Şimdi Ara

İkinci el satış hk. Ne yapmalıyım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dolap ve başka bir kaç ikinci el satış sitesinde uzun süredir ihtiyaç fazlası kullanılmamış/az kullanılmış ürünlerimi satıyorum. 3 yılda 300'den fazla satışım oldu ve şu ana kadar hiç bir alıcıyla sıkıntı yaşamadım. Yorumlarım da hep 5 yıldız. Ürünleri her zaman önceden iyice kontrol edip yollarım ve çok iyi ve korunaklı paketlerim. Aldığım yorumlarda paketlememin ne kadar iyi olduğu da genelde yazılır.


    Geçen hafta kredi kartı ödemesi için paraya ihtiyacım olduğundan evde kullanmadığım bir kaç şeyi ayırdım ve çok uygun fiyatlara koydum. Mağazada 400 TL'ye satılan bir ürünü Dolap hesabıma 160TL'ye koydum, alıcı indirim isteyince 150'ye indim. Ürün kutusuzdu ama hiç kullanılmamıştı. Alan kişi de daha önce benden 2-3 kez sorunsuz ürün almış, arada Instagram'da mesajlaştığım biriydi ama fazla samimiyetimiz yok. Ürünü kat kat balonlu naylona sardım. O derece ki ürün balonların içinde azıcık bile seçilmiyordu. Korunaklı şekilde paketleyip götürüp dikkat kırılacak etiketi ile kargoya verdim. İki gün sonra onay beklerken baktım alıcı ürün hasarlı diye iade talebi açmış. Gönderdiği resimlere baktım. Resmen ürün paramparça olmuş. O derece korunaklı paketlenen bir ürünün kargoda bu duruma gelmesi bayağı zor ama alıcı daha önce sorunsuz olduğundan o yaptı da diyemiyorum. Kargoda belki üzerine ağır bir koli vs düşmüş olabilir, tam kestirmek mümkün değil. Instagram'dan da yazıp ürünün kullanılamayacak durumda olduğunu ve iade istediğini söylemiş. Kargoya gidip bilgi almasını ve mümkünse tutanak tutturmasını söyledim ancak işlerinin yoğunluğundan dolayı gitme imkanı olmadığını söyledi. Önce para iadesini kabul edeyim, ürün de onda kalsın dedim çünkü iade alsam işime yaramayacak ve boşuna kargo ödeyeceğim. Kargo da zararı karşılar düşündüm, sonuçta hasarı yapanlar onlar ancak kargo şubesinden hiç bir hak iddia edemeyeceğim ve Dolap ile konuşmam gerektiği söylendi. Dolap desteğe yazdım ve durumu anlatıp ne yapmam gerektiğini sordum çünkü başıma hiç böyle bir şey gelmemiş ve prosedürü bilmiyorum. İade talebini kabul edip ürünün alıcıda kalmasını isteyebileceğimi, ancak mağdur olmamam açısından önce iade talebine itiraz etmemi ve kararı kendilerine bırakmamı yazdılar. Ben de söylediklerini yaptım. İtiraz ettim, not olarak gönderdiğimde ürünün sağlam olduğunu ve çok iyi paketlediğimi, hasarın kargoda olduğunu yazdım. Şikayetvar'da okuduklarımdan dolayı alıcının talebinin onaylanacağına emindim çünkü benzer durumlarda hep iade kabul edilmiş ve satıcı haksız bulunmuş. Gelgelelim bugün ürün onaylanmış ve parası da hesabıma yatmış. Alıcının itirazı kargo tutanağı olmadığından reddedilmiş. Kendimi iadeye hazırlamışken sürpriz oldu ama kargocuların pakedi bırakıp gittiğini ve açılıp kontrol edilmesini beklemediğini biliyorum. Tahminim Dolap bu kararları verirken satıcı yorumlarına ve hesabın durumuna bakıyor. Bu ürünle yakın zamanlarda sattığım diğer ürünlerde özellikle paketleme ile ilgili çok iyi yorumlar almıştım. Sanırım karar vermelerinde etkili oldu.


    Şimdi gelelim sorunuma. Alıcı bu durumdan tabi ki memnun değil ve iadesine itiraz ettiğim için oldukça bozulmuş. Instagram'dan yazarak kendisinin ürünün hasarlı ulaşmasında suçu olmadığını, mağdur olduğunu söylemiş. Bu durumu düzeltmemi bekliyormuş. Onun suçu yok ama benim de suçum yok. Son derece özenerek paketlemişim. Onun mağduriyetini gidersem bu sefer ben mağdur olacağım ama bir yandan da karşı tarafı düşününce içim rahat değil. Sıkıntı kargoda mı alıcıda mı tam kestiremiyorum. Zira aynı şekilde bu hafta 7 paket yolladım ve bu harici hepsi hasarsız ulaştı ama kargoda olduysa alıcı gerçekten mağdur. O yüzden ne cevap vereceğimi bilemedim. Üç seçenek var. 1) Benim de suçum yok, para iadesi gönderemem, siz kargoyla halletmeye çalışın demek 2) İadeye tamam deyip alıcının ibanına para iadesi yapmak 3) Zararı yarı yarıya üstlenelim diyerek bedelin yarısını iade etme teklifinde bulunmak. Sizce nasıl cevap vermeliyim?








