, yine bu hızlara ulaşıyorum. Düzlükte de 200 civarında nefesi kesiliyordu yine bunda da değişen bir durum olmadı.

    Özetle aracın ara hızlanmalarında eskiye nazaran hissedilir bir değişim var bunun psikolojik olduğunu sanmıyorum çünkü önceki ve şimdiki halini irdeleyecek kadar uzun zaman geçirdim.


    Son olarak şuna değinmek istiyorum;

    Araç satılmayacak ve yine kullanmaya devam edeceğim.

    Cruze bozulmadan önce her sabah arabaya bindiğimde çok doğru bir karar verdiğimi düşünerek aracımı sürdüm. Çünkü segment rakiplerinin hiç biri arada ki fiyat farkını hak etmiyordu. Evet iyi oldukları noktalar vardı Cruze'a göre fakat bütün olarak incelendiğinde tüm araçlar, Cruze sundukları ve istediği fiyat bedeli ile hep avantajlı konumdaydı. İşte bu öngörü araçla mutlu olmamda ki en büyük kıstastı.

    Cruze serviste olduğu dönem boyunca C segmentinin %90 arabasını gidip tekrar inceleyip test sürüşü yapıp fiyat aldım. Fiyatlar öyle yüksek, donanımlar öyle kısır ki aldıktan sonra " çok mantıklı bir iş yaptım " diyebileceğim bir araba bulamadım. Hal böyleyken yeni araca o kadar para verip, 1-0 yenik başlamanın anlamı kalmadı.

    İkinci el Subaru Forester veya Honda Accord istiyordum bu araçlar içimede sindi fakat temiz bir tane denk gelmedi. e90 kasa bmw araştırdım bulduklarım eski motor olduğu için yakıtı içecekti ve canları çıkmıştı dolayısıyla e90 da hayal oldu.

    Bu yüzden Cruze'u değiştirme fikrim tamamen ortadan kalktı. Araç son hali ile içime tamamen sindi, şuan mutlu ve huzurlu şekilde kullanıyorum.

    Fikrimin sabit kaldığı tek nokta, Bursa'da yaşadığım sürece veya Opel bayisi olan Neskar değişim geçirmedikten sonra artık bu bayiden araç alımı yapmayacağım.


    Sorunlar yaşanabilir ama insanı asıl yoran kasap ruhlu kişilikler. Yaşadığımıza tecrübe deyip geçeceğiz, Allah beterinden saklasın..




    Ek olarak:
    Dönem içinde GM Türkiye ile iletişimimimde de bir gelişme yaşanmadı ve bunun üzerine bende konudan ve sürekli telefon trafiğinden bunaldığımdan " benim bir sorunum yok Allah aşkına aramayın artık " moduna girdim ve konuyu kapattım.

    Servise gidip aracı alacağım gün servisle yine kısa bir tartışmaya girdik, en sonunda lanet olsun deyip istediklerini yaptım. Bu konuyu özellikle yazmıyorum daha fazla ileri-geri konuşulup tartışma yaşanmasına gerek yok.




    Aylar sonra gelen gelişme:

    Aracımın yaklaşık 10 gün önce yağ seviyesini kontrol etmek için kaputunu açtım ve 1 litreden fazla yağ eksilttiğini gördüm. Araç daha 50bin km'de idi. 5 bin km'de 1 litreden fazla yağ eksiltmesi normal değildi. Ertesi gün aracı alıp bilgisine güvendiğim bir ustaya götürdüm ve ona gösterdim. Adam yağ çubuğunu gördüğü gibi kaputu kapatıp " aracı Opel servisine götürüp dosya açtır, bu normal değil. " dedi.

    O gun içinde zamanım olmadığından aracı sonra ki gün (Cumartesi) Opel yetkili servisine götürdüm. Mekanik ustası aracın takibe alınması gerektiğini ve eksilen yağın ilave edilmesi gerektiğini söyledi. Bende duruma hakim olmak için ne yapacağız diye sorunca " Siz aracı alıp çıkın, yağ lambası yanınca veya yolda kalınca biz aracı gelip alırız! " dedi.

    Konuyu daha fazla uzatmadan, sinirlerimi germeden, " siz araca yağ ilavesi yapın " deyip konuyu kapattım.

    Aracın düzelmeyeceğini düşünerek daha fazla zaman kaybetmeyip Cruze'u sattım ve yeni bir araç aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum01 -- 29 Aralık 2015; 17:31:00 >







  • Abi çok gecmiş olsun. O kadar umutlandırıcı yorumlardan sonra bu şekilde bir çıkış yapmaları bildiğin rezillik olmuş. Milletin beğenmediği Vw 2-3 bin lira indirim yapıyor.

