Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (146. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24.187
Cevap
248
Favori
1.646.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 144145146147148
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Lpg takılı 2006 1.6 Privilege aracımda sabah motor soğukken ilk çalıştırmada neredeyse istop edecekmiş gibi tekleyerek çalışıyor. Fakat daha sonra hiç bir problem yok. Akşam üzeri işten çıkarken bindiğimde herşey normal. Havalar soğudukça durum kötüye gidiyor.

    Ne yapmamı önerirsiniz. Bu durumu daha önceden yaşayan oldu mu?

    Biraz araştırdığımda bir grup LPG kullanıcısının soğuk motor da çalışmama problemi yaşadığını ve bunu benzin pompası rölesi taktırarak çözüklerini bir kısmının ise röle takmanın skaıncalı olduğunu ilettiklerini gördüm.


    Bir öneriniz var mıdır?
  • gazcıya götürüp gösterirsen düzeltir bence, çünkü LPG ye yazlık kışlık ayar yapılıyor ne kadar sürede yada ne kadar ısıda LPG ye geçeceğine dair.. Birde kullandığın LPG ilede alakalı ucuz diye kötü alıyorsan onlarda sorun var reklam olmasın ama en iyisi Shell eurogas ve ex-en gaz (Alpet ve lukoil de satılıyor) PO gaz ı da deneyebilirsiniz o da iyi.. Aygaz alıyordum (katkılı olmadan önce) sabahları aynı sorunu yaşıyordum, mecburan shelden almak zorunda kalınca o sorunda kalktı ortadan...
  • Fakat sıkıntı LPGye geçerken değil soğuk motorun benzin ile ilk çalışmasında. Zaten 1 dakika sonra gaza geçiyor, gaza geçişte problem yok.

    Benzin pompası rölesi taktıran oldu mu bu sorunla karşılaşıp da aramızda?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nevz@t -- 16 Eylül 2010; 13:44:28 >
  • [Deleted by Admins]
  • O zaman gazda bir sorun yok işte demekki sorun rolanti ile ilgili olan durumda... Geri sayfalarda gaz kelebeği ve temizlenmesi ile ilgili geçen konular var incele bir istersen.. Motordan aldığı vakumla rolanti ayarı yapıyor onlara pislik gelmiş olabilir, bunu herhangi bir anlayan ustaya sorsan onunda kontrol edeceği yerler bunlardır.. Ben o dediğin şeyi taktırmadım sanmıyorum kimseninde taktıracağını buradan, çünkü her noktasını kendi kontrol eden bir aracımız var ekstra müdahaleyi kabul etmeyecektir..
  • arkadaşlar bu start/stop düğmesinin ışığı yanmıyor daha öncede yazmıtım elektrikçim yapabilmesi için radyoyu da söküp öyle düğmeyi çıkarması gerektiğini söyledi gerçektende star düğmesini sökmek için radyonun çıkması gerekiyor mu daha önce gören var mı acaba nasıl çıktığını?
  • [Deleted by Admins]
  • bende okuyunca farkettim start üzerinde ki beyaz ışıktan hariç birde motor çalışınca yanan ışık varmış bende ki yanmıyor farketmedim .. İyi ki yanmıyor valla orda yanan bir ışık beni acayip rahatsız ederdi sanırım.. Nasıl bi ışık ki parlak mı sönük mü ?
  • ümit
    sen o elektrikçiye patlak lambanı bile değiştirtme arkadaş iş bilmiyor değil radyona kapı koluna bile donumasın.
    start stop düğmesini kendin bile sökebilirsin ama uğraşma zedelememek açısından
    ben yine de yazayım önce dıştakı gri halka nazikçe yassı bir torna vida ile hafif hafif kenarından dokunularak çıkıyor
    daha sonra iç mekanizma çıkıyor hafifçe çevirilerek
    demontesi de montesi de çok basit yani
    içerisinde bir lamba var led lamba çok parlak yanmıyor.

    nevzat
    senin probelminin lpg ile alakası yok
    araba motorun ilk çalışma sıcaklığını algılamıyor ve sani sıcakmış gibi normal gaz veriyor
    halbuki ilk çalışmalarda devri kensi yükselterek ısınıncaya kadar yeterli gazı alır.
    boğaz kelebeğinden olduğundan sanmıyorum
    ısı müşürüne bir bakılsın bence bir diğer ihtimal de benzin pompası arızası ilk çalışmada yeteri kadar yakıt pompalayamıyor olabilir.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    ümit
    sen o elektrikçiye patlak lambanı bile değiştirtme arkadaş iş bilmiyor değil radyona kapı koluna bile donumasın.
    start stop düğmesini kendin bile sökebilirsin ama uğraşma zedelememek açısından
    ben yine de yazayım önce dıştakı gri halka nazikçe yassı bir torna vida ile hafif hafif kenarından dokunularak çıkıyor
    daha sonra iç mekanizma çıkıyor hafifçe çevirilerek
    demontesi de montesi de çok basit yani
    içerisinde bir lamba var led lamba çok parlak yanmıyor.

    nevzat
    senin probelminin lpg ile alakası yok
    araba motorun ilk çalışma sıcaklığını algılamıyor ve sani sıcakmış gibi normal gaz veriyor
    halbuki ilk çalışmalarda devri kensi yükselterek ısınıncaya kadar yeterli gazı alır.
    boğaz kelebeğinden olduğundan sanmıyorum
    ısı müşürüne bir bakılsın bence bir diğer ihtimal de benzin pompası arızası ilk çalışmada yeteri kadar yakıt pompalayamıyor olabilir.