  • Bence senin içinde mühim bir para değil ise ver gitsin. İtibar parayla satılmaz diye laf var. Üstelik kargo firmaları Türkiyede çok kötü yani ne kadar iyi paketlesende adam gevur malı gibi atıklıyor paketleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Heisenbergin asistanı H kullanıcısına yanıt

    Açıkçası benim için mühim para çünkü ürünü geçen yıl 320TL'ye almıştım ve zaten bu ay kart borcunu denkleştirmek için aciliyeti olduğundan bayağı zararına satıyordum. Mühim olmasa zaten bu kadar kafam karışmazdı. Daha yanıt veremedim, hala düşünüyorum.  

  • Ayni sorundan müzdaripim telefon sattım ne hikmetse kargo ulaştığında telefonun dokunmatigi bozulmuş. Tamir ücretinin yarısını ödeyip meseleyi kapattım. Sizde öyle yapın bence diğer tarafın gönlü kırılmasın...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yerinizde olsam durumumdan kısaca bahsederdim geçen yıl 320₺’yle aldığım şeyi yarı fiyatına verdim ve aciliyetim olmasa satmazdım ama vicdanım bu şekilde de rahat değil o yüzden ödemelerimi tamamlayana kadar vakit verebilirsen zararın yarısını karşılayabilirim de çünkü ikiniz de suçsuzsunuz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Teşekkürler, zararı yarı yarıya karşılayalım dedim. Dolap komisyonu da düşünce hesaba 130 yatmış. kargo da ödedi diye 70 yollayayım dedim. Cevap bekliyorum şimdi.

    Bu arada alıcıyı tanımasam bunu kesinlikle yapmazdım çünkü ürünü kırıp bozarak iade etmeye kalkan tuhaf insanlar da var. Öyle hemen kanmamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GalPal -- 10 Haziran 2021; 10:49:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonuçta ne oldu onu da yazayım dedim. Arkadaş sıkıntılı çıktı. İadeye itiraz etme hakkım olmasına rağmen bunu yapmamı kötü niyetli bulmuş. İadeyi doğrudan kabul etmeliymişim. Durumu nazikçe açıklayıp iki tarafın da mağdur olmaması için 70TL göndereyim dedim, kabul etmedi. Tam iade istiyormuş. Tam iadeyi geçtim Dolap'ın kestiği komisyon ve kargo ücretini de istiyormuş. Dolaptan ekran görüntüsü yollamış, bak ben bunu ödedim diye. Yani hem yepyeni ürünüm gitti, üstüne de bu elemana 160tl ödeyeceğim. (Elime geçen para 130 bu arada, yani cebimden bir de 30 çıkacak) Ben adam mağdur olmasın diye dünden beri kafa yoruyorum, mecbur olmamama rağmen iade yapayım diyorum, karşı tarafın yaptığına bak.

    Neyse ibanını aldım, 70tl yollayıp her yerden de engelledim. İçim rahatladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GalPal -- 10 Haziran 2021; 13:59:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ürün iade edildikten sonra adam kötü yorum yapar ve onu kaldırma imkanın varsa verme parasını sen yapmışsın yapıcağını adam kötü niyetli olabilir her ne kadar bana paramparça geldi desede zaten piyasa değeri 400 olani 150 ye veriyosan o adama muhtaç değilsin rahat bulursun müşteri marka bir şey heralde

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ucuzcufiko U kullanıcısına yanıt

    Evet orijinal faturalı marka bir üründü. İhtiyacım olmasa satmazdım. Kutusu da yok zaten, bir an önce gitsin deyip o fiyata koydum yoksa 250'den aşağı vermezdim. Zaten koyar koymaz satıldı neredeyse. Dolap iade talebini reddettiği zaman alıcı yorum yapamıyormuş. Ben de yeni öğrendim. Sadece iade talebi kabul edilirse alıcı kötü yorum yapabiliyor. Yani şu an alıcının yorum hakkı yok. Gıcıklığına başka ürün alıp kötü yorum yapar diye de engelledim. Şu an içim daha rahat, bütün zararın bir kişiye yıkılması adil olmayacaktı. Onun da zararının bir kısmı karşılandı, benim de elime az da olsa biraz para geçmiş oldu. Sonuçta hala mağduriyet var ama kötünün iyisi durumdayız ama alıcının tavrı gerçekten canımı sıktı, sanki onu dolandırmışım gibi bir afra tafra. Yok sana iade miade diyesim geldi ama insanlık bende kalsın deyip gönderdim.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.