- x
KIŞ LASTİKLERİ ( tüm paylaşımlar buraya)
2633 Cevap384936 Görüntüleme33 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
[Poll]

KIŞ LASTİKLERİ ( tüm paylaşımlar buraya)


michelin
  19% (204)
goodyear
  15% (160)
Petlas
  14% (152)
lassa
  12% (132)
bridgestone
  7% (78)
nokian
  7% (74)
continental
  4% (52)
kumho
  3% (42)
pirelli
  3% (39)
fulda
  2% (31)
yokohama
  2% (25)
hankok
  2% (24)
dunlop
  1% (17)
toyo
  1% (13)
maxxis
  0% (10)


Toplam oy : 1053


(en son oy tarihi : 25 Ekim 2014; 15:13:33) 
Giriş
Mesaj


6658 Mesaj
2 Kasım 2006; 8:43:02 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

anket konusu : almayı düşündüğünüz kış lastiği hangisi..?



almayı düşündüğünüz kış lastiği markası, fiyatları aldığınız ve memnun olmadığınız kış lastği kış lastiklerinin hakkında tüm paylaşımları burada yapalım.
önerilerimizi burda yaparsak daha derli toplu bir bilgi birikimi olur
ayrıca kış lastiği hakkında teknik bilgileride burda paylaşalım.

bu arada bende alacam
















< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 2 Kasım 2006; 12:15:43 >


_____________________________




6658 Mesaj
2 Kasım 2006; 8:48:08 




SORU: BİR LASTİĞİN KIŞ LASTİĞİ OLUP OLMADIĞI NASIL ANLAŞILIR?
Kış lastiği ile ilgili RMA ve ASTM şartlarını sağlayan lastikler aşağıdaki sembolü kullanabilirler.
“Bu sembolü taşıyan lastikler Kış Lastiğidir” diyebiliriz.

SORU: KIŞ LASTİĞİNİN YAZ LASTİĞİNDEN FARKI NEDİR?
Bunun nedeni sadece Kış Lastiklerinin özel profillerinin olması
değildir.Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda
sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise
üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’ın altındaki
soğuk hava şartlarında kuru asfalt , kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır.

SORU: KAR LASTİĞİ NEDİR?
Kar Lastiği diye adlandırılan lastik fren özelliğinin yanında çekiş özelliği
de artırılmış Kış Lastiği ’dir. RMA (Rubber Manufacturers Association)’un
tanımlamasına ve ASTM ’nin test metoduna göre kış şartlarını temsil eden
kaygan bir yolda yapılan çekiş kuvveti testinde “referans lastiğin” çekiş
kuvvetinden en az %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler Kış
Lastiği sembolünün yanında M+S veya M S veya M/S işaretleri
taşıyabilmektedirler. Aşağıdaki sembolleri birarada taşıyan lastiklere
“ M+S Kış Lastiği “ veya “Kar Lastiği” diyebiliriz:M+S

SORU: M+S LASTİKLERİ KIŞ LASTİĞİ SAYILIR MI ? “Dört Mevsim Lastiği “ M+S ‘in ancak Kış Lastiği sembolünü taşıyorsa Kış
Lastiği olarak değerlendirilebileceği, öte yandan M+S lastiklerinin yazın iyi bir
Yaz Lastiği, kışın da iyi bir Kış Lastiği görevini göremeyeceği mutlaka
bilinmelidir.

SORU: KAR YAĞMIYORSA KAR LASTİĞİNE NEDEN İHTİYAÇ OLSUN?
KAR YAĞINCA YAZ LASTİKLERİNE ZİNCİR TAKARIM YANLIŞ MI?
RİSK YÖNETİMİ AÇISINDAN YANLIŞ !
Kış Lastiği Risk Yönetimi , Kar Zinciri Kriz Yönetimi dir.
Ne kadar çok Risk Yönetimi , o kadar az Kriz Yönetimi.
Kış Lastiği , kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın
yola tutunmasını artırmakta , aşırı buzlanma olmadığı sürece
aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak vermektedir.
Özellikle kuru yoldan kaygan yollara (Köprü ve Viyadük üstünde buzlanma
veya siyah buz vs) ani girişlerde aracı yolda tutabilmektedir. Yani Kış
Lastiği riskleri azaltmaktadır.
Yaz Lastiği ise aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı
yolda tutamamaktadır. Kış Lastiğine göre çok daha erken ve sık kar zinciri
takma ihtiyacı duymakta ,zincir takıldığında yavaş gitmek ve kuru zeminde
ise çıkarılmak zorundadır.

SORU:KIŞ LASTİĞİNİN SADECE ÇEKİŞİN OLDUĞU TEKERLEKLERE
TAKILMASI YETERLİ MİDİR ?

HAYIR !
Kış lastikleri dört tekerleğe de takılmalıdır , çünkü aracın en kısa mesafede
durması gitmesinden daha önemlidir. İyi bir fren performansı ve kararlılık
için 4 tekerlekte de Kış Lastiği şarttır.

SORU: KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNDA “KIŞ LASTİĞİ ”TANIMI
VAR MIDIR?

HAYIR !
Karayolları Trafik Kanunu’nda “Kış Lastiği” yer almamaktadır, ancak
30.maddede yeralan ;
“Araçların, esasları yönetmelikte belirtilen şekilde ve tarzda teknik şartlara uygun
durumda bulundurulması zorunludur”
cümlesi ilgili Yönetmelikte yeterli bilgi olmadığı için Trafik Polisi ve Trafik
Jandarmasına;
“kışın bazı kaygan yollarda kış lastiği yeterlidir,zincir istenmeyebilir ”
şeklinde yorum yapma sorumluluğu yüklemektedir.

SORU:KIŞ LASTİĞİNİ ÖNCELİKLE HANGİ RESMİ VEYA ÖZEL ARAÇLAR
TAKMALIDIR?

Kışın sıcaklığın 7 °C’ın altında geçtiği yerlerde Ambulans ,İtfaiye, Belediye
araçları, Polis ,Jandarma, Okul servisi, Taksi gibi görev araçlarına ve tabii
ki Şehiriçi- ve Şehirlerarası Yolcu Otobüslerine kar yağmadan , yollar buz
tutmadan , henüz kışın başında iken Kış Lastiği takılmalıdır.

SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKILI BİR ARACA ZİNCİR TAKILIR MI?
TAKILIRSA HANGİ DURUMLARDA TAKILMALIDIR?

TAKILABİLİR!
1) Trafik yetkililerinin talebi durumunda,
2) Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda özellikle
yokuş aşağı inişlerde aşağıdaki deneme yapıldığında sonuç
olumsuzsa;
- aracın hızı ve vitesi o şekilde seçilmelidir ki, gaz pedalı
bırakıldığında araç blokajsız yavaşlamalı, gaza basıldığında
patinajsız hızlanmalıdır.
3) Aracın hızının düşürülmesine karşın aşağıdaki durumlar devam
ediyorsa;
- Fren sırasında ABS’nin ,
- gaza basıldığında ASR’nin ve
- dönemeçlerde ESP’in kendiliğinden
çok sık devreye girmesi
sınır değerlere de çok sık ulaşıldığı anlamına gelir.
Tehlikeli durum oluşmadan araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere kar
zinciri takılmalıdır.

SORU: ABS / ASR / ESP OLAN ARAÇLAR KIŞ LASTİĞİ TAKMALI MIDIR?
EVET !
ABS/ASR fren ve çekiş güvenliğini arttıran teknik bir üstünlüktür,
ancak ABS/ASR fizik kurallarını değiştiremez. Yani tekerlekle yol
arasındaki sürtünme katsayısını değiştiremez, kötü lastiklerle buzda
fren mesafesini kısaltamaz.
ESP de hareket sırasında sürücünün hareket çizgisinden çıkma eğilimi
gösteren aracın frenlerini kullanarak tekrar çizgisine girmesini sağlayan
kararlılığı artıran bir sistemdir. Bu sistemin başarısı için lastiklerin yola
tutunmasının iyi olması şarttır. Kışın bu araçlar da Kış Lastiği kullanmalıdır.

