Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.077
Cevap
1
Favori
88.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 80bin de 98 model karbüratörlü accent 1.3 lx ' in

    1) sol aynası nın fiyatı?

    2) hangi motor yağ kullanılıyor?

    3) kaç litre yağ alıyor?

    4) motor silk kullanımını tavsiye ediyor musunuz?

    5) araç 159km yi geçmiyor, normal mi?

    6) 20 milyonluk lpg ile 150 km yol yapıyor. normal mi?

    7) lastik sesini michelin ile mi azaltacağız?

    8) yağ yakma ve hararet sorunu var mı bu modellerin?

    9) amortisörleri orjinalleriyle mi değiştirmek daha iyi?

    10) orjinal amortisörleri ne marka? monroe kullansak nasıl olur ?

    saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: panzehirtr

    80bin de 98 model karbüratörlü accent 1.3 lx ' in

    1) sol aynası nın fiyatı?

    2) hangi motor yağ kullanılıyor?

    3) kaç litre yağ alıyor?

    4) motor silk kullanımını tavsiye ediyor musunuz?

    5) araç 159km yi geçmiyor, normal mi?

    6) 20 milyonluk lpg ile 150 km yol yapıyor. normal mi?

    7) lastik sesini michelin ile mi azaltacağız?

    8) yağ yakma ve hararet sorunu var mı bu modellerin?

    9) amortisörleri orjinalleriyle mi değiştirmek daha iyi?

    10) orjinal amortisörleri ne marka? monroe kullansak nasıl olur ?

    saygılar

    Arkadaşım sen sorularını yanlış Topiç'te sormuşsun.Ama sana bildiğim kadarı ile bazı sorularının cevabını yazayım.
    2. Hangi Motor yağı kullanılıyor: Yağ değiştiren yerler var, veya benzinliklerde ücretsiz yağ değişimi yapılıyor. Yağın kalitesi,ne görede fiatı .Onlar arabanın benzinli yada dizel oluşuna göre yağı değiştirirler.
    3. Filtreyi değiştirirsen 4 Lt. değiştirmezsen 3 Lt.
    5. Motor sağırlaşmış uzun yolda kademeli olarak motoru açarsan 180 Km görürsün.
    8. Ben yedi senedir kullanıyorum Hiç yağ yakmadı ve hararet yapmadı. O da motorunun bakımına bağlı.
    Diğer sorularının cevabını aramadan arattırarak diğer Topiçlerde bulabilirsin.




  • legion90 Ankara'da olmuş olsaydın sana yardımcı olur faydamız dokunurdu ama sen başka şehirdesin.Allah yardımcın olsun.Çalışmaya devam et.
  • kademeli olarak motoru nasıl açacam?
  • Selamlar,

