Şimdi Ara

Sizce Hangi Bisiklet ve NEDEN?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, uzun yıllardır ara verdiğim ve çocukluk hobim olan bisiklet sporuna eşimle birlikte tekrar başlama kararı aldım.

    Bisiklet hobisine tekrar başlamak adına biraz araştırma yaptık ve eşim için; Salcano NG650 24 MD almaya karar verdik. Eşimin boyu 1.55 ve 50 kg civarında ve ona yeterli olabileceğini düşündük.

    Kendim için ise 2 model arasında kaldım ve sizlere danışmak istedim. Sanıyorum ki DH da bu sporu profesyonel anlamda yapan birçok arkadaş vardır ve beni artılarını eksilerini değerlendirmem adına yönlendirebilirler.

    İlk olarak fiziksel özelliklerime gelelim; eski ağır siklet milli güreşçiyim ve güreş sporunu da aktif olarak yapmadığım için malumunuz kilo aldı başını gidiyor. 1.80 civarında boyum var ve 100 kg civarındayım. Kendime seçtiğim ilk model Salcano ASTRO 26 HD ve 2. model ise Bianchi TDL 1300 HD

    Eşimle beraber sadece bisiklet için toplamda 2.000 TL bir bütçemiz var. Eşim için seçtiğimiz bisiklet ve kendim için düşündüğüm 2 bisiklet modelinden birine sahip olmak için yeterli bir bütçe gibi görünüyor.

    Kendi bisikletim için başlıca aradığımız özellikler; çift disk olsun, ön kısımda süspansiyon olsun ve 26 jantı geçmesin. Bunlar dışında birşey arayamıyorum çünkü teknik detaylara çok hakim değilim. Fakat şu an servis ortak olsun diyerekten Salcanoya daha yakınım.

    Önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler ...







  • Hocam öncelikle kullanım amacınızı belirlemeniz gerekiyor Astro ve NG650 modelleri Dağ statüsündedir ve şehirde sizleri yorar, eşinizle birlikte kullanacaksanız genelde şehir içi kullanım yapıcaksınız diye tahmin ediyorum Şehir bisikleti gerekiyor. Model olarak birkaç önerimi paylaşıyorum.


    http://www.carrarobisiklet.com/#sportive-224_223

    http://www.n11.com/salcano-city-sport-20-hd-28-jant-24-vites-yol-bisiklet2015-model-P28018797




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KyourakuShunsui

    Hocam öncelikle kullanım amacınızı belirlemeniz gerekiyor Astro ve NG650 modelleri Dağ statüsündedir ve şehirde sizleri yorar, eşinizle birlikte kullanacaksanız genelde şehir içi kullanım yapıcaksınız diye tahmin ediyorum Şehir bisikleti gerekiyor. Model olarak birkaç önerimi paylaşıyorum.


    http://www.carrarobisiklet.com/#sportive-224_223

    http://www.n11.com/salcano-city-sport-20-hd-28-jant-24-vites-yol-bisiklet2015-model-P28018797

    Teşekkürler, şöyle ki; çok arazi kullanımı yapmayacağız doğrudur fakat bulunduğum bölgede çok da asfalt yok maalesef. Bu sebepten özellikle dağ bisikleti seçtim. Ayrıca ağırlığımı göz önünde bulundursak benim kullanacağım bisikletin narin bir yapıya sahip olmaması lazım : )).

    Aynı zamanda gördüğüm kadarıyla şehir bisikletleri arasında 24 ve 26 Jant olan modeller neredeyse yok denecek kadar az, olanlarında Disk fren sistemi yok. Öncelikli olarak eşimle birlikte sürüş yapacağım için 24 Jant bir bisiklet olması gerekiyor, eşim 28 Jant bir bisikleti rahatlıkla kullanamaz. Aslında en doğrusu gidip yerinde görmek ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ToTeM -- 8 Şubat 2015; 23:46:28 >




  • Bu gün biraz daha araştırma yaptım ve şu modelleri buldum.

    Eşim için Salcano Mostar 26 Jant ve kendim için Salcano İstanbul 27 HD

    Kadro boylarıda bizim sürmemize uygun gibi duruyor. Fakat ben Bianchi Touring 727 ile Salcano City Sport 20M arasında da gidip gelmekteyim.

    Ağırlığım problem yaratır mı bilemiyorum. Aynı zamanda yoğunluk olarak asfaltta gidecek olsak da arada sırada gireceğimiz toprak yollar bu bisikletlerde problem yaratır mı onada emin olamıyorum.

    Çok fazla tereddüt yaşarsam eğer Salcano NG650 24 MD ve Salcano ASTRO 26 HD kısmına geri dönebilirim.