SORU:4X4 ARAÇLARIN KIŞ LASTİĞİ TAKMASINA GEREK VAR MIDIR?
EVET!
Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araç rahatlıkla
kalkış yapabilmekte ve kısa sürede yüksek hızlara çıkabilmektedir, fakat
fren sırasında durma mesafesi aşırı uzamaktadır yani ;
“gittiği gibi duramamaktadır”.
Bunun çok basit bir nedeni vardır :
Fren sırasında tüm araçlar dört tekerlekten fren yapmaktadır , yani araçlar
eşittir. Yaz lastiği ile kar veya buz üzerinde araç kullanmak isteyen (özellikle
4x4) araç sahiplerine (Kış Lastiği veya zincir takmak dışında) tavsiyemiz
bundan vazgeçmeleri , kendilerinin ve başkalarının can ve mal güvenliğini
tehlikeye sokmamalarıdır.

SORU:NEDEN DÖRT TEKERDEN ÇEKİŞLİ VE ELEKTRONİK GÜVENLİK
DONANIMLARINA SAHİP ARAÇLARIN İKİ TEKERDEN ÇEKİŞLİ
ARAÇLARA GÖRE DAHA ÇOK KIŞ LASTİĞİ GEREKSİNİMİ VARDIR?
Çünkü dört tekerden çekişli ve elektronik güvenlik donanımlarına sahip
araçlar, iki tekerden çekişli araçlara göre çok daha çabuk hızlanabilmekteler ,
daha yüksek hızlara ve fiziksel sınırlara ulaşabilmekteler, ancak fren sırasında
tüm araçlar eşit durumda oldukları için “gittikleri gibi duramamakta” dırlar.

SORU: YAZ LASTİĞİ TAKILI 4X4 ABS/ASR VE ESP’Lİ BİR ARAÇ ,
KIŞ LASTİĞİ TAKILI ÖNDEN ÇEKİŞLİ VE ABS’Lİ BAŞKA BİR
ARAÇ KARLI BİR YOLDA KARŞILAŞTIRILDIĞINDA HANGİ ARAÇ
DAHA GÜVENLİDİR?

FREN AÇISINDAN KIŞ LASTİKLİ ÖNDEN ÇEKİŞLİ ARAÇ !
Kış Lastikleriyle donatılmış önden çekişli bir aracın Yaz lastikleriyle
donatılmış dört tekerden çekişli 4x4 bir araca göre daha güvenli
olduğunu herhalde pek azımız biliyordur.
Bunun çok basit bir nedeni vardır : Fren sırasında bütün araçlar dört
tekerden fren yaptıkları için eşittirler.
Yaz lastikleriyle donatılmış 4x4 bir araç “gittiği gibi duramamaktadır” yani
fren sırasında fren mesafesi aşırı uzamaktadır. Öte yandan Kış
lastikleriyle donatılmış tek dingilden çekişli bir araç “gittiğinden daha iyi”
durabilmektedir.

SORU: TÜRKİYE’DE YAZ - KIŞ LASTİĞİ KARŞILAŞTIRMASI YAPILDI MI?
EVET !
4 Mart 2005’de FRENTEKNİK Test Laboratuvarı ve OLTAŞ / CONTINENTAL
tarafından ABS test pisti üzerinde (k=0.2 kara yakın sürtünme katsayısı)
80 km/h hızda yapılan karşılaştırma testinde:
kış lastikleri ile 65 m yaz lastikleri ile 80 m ölçülmüştür.

SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKARKEN YAZ LASTİĞİNDEN FARKLI
(ÖLÇÜ, HIZ VE YÜK SINIFI ) BİR LASTİK TAKILABİLİR Mİ?

Araç üreticisinin önerdiği ve standart yaz lastiğinin özelliklerine sahip Kış
Lastiği takılmalıdır. Ancak üretici tarafından tavsiye verilmemişse ;
- çapı aynı ancak genişliği daha az olan kış lastikleri kullanılabilir.
- Yük Sınıfı kesinlikle aynı olmalıdır.
- Hız sınırı daha düşük bir Kış Lastiği kullanılacaksa , Kış Lastiğinin bu
düşük hız sınırından dolayı sürücü kilometre göstergesine yapıştırılacak bir
çıkartma ile uyarılmalıdır.

SORU: KIŞ LASTİKLERİNİN SAKLANMA ÖMRÜ NE KADARDIR ?
Beş yıldır. Bu süreyi geçen kış lastikleri işlevsel açıdan zayıflamaktadır.

KAYNAK : Alpay Lök ( Mak.Y.Müh.) - www.kislastigi.com



local://upfiles/87186/755B5E84CFE24892BA296F3E5EE11FC3.jpg

local://upfiles/87186/6F243459DCBB40BF8D6D75F3970BAA09.jpg


alıntıdır....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 2 Kasım 2006; 8:57:51 >


_____________________________




5857 Mesaj
2 Kasım 2006; 9:06:06 

Ben 2 hafta önce aldım. Bugün inşallah taktırmaya gidicem. Lastik 185/65/15 Pirelli Wintercarving. Çivili lastik, ama çok ses yaptığı için çivi taktırmayacağım. Çivi için bir de ekstra +30 YTL isteniyor. Yanlız şu uyarıda bulunayım. Çivi taktırmayı düşünen arkadaşlar lastiği hiç kullanmadan çivileri taktırmalılar. Daha sonra taktırırım düşüncesi yanlış. Çivi için bırakılan yuvalara kum tanesi girerse üzerine çivi çakılması durumunda lastiği delebiliyor. Ben iki tane aldım. İmkan olsaydı 4 tane daha iyi olurdu tabii ama arka lastikler yeni olduktan sonra 2 tane de yeterli.


_____________________________



6658 Mesaj
2 Kasım 2006; 9:55:32 

kkvan hayırlı olsun
bende öne iki tane düşünüyorum
yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım



_____________________________




12254 Mesaj
2 Kasım 2006; 9:58:44 

Vallaha herzaman dedim GOODYEAR UG6 kullanıyorum 3,5 sene sonra da UG7 alacağım bunlar eskiyince

goodyear dan şamam

bu arada konumuz hayırlı olsun, bölümün böyle sağlam bi konuya ihtiyacı vardı . herkes başlık açıp duruyordu.



_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




5857 Mesaj
2 Kasım 2006; 10:02:57 

Nexen diye bir marka var Kore malı. Lassa bayiilerinde de bulunabiliyor. Bayii, Snoways'le aynı per formansı sunuyor dedi. Ben duyulmamış diye almadım ama olabilirdi de aslında. Aslında çoğu kış lastiği yeterli perf. sunuyor hele bir de yeni ise markalar arasında çok da fazla fark olmuyo. Geçen sene 3 senelik Sumitomo kullanıyordum. O bile vakumlu falan olmamasına rağmen yeterliydi. Bir tehlike yaşamadım.


