Şimdi Ara

Kafamda Deli Sorular

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar. Bir süredir dota oynuyorum ama sürekli giremediğim için bazı şeylere tam hakim olamadım. O yüzden kafamdaki birkaç önemli olduğunu düşündüğüm konuyu bilenlere sormak istedim. Hem benim gibi merak edenler olursa onlara da faydası olur.

    Öncelikle şu Lane dizilimini yaparken neye dikkat etmek gerekir. Hangi hero neye göre safe lane/hard lane gider. Örneğin (örnek yanlış da olabilir) Tidehunter safe lane gider hard lane olmaz diyenler var. Neden öyle? Neye göre trilane yapılır vs vs. (en azından mide carry gider onu biliyorum :) ) bir de offlane tam olarak ne ola?

    İkincisi de şu itemlerin "Stack" olayı. Bu konuyu ise hiç anlamadım desem yeridir. İki itemin özellikleri neye göre nasıl stacklenir/stacklenmez falan. Misal bazen Soul Ring kullanırken Arcane Boots'u yere atıp alanlar oluyo. Atmasa nolur?

    Cevapları saygı çerçevesinde, aydınlatıcı şekilde verenlere şimdiden teşekkürler. MMR'ınız yüksek olsun, iyi oyunlar, iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ciddiyetsiz -- 16 Kasım 2014; 8:39:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • carry safe lane gider, mide erken level alması gereken herolar gider genelde carrydirler, tidehunter hardlane gider çünkü pasifi sayesinde öldürülmesi zordur eğer karşıdaki carry ile teke tek kaldıysa yani carrye yardım edicek support yoksa tidehunter 3. skilli sayesinde hem last hit alır hemde carrynin damageını azaltarak onun almasını engeller eğer farm alamazsa sadece exp alarakta oyuna gene katkı sağlar ayrıca hardlane ancientlara yakın olduğundan ancienct stackleyip 3. skilli ile onuda kesebilir. kısaca hardlane giden herolar az farmla veya sadece exp alarak oyuna katkı sağlayabilen öldürülmesi zor olan karşıdaki adama sıkıntı çıkarabilen herolardır
    arcane atıp soulring basmanın amacı arcanei yere atınca toplam manan 200 düşüyo soulring basınca 150mana alıyosun sonra yerden arcanei tekrar alnca toplamda kazandığın mana 150den yüksek oluyo tam anlatamadım ama lobide kendin denersen kavrarsın aynı mantıkla middeki hero bottle basmadan önce pt sini agilitye çevirir ve stat veren itemlarını yere atar gene aynı mantıkla carryler skill atmadan önce pt sini intte getirirler skill attıktan sonra tekrar agility veya strength çevirirler sonuç olarak daha az mana harcamış olurlar.İtem stacklenme olayında yashanın verdiği movespeed ve atakspeed stacklenmez yani 3 tane yasha alırsan 1 tane yasha kadar hızın artar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aitheph -- 16 Kasım 2014; 10:02:39 >




  • Şu an mobilden girdiğim için vidyoları açamıyorum ama eve geçince bakacağım. Ancak şimdiden yazdıklarınız baya aydınlatıcı oldu.

    Lane dağılımı mid=carry, hard=tank, safe=farm gereken carry diye özetlesek olabilir sanırım.