    Neyse hakkında Hayırlısı olsun ikame araç verdilerse keyfini sür :) satıp istediğin bir modeli alırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şimdi burdaki sorun araca 1 gün bakılmaması çok çok haklısınız
    ama takas konusunda her bayi aynı , fiyatı öldürecek özel müşteri falan yalan dolan hikaye. hele ki sizinkinin artık büyük arızası var piyasanın 3-4 bin altına gidecek
    puntom var toyota 28bin verdi 34e bugün sattım.gidipte toyotayı döveyim mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun. Umarım tez zamanda aracınızı sorunsuz teslim alırsınız.

    Fakat ortada öyle büyütülecek birsey göremedim ben. Türkiye'den çekilmiş bir marka, parçaların gelmesi vs zaten biraz zaman alacak. Ayrıca ikame araç da verilmiş. Servis daha ne yapsın?

    Biraz sakin olmakta yarar var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi sabretmişsiniz, geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor tamirini kabul etmeyip sandık motor isteseydiniz kendilerinden. Çünkü ileride tekrar yaşama durmu olursa ne olucak. Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur_gs_91 -- 4 Ağustos 2015; 20:31:02 >
  • Abi ben size en başından beri diyorum.O araç 45.000 Km'de yatak sarıyor ise belli ki üretimde ya da bakımda bir sıkıntı var.Bence o araç yapılmadan dava açmak adına bu konuda uzman bir avukat ile görüşün.Üstelik bayiden değişecek parçalar ve sorunun detaylı olarak belirtildiği resmi bir yazı talep edin derim.Hocam garanti altında 45.000 km'de turbo patlatan araç sıfırı ile değişim sağalnıyor ise başka bir markada.Motoru yatak saran bir araçta aynı şekilde bence garantiden değişim sağlanmalı.Ben yerinizde olsam araca işlem uygulatmam ya da dava açar.Bilir kişi tespiti yapar ondan sonra tamir ettirip garantiden dava bitene kadar kullanırım.Bedavadan binmiş olurum dava bitene kadar.
  • 45 binde yatak sardıysa ve hala garanti kapsamı içindeyse, bakımları düzenli yapılmış araçsa kesinlikle uğraşırdım o firmayla..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun hocam servisten geldikten sonra eğer içimiz rahat bir şekilde aracınıza binemeyecekseniz satmak sizin için en uygun seçim olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınız garanti kapsamında onarılacak. Mağduriyet nerde anlamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Bize de hak verin, çok yoğunuz, hangi firmaya giderseniz gidin bu yoğunlukla her zaman karşılaşırsınız, siz şikayet ediyorsunuz fakat Dünya'nın en gelişmiş ülkelerinde bile bizim verdiğimiz servis hizmeti verilmiyor, aracın arızası bizim kusurumuz değil sonuçta mekanik bir arıza biz ne yapabiliriz? sonuçta uzay mekiği yapılıyor onda bile insan ölüyor


    Bu kısma xçok guldum. Böyle saçma cevap verilir mi

    Forumda başkasından duymuştum General Motors Türkiye ile iletişime geçin .inşallah en kisada sorununuz çözülür.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg varmıydı araçta?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Motor tamirini kabul etmeyip sandık motor isteseydiniz kendilerinden. Çünkü ileride tekrar yaşama durmu olursa ne olucak. Geçmiş olsun.

    Aynı görüşteyim bence de öyle yapın
  • bu markanın motorları kendine mi ait yoksa peuget motoru yada multijet falan mı kullanıyor? peki yağ falan tammıydı yatak sarması için bu gerek çünkü yada bi yerden toz çekti düşüncem bu ama bilmiyorum nasıl olmuş olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuri37781 -- 4 Ağustos 2015; 21:16:51 >
  • Hocam geçmiş olsun,Türkiye'den çekilmeleride bu duruma biraz etki yapıyor gibime geldi.Ayrıca tahmin ediyorum ki bu sıkıntılı serviste oluyordu bakımları,hal böyle olunca servisin canına okuyana kadar bastırıp indirimi alın ve pes etmeyin derim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    Hocam cok gecmis olsun.Keske elimizden biseyler gelebilse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Komsum gecmis olsun.

    Aracini severek kullandigini biliyorum.


    Basina gelenler icin cok uzuldum. Ama tamamen sans oldugundan suphem yok 200.000 km de gazli Cruze sahibi bir dostum var.



    Sanirim bu durumda aracini degistrmeye kadar goturecek seni birazda bahanesi olmus olur. Sana yaptiklari indirimi ben yarin bayiye gitsem alirim, o noktada biraz haksizlik etmisler sana.


    Yeni Aurisi mutlaka incele.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 45 binde yatak saran araç olmaz yağsızmı kaldı araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim düşüncem kartel tipadından yağ kaçırdı ve yağsız kaldı yoksa bakımları yapılan bir aracın motoru sittin sene 45 .000 De motor yemez . Tabiki yine de servis suçlu geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.