_____________________________



1104 Mesaj
2 Kasım 2006; 10:04:20 

güzel bir bilgilendirme olmuş


_____________________________


Cehennemin dalı,odunu yoktur. Herkes kendi ateşini kendi götürür


 
772 Mesaj
2 Kasım 2006; 10:06:06 

Bildiğim kadarıyla Ankara'da oturuyorsunuz. Geçen kış oldukça çetin geçmişti. Bence 4 lastik almakta fayda var. Ben her zaman kardan dolayı bir yolu çıkamamaktan değil, inerken duramamaktan korkmuşumdur. O yüzden güvenlik açısından 4 lastik şart diyorum.


quote:

Orjinalden alıntı: serkes

kkvan hayırlı olsun
bende öne iki tane düşünüyorum
yokohonma kullanmıştım bir dönem memnun kalmıştım ama
benim tecrübelerim diyorki kış lastiğine fazla para vermek pekte mantıklı değil
en ucuzundan kore malı almayı düşünüyorum..
ama bellide olmaz. bir ön araştırmaya girmam lazım





_____________________________

Memleketin ellide biri değil, her tarafı tahrip edilse, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üstünde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız. Mustafa Kemal ATATÜRK


1032 Mesaj
2 Kasım 2006; 10:32:16 

selamlar,

geçenlerde dört adet kumho KW17 kış lastiği aldım 185*60*R15. şirketteki diğer araçlarda da senelerdir bu lastik kullanılıyor ve gayet memnunuz.
bende kış lastiğine dünyanın parasını vermeye gerek yok diye düşünüyorum


_____________________________



6658 Mesaj
2 Kasım 2006; 12:00:17 

haklısın galiba
geçen kış eşimin hondasına 4 lastik kumho aldık (kar lastiği) hem lastikten hemde karda yol tutuşundan çok memnun kaldım.





quote:

Orjinalden alıntı: tonk

Bildiğim kadarıyla Ankara'da oturuyorsunuz. Geçen kış oldukça çetin geçmişti. Bence 4 lastik almakta fayda var. Ben her zaman kardan dolayı bir yolu çıkamamaktan değil, inerken duramamaktan korkmuşumdur. O yüzden güvenlik açısından 4 lastik şart diyorum.







_____________________________




 
6723 Mesaj
2 Kasım 2006; 12:08:47 

Kar lastiği değilde başlığı kış lastiği olarak değiştirsek.. Halkımız bu tip lastiklere kar lastiği olarak yaklaşıyor ama kış lastikleri 7derece den itibaren avantajlarını göstermeye başlıyor.

Bende 185-60-R15 Michelin Alpin A3 aldım 4 tane.. geçen yıl Alpin A2 lerim vardı baya memnundum. Zaten bu yıl yapılan ADAC kış lastiği testinde A3, 185 tabanda 1. olmuş..

Bakalım inşallah bizi karda kışta yolda bırakmaz, dersimizden okulumuzdan alı koymaz



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 2 Kasım 2006; 16:26:26 >


_____________________________



6658 Mesaj
2 Kasım 2006; 12:17:29 

kış lastiği alırken bence taban genişliğini büyütmeyin tam aksine küçük tutun veya aynı taban alın
hem fiyat olarakta ucuzdur


_____________________________




 
10734 Mesaj
2 Kasım 2006; 12:27:55 

Hakikaten yav,bende alıcam kış lastiği...


_____________________________



6658 Mesaj
2 Kasım 2006; 13:25:01 

0


kış için tavsiyeler........


”LASTİKLERİ KONTROL EDİN”
Karlı havalarda lastiklerin, aracın kontrolü ve kazaların önlenmesi bakımından hayati önem taşıdığını belirten yetkililere göre, öncelikle lastik diş derinliği 1.5 milimetrenin altındaki lastiklerin kullanılmaması gerekiyor. Yeni takılan lastiklerin ise “yolu daha çok tutacağı” yanlış inancıyla kesinlikle hava basınçları düşürülmemesi gerektiği ifade ediliyor. Lastik havalarının düşürülmesinin aracın daha fazla kaymasına neden olacağını belirten uzmanlar, şayet kış lastikleri yoksa, karlı havalarda aracın çeker akslarına zincir takarak çekişinin arttırılabileceğini belirtiyor. Ancak arabaya zarar vermemesi için kar olmayan zeminde zincirin sökülmesi gerekiyor.
Buzlu zeminde kış lastiklerinin bile aracı kaydırabileceği belirtilirken, bu durumda çivili kış lastiklerinin kullanımının buzlu zeminde daha iyi yol tutuşu vereceği ifade ediliyor. Ayrıca lastiklerin 15 günde bir doğru ölçen bir hava saati ile ölçülmesinin, lastiklerden en iyi performansın alınmasında yardımcı olacağı belirtiliyor.

“ARAÇ KULLANIRKEN KAT KAT GİYİNMEYİN”
Otomobillerde yapılacak kış şartları değişikliklerinin yanı sıra sürücülerin dikkat etmesi gereken noktaların başında rahat otomobil kullanımı geliyor. Yetkililer, kış aylarında sürücülerin soğuktan korunmak için kat kat giyindiğini ve araç içerisinde rahat hareket edemedikleri belirterek, hareketi etkilemeyecek kıyafet giyilmesini öneriyor. Ayrıca altı ıslak, kalın ve geniş ayakkabılarla araba kullanılmasının gaz-fren senkronizasyonu bozabileceğine işaret ediliyor.
Kış aylarında otomobillerde zincir, takoz, çekme halatı, ilk yardım malzemelerinin yanı sıra, yedek su bulundurulması, ilave paspas veya gazete serilmesi (ayak altında toplanmaması için gazete ve paspasın sabitlenmesi) ve farların sürüş esnasında açık bırakılması da tavsiye edilen konular arasında yer alıyor.
Trafik uzmanları, kazaları önlemeye yönelik bütün bu tedbirlerin başında yavaş gidilmesini ve hız kurallarına uyulmasını, özellikle karlı havalarda takip mesafesinin her zamankinden daha uzun tutulmasını öneriyorlar.


_____________________________




5857 Mesaj
2 Kasım 2006; 14:25:59 

Bugün taktırdım lastikleri (Pirellli Wintercarving) . İlk izlenimim, ses yapmıyor. Yazlık lastiklerimle arasında hiç fark hissetmedim. Ya da eski lastiklerim çok ses yapıyordu bilemiyorum (contiecocontact).Kar yağınca diğer izlenimlerimi aktarırım.


_____________________________



 
163 Mesaj
2 Kasım 2006; 17:27:30 

yaw ben de baktımm benim lastiklerden yok listede

ben geçenlerde nankang diye bi çift lastik aldım. 5*40 YTL =200 YTL'ye

kar yağınca anlayacaaz


_____________________________



1552 Mesaj
2 Kasım 2006; 17:44:12 

Ben de geçen yıl 4 adet hankook aldım. Tanesi 65 Ytl idi. Hankook'u ucuz olduğu için seçmiştim. Mali durumum daha iyi olsaydı, daha kaliteli bir lastik almayı düşünüyordum.

Ancak, geçen yıl hiç zincir takmadım. Bu hafta sonu kış lastiklerini taktırmayı düşünüyorum. Geçen yıl bizleri bu konuda bilinçlendiren Alpay Beye de teşekkürler.


_____________________________

Siyah akar Zonguldağın deresi; Yüz karası değil, kömür karası; Böyle kazanılır ekmek parası. -OrhanVeli-


506 Mesaj
2 Kasım 2006; 17:51:40 


quote:

Orjinalden alıntı: murtimix

yaw ben de baktımm benim lastiklerden yok listede

ben geçenlerde nankang diye bi çift lastik aldım. 5*40 YTL =200 YTL'ye

kar yağınca anlayacaaz

niye 5 tane...ucuz buldum dıye mı??stpeneye pek gerek varmıydı...


