Şimdi Ara

kanatsız hız denemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Burada resimleri var:

    http://www.motorsport.com/photos/select.asp?S=F1&E=BAR_Honda_Bonneville/Mojave_shakedown&Y=2005&O=12#



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 23 Eylül 2006; 23:36:36 >



  • bugünkü pistlerde bu ne kadar işe yarar orası meçhul. Ferrari bu yıl kaybettiği yarışlarda en yüksek hıza ulaşan araçtı.
    şimdi bu araç virajlara fifti fifti yeterli alsa uzun düzlükte fark atıp zaman ve geçiş yaparak avantaj sağlayacaksa neden olmasın. garip vesselam.
  • Sadece bir tanıtım ve müşteri ilişkileri çalışması bu zaten. Normal şartlar altında araçların son süratlerini daha çok arttırmak gibi bir gayeleri yoktur zaten takımların. En azından benim düşüncem bu.
  • honda 400 ü geçiyorsa renault u düşünenemem bile.
  • bence takımların üstünde şiddetle çalışması gereken konulardan biridir aracın kanat gereksinimini minimuma indirmek. ayrıca bu kanatları ve aracın diğer aksamınıda mumkun olduğunca sert yapıp belli ölcülerde temasa izin verir hale getirmeleri lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: etusch

    bence takımların üstünde şiddetle çalışması gereken konulardan biridir aracın kanat gereksinimini minimuma indirmek. ayrıca bu kanatları ve aracın diğer aksamınıda mumkun olduğunca sert yapıp belli ölcülerde temasa izin verir hale getirmeleri lazım.

    dikkat edersen büyük takımlar araçlarına her zaman yeni kanatçıklar ekleyerek performansı artırmaya çalışıyorlar. yol tutşu daha iyileştirmek için araçların her yanı kanatçık doldu. hemen hemen her yarışda aracın bir yerinden daha fırlıyorlar. tabi buda hızlanmayı etkiliyor.taki uzun düzlüklere sahip yarışlara kadar.
  • [Deleted by Admins]
  • kanat zaten düzlüklerde lüzumsuz duruma düşüyor neredeyse. bi viraja sert girmediği sürece kanat olmamasının bir önemi yok. bir takım çıkıp minimum kanatla aynı işi becerirse onu kimse tutamaz. o kadar rüzgar tünelleri var artık kanatları azaltıp genel tasarımla bu tutuşu bulmaları lazım diye düşünüyorum
  • Yakın gelecekte kanatlardan vazgeçebileceklerini sanmıyorum. Downforce'un büyük bir kısmı kanatlardan elde ediliyor ve diğer ufak kanatlar ve gövde şekilleri de kanatların daha etkin çalışmasına yönelik yapılıyor. Ayrıca kanatlar yapıları gereği daha modüler ve esnekler.

    Mesela yapı olarak değişse de ön tarafta, tekerleklerin ön kısmında muhakkak kanada benzer bir parça olmalı zira aracın altına giren hava ve ön tekerleklere çarpan hava ön kanat tarafından şekillendiriliyor ki, bu da yere basma kuvveti üretmek kadar önemli bir görev.
  • yerde durması bir mucize olması gerek ama asırı hız oldurur


    ---_akc_---
  • quote:

    Orjinalden alıntı: =] akc [=

    yerde durması bir mucize olması gerek ama asırı hız oldurur


    ---_akc_---


    ani ve sert bir frenaj yada sıkı bir direksiyon hareketine kadar o kadar da etkili olmaz. ayrıca aero sadece kanat demek değildir.ve mümkün olduğu kadarda kanattan bağımsızlaşmalıdır. bunu başarabilen takım heryarışta uçar.
  • Ben açıkçası daha önce hiç kanattan vazgeçmeye çalışan ve bununla önemli gelişme sağlayacak bir takım duymadım ve böyle bir iddia ile de karşılaşmadım. Kanattan vazgeçmek olası değil. Neye dayanarak kanatların ortadan kalkmasının takımı uçuracağını söylüyorsunuz bilmiyorum. Uçurur ama virajda kum havuzuna uçurur. Orası kesin.

    quote:

    ayrıca aero sadece kanat demek değildir.ve mümkün olduğu kadarda kanattan bağımsızlaşmalıdır


    Kanatlar aracın aerodinamik bastırma gücünün yarısından fazlasını sağlar.

    quote:

    o kadar rüzgar tünelleri var artık kanatları azaltıp genel tasarımla bu tutuşu bulmaları lazım diye düşünüyorum


    Genel tasarım dediğiniz zaman aracın gövdesinin kanatların işini yapmasını istediğiniz sonucuna varıyorum. Bunun sonucunda, pistten piste adapte olmaya kolaylıkla izin vermeyen bir tasarım ortaya çıkıyor ki bunun götürdükleri getirdiklerinden fazla olacaktır. Aracın gövdesinde ince detaylı ayarlar ve sürekli geliştirmeler yapmak hem zor hem de masraflı.

    Aracın gövdesi bastırma kuvveti sağlamaya yönelik fakat aynı zamanda başka etkenler de var. Radyatörlerin hava alması bunlardan en önemlisi.