    Hocam supersin valla, maasallah ... Ankaraya ne zaman geliyorsun , Tamirhaneyi ne zaman kuruyoruz




  • estağfirullah kardeşim benim ki sadece ihtimali dillendirmek
    keşke birbirimize faydamız dokunsun
    bu arada sen Ankara damısın ki?
  • bu arada start stop tuğu ile ilgili burada link verdiğimi hatırlıyorum ama kaçıncı sayfada derseniz .....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam


    quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    ümit
    sen o elektrikçiye patlak lambanı bile değiştirtme arkadaş iş bilmiyor değil radyona kapı koluna bile donumasın.
    start stop düğmesini kendin bile sökebilirsin ama uğraşma zedelememek açısından
    ben yine de yazayım önce dıştakı gri halka nazikçe yassı bir torna vida ile hafif hafif kenarından dokunularak çıkıyor
    daha sonra iç mekanizma çıkıyor hafifçe çevirilerek
    demontesi de montesi de çok basit yani
    içerisinde bir lamba var led lamba çok parlak yanmıyor.

    nevzat
    senin probelminin lpg ile alakası yok
    araba motorun ilk çalışma sıcaklığını algılamıyor ve sani sıcakmış gibi normal gaz veriyor
    halbuki ilk çalışmalarda devri kensi yükselterek ısınıncaya kadar yeterli gazı alır.
    boğaz kelebeğinden olduğundan sanmıyorum
    ısı müşürüne bir bakılsın bence bir diğer ihtimal de benzin pompası arızası ilk çalışmada yeteri kadar yakıt pompalayamıyor olabilir.





    Hocam supersin valla, maasallah ... Ankaraya ne zaman geliyorsun , Tamirhaneyi ne zaman kuruyoruz

    hocam sende olmasan bu sanayii esnafı bizi duman edecek bende mantıksız geldiği için yaptırmadım ilk önce foruma bir sorayim dedim bu arada arkadaşlar burada yazmadan arabayla ilgili hiçbir şey yapmamaya başladım bunun sonu nereye varır Allah korusun forum elden gitse kendimi toparlayamam bu saatten sonra




  • Ümit al kardeşim sana butonun demonte resimleri
    nasıl söküleceğini görebilirsin dikkatli ol




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 16 Eylül 2010; 21:20:53 >
  • Arkadaşlar merhaba, bu forumdan yeni haberdar oldum gerçekten çok güzel seviyeli herkesin bilgiye doyabildiği bir yer önderlik yapıp laguna II hakkında bu forumu kuran arkadaşlara teşekkür ederim.

    Bundan 2 ay öncesine kadar kardeşimle ortak olarak kullandığımız 2004 laguna 1.6 expression manuel vites aracımız vardı güzeldi rahattı konforu sürüş keyfi tartışılmazdı fakat 1.6 motor gereken performansı göstermiyordu lpg olmamasına rağmen benzinde dahi ataklığı yoktu 110 ps yetmiyor yolda giderken gaza basınca ani tepki vermeyen bir araçtı, kardeşim kendine 2003 wv passat aldı baz modeli trendline yoluna devam etti ne de olsa bir alman kasislerde çukurlarda hissettirmiyor lakin 1.6 motor orta seviyede performans gösteriyor ve düşük donanımlı ona hayırlı olsun dedim.

    bende kendime Ankara Emekten uzun zamandır beğendiğim baktığım bir araç olan 2003 laguna II 2.0 privilige yıldız gri Fransızların BVA olarak isimlendirdiği yarı otomatik tam donanımlısını aldım sanırım tek eksiği koltuk ısıtması (varmı yokmu tam emin değilim) Araçtan gayet memnunum manuelin hamallığını da yapmıyorum artık BRC lpg aldığımda vardı performans olarak benzinle hemen hemen aynı yalnız araç şehir içinde gerçekten fazla yakıyor şehirlerarası yolda ise çok tatminkar..Motor donanım ve sürüş keyfi olarak asla ülkemizde değeri bilinmiyor aynı konfor aynı donanım bir alman arabasında olsa fiyatı rahat 2 katı civarındadır.

