250 bin km de prins sıralı sistem araba havalar soğudukça can sıkıcı bir şekilde sabahları çalışmıyor marş alıyor ilk anda devir bile fırlıyor ama sonra hemen düşüp stop ediyor defalarca marş ve gaza pomplanınca 10 dakikada ancak düzeliyor lpg ciler sistemde sorun olmadığını söylediler
ustanın biri lpg rölesini değiştirmemi salık verdi basit ve ucuz bir işlemmiş benzer sorunu yaşayan varsa tecrübesini almak isterim
Kendi aracımda eski sistem takılı. Benimde geçen sene rolenin pimleri oksitlenme yapmıştı. Gaza geçmeme, geçsede boğularak gitme tekleme yapıyordu. Pimler değişince sıkıntım kalmadı. Bizim roleler ucuz, geçen yıl 50 tl idi, sizin ne kadar tutar bilemiyorum.
benimkinin motoru ısınınca P vitesinde lpg ye geçeceği zaman eğer rölantide gaz vermezsem stop ediyor ama hareket halinde lpg ye geçişlerde gaz vermesem bile stop etmiyor bu yüzden röle ihtimali benim de aklıma yattı
demin yetkili servise götürdüm yok öyle bir röle senin derdin neki dedi ben de videolu anlatınca sen arabayı bırak soğuk motora bakalım dedi bıraktım
Boşta stop etmesi geçiş ısısı düşük yada ufak bir ayarla çözülecek durum. Enjektör ya da gaz kesici gaz kaçırırsa araba boğulur zor çalışır. Gaz vanasını kapatıp bir kaç gün benzinde deneseydiniz sorunun lpg kaynaklı olup olmadığını anlardınız
Lpg enjektörlerini temizlet gaza geçiş ayarını yükselttir Regülatör üzerindeki ısı sensörünü arızalıysa Lpgci ye değiştirt. Filtrenin kmsi geldiyse onu da değiştirt.
arabadı tamir edememişler
sorun lpg de değil motordaymış
araçtski prins sistem en az 7-8 senelik ve şu anki degeri 4000 liraymış
ayrıca sistem 6 silindirli motora göre ayarlıymış
İlk çalışmada sorun benzin kaynaklı birde şu hortumu söküp deneyin sorun çözülürse sorun regülatör diyaframı alakalı.
echomaniacE
kullanıcısına yanıt
sorunu anlayabilmek için lpg tesisatını komple söküp sadece benzinde çalıştırmıştı
sorun benzinde de var
kontağı açıp marş basmadan ışıkların sönmesini bekliyorum bu esnada uğultuya benzer bir ses geliyor yani benzin pompası çalışıyor
dün zam gelmeden benzin deposunu fulledim eve lpg de döndüm ama park ederken 1-2 dakika benzinde çalıştırıp öyle parkettim sabah yine çok zor 20-25 defa marş yaparak kendine gelebildi
benzin pompası geri dönüş valfi arızası olabilir diye depoyu fullemiştim bu ihtimal de zayıf
quote:
Orijinalden alıntı: h4rml3ss
Boşta stop etmesi geçiş ısısı düşük yada ufak bir ayarla çözülecek durum. Enjektör ya da gaz kesici gaz kaçırırsa araba boğulur zor çalışır. Gaz vanasını kapatıp bir kaç gün benzinde deneseydiniz sorunun lpg kaynaklı olup olmadığını anlardınız
burada aynı sorunu yaşayan başkaları birkaç gün sadece benzinde kullanınca sorunun düzeldiğinden bahsetmişler. ben de bunu deneyeceğim
bu sabah 20 km sadece benzinde kullanarak başladım
bu sabah şimdiye kadarki en kötü durumu yaşadım 40 km sadece benzinde kullandığım aracı gece benzinde parkettiğim halde sabah yine çalışmadı üstelik bir ara kendine gelir gibi oldu ama stop etti ve daha beter oldu çünkü artık marş bile almıyordu anahtarı bırakır bırakmaz stop ediyordu yarım saat cebelleştikten sonra arabayı itip yokuş aşşağı parkettim
sonra eve çıkıp Bor Vigor Ts-250 Motor Katkısı ve 1 litre bio etanolü aldım 5 dakika sonra arabanın başına geçtim önce yağ katkısını koydum ardından full dolu depoya 1 litre etanolü boca ettim 5-6 marştan sonra kendine geldi ama yol boyunca bol bol motordan gelen benzin kokusu kokladım
Prins de oluyor mu bilmiyorum ama aracı nispeten rüzgar almayan bir yere parkedip doğrudan lpg ile çalıştırmayı bir deneyin. Atiker grubunda lpg tuşuna basılır tutarken çalıştırınca direkt lpg de çalışır. Eğer bu şekilde düzgün çalışır ise araç benzin ile alakalı sistemle olabilir. Yine aynı problem olursa ateşleme sistemi kontrolü ve hatta silindirlere su girmesi bile akla gelebilir..
quote:
Orijinalden alıntı: h4rml3ss
Prins de oluyor mu bilmiyorum ama aracı nispeten rüzgar almayan bir yere parkedip doğrudan lpg ile çalıştırmayı bir deneyin. Atiker grubunda lpg tuşuna basılır tutarken çalıştırınca direkt lpg de çalışır. Eğer bu şekilde düzgün çalışır ise araç benzin ile alakalı sistemle olabilir. Yine aynı problem olursa ateşleme sistemi kontrolü ve hatta silindirlere su girmesi bile akla gelebilir..
direkt lpg de çalıştırmayı da denedim olmadı ama soğuk yeme olayına katılıyorum
Hiç doğru düzgün usta yok mu oralarda.
Gece kutupbaşlarını sök ertesi sabah tak.
Bakalım bir değişiklik olacak mı. Araban yakıt ayarını yapamıyor.
Maf sensöründe, oksijen sensöründe hata var. Enjektörler ve benzin pompasını saymıyorum.Çünkü aynı sıkıntı lpg de de yapıyor diyorsun.
Katkı matkı yalan işler. Doğru düzgün usta bul.
Delifisek.Tux
kullanıcısına yanıt
öğlenden sonra japoncu ustaya bıraktım
akşam aldığımda usta ısı sensörünü değiştirip distribütörü temizlediğini söyledi
sorun ateşleme sistemi mi yani diye sordum öyle görünüyor dedi
soğumuş motor tek marşta çalıştı ama usta asıl yarın sabah kontrol etmemi yine aynı sorun olursa bu defa distribütörü değiştireceğini söyledi
100 ₺ aldı
sonuç yine hüsran
bu sabah yine 10 dakika çalıştırmak için uğraştım
sanayiye giderken 120 basıp duvara çarpasım geldi
Sana kolay gelsin...
dün usta avans ayarı da yaptığını söylemişti
yine sorun tekrarlarsa distribütörü değiştireceğiz demişti
bu meretin sıfırı 650 ₺ den başlayıp 1300 ₺ ye kadar gidiyor
ben yine de bu arabanın yakıt seçtiğine inanıyorum
ateşlemede sorun olsa bunu sadece soğukken değil her zaman görürdüm