_____________________________



 
1092 Mesaj
2 Kasım 2006; 19:20:16 

ben kendi aracıma 175/70R 13 82T FULDA KRISTALL MONTERO 2 lastik aldım iki tane ve ilk izlenimim çok iyi oldu çünkü;hiç olmadık bir zamanda (geçen hafta) olmadık bir yerde yağmura tutulduk,yokuştan aşağı tüm araçlar geri geri salıyorlar ve ben yanımdaki arkadaşımın gitme kaza yapacaz ikazlarına aldırmadan yürüdüm ve yokuşu çıkmaya başladım ki yokuşun başında kalkış yaptım yukarıdan nasıl bir su akıyor köpürerek(evet bildiniz deterjanlı su)biz bunu yokuşun yarısında anladık araba patinaj yapınca..hemen bir iki numara ve hooop yokuşu çıktık..tahmininiz yine doğru dier tüm araçlar aşağıda yokuşun başında kalkış yapmaya çalışıyorlar..valla bir tek ben çıkabildim o 7-8 araç arasından..arkadaşım da şaşmıştı..
sonuç olarak bu lastiklerin çok iyi olduklarını düşünüyorum uludağda tüm taksiciler bu lastikleri kullanıyorlarmış ve zincirsiz çıkıp iniyorlarmış uludağda..
bir de işyerinde dobloda good year ultra grip 500 lastikleri kullanıyorum,175/70R 14 84 T ve onlarda çok iyi lastik..tavsiye ederim..

0


local://upfiles/266764/AC341257C62C4634A9696B71DEF62CBB.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdem09 -- 11 Aralık 2006; 9:31:26 >


_____________________________



 
805 Mesaj
2 Kasım 2006; 19:34:38 

ben de geçen hafta 4 tane lassa snoways2 plus aldım.tanesi 95 ytl(kdv dahil).

ancak daha karlı ve buzlu yolda deneme imkanım olmadı.

benim ölçü:185.60.14



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mab2003 -- 3 Kasım 2006; 14:24:42 >


_____________________________

Ben ki Cihan Sultanı, Al-i Osmaniyye Hükümdarı, Kanuni Sultan Süleyman Han. Duyarım ki hududumuza yakın müstemlekelerinizde bir nevi eğlence icad edile gelmiştir. Korkarım ki bu illet benim memleketime de duhul ede. Bu sebep ile sizden isteğim odur ki bu eğlence şekli devletinizde tiz yasaklana… Şayet isteğim yapılmaz ise şunu iyi bilesiniz ki; ben Kanuni Sultan Süleyman, Orduy-u Hümayunumla gelip o illeti kökünden kazımaya muktedirim. (Kanuni Sultan Süleyman han tarafından Fransa kralına gönderilen fermandır.)


6324 Mesaj
2 Kasım 2006; 20:34:02 

dün yaz lastiklerimi geçen sene almış olduğum bridgestone lm 25 kış lastikleri ile değiştirdim.

bridgestone den çok memnunum sebepleri;

eskiden michelin kullnırdım 2 kez yanak yarıldı michelinlerin yanakları biraz hassas. ama yol tutuşları iyi.

bridgestone ise çok sağlam yanaklara sahip.

bahsettiğim lm 25 modeli ise bridgestone nin en iyi kış lastiği

geçen sene tanesini 200 ytl ye almıştım.

M+S sembollerine ve karlı dağ sembolüne sahip tam bir kış lastiği yani. ayrıca yönlü bir dizayna sahip.

ayrıca H sınfı bir lastik yani aynı yaz lastikleri ile kaç km hızla gidebiliyorsanız bu lastiklerlede gidebiliyorsunuz. benim yaz lastiklerimde H sınıfı.

kısaca bridgestone lm 25 tavsiye ediyorum.

ayrıca kış lastiği olan arkadaşlar yavaş yavaş lastiklerinitaksınlar zamanı geliyor.

ve mutlaka alırken 4 ADET KIŞ LASTİĞİ ALIN



hayırlı günler.


_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
2006 MİTSUBİSHİ COLT 1.3 İNVİTE 6 İLERİ AMT 95 HP


14845 Mesaj
2 Kasım 2006; 21:40:34 

Listede göremedim. Geçen yıl orjinal 195/65-15 yerine 205/55-16 ebadında Marangoni Meteo Grip+ aldım ve çok memnunuz. Araç bir kez olsun yolda kalmadı. Geçen kış kar yağdığında kimse gelemiyor, evden çıkamıyor diye atölyeyi açmamıştık. Biz de o kar kıyamette hiçbir şekilde zincire, küreğe gerek kalmadan, arabayı temizleyip eşe dosta ziyarete gittik. Büyük donmuş kar kütleleri hariç bütün karları, buzları kıra kıra kullandık ve çok memnun kaldık. Dün babam taktırmış. Hava henüz çok fazla bozmuş değil ama kış lasitkleri yolda apayrı güven veriyor. Yazın Bridgestone ER300 Turanza takılıydı, ondan da çok memnundum. Ama yağmur yağdığında Marangoni çok daha iyi performans sağlıyor


Fiyatını tam hatırlamıyorum ama Bridgestone LM25'den 30 lira kadar daha ucuzdu.


_____________________________





 
1689 Mesaj
2 Kasım 2006; 22:20:49 

Ben de geçen gün bi konu açmıştım fakat daha sonra ceza alınca takip edemedim. Bu konu açılmış çok iyi olmuş. Benim babam hep kış lastiği isterdi fakat yaza gelince onları evde şansımız olmadığı için almıyorduk ama babam bridgestone da kış lastiği alırsak şu an sahip olduğumz lastikleri çıkarıp deplarında sakladıklarını öğrenmiş ondan biz de sonunda almaya karar verdik.Sanırım Bridgestone un en iyi kış lastiği LM-25. Artık babamın bütçessine hangisi uyar bilmiyorum ama herlalde ii bi şey alır . Bence bu konuyu biraz üstte tutalımda başkalarıda bilgi sahibi olabilsin


_____________________________

Opel Corsa 1.2 Enjoy spor paket


349 Mesaj
2 Kasım 2006; 23:07:11 

lassanın snoways 2 plus ına bakmadan lastik almayın


0

0


_____________________________




 
214 Mesaj
3 Kasım 2006; 8:22:46 


quote:

Orjinalden alıntı: kkvan

Bugün taktırdım lastikleri (Pirellli Wintercarving) . İlk izlenimim, ses yapmıyor. Yazlık lastiklerimle arasında hiç fark hissetmedim. Ya da eski lastiklerim çok ses yapıyordu bilemiyorum (contiecocontact).Kar yağınca diğer izlenimlerimi aktarırım.


@kkvan, ne kadar ödedin lastiklere? bu lastik işinden pek anlamıyorum ama şu zincir takmaya gerek olmayan lastikler bunlar deil mi?
arkadaşlar bir de herkez aldığı lastiğin marka, boy, fiyat ve aldığı yer bilgilerini paylaşırsa, benim gibi almayı planlayanlar için yol gösterici olur. teşekkürler.


_____________________________

C180 1.6 CGİ 7G-Tronik ;Passat 1.6 TDİ Comfort DSG; ipad 3 64gb ; iphone 5 16gb


 
78 Mesaj
3 Kasım 2006; 14:48:28 

bende bu gun bir kac fiyat aldım lastik ebatlarım 195/65/15

lassa snowways = 110ytl
bridgestone modelini bilmiyorum =130ytl
goodyear ug7 =139ytl

fiyatlar peşin bunlar arasında hangisi en mantıklısı acaba?


 
56 Mesaj
3 Kasım 2006; 14:55:21 

geçen gün aldım.185/60/15 kleber-krisalp HP tanesi 125,-YTL.den.
iyi mi kötü mü bilmiyorum.ilk defa kış lastiği aldım.pek anlamam.
kumho veya honkook daha ucuz fakat çok sert geldi bana beğenmedim.
hemde 6 altı taksit yaptılar.diğer markalar çok pahalı


_____________________________

bugün başkasının yaşadığı kabus,
Yarın senin gerçeğin olabilir.

center]




_____________________________


506 Mesaj
3 Kasım 2006; 15:27:11 

ARKADASLAR BU SAYFADAN LASTIK FIYATLARI HAKKINDA FIKIR SAHIBI OLABILIRSINIZ...
http://www.lastik24.com/default.asp


_____________________________



5857 Mesaj
3 Kasım 2006; 15:40:38 


quote:

Orjinalden alıntı: drhilter




@kkvan, ne kadar ödedin lastiklere? bu lastik işinden pek anlamıyorum ama şu zincir takmaya gerek olmayan lastikler bunlar deil mi?
arkadaşlar bir de herkez aldığı lastiğin marka, boy, fiyat ve aldığı yer bilgilerini paylaşırsa, benim gibi almayı planlayanlar için yol gösterici olur. teşekkürler.