    elbet herşey sıfır km araç gibi olmuyor eksikleri sorunları sinirlendirmeleri olmuyor değil sizlerden karşılaştığım sorunlar hakkında bilgi almak engin tecrübelerinizden faydalanmak isterim. otomatik vitesle başlarsak; özellikle ilk kalkış anında yokuş yukarı giderken otomatik vites arızası veriyor stop edip çalıştırdıktan sonra düzeliyor Samsunda manuel şanzımancıya götürdüm yağ ve selenoid vanalar değişcek dedi bunları şanzumanı indirmeden yapacağını söyledi eğer içerideki balatalarda sorun varsa şanzumanın inmesi gerektiğini ve masrafın artcağını söyledi ayrıca yetkili servisde aynı şeyleri söylemişti. araç kick down yaparken hızlanmasında sorun yok düz yolda sorun yok mesela 3 günden beri hiç olmuyordu bugün 2 defa oldu inanın arkadaşlar anlayamadım. ne yapmam gerek masraf açmasından korkuyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    ümit
    sen o elektrikçiye patlak lambanı bile değiştirtme arkadaş iş bilmiyor değil radyona kapı koluna bile donumasın.
    start stop düğmesini kendin bile sökebilirsin ama uğraşma zedelememek açısından
    ben yine de yazayım önce dıştakı gri halka nazikçe yassı bir torna vida ile hafif hafif kenarından dokunularak çıkıyor
    daha sonra iç mekanizma çıkıyor hafifçe çevirilerek
    demontesi de montesi de çok basit yani
    içerisinde bir lamba var led lamba çok parlak yanmıyor.

    nevzat
    senin probelminin lpg ile alakası yok
    araba motorun ilk çalışma sıcaklığını algılamıyor ve sani sıcakmış gibi normal gaz veriyor
    halbuki ilk çalışmalarda devri kensi yükselterek ısınıncaya kadar yeterli gazı alır.
    boğaz kelebeğinden olduğundan sanmıyorum
    ısı müşürüne bir bakılsın bence bir diğer ihtimal de benzin pompası arızası ilk çalışmada yeteri kadar yakıt pompalayamıyor olabilir.





    fakat nickozy,

    Benzin pompası arızası olsa sıcak havada da uzun süre kullanmadığımda aracın tekleyerek çalışması gerekmez mi? Sadece serin havalarda çalışmada problem yaşıyor. Isı müşiri dediğin gibi olabilir.

    Nerededir bu ısı müşiri ve değişimi kolay mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nevz@t -- 17 Eylül 2010; 0:09:24 >




  • Kesinlikle evet.. Benzin pompasından, başıma gelmişti ama sürekliydi bu olay pompanın yanında sağ arka kapının alt çıtası (koltukla fitil arasında bir kapak var) içinde bir röle var o benzinin ne zaman motora pompalayacığını ayarlıyor o arızalıydı benim (hatta o yüzden yolda kalmıştım) o düzensiz çalışınca ki özellikle sabahları bunu yaparmış ... birde benzinin depoya geri akmamasını sağlayan bir sibop var depodaki pompada, sorun bu ikisinden birinde olabilir..
  • kuzeyhattı
    kardeş hoş geldiniz hanemize...
    sizin doğru markada kalmanız sevindirici konfor bağlayıcı olmuş
    ustalarınızın söylediklerini dinleyin selenoid yani elektrovanalar değişecek
    ancak bundan emin olmak için mutlaka bilgisayardaki hata kodu ile teyit edilmeli
    masrafınız
    vana fiyatı : 125 (dışarda)-160 (yetkili serviste) tl x 2 yani çift olarak değişir.
    ve birlikte yağ 70 tl ortalama 80-100 tl de işçilik alırlar toplam 250+70+100=420 tl en fala 450 verirsiniz daha fazlası kazıklandığınız anlamına gelecektir.

    nevzat
    kardeş siz bahsettiğimiz kontrolleri bi yaptırın şayet sorun başka yerde ise tekrar konuşalım
    bu arada sizi de eklemeyi unuttuk sanırım ekliyorum listemize...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 17 Eylül 2010; 16:24:26 >
  • yeni katılan arkadaşlar lütfen imza bölümünüze aracınız ile ilgili bilgileri giriniz ki sorunlarımızı daha bilinçli tartışabilelim...
    teşekkür ederiz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 17 Eylül 2010; 0:51:29 >
  • arkadaşlar 3. bölüm olan rahatınız için ve 4. bölüm bakım aşağıdaki linkte hazır..


    3. BÖLÜM RAHATINIZ İÇİN:

    http://r apidshare.com/files/419480624/laguna_II-phase_I-bolum3.pdf

    4. BÖLÜM BAKIM:

    http://r apidshare.com/files/419481668/laguna_II-phase_I-bolum4.pdf


    r ile a nın arasını birleştirelim yine ..
  • 
Sayfa: önceki 144145146147148
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.