    1) Sol ayna 15-20 ytl civarı
    2) 20-50 W motor yağı kullanmalısınız. Karbüratörlü arabalarda daha ince yağ kullanırsanız yağ tüketiminiz artar. Tavsiyem Castrol GTX 20-50 mineral yağ. 4 lt si 17-20 ytl arası.
    3) Arabanız 3.750 lt yağ alır. Filtre dahil. 4 lt lik yağ alın. Ama sonuna kadar boşalttırmayın. 3.5 lt de durun. 15 dk bekleyip, yağ çubuğu ile bakın. ortanın biraz üzerinde görmeniz gerek. 2000 km sonra seviyenin biraz düştüğünü farkedeceksiniz. Kalın yağın yarısını ilave edin. sonra 2000 km sonra da kalan kısmını ilave edin.
    Arabanız eski , karbüratörlü. Yağ değişimi için 10.000 km yi beklemeyin. 5000 km de bir yağı değiştirin. Hatta nasıl yapıldığını öğrenip , 5000 deki değişimleri kendiniz yapın. 5000 deki değişimlerde yağ filtrenizi değiştirmenize gerek yok.
    4) Tavsiye ederim. Ancak çok pahalı. Arabanızın yağ yakma durumunu kontrol edin, üstte benim dediğim gibi 2000 km de 500 gr , 250 gr yakıyorsa arabanızın yıpranması normaldir, daha fazla yağ yakıyorsa (eksiltiyorsa) arabanız yıpranmış demektir. O zaman bor katkılı katkı kullanın.
    5) Normal . Sizin araba 160 km yi zor geçer. Zaten son süratide 165 km. Arabanızı zorlamayın. Sizi üzmesin. 98 model arabanın motoru açılmaz. Zaten açılmıştır. Silindir çapları 0km arabalara göre genişlediği için çabuk hızlanmaz, motor tepkileri zayıftır. Maksimum süratlere ulaşamaz. Arabanızı çok yüksek devirlere çıkarmadan , 2000 d/dk ,ile 4000 d/dk arasında kullanın. 10 yaşında araba , başka türlü kullanırsanız başınıza bela olmaya başlar.
    6) Normal , hatta çok iyi.
    7) Lastik sesi için davlumbaz taktırabilirsiniz, Sesi %30 azaltır. Yan kapılarınızdaki lastik bantların , yarım olduğunu farkedeceksiniz , yedek parçacıdan bu lastik bantlardan alıp , bel bölgesinden aşağılara kadar yapıştırarak , yol sesini ciddi bir şekilde engelleyebilirsiniz. Yalnız, davlumbaz taktırırsanız, bu davlumbazların zamanla yamuk - yumuk olacağını bilin.
    8) Hyundai arabalarda hararet sorunu olmaz. Tabi soğutma sistemi iyi çalışıyorsa. 5000 km de 1-1.5 lt yağ yakar. Arabanızı üzecek şekilde kullanıyorsanız 2-2.5 lt yağ yakar.
    9) orjinal amortisörleri çok pahalı. Türk malı güzel amortisörler var. Ama bir çoğu bizim arabalara uymuyor. Kore malı bir amortisör takın.
    10) Bizim arabalara takılabiliyorsa güzel olur. Ama sert kaçar mı ? Olabilir. Bizim arabaların en güzel yanı bu kadar yumuşak olması. Monreo takıp sonrada cliolar gibi olmasın. Kütük tabiatlı??

    Güzel bir arabanız var. Üzmeden onu anlayarak kullanın , o da sizi üzmez.

    Sevgiler saygılar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: panzehirtr

    80bin de 98 model karbüratörlü accent 1.3 lx ' in

    1) sol aynası nın fiyatı?

    2) hangi motor yağ kullanılıyor?

    3) kaç litre yağ alıyor?

    4) motor silk kullanımını tavsiye ediyor musunuz?

    5) araç 159km yi geçmiyor, normal mi?

    6) 20 milyonluk lpg ile 150 km yol yapıyor. normal mi?

    7) lastik sesini michelin ile mi azaltacağız?

    8) yağ yakma ve hararet sorunu var mı bu modellerin?

    9) amortisörleri orjinalleriyle mi değiştirmek daha iyi?

    10) orjinal amortisörleri ne marka? monroe kullansak nasıl olur ?

    saygılar




  • carenfly çok teşekür ederim. ancak;

    servis, yağ seviyesi hakkında şöyle dedi: F nin azbirşey üzerinde olacak. ve 10bin km sonra gel.

    amörtisör konusunu tam anlayamadım. marka vererek söyler misin? orjinal olmayan kore malı mı takalım??