Çiftini 210 YTLye aldım iki taksit. Çivi için + 30 YTL gerekiyor. Zincire gerek kalmıyor tabii. (185/65/15 88 T)
Pirelli nin birde snowsport'u var ama çivili değil. Bu lastik güzel gibi en azından ses yapmıyor ama kar yağınca daha iyi bilgi verebilirim.


_____________________________



 
1689 Mesaj
3 Kasım 2006; 19:17:25 

Çivili nasıl oluyor?


_____________________________

Opel Corsa 1.2 Enjoy spor paket


 
5405 Mesaj
3 Kasım 2006; 21:25:34 

Kasım 2006 sayısında Automotor & Sport Kış lastiklerini karşılaştırmış... FİYATLAR LİSTE FİYATI:::

205/55 R16 sınıfında tüm alanlarda dünyanın en iyisi Good Year Ultra Grip 7 (216 YTL)... Aynı zamanda rakiplerinin bir çoğundan çok daha ucuz olan ultra grip 7 ....

Aynen yazıyorum:: Japonlar için yine üzücü durum:: Bridgestone Blizzak LM25 296 YTL gibi bir fiyata da sahip olmasına rağmen Toyo ile beraber sondan İKİNCİ:: Her ikiside ancak şartlı önerilebilir..

1. Good Year Ultra grip 7::: (275 PUAN)
+++ (216 YTL )
Kardan ondan iyisi yok.Karda iyi fren, iyi tutunma, güvenli sürüş, kesin dönme kabiliyeti...
Islak zeminde kızaklanmada sorun yok.
Kuru zeminde iyi sürüş ve fren
Düşük yuvarlanma gürültüsü
----
Yüksek yuvarlanma direnci tek kötü yanı

2. Continental Winter Contact TS 810 (271 PUAN)
++++ (269 YTL)
Karda iyi seçenek fakat mükemmel tutunma değil...
Konfor iyi, yol gürültüsü az
Kuru zeminde tatminkar
Islak: fren iyi
----
Islak zeminde yetersiz tutunma
yüksek yuvarlanma direnci

3. Michelin Alpin A3 ( 262 PUAN)
++++
Kuru zeminde çok iyi
Karda güvenli ve karda fren iyi
Yuvanlanma direnci en iyi onda
----
Vasat suda kızaklanma
Vasat karda çekiş gücü
Islak zeminde uzun fren mesafesi

4. Pirelli sotto winter 210 (262 PUAN) (253 YTL)

5. Dunlop SP Winter sport 3D (261 PUAN)

6. Bridgestone Blizzak LM25 ( EN pahalısı fakat kötü) (235 PUAN)
----
Karda tutunma ve fren tatmin etmiyor.
Islak zeminde uzun fren
Yüksek suda kızaklanama ve yuvarlanma direnci..

7. Toyo snowprox S 953::: (231 PUAN)
Önerilmiyor.



_____________________________

finding nemo
Canon eos 40D
Canon 70-200mm L
f/4 IS USM


 
6723 Mesaj
3 Kasım 2006; 21:58:37 

@görele bahsettiğin test hangi tabanda yapılmış?

Alman bağımsız otomobil derneği ADAC 2006 sonuçlarında

1)185 tabanda

3 yıldızlılar
Michelin Alpin A3
Continental WinterContact TS 800
Pirelli W190 Snowcontrol
Bridgestone Blizzak LM20

2yıldızlılar
Goodyear Vector 5
Goodyear Ultra Grip 7
Vredestein Snowtrac 2
Uniroyal MS plus 5
Hankook Centum H720
Hankook W440 Icebear
Fulda Kristall Montero 2
Vredestein Quadrac 2
Maloya Cresta 220
Semperit WinterGrip
Firestone Winterhawk

Tek yıldızlılar
Gislaved Eurofrost 3
Avon IceTouring
Pirelli P2500 Euro

http://www.adac.de/Test...63582&SourcePageID=8979






195 taban testi: http://www.adac.de/Test...63579&SourcePageID=8979
(Sanırım burada sadece yeni piyasaya çıkmış lastikleri denemişler Alpin falan yok.. burada bide bizim Lassa da var gerçi tek yıldızlı ama)

Diğer tabanların 2004-2005 testlerini burdan bulabilirsiniz(bu yıl sadece 185 ve 195 taban testi yapılmış): http://www.adac.de/Test...=4919&SourcePageID=8762



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 3 Kasım 2006; 21:59:59 >


_____________________________



 
5405 Mesaj
3 Kasım 2006; 22:56:39 

2006 EKİM TARİHLİ TEST:: bAŞTA YAZDIM TEKRARA YAZIYORUM..


205/55 R16


_____________________________

finding nemo
Canon eos 40D
Canon 70-200mm L
f/4 IS USM


 
6723 Mesaj
3 Kasım 2006; 23:01:35 

görmemişim sağolasın


_____________________________



2892 Mesaj
4 Kasım 2006; 17:06:52 


Ben de dün kar lastiklerimi aldım.

Michelin Alpin A3, M+S
175/65/R14 82T

Tanesi 128 YTL'den 4 tane aldım.
Ödemeyi kredi karına 6 taksit (6x85 YTL) şeklinde yaptım.


Yaz lastiklerini de tek tek bi güzel ambalajlayıp bagaja koydular. Onlar doğruuuu balkona


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


245 Mesaj
4 Kasım 2006; 17:59:30 

Michelin



_____________________________



334 Mesaj
4 Kasım 2006; 20:29:54 

Maxxis diye bir marka kulklanan var mı???


245 Mesaj
4 Kasım 2006; 22:47:54 

Fransız olmayan bir kış lastiği önerir misiniz

Nokian düşünüyordum ancak 155 yok.Üretmiyorlarmış.

Vakumlu her marka olabilir.


_____________________________



613 Mesaj
5 Kasım 2006; 7:22:40 

Goodyear UG7
Bridgestone LM25
Lassa Snoways II

quote:

Orjinalden alıntı: francoli

Fransız olmayan bir kış lastiği önerir misiniz

Nokian düşünüyordum ancak 155 yok.Üretmiyorlarmış.

Vakumlu her marka olabilir.



_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Kasım 2006; 13:51:28 

Beyler peki çivili lastik konusunda ne düşünüyorsunuz? Kış lastiğinden daha pahalıyamı gelir aynı fiyatamı patlar? çiviler ne kadar gürültü yapar?


317 Mesaj
5 Kasım 2006; 16:12:47 

geçen hafta 4 adet michelin alpin a3 taktırdım. tanesi 100 ytl ve 12 ay taksit

oldukça memnunum. 90 km hız ile asfalttaki su birikintilerinde en ufak bir kızaklama yapmadı.


_____________________________



245 Mesaj
5 Kasım 2006; 16:19:30 

Avrupada artık kullanılmadığını,çok ses yaptığını,yola da zarar verdiğini duydum.Fiyat çok fark etmez.


quote:

Orjinalden alıntı: vasago

Beyler peki çivili lastik konusunda ne düşünüyorsunuz? Kış lastiğinden daha pahalıyamı gelir aynı fiyatamı patlar? çiviler ne kadar gürültü yapar?



_____________________________



1552 Mesaj
5 Kasım 2006; 18:17:06 

Arkadaşlar geçen yıl aldığım kış lastiklerimi dün yeniden taktırdım.