    Özellikle ön kanat, hem bir tampon görevi görüyor hem de ön tekerleklere çarpan havayı şekillendiriyor. Siz oradan kanadı kaldırırsanız ön tekerlekler doğrudan havaya çarpacak, bunun yaklaşık 0,6 saniye kayıp demek olduğunu okumuştum eski bir dergide. Ayrıca en ufak ön çarpışmalarda da darbeyi ya süspansiyon ve tekerlekler ya da doğrudan şasinin kendisi alacak. Ön kanattan vazgeçmek bir yana, her geçen gün tasarımı komplike bir hale geliyor.

    Arka kanat olmadan aracı hızlı virajlarda bile yola tutamazsınız çünkü arabanın arkası her viraja sizin girdiğinizden 2 kat hızlı girmek isteyecektir ve kendinizi kum havuzunda bulursunuz. İki parçalı iğrenç bir kanat tasarımı gündemde, ama umarım öyle kullanmazlar çünkü çok çirkin.

    Sizin istediğiniz tüm tasarımıyla yola iyi basan bir araç, kulağa hoş geliyor, ancak bunu şu andaki araç şekliyle uygulayamazsınız. Tekerlekleri örtülü ve geniş burna sahip bir araçla ancak bunu yaparsınız, o zaman da zaten elinizde bir Le Mans prototip arabası var demektir. Ayrıca bu araçlar bile arka kanat kullanırlar. Çünkü vazgeçilmezdir.




  • Arka kanat olmadan yarışamazsınız. Ama düz yolda hız denemesi yapabilirsiniz. Yine de dikkatli olmak gerekir. Düz yolda bile spin atma tehlikesi vardır kanatsız aracın.

    Kanatsız yarış arabası olamaz.
  • Kanatlı en fazla kaça çıkabildi şuana kadar Honda peki bilen var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozanunal
    Kanatsız yarış arabası olamaz.

    Öhüm. Ferrari F360 Challenge. Kendisi has ve has yarış arabasıdır, pardon yarış Ferrari' sidir:
    http://www2.uol.com.br/bestcars/carros/walpaper/Ferrari_F360_Challenge_800.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 26 Temmuz 2006; 16:23:34 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozanunal
    Kanatsız yarış arabası olamaz.

    Öhüm. Ferrari F360 Challenge. Kendisi has ve has yarış arabasıdır, pardon yarış Ferrari' sidir:
    http://www2.uol.com.br/bestcars/carros/walpaper/Ferrari_F360_Challenge_800.jpg


    challanger eğer ferrari den bahsediyosan ben ferrari nin 1984 model testorasso su ve 1995 model f50 si üzerine tanımam.(yani ferrari nin tasarladığı ve ürettiği en iyi iki arabadır bu ikisi)

    ha ama dersen ki bunları kanatsız hız yaptı mı bilemem ben sadece ferrari nin en iyilerini belirtmek istedim.

    challanger aslında f2004 ü de eklemem gerekirmiydi sence?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadrazzam
    challanger eğer ferrari den bahsediyosan ben ferrari nin 1984 model testorasso su ve 1995 model f50 si üzerine tanımam.(yani ferrari nin tasarladığı ve ürettiği en iyi iki arabadır bu ikisi)

    Testarossa gibi bir tasarım bir daha gelir mi bilemem. Belki F360 olabilir. F360, Enzo Ferrari' nin kütüphanesinde bulunan eski bir taslağın üzerine Pininfarina' nın yaptığı tasarımdır. F50 de apayrı bir güzellikti tabi ki .

    quote:

    Orjinalden alıntı: sadrazzam
    ha ama dersen ki bunları kanatsız hız yaptı mı bilemem ben sadece ferrari nin en iyilerini belirtmek istedim.

    Kanatsız yarış arabasına örnek olsun diye Ferrari F360 Challenge resmi adresi verdim sadece. Ben belirttiğin bu arabaların yanına Ferrari 246 GTS Dino' yu da eklemeden geçemeyeceğim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sadrazzam
    challanger aslında f2004 ü de eklemem gerekirmiydi sence?

    Bence evet. Hatta F2002' yi bile. İlginçtir ki F2004, F2002' den çok daha büyük bir atılım olmasına rağmen, F2002' nin bana yaşattığı tüy ürperten hissi uyandıramadı. Ama Metrocity' de F2004' ü gördüğümde hissettiklerim tabi ki bambaşkaydı. Formula 1 tarihinin gelmiş geçmiş en iyi/başarılı aracı duruyordu karşımda. Brrr

    Ufak bir not: Challanger değil, Challenger




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger
    Ufak bir not: Challanger değil, Challenger


    yav kusura bakma el alışkanlığı diyelim.Bir daha olmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadrazzam
    yav kusura bakma el alışkanlığı diyelim.Bir daha olmaz

    Önemli değil. Sadece ufak bir not olarak düştüm.
  • düz yolda 400 yerine viraja 150-200 de girmeyi yeğlerim(bazı virazjlar hariç)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.