    Yardıma ihtiyacım var arkadaşlar : ) ...
  • ToTeM kullanıcısına yanıt
    Aslında forumda sorduğunuz sorulara cevap bulabileceğiniz derinlemesine incelemeler içeren bir başlık mevcut : Bütçeye Göre Şehir / Yol Bisikleti Tavsiyeleri
    Burada da görebileceğiniz gibi hidrolik disk frenin varoluş amacı ıslak ve çamurlu zeminde frenleme gücünün muhafazasıdır. Kullanım tarzınız ormanlık alanlara dalmayı veya yağmur altında sürüş yapmayı içermiyorsa ağırlık, maliyet ve bakım problemi gibi dezavantajları bulunan bu sistem sizin için gerekli değildir.
    Ön amortisör her ne kadar konfor için bir artı getirse de şehir içi kullanımda ağırlık yapmaktan fazla bir işe yaramaz. Ağırlıklı olarak bozuk araziye girecekseniz amortisörlü modellere bakın. Amortisörün ayrıca rampalarda gücünüzün bir kısmını emerek sizi boşa yorma gibi dezavantajları da vardır.
    Şehir bisikletleri göründükleri kadar narin yapıda değildirler, benim kullandığım bisiklet olan Salcano CYC02 yol bisikletine benzer görünümde olmasına rağmen çoğu zeminde bir mtb ile eşdeğer performans sunar.
    Tavsiyem ne eşinize ne de kendinize mtb almayın. Sedona 310 (yeni seride 410) size gayet uygun olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadettinz

    Aslında forumda sorduğunuz sorulara cevap bulabileceğiniz derinlemesine incelemeler içeren bir başlık mevcut : Bütçeye Göre Şehir / Yol Bisikleti Tavsiyeleri
    Burada da görebileceğiniz gibi hidrolik disk frenin varoluş amacı ıslak ve çamurlu zeminde frenleme gücünün muhafazasıdır. Kullanım tarzınız ormanlık alanlara dalmayı veya yağmur altında sürüş yapmayı içermiyorsa ağırlık, maliyet ve bakım problemi gibi dezavantajları bulunan bu sistem sizin için gerekli değildir.
    Ön amortisör her ne kadar konfor için bir artı getirse de şehir içi kullanımda ağırlık yapmaktan fazla bir işe yaramaz. Ağırlıklı olarak bozuk araziye girecekseniz amortisörlü modellere bakın. Amortisörün ayrıca rampalarda gücünüzün bir kısmını emerek sizi boşa yorma gibi dezavantajları da vardır.
    Şehir bisikletleri göründükleri kadar narin yapıda değildirler, benim kullandığım bisiklet olan Salcano CYC02 yol bisikletine benzer görünümde olmasına rağmen çoğu zeminde bir mtb ile eşdeğer performans sunar.
    Tavsiyem ne eşinize ne de kendinize mtb almayın. Sedona 310 (yeni seride 410) size gayet uygun olacaktır.

    Sadettin bey cevabınız için teşekkürler.

    Bisiklet konusunda çok bir tecrübem yok fakat ortalama 20 senedir motosiklet kullanıyorum. Bunun yaklaşık 12 senelik kısmı profesyonel denebilir. Çift disk fren isteme sebebim ise motosikletten aşina olduğum kampana ve disk arasındaki farklardan mütevellit.

    Bisikletlerdeki V fren sistemi motosikletlerdeki kampana sistemi ile benzerlik taşıyor ve disk fren herhangi bir kampanaya göre oldukça başarılı bir sistemdir. Tabii bisiklet kullanımındaki fiziksel etkenler işin içine girdiğinde ne gibi + / - avantajlar oluşturur bunu siz daha iyi biliyorsunuz. Fakat ben frenaj kolaylığı açısından hidrolik disk sistemine sahip bisikletlere daha sıcak bakıyorum.

    Eşim ile kullanım amacımız ve yol koşullarımız belli; çoğunlukta asfalt ve mıcırlı yollarda kullanacağız. Kaldırımdan inme dışında pek bir atlama zıplama olayımız olacağınıda sanmıyorum. En uzun kullanım mesafemiz 40-45 km mesafeyi geçmez (ayda yılda bir belki bu mesafelere çıkılır). Boyum ve kilomu yazmıştım ve 80 / 82 Cm. aralığında sele yüksekliği olan Er-5 / Xciting / V-Storm gibi motosikletleri tam taban yere basamasamda rahatlıkla kullanabiliyorum. Eşim için bulduğum ama deneme fırsatımızın olmadığı modelleri görmüşsünüzdür, benzeri bisikletlere bakıyoruz. Özellikle Salcano Mostarı eşim çok beğendi, onun için tek eksiği önünde sepeti olmamasıymış. O da ayarlanır sanırım : ).