Lastikçi önce sağ tarafı havaya kaldırıp lastikleri söktü. Biliyorsunuz kış lastiklerinin zorunlu takılış yönü var (altındaki karı kenarlara tahliye etmesi için). Bizim elemanın arka lastiği ters taktığını fark ettim. "Bu ters oldu galiba" dedim. Baktı "haklısın" abi dedi. Dikkat etmesem bizim kış lastikleri tam ters etki yapıp, karı altına toplayacaktı.

Aman değiştirirken dikkat edin. Canımızı ve malımızı çoğu kez çıraklara emanet ettiğimizi unutmayın.


_____________________________

Siyah akar Zonguldağın deresi; Yüz karası değil, kömür karası; Böyle kazanılır ekmek parası. -OrhanVeli-


 
805 Mesaj
5 Kasım 2006; 19:47:58 

bu gün yeni lastiklerimi deneme fırsatını buldum.

ortalama 6-8 cm. kalınlığında kar tabakası,ilk ben geçtim üzerinden(sıkışmamamış gevşek kar),hava sıcaklığı ortalama -2 -5 derece aralığında 10 dereceye kadar eğimi olan yolda,asfaltta ve toprak yolda olmak üzere muhtelif zeminlerde ilk hareket,frenleme ve 50-60 km.hızda stabilite denemeleri yaptım araç 4 kişi ile yüklü.bu denemeler gayet memnuniyet verici ,kesinlikle araç istediğiniz hareketi zorlanmadan yapıyor harekete geçmemezlik yapmıyor 1. ve geri viteslerde yaptığım denemelerde 50 60 km. hız ile giderken tipi nedeniyle geçtiğim daha kalın kar kütleleri (6-8 cm .lik kalınlık kimi yerlerde 8-12 cm.olmuş)aracın stabilitesini bozmadı güvenle devam ettim.

daha sonra ise aynı iklim koşullarında fakat akan trafik nedeniyle sıkışmış kar üzerinde(bu yüzde 60 buz zemin olarak değerlendirilebilir) yaklaşık yüzde 8-10 eğimli bir asfalt yol üzerinde yola devam ettim 50-60 km.ye kadar hızlandım durdum yeniden hızlandım durdum hızlanıp abs devreye girecek şekilde tekrar durdum yine aynı şekilde stabiliteyi muhafaza etti sadece hızı artırınca yolun durumuna göre(tipi nedeniyle kimi yer karlanmış kimi yer sıkışmış kar) patiye düştüğünüzü hissediyorsunuz ancak buda stabiliteyi bozacak derecede değil fakat kesinlikle temkinli hareket etmekte fayda var.bu yolu aynı şekilde iniştede denedim birkaçkez sert frenle durdum abs devreye giriyor ve araç düz doğrultusunda duruyor.

sonuç:eğer kış lastiği kullanıyorsanız bu size diğer tür lastiklere göre daha fazla hareket ve fren güvenliği sağlıyor fakat buna güvenip kesinlikle dengesiz hareket yapmamak gerekiyor. her daim temkinli sürüş ile yolda kalmanız için kolay kolay bir sebep yok.

en yakın sürede tam buzlu asfalt bir zeminde de denemeler yapmayı düşünüyorum benim asıl merak ettiğim konu bu.

araç:mj punto,185.60.14 snoways plus


_____________________________

Ben ki Cihan Sultanı, Al-i Osmaniyye Hükümdarı, Kanuni Sultan Süleyman Han. Duyarım ki hududumuza yakın müstemlekelerinizde bir nevi eğlence icad edile gelmiştir. Korkarım ki bu illet benim memleketime de duhul ede. Bu sebep ile sizden isteğim odur ki bu eğlence şekli devletinizde tiz yasaklana… Şayet isteğim yapılmaz ise şunu iyi bilesiniz ki; ben Kanuni Sultan Süleyman, Orduy-u Hümayunumla gelip o illeti kökünden kazımaya muktedirim. (Kanuni Sultan Süleyman han tarafından Fransa kralına gönderilen fermandır.)


 
211 Mesaj
5 Kasım 2006; 21:12:02 

geçen yıl alfa romeo için 4 adet pirelli sottozerro kış lastğı alıp kullanmıştım genel olarak memnundum gerçi bu taraflarda çok fazla kış şartları yok ama karlı yollarda gittim ve sorun yaşamadım.

havalar az daha soğusun takacağım

ayrıca punto için 4 adet pirelli snowcontrol aldım onlar daha kullanılmadiği için tecrübem yok adedi 100 ytl. bu arada bu lastikleri kullananlar var ise tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim.

michelin i üretildiği fransa nedeniyle hiç düşünmedim.


_____________________________



 
441 Mesaj
5 Kasım 2006; 21:18:48 

vallahi dun hafif kar baslayinca babamin da israriyla biraz acele olarak kar lastiklerimi aldim, megane2 hb icin, 205 55 r16 ebadinda michelin pilot alpine aldim, daha cok fazla test edemedim ama babamin kas lastigi olmayan arabasinin garajdan 10 dakikada cikip benimkinin tek seferde sanki hic kar yokmus gibi ciktigini gorunce kar lastiginin onemini tekrar anladim, annemin arabasina da -ayni acele yuzunden biraz da- michelin alpine a3 aldik; arac clio3, ebat 185 60 r15. sonucta gayet memnunum, aslinda bir ara aklimda soru isareti vardi, bridgestone mu alsaydim yoksa bu mu diye ama su anda memnunum. belki kar yagmadan once daha fazla zamanim olsaydi baska bir marka alirdim, bilmiyorum.


_____________________________



 
13 Mesaj
5 Kasım 2006; 22:00:30 

arkadaşlar selam fiat doblo aracımın lastik ebadı 175/75/14 aramalarda bu tip bir karlastigi bulamadım kullanan arkadaşlar var ise hangi tip bir kar lastigi alacagıma dair bilgi verirler ise sevinirim


_____________________________



6 Mesaj
5 Kasım 2006; 23:27:13 

Önce şunu belirteyim kış lastiğimi alırken Fransa ile sorun çıkmamıştı,şimdi olsa almazdım. 407 HDI aracıma Michelin Pilot Alpin 205/60/R16 92H M+S kış lastiği aldım. Piyasadaki pahalı ama kalite ve işe yararlığından şüphe edilmeyecek ürünlerden biri. Kış lastiklerinin tümünün fiyatına ve markasına bakılmaksızın çok ağır kış şartları olmadığı sürece görevini yaptığını kabul edelim. Zor şartlarda ve en çok fark eden yönleri ise özelliklerini kaybetmeden uzun ömürlü olmalarıdır. İşte burada hamur karışımı ve karkas yapısı öne çıkıyor. Michelin nide bu sebeple tercih etmiştim. 4 tanesi 1000ytl. Karta 6 taksit. Bursa'da yaşıyorum.Kış şartlarında ve karda çok iyi görev yapıyor.Kuru yolda ise yaz aylarında yaz lastiği gibi iş yapıyor.İnanın Michelin Pilot Primacy yaz lastiğinden daha sessiz.Ama tabii pahalı..........


_____________________________

MUHTAÇ OLDUĞUN KUDRET DAMARLARINDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR. M.KEMAL ATATÜRK

2004 2.0 TS selespeed Gri Bordo deri


6658 Mesaj
5 Kasım 2006; 23:36:59 

açıkcası kar lastiğine vereceğim para tekine en fazla 100 ytl bilemedin 120 ytl olur fazla vermeyi pek düşünmyorum
kalitede aramıyorum çünkü kışın km lerce yolda yapmıycam. şimdilik öne iki tane yeter diyorum.
lastik ebadım galiba 205/55 R 16
ucuz marka verebilen varsa şimdiden teşekkür ederim.