    ve ön takımdan sesler geliyor çukura girince. komple ön takım yada parça parça tamiri ne kadara mal olur?
  • carenfly Ben Cuma günü arabanın yağını Castrol Magnetec ile değiştirdim, yağ filtresi ile birlikte 4 Lt yağ aldı. 4Lt.yağ,Filtre,Hava filtresi 50 Ytl verdim. Benim araba 2000 Model 1.5 Enjeksiyonlu 7 Yıldır kullanıyorum bu zamana kadar hiç yağ eksiltmedi.
    Hız konusunda ben 180 Km ye kadar bastım, ama istesem 190 Km görürdü, tavsiyem kimse fazla sürat yapmasın çünki 4 tane civata üzerinde gidiyoruz.
  • castrol un sitesinde araç bilgilerini girince, magnatec 10w/40 tavsiye ediliyor
  • Selamlar,
    " F nin biraz üzerinde olacak" bu yanlış. Sanayideki ustalar her arabanın aldığı yağ miktarı farklı olduğu için , komple 4 lt yi motora boşaltıyor. Çıkarınca tabi bizimki gibi küçük hacimli motorlarda F nin üzerine çıkıyor. Burda ki F Full anlamında. Arabacılar arasında şöyle bir söz vardır. "Eksik olsun ama fazla olmasın" Fazla yağ motoru zorlar. ustanızın dediği doğru olsay dı üretici F noktasını daha yukarı çekerdi. Motor zamanla içindeki fazla yağı bulduğu yerden atmaya çalışır. O nedenle orta seviyeyi , 2 mm geçsin. ideali budur. Bu da sin araba için 3.750 ml de dir.
    Dediğim gibi 10.000 km sizin araba için , Bence geç. sanırım arabanız 100.000 km nin üzerinde ve karbüratörlü. Ben olsam 5000 km de değiştiririm. Siz bilirsiniz. 5000 km sonra yağın rengine bakın kapkara olmuş göreceksiniz. elinizle yapışkanlığına bakın , su gibi olduğunu göreceksiniz. Zaten size önerdiğim yağ ucuz , 20 ytl lik yağ. 5000 km de değiştirin.

    Amortisör ile ilgili olarak Martaş diye bir marka var. Bunların ürünleri bizim arabalara takılabiliyor. Güzel de oluyor. bu markayı bulursanız alın.

    ön takım sesleri bir çok yerden gelebilir. Rotlar , rotil başları , salıncak , veya amortisör. İyi bir incelemek lazım. Sizin arabanın rot ve rot başlarını değiştirseniz isabet olur. 10 yaşında ne olur ne olmaz.
    Arabanızın altında karter koruması varmı? Eğer varsa bu koruma zamanla yamulup , yağ deposuna değmeye başlıyor, çukur ve tümseklerde sürtme sesi geliyor. Belki de arabanızdaki ses budur. Özellikle arabanız daha önce Trafikçiler tarafından çekilmişse , bu karter korumasını muhtemelen yamultmuşlardır, sizin duyduğunuz alt takım sesi burdan geliyor olabilir. Eğer böyle ise , levye yi karter ile koruma arasına sokup , korumayı dışa doğru yamultun . Ses kesilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: panzehirtr

    carenfly çok teşekür ederim. ancak;

    servis, yağ seviyesi hakkında şöyle dedi: F nin azbirşey üzerinde olacak. ve 10bin km sonra gel.

    amörtisör konusunu tam anlayamadım. marka vererek söyler misin? orjinal olmayan kore malı mı takalım??

    ve ön takımdan sesler geliyor çukura girince. komple ön takım yada parça parça tamiri ne kadara mal olur?






  • Tabi öyle yazacak . Magnetec daha pahalı. mineral yağın iki katı fiyatı var. Magnetec 10-40 W yağı biz bu arabalara -enjeksiyonlu arabalara kullanıyoruz. Sizin arabaya ince kaçar. Şöyle bir örnek vereyim . Benim eski arabam karbüratörlüydü ve Magnetec koyuyordum , 3000 km sonra arabada yağ - mağ kalmıyordu. 4 lt yağ uçmuş gitmiş. Bunu 2 - 3 defa denedim. Her seferinde aynı Bir aysonra yağın yarısı Toplam iki ayda da Yağ seviyesi E (Emty ) ye geliyordu. Eyvah araba eskidi , artık yağ eksiltiyor diye fena halde moralimiz bozuldu. sonradan eskiye döndüm , Castrol GTX 20-50 mineral yağa . Eksiltme normale döndü. Sebebi karbüratörlü , Dahada önemlisi eski teknoloji arabalarda magnetec ince kaçıyor. Araba yağ eksiltiyor. Artık arabaların silindir ve pistonları arasındaki mesafe çok çok az bu yüzden yeni nesil arabalarda 10-40 yağlar kullanılır. Sizin arabanın kullanma kılavuzuna bakarsanız orada da tavsiye yağın 20-50 olduğunu görürüsünüz.
    20 ytl ye 20-50 W mineral yağ alın. 5000 km de bir değiştirin.