    Fakat ben kullanım amacımızı da hesaba kataraktan sürekli şu modellere bakıyorum;

    Salcano ASTRO 26 HD
    Carraro CRP 710

    Salcano City Sport 20 M
    Bianchi Touring 727 HD
    Salcano İstanbul 27 HD (Zaman içerisinde çamurluklar ve diğer metal aksamların tıkırtı sesi çıkartması kuşkusuyla biraz korkuyorum bu modelden.)

    karar vermek cidden zor ...




  • ToTeM kullanıcısına yanıt
    Belirttiğiniz sürüş şartları için size şehir tur hibritleri önerilir. Daha önce de dediğim gibi mtb grubunu sadece araziye girecekseniz tercih edin.
    Hidrolik disk frenlerin dezavantajları olduğu gibi avantajları da var. Bunlar yağışlı ve çamurlu ortamda fren gücünü neredeyse hiç kaybetmemesi, uzun ve dik inişlerde janta ısı vermemesi ve frenleme gücünün daha hassas kontrol edilmesi şeklinde. Ancak şahsi fikrim sizin durumunuzda dezavantajların daha büyük olduğu yönünde. Yine de hidrolik disk fren tercih etmek isterseniz Carraro Sportive 225 ve Salcano City Sport 10 modellerini inceleyin.
    Bacak içi boyunuzu tam bilmeden kesin kadro boyu söylemek zor, ancak sizin için 20"-51 cm, eşiniz için 16"-40 cm kadro boyu uygun görünüyor. Deneyerek kesin ölçüyü bulabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadettinz

    Belirttiğiniz sürüş şartları için size şehir tur hibritleri önerilir. Daha önce de dediğim gibi mtb grubunu sadece araziye girecekseniz tercih edin.
    Hidrolik disk frenlerin dezavantajları olduğu gibi avantajları da var. Bunlar yağışlı ve çamurlu ortamda fren gücünü neredeyse hiç kaybetmemesi, uzun ve dik inişlerde janta ısı vermemesi ve frenleme gücünün daha hassas kontrol edilmesi şeklinde. Ancak şahsi fikrim sizin durumunuzda dezavantajların daha büyük olduğu yönünde. Yine de hidrolik disk fren tercih etmek isterseniz Carraro Sportive 225 ve Salcano City Sport 10 modellerini inceleyin.
    Bacak içi boyunuzu tam bilmeden kesin kadro boyu söylemek zor, ancak sizin için 20"-51 cm, eşiniz için 16"-40 cm kadro boyu uygun görünüyor. Deneyerek kesin ölçüyü bulabilirsiniz.

    Salcano City Sport 10 bu gerçekten güzelmiş, teşekkürler bu öneriniz için.

    Fakat merakla forumları araştırıyorum taktir edersiniz ki, bazı arkadaşlar 120 Kg üstünde (bütün aksesuar ağırlıkları dahil) bu tarz yol, şehir bisikletlerinin problem çıkartabildiğini söylemişler. Her ne kadar yazılanlar arasında ciddi bir problemle karşılaşan görmemiş olsam da bu beni biraz korkutuyor. 100 kiloyum, fazlam var eksiğim yoktur, en son 3-5 ay önce tartılmıştım. Oldu da es kaza veya bir hevesle 20-25 cm lik bir kaldırımdan hızlı bir şekilde indim, tekerler elips şeklini almasın : )). İşte bu olasılık beni ürkütüyor.

    En son çare olarak her ne kadar önermeseniz ve bende istemesemde dağ bisikletlerine bakma durumum söz konusu olabilir ...




  • ToTeM kullanıcısına yanıt
    1000 TL civarı bir bütçe ile alınan bir bisikletin üzerinde gelen jant setinden çok şey beklemek yanlış olur. 25 cm yüksekliğindeki bir kaldırımdan hızla atlamanıza izin verecek jant setleri 600 TL civarından başlar. Yani mtb'de alsanız hasar vermeniz olası. Normal kullanımda düzgün lastik basınçlarıyla herhangi bir sorunla karşılaşma ihtimaliniz oldukça düşük. Tabi patlak korumalı bir lastik kullanmadığınız sürece yoldaki diken, tel, cam kırığı gibi nesneler yüzünden tekeriniz patlar.
    Sert kullanımda eliptik jantlardan çok akor kaçması problemi yaşayabilirsiniz. Bir bisikletçide akor ayarı yaptırarak sorun çözülebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadettinz

