Şimdi Ara

LTFT değerini düşüremiyorum..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
2.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlarım, abilerim..

    Bende 2008 Renault symbol 1.4 8V 92.000kmde araç var.30.000 kmde brc seq 24 lpg kiti takıldı(bostancı sanayi gürkan bey) şu güne kadar lpg ile ilgili sorun yaşamadım.

    son zamanlarda araç uzun marş yapınca çalışıyor. sıcakken daha da uzuyor bu süre. lft sft denen olayı okudum. bluetooth cihaz ile araca bağlanıyorum, değerleri telefondan görüyorum. lpgde çalışırken LFT 14,1 gösteriyordu sıfıra yakın olması gerekiyormuş. Hemen sıkıntıyı buna bağladım yazılanları okudum. Denilenler hep bir süre benzinde kullanıp Lpg ayarına gitme yönündeydi. Bir süre benzinde (110 km kadar) kullandım. ama LFT düşeceğine 37,5a kadar fırladı..

    soğukken ilk çalışıtırma biraz zor oluyor ha tek marşta alıyor ama elimi anahtarda fazla tutuyorum. sıcakken daha da uzuyor bu süre..

    soğukken tam gaz yaptığımda benzinde sıkıntı yok, hızlanmalar güzel istikrarlı..
    ama ısınınca benzinde 1100-2200 gibi devir aralığında aracın gidesi gelmiyor, tekliyor.. 3000 bandını geçince sıkıntı yok. LPG de ise hiç bir devir aralığında sıkıntı yok.

    pompa olsa soğuk motorda da yapar pompa değil. enjektör olsa soğukken de yapar o da değil. e buji, buji kablosu falan olsa lpgde de yapar lpgde sıkıntı yok.

    sensör desek tüm sensörlerin çalıştığını obd bluetooth ile okuyorum.yağ filtreler bujiler 90,000de değiştirdim.

    yani sorunu bozulan LFT SFT parametlerine bağladım. düzelmek için benzinde kullandım değerler daha da sapıttı..
    Rolantide benzinde çalışırken SFT +5 -5 arası geziyor. LPGye aldığımda ise SFT -40 lara kadar geriliyor..

    Son olarak uzun yola çıktıktan sonra başladı bu hastalık. istanbuldan yola çıkarken sorun yoktu. ne zaman izmire vardım, ordan antalyaya yola çıktım sapıttı araba..

    okuyan herkese teşekkürler..







  • hocam değerleri hangi proğram ile görüyorsunuz,
    varsa program linki atar mısınız?
  • merhaba
    önce manyetik kaptöre bakınız derim bizde megan var bu sorun onunla ilgili sanırım.
    arabanın uzun yolda sapıtması konusu ise atmosfer basıncı ile ilgili diye düşünüyorum siz soguk bir şehirden sıcak bir yere gittiniz istanbul-izmir-antalya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedohan

    merhaba
    önce manyetik kaptöre bakınız derim bizde megan var bu sorun onunla ilgili sanırım.
    arabanın uzun yolda sapıtması konusu ise atmosfer basıncı ile ilgili diye düşünüyorum siz soguk bir şehirden sıcak bir yere gittiniz istanbul-izmir-antalya

    Karburator mu bu sicakta sogukta, deniz seviyesinde farkli yuksekte farkli olsun :)

    Map yada maf sensoru o farkliliklari olcuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torque programıyla görüyorum değerleri. obd bluetotth cihazını da gittgdyordan almıştım 40tlye.. link yok içinden cdsi çıkmıştı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damonbounce -- 13 Ocak 2015; 20:54:11 >
  • kaptöre de baktım. onu sökünce hiç çalışmıyor araç. söktüm temizledim taktım değişen bişey yok
  • Tam su anda benzine aldiginda sft kac oluyor ve lft kac?

    Vakum hortumlarindan biri cikmis olabilir mi?

    Benzinde lft artti dedin.

    Benzinde lft artmasi vakum kacagi demektir genelde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinde rolantide sft +5 -5 arası geziyor. lpgye aldığımda rolantide -50 lere kadar çıkıyor.yolda giderken ise benzinde sft +10 +30 arası geziyor. lpgde ise eksi değerlerde oluyor.. faruksevgili usta manifoldun hava alıyor olabilir dedi.


    1.resim rolantide gazda genel bilgiler.
    2.resim benzinde rolanti
    3.resim lpgde rölanti..
     LTFT değerini düşüremiyorum.. LTFT değerini düşüremiyorum.. LTFT değerini düşüremiyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damonbounce -- 14 Ocak 2015; 16:23:10 >




  • Yolda giderken, yarim gaz sabit hizla sft ne oluyor? (Benzinde)

    Lft pozitifse vakum kacagi olasi. Vakum hortumlarini kontrol edilebilir.

    Su anda lpg ayarlarida problemli gibi, yakit fazla geliyor buyuzden %20 yakit azaltiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla yolda sabit hızda benzinde gidersem yine değerler +larda oluyor ama sıfıra yakın oluyor.. bir de biraz performanslı fullandım benzinde onun için %37,5 a kadar fırlamış olabilir. evet dediğin gibi lpgde zengin çalışıyor araç. işte lftyi sıfırlayabilsem ayara götürecem
  • bu arada bir süre benzinde kullanınca LFT düzelir, sıfıra yaklaşır tezini de yıkan fotoyu ekliyorum :) 0a yaklaşacağına tavana vurdu 37,5 üzeri değer yok zaten
     LTFT değerini düşüremiyorum..
  • Sistemde bir problem yoksa inmesi gerekiyordu, bir yerlerden hava aliyor motor.

    Kendi vakum hortumlari + lpg hortumlari kontrol edilmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sorunu çözdük beyler.. çözeli çok oldu da konunun ucu açık kalmasın diye yazayım dedim..

    sft lft falan değilmiş arabanın derdi. benzin pompasının depo içerisindeki hortumlarında küçük delikler oluşmuş. yeteri basınçla benzin gelmiyormuş motora. usta söktü pompayı, hortumları değiştirdi düzeldi araç, zor çalışma olayı da bitti.

    yani motorun bi yerden hava alması, oksijen sensörünün hatalı okuması falan değilmiş.. saygılarımla..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.