_____________________________




 
5405 Mesaj
6 Kasım 2006; 0:30:01 

Serkes bu topiğin ilk mesajında alıntı yaparak verdiğin bilgileri okudun mu?

Önlere 2 lastik gerçekten yeterli mi? Yeterliyse bende 2 tekerlek alabilirim sadece!


SORU:KIS LASTIGININ SADECE ÇEKISIN OLDUGU TEKERLEKLERE
TAKILMASI YETERLI MIDIR ?
HAYIR !
Kis lastikleri dört tekerlege de takilmalidir , çünkü aracin en kisa mesafede
durmasi gitmesinden daha önemlidir. Iyi bir fren performansi ve kararlilik
için 4 tekerlekte de Kis Lastigi sarttir.

quote:

Orjinalden alıntı: serkes

açıkcası kar lastiğine vereceğim para tekine en fazla 100 ytl bilemedin 120 ytl olur fazla vermeyi pek düşünmyorum
kalitede aramıyorum çünkü kışın km lerce yolda yapmıycam. şimdilik öne iki tane yeter diyorum.
lastik ebadım galiba 205/55 R 16
ucuz marka verebilen varsa şimdiden teşekkür ederim.



_____________________________

finding nemo
Canon eos 40D
Canon 70-200mm L
f/4 IS USM


6 Mesaj
6 Kasım 2006; 1:00:07 

evet haklısın fazla km yapmıyorsan pahalı lastik alma.Çünkü lastiklerin özelliklerinin kaybolmaya başladığı 4 yıl sonunda bile aşınarak bitmeyecekse çok para vermeye gerek yok.Ben yılda 25-30 km yapıyorum bu nedenle uzun ömürlü olması gerekiyor.Zaten böyle düşününce ekonomik olarakta zarar gördüğümü düşünmüyorum.yazlık ve kışlık birer lastik takımla 120.000 km yi buluyorum. Birde şu var kesinlikle takacaksan 4 adet tak. frenlemelerde spin atarsın emniyet açısından kesinlikle önermem.
quote:

Orjinalden alıntı: serkes

açıkcası kar lastiğine vereceğim para tekine en fazla 100 ytl bilemedin 120 ytl olur fazla vermeyi pek düşünmyorum
kalitede aramıyorum çünkü kışın km lerce yolda yapmıycam. şimdilik öne iki tane yeter diyorum.
lastik ebadım galiba 205/55 R 16
ucuz marka verebilen varsa şimdiden teşekkür ederim.



_____________________________

MUHTAÇ OLDUĞUN KUDRET DAMARLARINDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR. M.KEMAL ATATÜRK

2004 2.0 TS selespeed Gri Bordo deri


6 Mesaj
6 Kasım 2006; 1:05:26 

ucuz marka piyasada Güney Kore ürünleri epey var.Kore malı Kış lastiklerini kullanmadım ama 0 km olarak aldığım bir aracımda 195/65/15 R15 Toora yaz lastiği vardı hiç beğenmedim ve Michelin pilot la değiştirdim.


_____________________________

MUHTAÇ OLDUĞUN KUDRET DAMARLARINDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR. M.KEMAL ATATÜRK

2004 2.0 TS selespeed Gri Bordo deri


 
772 Mesaj
6 Kasım 2006; 9:44:45 

Pazar günü geçen yıl aldığım kış lastiklerini taktırmaya gittim. O kadar kalabalık ki, inanılmaz. İlk gittiğim yer takmadı zaten. Sadece kendilerinden yeni lastik alanlara takıyorlarmış. Çok kalabalık olduğu için ister istemez hak verdim.
İkinci gittiğim yer daha büyük. 7-8 kişi aynı anda çalışıyorlar. Nispeten işlemler hızlı yürüyor ama, tam 30. sıradayım. Kabus gibi. Kağıda plakasını yazdıran bir kaç saat sonra gelmek üzere gidiyor. Ben beklemeye karar verdim. İyiki beklemişim. Plakayı yazdırıp giden çoğu kişi gelmedi ve 2 saatte hallettim.
Bu arada, 25 YTL olan fiyatı 40 YTL'ye çıkarmışlar. Müşteri çok ya. Geçirin bakalım.


_____________________________

Memleketin ellide biri değil, her tarafı tahrip edilse, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üstünde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız. Mustafa Kemal ATATÜRK


6658 Mesaj
6 Kasım 2006; 11:37:13 

KIŞ LASTİĞİ KAR ZİNCİRİ
KARŞILAŞTIRMASI
“KIŞ LASTİĞİ RİSK YÖNETİMİ İKEN KAR ZİNCİRİ KRİZ YÖNETİMİDİR”

www.frenteknik.com
www.kislastigi.com

1) KIŞIN MUTLAKA KIŞ LASTİĞİ KULLANILMALI ,
GEREKTİĞİNDE VE TALEP EDİLDİĞİNDE KAR ZİNCİRİ TAKILMALI:
Kışın kar yağmasa , yolda buz olmasa , araç 4x4 ve hatta ABS / ASR / ESP’li bile olsa ,
7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda mutlaka kış lastiği kullanılmalıdır.
Bunun nedeni sadece kış lastiklerinin özel profillerinin olması değildir.
Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda sertleştiği için yola tutunması
azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve
7 °C’ın altındaki soğuk hava şartlarında kuru asfalt , kar ve buzda tutunmayı
artırmaktadır.
Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda riske girmeden , trafik
yetkililerinin talebi durumunda , araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere ( yaz lastiği
kullanılıyorsa tercihen dört tekerleğe de) kar zinciri takılmalıdır.
Yaz lastiği ile kar veya buz üzerinde araç kullanmak isteyen (özellikle 4x4) araç
sahiplerine (kış lastiği veya zincir takmak dışında) tavsiyemiz bundan vazgeçmeleri ,
kendilerinin ve başkalarının can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamalarıdır.

2) KIŞ LASTİĞİ RİSK YÖNETİMİ İKEN , KAR ZİNCİRİ KRİZ YÖNETİMİ DİR.
“Risk” meydana gelebilecek zararlı bir olayın sonuçları ve oluşma olasılığının
bileşkesidir. “Risk Yönetimi” ise en geniş anlamı ile riskin denetimi ve yönetimi anlamına
gelir. “Kriz” , ivedi tepki gösterilmesini gerektiren; risk yönetimi, kriz öngörme ve önleme
mekanizmalarının yetersiz kaldığı gerilim yaratan bir durumdur. “Kriz yönetimi” de
önlenemeyen krizin denetim altına alınabilmesi için yönetimidir.
Kışın sıcaklığın 7 °C’ın altında geçtiği yerlerde dolaşan araçlara ve özellikle
( Cankurtaran , İtfaiye, Belediye,Jandarma, Polis , Okul servisi, Taksi gibi ) görev
araçlarına kar yağmadan , yollar buz tutmadan , henüz kışın başında iken kış lastiği
takılması ve araçta “kış donanımı” ( Kar zinciri, takoz, don önleyici sıvı vs) nın
bulundurulması “risk yönetimi” iken , kar yağdıktan veya yollar buz tuttuktan sonra ,
en son çare olan “kar zinciri” nin takılması ise “kriz yönetimi” dir.
İ
stanbul’un “Kriz Yönetim Merkezi” durumundaki “Afet Koordinasyon Merkezi”
AKOM’un kar yağdıktan sonra yaz lastiği olan araçlara kar zinciri takılmasını istemesi
“kriz yönetimi” gereği doğrudur.
İ
stanbul Valiliği’nin 7 Şubat 2005 tarihli “Zincirli veya kar lastiği olmayan araçların trafikte
seyirlerine izin verilmeyeceği” şeklindeki kararı, risk yönetimine inanan ve kış lastiği
kullanan bilinçli sürücüleri destekleyen yerinde bir karardır.
İ
stanbul’daki görev araçlarının ve özellikle köprüleri kullanacak tüm araçların bir kriz
durumu oluşmadan “risk yönetimi” gereği kış lastiği takmalarının desteklenmesi alınacak
tedbirlerin en başında gelmelidir. AKOM’un ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı .
Dr.Kadir Topbaş’ın 18 Kasım 2005 tarihli “ Kar lastiği kullanılmalı” ve “Belediye
otobüslerine kar ( kış) lastiği takılacağı” açıklamaları risk yönetimi doğrultusunda
alınmış çok olumlu kararlardır.