    Item stack olayını da baya anladım gibi. Stacklenir özellikte ise özellikleri katlanarak birleşiyo yani?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • carry safe lane gider farm yapabilsin item kasabilsin diye. offlane e ise itemsız yada skille iş yapabilen ( bristleback vs ) herolar gider. Bazı itemlar stat vs verdiği için mevcut mananı yükseltir. örneğin toplam 900 manan var manabotu atıyosun 800 kalıyor 500 tane manan olunca soul ring kullanınca 700 800 manan oluyor diyelim. tekrar mana botu aldığımızda o mana % olarak artmış şekilde kalıyor. yani yere stat vs veren item atıp kullandığında belli derecede + olarak canın manan yükseliyor
  • Genel olarak lanelere 1 range 1 melee karakter giderler bunlarda rol olarak sup ve carry lane isimleri hard, safe falan tam hakim değilim onlara bi şey diyemem bazı zamanlar birisi nc takılır lanede adamını yalnız bırakır ki adam genelde kule dibi kalmak zorunda kalır pushdan dolayı en rahat tek kalabilenler bence brist ve gondardır tekte tarafa daha uzun olan lanede kalırlar bu sentinelde top scourgeda bot lanedir midde de yine range gitmesinde fayda var ama illa şart değil öncelik en hızlı kasması gereken hero kimse o gider yada takımlarda daha hızlı kim iş yapabilecek hızlı bir şekilde gang gezmeye başlayabilecekse o gider ki mid herolar da genelde standarttır işte ne bileyim viper, pudge, sniper en popülerleri bu kadar yanlışlarım olabilir affola
  • stacklenme olayi ust uste binmesidir mesela 2 deadelus kasarak crit sansini yukseltebilirsin yada 2 battlefury kasip cleavei arttirabilirsin ama 2 basher kasip ministunu arttiramazsin. orb efektler eger her vurustaysa birlikte calismazlar. ornegin desalator ve lifesteal(vlademirinki ve wknin pasifi haric) ama sansa bagliyse sadece tuttugunda calismaz. ornegin sangenin maim tuttugunda o vurusta momun lifesteali calismaz. istisna eye of skadidir range ataklarda lifesteal ile birlikte calisir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jporta

    stacklenme olayi ust uste binmesidir mesela 2 deadelus kasarak crit sansini yukseltebilirsin yada 2 battlefury kasip cleavei arttirabilirsin ama 2 basher kasip ministunu arttiramazsin. orb efektler eger her vurustaysa birlikte calismazlar. ornegin desalator ve lifesteal(vlademirinki ve wknin pasifi haric) ama sansa bagliyse sadece tuttugunda calismaz. ornegin sangenin maim tuttugunda o vurusta momun lifesteali calismaz. istisna eye of skadidir range ataklarda lifesteal ile birlikte calisir.

    cevap için teşekkürler. sanırım itemlerde stackleme olayını anladım. bazılarında eşsizdir diğer eşsiz olanlarla birleşemez veya yüzde bazlı olanlar birleşemez gibi şeyler yazıyo. o zaman stackleme olmuyo yani o itemlerde. oyunda tek drum veya mek almanın mantığı da buradan geliyor yani. ne kadar alırsan al aurası sadece birinin çalışıyo.

    biraz da hangi itemler birbirleri ile stackleniyo stacklenemiyo onları öğrenmeye çalışayım bari ben de. çoğu zaman önerilenlerden gidiyorum ama son zamanlarda itemleri de tanımaya çalışıyorum.




  • aslında tek meka kasmanın mantığı iki mekacı kendi arasında anlaşamayıp aynı anda basması veya 25. saniye dolduğunda iş işten geçmiş olması. yoksa hızlı bitirilmesi gereken ender oyunlarda kasılabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ciddiyetsiz

    quote:

    Orijinalden alıntı: jporta

    stacklenme olayi ust uste binmesidir mesela 2 deadelus kasarak crit sansini yukseltebilirsin yada 2 battlefury kasip cleavei arttirabilirsin ama 2 basher kasip ministunu arttiramazsin. orb efektler eger her vurustaysa birlikte calismazlar. ornegin desalator ve lifesteal(vlademirinki ve wknin pasifi haric) ama sansa bagliyse sadece tuttugunda calismaz. ornegin sangenin maim tuttugunda o vurusta momun lifesteali calismaz. istisna eye of skadidir range ataklarda lifesteal ile birlikte calisir.

    cevap için teşekkürler. sanırım itemlerde stackleme olayını anladım. bazılarında eşsizdir diğer eşsiz olanlarla birleşemez veya yüzde bazlı olanlar birleşemez gibi şeyler yazıyo. o zaman stackleme olmuyo yani o itemlerde. oyunda tek drum veya mek almanın mantığı da buradan geliyor yani. ne kadar alırsan al aurası sadece birinin çalışıyo.

    biraz da hangi itemler birbirleri ile stackleniyo stacklenemiyo onları öğrenmeye çalışayım bari ben de. çoğu zaman önerilenlerden gidiyorum ama son zamanlarda itemleri de tanımaya çalışıyorum.

    Eşsiz(orb effect) dediği şey arkadaşın 2. anlattığı şey mesela deso ile lifesteal birleşince biri çalışmaz. O anlama geliyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.