    Selamlar , Saygılar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: panzehirtr

    castrol un sitesinde araç bilgilerini girince, magnatec 10w/40 tavsiye ediliyor




  • Selamlar;
    Sanayide dükkan dükkan dolaşıp boş yağ bidonu soran vatandaşlar var. Bu vatandaşlar, bu bidonlara, kendi merdiven altlarında ürettikleri yağları doldurup , dükkanlara dağıtıyor. Bu yüzden yağ alırken sağlam bir yerden alın. Ben buralarda castrol magnetec i carrefourdan alıyorum. Bu dükkanda 57 ytl. BP istasyonlarında da 55-60 arası. Eğer sağlam bir yerden aldıysanız , geçekten bu işi ucuza bitirmişsiniz. Tebrik ederim.
    Sizin araba 1.5 bizimkilerden çok yağ alıyor. Sizin arabada F ye anca gelir. Bizimkine 4 lt koyunca F yi geçiyor.
    Motorların çalışma prensibi gereğince her motor bir miktar yağ tüketir. Çünkü , silindir ve pistonların yağlanması gerekiyor. Aynı yerde benzin yanıyor , beraberce egzosttan atılıyor. Arabalarımızın kul. Kılavuzunda 10.000 km de 2 lt yağ tüketmesi normaldir diyor. Sizinki demek sizin farkedemeyeceğiniz kadar az yağ yakıyor. Demekki arabanız, gayet iyi durumda ve siz zorlamadan kullanıyorsunuz.

    190 km çok ciddi bir sürat. Aman aman diyim. Bu süratte devir ibresi , kırmızı bölgeye geçer , yani motor zorlanır. Bu arabalarla ölene kadar beraber değiliz. Sonunda bir garibana satacaksınız. O garibanda mutlu mesut binsin istiyorsanız , arabanızı fazla yıpratmayın , zorlamayın.

    Hadi selamlar tekrar , saygılar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    carenfly Ben Cuma günü arabanın yağını Castrol Magnetec ile değiştirdim, yağ filtresi ile birlikte 4 Lt yağ aldı. 4Lt.yağ,Filtre,Hava filtresi 50 Ytl verdim. Benim araba 2000 Model 1.5 Enjeksiyonlu 7 Yıldır kullanıyorum bu zamana kadar hiç yağ eksiltmedi.
    Hız konusunda ben 180 Km ye kadar bastım, ama istesem 190 Km görürdü, tavsiyem kimse fazla sürat yapmasın çünki 4 tane civata üzerinde gidiyoruz.




  • carenfly Kardeş 59.000 Km de araba, ve ben çok titiz kullanırım.2000 model olmasına karşın kız gibi durur.Yağ konusuna gelince Benim kendi arkadaşımın dükkanı var orda değiştiriyorum yani anlayacağın korsan yağlardan değil.Hız konusunda normalde 120 Km. geçmem ama arada sırada motor sağırlaşmasın diye otobanda hız yaparım. Yinede kimseye tavsiye etmem, HIZ FELAKETTİR.
    kendinize iyi bakın.
  • carenfly gerçekten çok teşekkür ederim sana. ama hala aklım karışık yada benim kafa basmıyor. çünkü:

    araç 81 binde

    74binden itibaren lpg de çalışıyor.

    biraz önce istanbul hyundai hunko yu aradım. bana karbüratörlü 2000 öncesi yumurt kasalarda 10/40 sentetik yağ kullanıyoruz dedi. adını da söyledi mobil1 kullanıyorlarmış.
    kullanma kitapçığında ne yazıyor dedim. 10/40 dedi.

    yani ben yağ olayını tam anlayamadım bu 1.

    karter ve koruması düzgün ve sağlam.

    ve rot, rot başları değişimi bana kaça mal olur serviste? bu 2.
  • Wallahi çok güzel. Benimki 2004 , şimdiden 52.000 km ye geldim. Şimdilik bizim arabada kız gibi.
    Güle güle binin.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    carenfly Kardeş 59.000 Km de araba, ve ben çok titiz kullanırım.2000 model olmasına karşın kız gibi durur.Yağ konusuna gelince Benim kendi arkadaşımın dükkanı var orda değiştiriyorum yani anlayacağın korsan yağlardan değil.Hız konusunda normalde 120 Km. geçmem ama arada sırada motor sağırlaşmasın diye otobanda hız yaparım. Yinede kimseye tavsiye etmem, HIZ FELAKETTİR.
    kendinize iyi bakın.




