Şimdi Ara

IRiver h10 20g - missing system files problemi ve çözümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Important! This procedure outlined below is ONLY for the North American version of the iRiver 20 GIG H10. Do -not- use this on international versions or on 5/6 GIG units. Some posters have replied to this thread to help those with 5/6 gig players, so read the replies for additional information if you own one of those.


    Q. When powering on my iRiver H10 20gig player, I receive the following error message:

    "System Files Missing: To Restore the System Files, connect H10 to Recovery Tool."

    A. iRiver has confirmed this is the result of a corruption of the system files on the North American edition of the player which most commonly occurs with the newly released v3.0/3.0.1 software provided with the Rhapsody music service from Real. There is speculation that the sync tool provided with the software can send corrupted data to the player. This can also occur when attempting to transfer a large number of DRM protected files to the player during a short amount of time. An interruption in the transfer can corrupt the player's database.

    A fix for this problem has not been published on iRiver's website yet, but I have managed to obtain a copy for the benefit of those who are now stuck with a dead player.

    It is -very- important that you follow the instructions carefully. Nobody can be held responsible for damaging your player beyond yourself. This is a low risk procedure, but following instructions will make it a successful one.

    PROCEDURE TO RESTORE "SYSTEM FILES MISSING" LOCKED PLAYER

    --- This applies ONLY to the 20 gig version of the H10! ---

    --- This procedure formats your H10 so all data will be erased on the player! ---

    1. Power off H10 - 20gig unit.

    2. Insert staple or other small object into reset hole to press reset button.

    3. Connect player to USB cable.

    3. Hold down Select key (labeled "O" - right button on front of player) while also holding down power key until player boots.

    4. Unit must display "Emergency Connection."

    5. Unit will now appear as a drive under My Computer. Right click on drive, select Format. No need to change anything, just proceed.

    6. Download H10_20GB_System.exe. It is a self-extracting archive. Double click on it and unzip to c:\iriver.

    http://www.iriveramerica.com/downloa...0GB_System.exe

    7. Locate iriver directory, double click. You will see H10. Double click once again; you will see System.

    8. Right click on system, select "Send to" and choose the directory of the player.

    Unit should then reset itself (allow at least 10 seconds for reset procedure to complete.) You may need to power the unit off and on after the transfer is complete. Disconnect USB cable. Player should now boot to the main menu. Choose settings, date and time, and verify that the day and time are correct.

    This should fix the problem. If not, call iRiver tech support. I suggest you keep a copy of these instructions and file in case the problem occurs again.



    İngilizcesi olmayanlar için kısa bir özet geçebilirim.. öncelikle bu çözüm sadece h10 20gb kapasiteli model için geçerli.

    1. Cihazı kapatın.

    2. ucu ince küçük bir şeyle reset tuşunu kullanarak cihaza reset atın.

    3. usb kablosu ile cihazı bilgisayara bağlayın.

    3. cihazın güç düğmesine basılı tutarken üzerinde "O" olan tuşa da basılı tutun. cihaz açılana kadar. (Bu tuş cihazın ön yüzünde sağda olan tuş)

    4. cihaz "emergency connection" uyarısı verecektir.

    5. cihaz şu an bilgisayarım altında görünecektir. sağ tıklayıp format atın (biçimlendir)

    6. sitesinden "H10_20GB_System.exe" dosyasını indirin. arşivden çıkartın c:\iriver altına.

    http://www.iriveramerica.com/downloa...0GB_System.exe

    7. c:\iriver\h10\ altında system dosyasını görecekiniz.

    8. bu dosyayı sağ tıklayıp "gönder" seçeneğini kullanarak cihaza gönderin

    cihaz kendi kendini resetleyecektir. (bu işlem 10sn kadar sürer.) işlem tamamlandıktan sonra cihazı tekrar kapatıp açın, cihaz açıldıgında boot olacak ve ana menüye gelecektir. saat, tarih vs. ayarlarını yaparak kullanmaya başlayabilirsiniz.


    Amma ve lakin bende bu işlemler çalışmadı, emergeny mode da cihaz açılıyor ancak bilgisayarımda hala cihazı göremiyorum.
    bir de şöyle bir durum var, cihaz bilgisayara takılı ve açık haşldeyken reset düğmesine bastıgımda bilgisayarımda çok kısa bir süreliğine cihazı görüyorum sonra tekrar kayboluyor haliyle reset attıgı için.. bilgisayarımda görünmemesinin sebebi ne olabilir bilgisi olan var mı? bu porblemi yaşayıp çözümünü bulan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ragesoul -- 8 Ocak 2008; 10:09:31 >







  • ragesoul, peki cihazı bilgisayar hiç görmüyorsa ne yapcaz? bir fikrin varmı dostum?
  • h10 un 5 ve 6 gb.lık modellerinde sanırım batarya cep telefonu gibi sökülebiliyor.. bataryayı cıkartarak bu işlemleri yapıyorlar o modellerde..

    benim anlattıgım sadece 20gb lık model için geçerli.. ben de uygun bi zamanda cihazı açıp bataryasını söküp takmayı düşünüyorum.. isteyen olursa deneyebilir.. sorumluluk kendisine aittir ama kişinin..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.