Şimdi Ara

İstanbul Kışında Hangi Lastik ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İstanbulda kış mı var ne gerek hava en fazla 0 dereceye düşüyor oda geceleri ben hiç ihtiyaç duymadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turgut reis T kullanıcısına yanıt

    Selam, siz neye göre güvenlidir diyorsunuz bilemem ama benim mesleğim şoförlük.

    Güvenli sürüş teknikleri sertifikasına da sahibim ve hayatım direksiyonda geçti 19 yıldır yollardayım. Şu anda ağır vasıta kamyon şoförüyüm, duruma göre şirketin hafif ticari araçlarını, binek araçlarını ve şahsi binek aracımı kullanıyorum.

    İşim gereği ortalama günlük 500km civarında her türden her tonajda aracı kullanıyorum ve tecrübelerime dayanarak iddia ediyorum ki;

    Kış lastiği yağmurlu zeminde kesinlikle yaz lastiği kadar GÜVENLİ DEĞİLDİR!

    Aksine beni kimse ikna edemez...

    Sıradan kullanıcı aradaki farkı hissedemeyebilir. Çünkü yağmur yağdığında reflex olarak aracı sakınarak kullanır herkes. Ama örneğin limitlere yaklaşıldığında kış lastiği kötü sonuçlar verir yağmurda.sert virajlarda ya da ani kaçınma manevralarında kış lastikleri asla yaz lastiği kadar güçlü performans sunmaz. Tahliye yapısından dolayı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt

    Yağmur performansı lastiğin kalitesine göre çok değişiyor. Kışlık-yazlık diye kabaca sınıflandırarak karşılaştırmak o kadar da dogru değil.


    yazlıklar kullanıldıkları hamur gereği 7 derecenin altında güvenilir değiller.


    İstanbul'da sabahları işe gidiş vakitleri 7 derecenin altında oluyor genellikle, gizli buzlanma vs. de oldukça fazla. riske atmayın derim.


    Ayrıca tahliye yapısından dolayı güven vermiyor demiştiniz, lastikten lastiğe değişir lafıma ek olarak şunu eklemek istiyorum, kışlık lastiklerin olayından bir tanesi de tahliye yapısı zaten. Kışın karşılaşacağınız yüksek kar, su birikintilerine karşı tasarlanıyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 1 Kasım 2021; 2:21:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt

    Evet kis lastiklerinin genelinin yagmur tahliyesi daha zayif. Ancak bu zayiflik, yuksek hizda su birikintisine girme durumlarinda eksiye donusuyor. Lastik suyu yaramadigi icin aquaplaning.e gecme riski daha yuksek. 80 km/h alti hizlarda seyahat ederken, bu zaafiyete maruz kalmazsiniz


    Yalniz hava 15 derece altindaysa, yaz lastiginin tutusu zayifliyor. Sadece suyu yarabilme ozelligine sahip kutuk tadinda bir donen nesne de, tutus saglayamiyor. Yaz lastigi hava sogudugu vakit tutus saglamaktan cok uzak


    Yagmurlu zemin sartlarina uygun uretilmis kis lastikleri var (haliyle kar performanslari nispeten zayif). Onceliginiz yagmursa, bu lastiklerden alabilirsiniz. Yagmur performansi, yaz lastiginden ileride olacaktir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt

    selam,


    Levye zaten soru bile değil, radyal lastiklerin levye ile sökülüp takılmaması gerek. Presle takılmaya da takati sayılıdır. Topuk kısmı denilen, janta oturan kord çok sıkıdır radyallerde. Güvenlik testlerinden biri, yüksek hızda patlayınca lastiğin jantta kalıp kalmadığını kontrol ediyor. Lastik gevşerse inik olmadığı sürece sorun olmaz ama patladığında lastik jantta kalmayabilir, idare edilmesi çok daha zor olur. Bu testten geçemeyen ürün asla onay alamıyor. Aslında lastiklerin kullanım kitapçıklarında da yazan bir şey. Mümkün olduğunca az söküp takın yazarlar. Endüstrideki temel bilgilerden biri. Üç beş defa söküp takmaya elverişli, her seferinde de biraz gevşiyor. Her sene iki defa takılsa, iki defa da yama yapılsa üç sene sonunda on montajı buluyor, epey bir güvenlik zaafıdır. Sadece Türkiye'de yapıldığını gördüğüm genel bir yanlışı yazmak istedim.


    -15~+45°C gören tabii, yazlık/kışlık ayrı kullansın. Ayrı bir jant seti çok iyi olur. Aşınma, yol tutuş, yırtık gibi değil, görünmeyen, ustalara da görünmeyen bir zaaf. Bunun için yazdım. Herkese malum olanı pek yazmıyorum zaten. Sübaplar bu kadar büyük bir risk değil, lastiklerle değiştirmek yeterli.





  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.