Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (986. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24.183
Cevap
248
Favori
1.645.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 984985986987988
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hknn05

    Merhaba arkadaşlar 2006 1.6 kullanıyorum 97binde debriyaj seti değişecek tamamen orijinal parça ile toplam fiyat 950 verdi ustam sizce uygun mu ne dersiniz

    İstanbul'da mı ? İstanbul'da ise Aksaray dan hangi Parçalar değişecek ise kodu ile beraber fiyat alın bence. Ne kadar işçilik alıyor ise ona göre karar verin bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malatyada yaptiriyorum. Çok fazla parça seçeneğim yok zaten servisten sipariş verilecek debriyaj seti ona da 550tl fiyat çektiler sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77

    var ama boru şeklinde değil.emme manifolduna direk veya dolaylı bağlantı halindedir.faz 1 ve 2 de farklıdır yerleri.valf sistemi yok diye biliyorum,en azından motor dışında.

    Aracım 2003 model 2.0 prv faz1 , bu aralar çok fazla enjeksiyon arızası yapıyor. Motor sogukken kesinlikle yapmıyor, seyir halinde de yapmıyor ama biraz kullanıp stop edip tekrar calistirinca arıza veriyor. Yarım saat kadar bekleyince düzeliyor
    Gecen hafta izinliydim ve hergün sanayideydim bir türlü çözüm bulamadık zaten lagunadan anlayan da yok. Araç arıza verince kaput açıkken başında beklerken tesadüfen bir ses duydum PIST seklindeydi aynı kola kapağı açınca çıkan ses gibi ve ardindan arac normal calıştı. Bir defa da manifoltun üzerindeki basınç kaptörünü cikarmistim çaresiz başında beklerken bu sesi duydum ve o an kaptörün deliğinden hava veya buhara benzer birşeyin basınçlı bir şekilde çıktığını gördüm. Bunu defalarca denedim ve her defasında bu sesten sonra araç düzgün çalıştı, tesadüf olmadığı kesinleşti.
    Manifolta buhar veya ona benzer birşeyin araç stop ettiğinde hâlâ doldugunu düşünüyorum veya manifolt kendini bosaltamiyor ve bekleyince birsekilde tahliye ederek aracın düzgün çalışmasını sağlıyor
    Şimdi bu sesin pesindeyim, aklımıza birkaç secenek geldi
    1. Benzin buharı olabilir dedik. Benzin depo kapağı açık kullandım ama birsey değişmedi, belki de depo girişindeki metal kapak buharın çıkmasını engellemiş olabilir.
    2. Karter yağ buharı olabilir dedik. Bildigim kadariyla araç çalışırken yağ buharı manifolta çekiliyor ve pistonlarda yakiliyor. Stop edince vakum borusu ucundaki PCV Valf denilen parça kapanarak buharın manifolta girmesi engelleniyor. Ben bu valfin bozulduğunu veya kirlendigini düşünüyorum .Ayrıca basınç kaptörünün soketinin çok ince bir şekilde yağlı olduğunu fark ettim. Temizledigim halde yine yaglaniyor bu da yağ buharı süphemi artırıyor . Denemek icin yağ kapağı açık kullanmami söyledi bir motor hocası ama cesaret edemedim
    Bu anlattiklarima dayanarak bu sıkıntı sizce ne olabilir. İnternette 'PCV valve problem ' olarak youtube da arattiginizda bazı VW araçlarında aynı Lagunadaki gibi rolantide dalgalanma olduğunu ve bu valfi değiştirdiklerini gördüm ama onlar çok kolay yerde ve basitçe değişimi veya temizliği yapılabiliyor

    Siz ve bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verebilirse sevinirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • hknn05 H kullanıcısına yanıt
    https://www.aloparca.com/oto-yedek-parca/RENAULT/LAGUNA/Hatchback/2005/1.6_16V_(BG1G,_BG1H)&sayfa=5


    yarı fiyatına valeo marka servise parcayı ben alıyorum garantili işcilik isterim diyede ekle arkadasım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozdmrrr -- 5 Eylül 2015; 10:01:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEL10


    quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77

    var ama boru şeklinde değil.emme manifolduna direk veya dolaylı bağlantı halindedir.faz 1 ve 2 de farklıdır yerleri.valf sistemi yok diye biliyorum,en azından motor dışında.