    1000 TL civarı bir bütçe ile alınan bir bisikletin üzerinde gelen jant setinden çok şey beklemek yanlış olur. 25 cm yüksekliğindeki bir kaldırımdan hızla atlamanıza izin verecek jant setleri 600 TL civarından başlar. Yani mtb'de alsanız hasar vermeniz olası. Normal kullanımda düzgün lastik basınçlarıyla herhangi bir sorunla karşılaşma ihtimaliniz oldukça düşük. Tabi patlak korumalı bir lastik kullanmadığınız sürece yoldaki diken, tel, cam kırığı gibi nesneler yüzünden tekeriniz patlar.
    Sert kullanımda eliptik jantlardan çok akor kaçması problemi yaşayabilirsiniz. Bir bisikletçide akor ayarı yaptırarak sorun çözülebilir.

    "Patlak korumalı lastik" den kastınız nedir tam olarak anlamadım. Üzerinde gelen standart lastiği mi değiştirmem gerekecek, yoksa Tyre Protector tarzı malzemelerle mi mevcut lastik koruma altına alınabiliyor?

    Birde bisikletlerde eski usül iç lastik kullanımı devam mı ediyor? Yoksa bisikletlerde de dublex lastik sistemine geçildi mi? Geçilmediyse ve öneriyorsanız geçme imkanı olabilir mi? ...




  • Sadettin bey şu bisikletler ile ilgili bir yorumunuz olabilir mi acaba?

    Bianchi Touring 727 HD (fiyat açısından öncelikli) ve Sedona 340

    2 modelinde oldukça güzel özellikleri var gibi ve özellikle Bianchi fiyatıda diğer modeller ile eş düzeyde ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ToTeM -- 9 Şubat 2015; 19:38:44 >
  • ToTeM kullanıcısına yanıt
    Patlak korumalı lastik Schwalbe Marathon Plus gibi sırt yüzeyinde kevlar benzeri sert bir koruma tabakası bulunan, sivri cisimlerin iç lastiğe ulaşmasını engelleyen lastiklere verilen ortak addır. Bunun dışında sıvı dolgulu lastikler de patlak anında dolgu yaparak inmeyi engeleyebilir,
    Bisikletlerde de tubeless lastikler mevcut, ancak uyumlu jant setleri biraz fiyatlı olduğundan ağırlık eski sistem iç lastik üzerinde. Satın aldığınız bisikletin lastikleri sizi bir süre idare edecektir. Sonrasında ise ihtiyaca uygun bir lastikle değiştirerek rahat edersiniz.
    Bianchi Touring, Carraro Sportive serisi ile hemen hemen aynı. Zaten bu iki marka, Whistle ve Lapierre, Accell bisiklet tarafından Manisa'da aynı fabrikada üretiliyor. Touring 727'ye detaylı bakmamıştım ancak Sportive 227 ile çok benzer olduğunu biliyorum. Alınıp kullanılabilir ancak sizin bütçe sınırınızın üzerinde bir fiyatı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadettinz

    Patlak korumalı lastik Schwalbe Marathon Plus gibi sırt yüzeyinde kevlar benzeri sert bir koruma tabakası bulunan, sivri cisimlerin iç lastiğe ulaşmasını engelleyen lastiklere verilen ortak addır. Bunun dışında sıvı dolgulu lastikler de patlak anında dolgu yaparak inmeyi engeleyebilir,
    Bisikletlerde de tubeless lastikler mevcut, ancak uyumlu jant setleri biraz fiyatlı olduğundan ağırlık eski sistem iç lastik üzerinde. Satın aldığınız bisikletin lastikleri sizi bir süre idare edecektir. Sonrasında ise ihtiyaca uygun bir lastikle değiştirerek rahat edersiniz.
    Bianchi Touring, Carraro Sportive serisi ile hemen hemen aynı. Zaten bu iki marka, Whistle ve Lapierre, Accell bisiklet tarafından Manisa'da aynı fabrikada üretiliyor. Touring 727'ye detaylı bakmamıştım ancak Sportive 227 ile çok benzer olduğunu biliyorum. Alınıp kullanılabilir ancak sizin bütçe sınırınızın üzerinde bir fiyatı var.

    Sportive 227 alabilir gibiyim, bütçemin çok üzerinde değil, 1250 / 1300 TL civarında. Eşimin bisikletine zaten karar verdik Salcano Mostar alacağız. 650 + 1300 = 1950 TL yapıyor, zaten 2.000 TL bütçe ayırmıştım.