  • Sevgili arkadaşım .
    Senin için rahat etmeyecek. Sen 10-40 yağ kullan. Mobil 1 de iyi yağdır. Ama biz biraz eski alışkanlıklarla hareket ediyoruz. Ben castrol den şaşmam. Ayrıca size sentetik yağ kullanıyoruz demişler. Eksik söylemişler. Sentetik yağların 4 lt si 120 ytl civarında. Bu fiyata olunca yalnızca mercedeslere konulabiliyor. Servis size yarı sentetik yağ demek istemiş. Yarı sentetik 10-40 mobil 1 4 lt si 45-55 ytl arasıdır. İçiniz rahat etsin bu yağı kullanın öyleyse. Benim söylediğim yağı kullanırsanız aklınız hep orada kalacak . 30 lira fazla ver kafan rahat olsun. Yağ yakışını kontrol edin. Eksiltmiyorsa 10-40 ile devam. Eksiltiyorsa 20-50 kullanırsınız.

    Rot ve rot başları , özel serviste 50 ytl yi geçmez. Yetkili servis heralde 100 ytl ister.

    İyi günler diliyorum. Kolay gelsin.





    quote:

    Orjinalden alıntı: panzehirtr

    carenfly gerçekten çok teşekkür ederim sana. ama hala aklım karışık yada benim kafa basmıyor. çünkü:

    araç 81 binde

    74binden itibaren lpg de çalışıyor.

    biraz önce istanbul hyundai hunko yu aradım. bana karbüratörlü 2000 öncesi yumurt kasalarda 10/40 sentetik yağ kullanıyoruz dedi. adını da söyledi mobil1 kullanıyorlarmış.
    kullanma kitapçığında ne yazıyor dedim. 10/40 dedi.

    yani ben yağ olayını tam anlayamadım bu 1.

    karter ve koruması düzgün ve sağlam.

    ve rot, rot başları değişimi bana kaça mal olur serviste? bu 2.




  • selam arkadaşlar bir süre forma katılamadım tarla bahçe işleri biraz ugraştık neyse muhabbet konusu yaglar sanırım konuları çok güzel yorumlamışsınız yazılarınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim
    legion90 mevlüd abimizin dediği gibi sana derslerinde başarılar inanıyorum ki sen derslerinide en iyi şekilde başarı ile geçersin
  • YAĞ KONUSUNDA BEN DE BİR ANIMI ANLATAYIM.1992 EXCEL GLS ARACIM VARDI.ÖNCELERİ O YILLARDA MOBİL 1 KULLANIRKEN SERVİS SANIYORUM 1997 YADA 98 YILLARINDA CASTROLE DÖNDÜ.AMA MAGNATEC DEĞİL ZATEN O YILLARDA MAGNATEC VARMIYDI YOKMUYDU BİLEMİYORUM.VE KULLANDIĞIMIZ YAĞ 20 W 50 İDİ.ARACIM 1.5 KARBÜRATÖRLÜ EXCELL Dİ.NEDEN CASTROLE DÖNDÜK DEDİĞİMDE İSE SERVİS YETKİLİSİ BANA:İSTANBUL MERKEZ DEN ÖYLE TALİMAT GELDİ DENDİ.DAHA SONRA 1999 DA VW POLO ALDIM 1.6 ENJEKSİYONLU.BU ARACIMDA 10W 40 MAGNATEC KULLANDIK.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    selam arkadaşlar bir süre forma katılamadım tarla bahçe işleri biraz ugraştık neyse muhabbet konusu yaglar sanırım konuları çok güzel yorumlamışsınız yazılarınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim
    legion90 mevlüd abimizin dediği gibi sana derslerinde başarılar inanıyorum ki sen derslerinide en iyi şekilde başarı ile geçersin




    Sağolasın abi. Atlattık hayırlısıyla...