    Aracım 2003 model 2.0 prv faz1 , bu aralar çok fazla enjeksiyon arızası yapıyor. Motor sogukken kesinlikle yapmıyor, seyir halinde de yapmıyor ama biraz kullanıp stop edip tekrar calistirinca arıza veriyor. Yarım saat kadar bekleyince düzeliyor
    Gecen hafta izinliydim ve hergün sanayideydim bir türlü çözüm bulamadık zaten lagunadan anlayan da yok. Araç arıza verince kaput açıkken başında beklerken tesadüfen bir ses duydum PIST seklindeydi aynı kola kapağı açınca çıkan ses gibi ve ardindan arac normal calıştı. Bir defa da manifoltun üzerindeki basınç kaptörünü cikarmistim çaresiz başında beklerken bu sesi duydum ve o an kaptörün deliğinden hava veya buhara benzer birşeyin basınçlı bir şekilde çıktığını gördüm. Bunu defalarca denedim ve her defasında bu sesten sonra araç düzgün çalıştı, tesadüf olmadığı kesinleşti.
    Manifolta buhar veya ona benzer birşeyin araç stop ettiğinde hâlâ doldugunu düşünüyorum veya manifolt kendini bosaltamiyor ve bekleyince birsekilde tahliye ederek aracın düzgün çalışmasını sağlıyor
    Şimdi bu sesin pesindeyim, aklımıza birkaç secenek geldi
    1. Benzin buharı olabilir dedik. Benzin depo kapağı açık kullandım ama birsey değişmedi, belki de depo girişindeki metal kapak buharın çıkmasını engellemiş olabilir.
    2. Karter yağ buharı olabilir dedik. Bildigim kadariyla araç çalışırken yağ buharı manifolta çekiliyor ve pistonlarda yakiliyor. Stop edince vakum borusu ucundaki PCV Valf denilen parça kapanarak buharın manifolta girmesi engelleniyor. Ben bu valfin bozulduğunu veya kirlendigini düşünüyorum .Ayrıca basınç kaptörünün soketinin çok ince bir şekilde yağlı olduğunu fark ettim. Temizledigim halde yine yaglaniyor bu da yağ buharı süphemi artırıyor . Denemek icin yağ kapağı açık kullanmami söyledi bir motor hocası ama cesaret edemedim
    Bu anlattiklarima dayanarak bu sıkıntı sizce ne olabilir. İnternette 'PCV valve problem ' olarak youtube da arattiginizda bazı VW araçlarında aynı Lagunadaki gibi rolantide dalgalanma olduğunu ve bu valfi değiştirdiklerini gördüm ama onlar çok kolay yerde ve basitçe değişimi veya temizliği yapılabiliyor

    Siz ve bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bilgi verebilirse sevinirim.


    Araci stop etmeden her seferinde dugmeden benzine alarak 10 sn calistiktan sonra stop edin,veya lpg sigortasini lpg bitince cikarin.1~2 gun sirf benzinde kullanin.sonucu paylasin,ona göre yine saksiyi calistiralim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • drfx77 D kullanıcısına yanıt
    Lpg tamamıyla bittikten sonra 1 ay benzinde kullandım yine yaptı, iki gündür benzinde kullanıyorum (malum benzinlikte yarim saat rehin kaliyorum o yüzden almıyorum ) ama yine arıza veriyor . Sigortayi hiç çıkarmadım onu çıkarmam onemliyse yerini bilmiyorum siz biliyorsanız söyleyin cikartayim haftasonu da benzinde kullanır sonucu yazarım . Teleflex marka lpg sistemi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MEL10 kullanıcısına yanıt
    aklıma açı kaydırıcı kasnak sorunu geliyor,ama emin değilim.clip cihazına bağlatarak arızanın ne olduğunu mutlaka görmek lazım ki kestirmeden çözüme gidebilelim.
  • bende aranıza yeni katıldım 1.6 16v lpg li araç arıza göstergede egzos emilosyon ayarı yapın diyor birde elfireni arızası diyor birde motor işigi yanıyor ekranda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fast556.

    Arkadaşlar bugün kötü bir olay geldi başımıza. Şehir içi trafiğinde giderken 20km civarında hızla önümdeki mercedes e 200 araç fren yaptı. Arada 5 metre kadar vardı tabi hemen frene bastık ancak aracın freni hiçbir şekilde tutmadı ve önümüzdeki araca çarptık. Acil bir düğüne gitmek zorunda olduğumuz için iki taraf anlaştık ancak düğüne giderken yol boyunca korku yaşadık. Fren sonra her an denendiğinde tuttu ancak o an artık ne olduysa tutmadı. Elbette pazartesi servise gideceğiz artık. Ama bu sorun neden olmuş olabilir. Yani o fren niye hiçbir şekilde tutmadı. Sebebini bilen üstatlar yardımcı olursa çok sevinirim. Birde şimdi bu masrafı kargo karşılar değil mi arkadaşlar. Yani sonuçta yeni bir mercedes onun tamponu çatladı. Masrafı yüklü olacaktır. Kargo karşılar diye düşünüyorum ama elbette siz daha iyi bilirsiniz bu konuda. Yardımlarınızı şimdiden bekliyorum teşekkürler iyi forumlar