    Ama Sedona 345 ile Sportive 227 arasındaki tek fark acaba lastikleri mi? Servis ağları ne durumda? ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ToTeM -- 9 Şubat 2015; 21:07:59 >




  • Sedona > Carraro şeklinde özetlenebilir bu durum. Türkiye'de satılan "yerli" kategorisindeki en ciddi marka Sedona'dır. Fiyatları benzer donanımdaki rakiplerden biraz daha yüksektir, ancak gerek ürün kalitesi gerek servis memnuniyeti daha iyidir. Fiyata etki eden bir marka değeri olduğu doğru, ancak görünmeyen donanımda da iyidir Sedona. Sportive 227 ve Sedona 345 aradında kaldıysanız hiç düşünmeden Sedona alın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Decathlon'da satılan ömür boyu kadro garantili B'TWIN Rockrider 8.1 sezon sonu indiriminde fiyatı 400 tl düştü. O bisiklet hala satılıyorsa kaçırmayın derim fiyatı 1.400 tl civarlarında olması lazım ama verilen parayı fazlasıyla hak ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadettinz

    Sedona > Carraro şeklinde özetlenebilir bu durum. Türkiye'de satılan "yerli" kategorisindeki en ciddi marka Sedona'dır. Fiyatları benzer donanımdaki rakiplerden biraz daha yüksektir, ancak gerek ürün kalitesi gerek servis memnuniyeti daha iyidir. Fiyata etki eden bir marka değeri olduğu doğru, ancak görünmeyen donanımda da iyidir Sedona. Sportive 227 ve Sedona 345 aradında kaldıysanız hiç düşünmeden Sedona alın.

    Ben Sedona 345 diye meğerse 340' ın fiyatına bakıyormuşum : ))). Carraro 227 yi alabilirim ama Sedona beni yorar.

    Tam emin ve kesin olmamakla beraber Carraro 227 yi almayı düşünüyorum ...




  • http://www.sahibinden.c...eraber-199886042/detay/

    http://www.sahibinden.c...rs-610-200112946/detay/

    bu ikisi hakkında yorumlarınızı alabilir miyim? 

    carraro yu önerirmisiniz? Fiyatı uygun olduğu için o daha makul,ama diğerinde de aksesuarlar ilgimi çekti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadettinz

    Sedona > Carraro şeklinde özetlenebilir bu durum. Türkiye'de satılan "yerli" kategorisindeki en ciddi marka Sedona'dır. Fiyatları benzer donanımdaki rakiplerden biraz daha yüksektir, ancak gerek ürün kalitesi gerek servis memnuniyeti daha iyidir. Fiyata etki eden bir marka değeri olduğu doğru, ancak görünmeyen donanımda da iyidir Sedona. Sportive 227 ve Sedona 345 aradında kaldıysanız hiç düşünmeden Sedona alın.

    Saadettin Bey son kez size sorayım,

    Sedona 345 alacağım lakin 2014 mü 2015 mi alayım kararsızım.Biri ikinci el bir tanesi sıfır.Aralarında 250-300 TL fark var.Bu farka 2015 almak mantıklı mı yoksa 2014 mü alayım ne dersiniz?

    Ayrıca aktif bir sürücü değilim uzun zaman sonra ilk kez bineceğim.Değiştirmeyi seven biri de değilim almışken iyisi olsun uzun zaman bineyim derdindeyim.

    Teşekkürler.




  • sociolog kullanıcısına yanıt
    İşin aslı Sedona'nın 2015 serisinde renk seçimini hiç beğenmedim. 2014 grubunun asaleti gidip rengarenk bisikletler gelmiş.

    Renk konusunda sınıfta kalsa da donanımda küçük fakat önemli iyileştirmeler yapılmış. Eskiden karışık parçalardan oluşan bisikletler varken şimdi olabildiğince grup sete yaklaşılmış.

    Aradaki farkı hissetmeniz neredeyse imkansız ancak fark 250 TL gibi ise 2015 model daha mantıklı görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadettinz

    İşin aslı Sedona'nın 2015 serisinde renk seçimini hiç beğenmedim. 2014 grubunun asaleti gidip rengarenk bisikletler gelmiş.

    Renk konusunda sınıfta kalsa da donanımda küçük fakat önemli iyileştirmeler yapılmış. Eskiden karışık parçalardan oluşan bisikletler varken şimdi olabildiğince grup sete yaklaşılmış.

    Aradaki farkı hissetmeniz neredeyse imkansız ancak fark 250 TL gibi ise 2015 model daha mantıklı görünüyor.



    Aynen rengarenk olmuş yeni modeller :) Ben de 2014 modelin rengini daha çok beğeniyorum.Aradaki farka ekipman neler alabilirim sizce?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.