3) BİR LASTİĞİN KIŞ LASTİĞİ OLDUĞU NASIL ANLAŞILIR?
Kış lastiği ile ilgili RMA ve ASTM şartlarını sağlayan lastikler yukardaki sembolü
kullanabilirler. “Bu sembolü taşıyan lastikler kış lastiğidir” diyebiliriz.
RMA ve ASTM standartlarına göre bir lastiğin “kış lastiği” olabilmesi için belirli test
şartlarını yerine getirmesi gerekmektedir. Buna göre aday lastikle kış şartlarını temsil
eden kaygan bir yolda yapılan ABS’li tam fren sonundaki fren ivmesinin , “referans
lastiğin” fren ivmesinden en az % 7 daha fazla olması gerekmektedir.
“Dört Mevsim Lastiği “ M+S ‘in ancak yukardaki sembolü taşıyorsa M+S Kış Lastiği
olarak değerlendirilebileceği, öte yandan M+S lastiklerinin yazın iyi bir yaz lastiği, kışın
da iyi bir kış lastiği görevini göremeyeceği mutlaka bilinmelidir.

4) KIŞ LASTİĞİ İLE KIŞIN DAHA KISA FREN MESAFESİ :
50 km/h hızda ve kar üzerinde yapılan fren testlerinde durma mesafesi;
kış lastikleri ile 35 m
yaz lastikleri ile 43 m
ölçülmüştür.
30 km/ h hızda ve buz üzerinde yapılan fren testlerinde durma mesafesi;
kış lastikleri ile 57 m
yaz lastikleri ile 68 m
ölçülmüştür.
FRENTEKNİK Test Laboratuvarı ve OLTAŞ tarafından 4 Mart 2005’de
CONTINENTAL yaz ve kış lastiklerini kullanarak, kar değerlerine yakın k=0.2 kuvvet
bağlantı katsayısına sahip ABS Test Pisti üzerinde yapılan karşılaştırma testlerinde
80 km/h hızda durma mesafesi :
kış lastikleri ile 65 m
yaz lastikleri ile 80 m
ölçülmüştür.

5) 4x4 ARAÇLAR DA KIŞ LASTİĞİ TAKMALI:
Kış lastikleriyle donatılmış önden çekişli bir aracın , yaz lastikleriyle donatılmış dört
tekerden çekişli (4x4) bir araca göre daha güvenli olduğunu herhalde pek azımız
biliyordur.
Bunun çok basit bir nedeni vardır :
Fren sırasında tüm araçlar dört tekerlekten fren yapmaktadır , yani araçlar eşittir.
Yaz lastikleri ile donatılmış önden çekiş veya arkadan itişli bir araç kalkış yapamadığı
için yardımsız hareket edememekte, hareket etse bile fren sırasında araç
duramamaktadır.
Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araç ise rahatlıkla kalkış
yapabilmekte , fakat fren sırasında durma mesafesi aşırı uzamaktadır yani
“gittiği gibi duramamaktadır”.
Öte yandan kış lastikleriyle donatılmış önden çekişli veya arkadan itişli bir araç daha
kısa mesafede durabilmektedir yani “gittiğinden daha iyi durmaktadır “.
Avusturya Otomobil Kurumu ÖAMTC’nin 80 km/h ve kar üzerinde 4x4 bir araçla yaptığı
fren testleri sonunda durma mesafeleri;
Kış lastiği ile 67m ,
Dört mevsim lastiği ile 82m ve
Yaz lastiği ile 108m
ölçülmüştür.

6) KIŞ LASTİĞİ DÖRT TEKERLEĞE TAKILMALI:
Kış lastiği ülkemizde kışın soğuk geçtiği illerimizde özellikle taksi ve otobüs gibi
araçlarda kullanılmaktadır. Ancak yetersiz bilgi veya ekonomik gerekçelerle bu lastikler
sadece çekişin olduğu tekerleklere takılmaktadır. Yani araç arkadan itişli ise kış lastikleri
sadece arka tekerleklere , araç önden çekişli ise sadece ön tekerleklere takılmaktadır.
Kış lastiğinin sadece çekiş olan tekerleklere takılması büyük riskler taşımaktadır:
- Önde ve arkada farklı özelliklerde lastiklerin kullanılması aracın kuru ve kaygan
yollardaki çekiş ve fren dengelerini bozmaktadır:
- Önde yaz lastiği , arkada kış lastiklerinin takılı olduğu arkadan itişli bir araç kuru
yolda arkadan kayma eğilimi gösterirken, kaygan yolda ise önden kaymakta ve
direksiyon hakimiyetini kaybetmektedir.
- Önde kış lastiği, arkada yaz lastiklerinin takılı olduğu önden çekişli bir araç kuru
yolda önden kayma eğilimi gösterirken , kaygan yolda da arkadan kaymakta ve
araç savrulmaktadır.
- Kış lastiğinin sadece çekiş olan tekerleklere takılması dört tekerleğe takılmasına
göre fren mesafesini önemli şekilde artırmaktadır.
Yaz lastikli bir araçta zincirin sadece çekiş olan tekerleklere takılması da benzer riskleri
taşımaktadır: Örneğin önden çekişli ve yaz lastikleri takılı bir aracın ön tekerleklerine
zincir takıldığında yokuş aşağı inişlerde frene basıldığında ( araç ABS’li bile olsa) arka
tekerlekler kilitlenebilmekte ve araç arkadan savrulmaktadır. Bu aracın kış lastiklerinin
olması bu riski azaltmaktadır.

7) LASTİKLER İÇİN 4 X 4 X 4 KURALI:
4 X 4 X 4: Dört lastiğin dördü de aynı marka / model ve aşınma oranında olmalıdır.
4 X 4 X 4: Dört lastiğin dördü de 4 yıldan yaşlı olmamalıdır.
4 X 4 X 4: Dört lastiğin profil derinliği 4 mm den az olmamalıdır.


_____________________________




6658 Mesaj
6 Kasım 2006; 11:44:34 

sonradan belki 4 e çıkarabilirim ama şimdilik 2 lastik almam işi çözer gibi geliyor bana
daha öncede bunu tecrübe ettim.. tek farkı hız yapamıycam vede belli süratleri geçenmiycek oluşum.


quote:

Orjinalden alıntı: gorele2000

Serkes bu topiğin ilk mesajında alıntı yaparak verdiğin bilgileri okudun mu?

Önlere 2 lastik gerçekten yeterli mi? Yeterliyse bende 2 tekerlek alabilirim sadece!


SORU:KIS LASTIGININ SADECE ÇEKISIN OLDUGU TEKERLEKLERE
TAKILMASI YETERLI MIDIR ?
HAYIR !
Kis lastikleri dört tekerlege de takilmalidir , çünkü aracin en kisa mesafede
durmasi gitmesinden daha önemlidir. Iyi bir fren performansi ve kararlilik
için 4 tekerlekte de Kis Lastigi sarttir.






_____________________________




1404 Mesaj
6 Kasım 2006; 12:45:12 

Kimse Continental'den bahsetmemiş, pek tercih edilmiyor mu yoksa fiyat yüksek olduğu için mi acaba?
Yarın 4 tane TS800 alacağım...(175/70/R 14) araç: Palio 1.2 16 V


_____________________________