  • legion90 stresin azalmıştır.

    geçen bir kaza atlattım arkadaşlar asllah kimsenin başına vermesin hani derler ya insanın gözünün kapanması o an herşey sanki agır çekimde oluyor diye neyse kaza olayı bir yana yeni araç almakla ne kadar dogru bir karar veridiğimi anladım ve de heleki getzin frenleme kabilyetinin ne kadar güçlü ve kısa mesafede durduğunu anlatım olayı anlatayım sizden yorumları bekliyorum

    5 gün önce 80 km 90 yada bir hızla tek şerit şehir içi bir yoldu gidiyordum mesafe olarak belki 200m ötede ışıklar direk gidene yeşil yanıyo ama 3~4 sn kalmış bitmesine önümde bir wv transporter da oda ışıga yetişmeye çalışıyo yani biraz gaza bastık derken sol şeritten bir araba önce biraz aracın önünü çıkardı transporter ve ben selektör yaktık bi durdu sonra iyice yola çıktı derken transporter frene asıldı araç kayarak saga dogru çapraz anca durabildi bende arkasından milimetre ile bende durdum gerçi adam ilk haraketinde ben frene hafif dokunmuştum ama baya hızlıydım aniden çıkınca abs ebd allah ne verdiyse asıldık kurtardık
    bu olayda transporter soförü iyi bir soför ve araba külüstür olsaydı kazaya sebep olacak araba tıklım tıklım doluydu ve önde emniyet kemersiz ve kucağında bir ufak çocukla kadın vardı ve wv o arabanın %75 geçerek anca durdu düşün %75 onu kurtarsa ben kesin arabanın ortasından yerleştirirdimki kurtarma ihtimalim yoktu sıkışmıştım benim yorumum
    1-) insanlarımız gerçekten sabırsız 2 dk beklemeye tahamülleri yok buda kazalara davetiye çıkarıyor beklese 2 dk geç gitse bir şey kaybetmeyiz.

    2-) araçlarda insan haddinden fazla kimseler biniyor yazık eğer adam arabayı biraz daha ortalasa wv kaçacak yeri yok ve ortadan vuracak ki o şiddette bir çarpmada araba ortadan ikiye bile ayrılır bayada bir ölü çıkardı ve o sırada başka bir araçta ışıkta bekliyordu onada çarpardı o arabadanda insanlara hatta ışıklarda bekleyen yayalarıda öldürebilirdi bizim çarpmamızda kaçınılmaz olur ve bizim araçtada agır yaralananlar olabilir belki ölenlerde olabilirdi

    3-)araçlar bakımsız olsaydı veya iyi bir araba olmasa yukardaki senaryonun olması içten bile değildi araçların bakımları ve sürüş önemli
    4-) benim ve wv hatası ışıklara yaklaşmışsın ve 3 ~4 kalmış ne basıyorsun o an başka biride çıkabilirdi insan vb. yavaşlamak gerek trafik kurallarında sadece kural değilde yaşam kaidesi gibi uymak gerek

    neyse benim yorumlarım bu eğer yukarıdaki yazdığım senaryo gerçekleşse idi çok kötü bir olaylar zinciri olurdu baya bir ölü olurdu kazada
    burada kendi arabama teşekkür ediyorum onun kabiliyeti sayesinde kazayı atlamış oldum kurallara hep beraber uyalım




  • westbam Allah korumuş geçmiş olsun.

    Benimde trafikte en dikkat ettiğim ve tedirgin olduğum şey trafik ışıklarındaki geçişlerdir. Çok uzun bi süre olsa bile kırmızı yanmasına mutlaka yavaşlar ve öyle geçerim. Çünkü insanımız trafik kurallarına uyma konusunda hiç düşünceli değil. Kendisine en ufak avantaj sağlayacak durumlarda başkalarının mal ve can güvenliğini tehlikeye atacak hareketlerden kaçınmıyor.

    Çok karşılaşırız trafikte başkalarına saygı göstermeyen, onları tehlikeye atan, süratli araç kullanan ama ilerideki trafik ışıklarına takılıp kalan, sizden daha fazla mesafe alamayan ama yediği küfürden başka yanına kar kalmayan insanlarımıza.

    Umarım herkesin birbirinin hakkına saygı duyduğu günler çok uzak değildir.
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.