    Baski balata disk hidrolok yagi gozden gecitilecek.abs düşük hizlarda bile devreye giriyormu fren yapildiginda.?
    Hasari trafik sigortasi karsilar,yetmeyen kismi ve sizin aracta varsa masrafi kasko karsilar.gecmis olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fast556.

    Normalde hiç girmiyordu. Ama bugün işte o anda sadece abs devreye girdi o kadar yavaşken üstelik ve elbette normal fren devreye girmediği içinde araba durmadı. Sigorta ve kasko ödeyecekse çok sevindim yani benden kaynaklı olmayan araba hatası olduğu için üzülmüştüm çünkü. Dediklerinize özellikle bakılmasını söyleyeceğim servise. Umarım bir daha böyle bir şey yaşamayız. Teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için

    Aynisini yaşamıştım. Disk ve balata yuzeyleri zamanla pürüzsüz hale gelip ayna gibi olduklarinda veya islandiklarinda bu olabiliyor.diskler çok puruzsuzse tornadan geçecek. Balatalar yeniyse zimpara degilse degisecek.abs sensör ve porya uzerinde biriken balata tozlari guzelce temizlenecek.freni tekrar test edin. Dusuk hiz ani frende abs yine devreye giriyor ama tatmin efici fren olmuyorsa acilen ustaniza gidin gereğini yapsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Iyı günler 2004 laguna 2 sıcak havalarda kapıları kitlemiyor ancak garaja çekip 1 saat sonra felan kitleniyor sorun ne olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drfx77 D kullanıcısına yanıt
    öncelikle şu belirteyim oto tamircisi değilim, çoğumuz da değil zaten sadece tecrübelerimizi paylaşıyoruz diyerek bir ekleme yapmak gereğini duydum.

    frenleme sadece disk ve balatanın işi değildir. lastik de en büyük etkendir. diş derinliği normal görünse de lastiklerin güvenli sürüş km leri vardır. zamanla lastik sertleşir fren mesafesi uzar, lastiğin ısısı da önemlidir sabah ilk bindiğinizde sağuk lastik iyi tutunmaz ama bir kaç km yürüdükten sonra daha etkili olur. ayrıca diskler pürüzsüz hale geldiği için tornalanmaz diye biliyoyorum, torna disk yüzeyinde eğişmeler,eğilmeler oluşunca yapılır. peki disk yüzeyi nasıl eğilir birinci sebep aracı kullandıkça ve frene bastıkça disk ısınır, su birikintisinden geçtiğinizde ani soğumayla disk eğilir. ikinci olarak gene uzun kullanımlar sonucu ısınan disk oto yıkamacıya gidilir onlarda cantların içine kadar su tutar gene ani soğuma hani bu söylediklerim belki ilk seferinde olmaz ama en büyük sebeptir. eğilen diskte frende tepme olur. üçüncü sebep balatayla disklerin sertlikleri aynı değildir doğal olarak diskler daha geç aşınır ama bu aşınmayı biz kontrol edemeyiz, kontrolden kastım düzgün aşınmadır. balatanın hammaddesine ve uygulanan kuvvete göre hafif eğimli bir aşımma olur. siz bu disklere yeni bir balata taktığınızda yüzeyler tamamen yapışmaz ve balatanın yüzeyi de biraz kaygandır o yüzden ilk takıldığında frenler kaçırır ama kısa bir sürede alışırlar.eğilmiş disk yüzeyini düzeltmek için ve balatanın aşındırdığı diskin kenarlarında fatura denen çıkıntılar oluşur bunları da yeni balata takarken tornayla alırlar. tabi ki diskin et kalınlığı bu işlem için yeterliyse. saygılarımla.




  • zek71 Z kullanıcısına yanıt
    vallahi arkadaşım tarihe geçmek üzeresin kışın suyun donması ve yağ üzerine biriken kirden dolayı serleşme sebebiyle kilitlenmeyeni duydum ama sıcaktan kilitlemeyeni ilk oluyor.
    şöyleyeceklerim şahsi yorumumdur. kapı kilidini kontrol eden elektronik devrede bir parçanın ısınma sonucu değerinin değiştiği ve soğuyunca düzeldiğidir. ilk önce bu sisteme bakılmalıdır diye düşünüyorum. saygılarımla.
  • drfx77 D kullanıcısına yanıt
    Açı kaydırıcı kasnak sorunu ne gibi sorunlara yol açabilir?
  • Selamun aleyküm arkadaşlar seneye üniversiteye geçiyorum ve bir araba almayı düşünüyorum siz ce laguna nasıl bir araç 10.000 ile 17.000 tl aradı bütçem var masrafsız uzun yıllar binebileceğim bir araç istiyorum en önemli etken masraf çıkarmaması önemli saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bastaklı18

    bende aranıza yeni katıldım 1.6 16v lpg li araç arıza göstergede egzos emilosyon ayarı yapın diyor birde elfireni arızası diyor birde motor işigi yanıyor ekranda

    Motor ışığı dediğiniz ışık emisyon lambası, aracı bir süre kullanın yakıt tüketimini izleyip burada paylaşın, emisyon lambası onunla alakalı lambda sensöründen kaynaklanmıyorsa biraz kapsamlı oluyor uğraşmak gerekli. El freninin tam olarak indirildiğinden eminmisiniz, aracınız faz 1 mi 2 mi kaç model belirtirseniz daha detaylı yardımcı olabiliriz. Emisyon konusunda ise acele etmek isterseniz Renault servisinden arıza kodunu alın, bizimle paylaşın sebebi ve çözümü hakkında bildiklerimizi yazarız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fast556.

    Normalde hiç girmiyordu. Ama bugün işte o anda sadece abs devreye girdi o kadar yavaşken üstelik ve elbette normal fren devreye girmediği içinde araba durmadı. Sigorta ve kasko ödeyecekse çok sevindim yani benden kaynaklı olmayan araba hatası olduğu için üzülmüştüm çünkü. Dediklerinize özellikle bakılmasını söyleyeceğim servise. Umarım bir daha böyle bir şey yaşamayız. Teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için

    o anda fren pedalının yumuşaklığı sertliği vs. hiç bahsedilmemiş, ben jantlarımı boyadım bir kutu boyayı 3 jantta bitirdim, disklerin üzerine de birşey kaplamadım, 2 gün sonra boya kurudu ve bu sefer akrilik vernik ile 5-6 kat vernik attım yine de frenlerim tuttu. sadece ilk basış anında ve ilk hareket anında 1-2 gün kütürtüler oldu sonra düzeldi. Kısacası diskin balatanın işi değil bu. Pedal da sertleştiyse vakum kaçağı, hidrolikle alakalı başka bir sıkıntı ya da fren merkezindeki bir yağ kaçağı olabilir.




  • efsane_dadas E kullanıcısına yanıt
    Kardeşim madem ögrencisin git piyasda çeyrek altın gözüyle bakılan b ve c serisi araç al. Laguna bir arıza verirse ögrenci bütçeni bozar. Saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsane_dadas

    Selamun aleyküm arkadaşlar seneye üniversiteye geçiyorum ve bir araba almayı düşünüyorum siz ce laguna nasıl bir araç 10.000 ile 17.000 tl aradı bütçem var masrafsız uzun yıllar binebileceğim bir araç istiyorum en önemli etken masraf çıkarmaması önemli saygılarımla

    17,000 TL verilerek masraf çıkarmayacak araç alınmaz. İkinci el araç masraf çıkarır, ama araçtan araca masraf çok değişir. B segmenti araçlardan bütçenize uygun olanı alıp binebilirsiniz. Palio, Corsa, Clio, Swift, Punto, C3 gibi araçlar işinizi fazlasıyla görecektir. 1500 kg aracı performansla ilerletmek ona göre bir motor ciddi bir yakıt ve bolca aksam gerektirir bunların hepsi para demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsane_dadas

    Selamun aleyküm arkadaşlar seneye üniversiteye geçiyorum ve bir araba almayı düşünüyorum siz ce laguna nasıl bir araç 10.000 ile 17.000 tl aradı bütçem var masrafsız uzun yıllar binebileceğim bir araç istiyorum en önemli etken masraf çıkarmaması önemli saygılarımla

    ilk aracım renault clio idi 2004 model 16.500e alıp 1.5 yıl bindim ve sadece 50lira masraf çıkarmıştı ama lagunayı sağlıklı bir şekilde yürütmek gerçekten masraflı bence b segmenti öğrenci için en ideal olandır laguna fiyat olarak uygun dursada d sınıfı bir araçtır parçalarıda ona göre pahalıdır
  • 
Sayfa: önceki 984985986987988
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.