Şimdi Ara

HDi motor çok yakıyo diyen biri vardı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
1.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçenlerde birisi hdi aracının şehirler arası yollarda süratli bir şekilde sürdüğünde yaklaşık 10 litre yaktığını söylemişti. Ben de merak edip sakarya düzce arası yolda sayaçları sıfırlayıp hiç durmaksızın 170-180 arası ilerledim eve vardığımda sonuç şaşırtıcı bir şekilde ortalama 6.5 yazıyordu. Aracım 1.3 75bg multijet punto. Bahsi geçen araç da yanılmıyosam 308 olması lazımdı. Uzun yolda dip gaz, küçük motor, 5 vites gibi yakıt tüketimini arttırıcı unsurlar düşünüldüğünde multijet motorun yine ne olursa olsun seneler geçse dahi rakipsiz bir motor olduğunu kanıtlıyor. Niye böyle bir yazı yazdım derseniz en iyi en az yakan dizel hdi, dci gerisi hikaye fiat çöp gibi yazarlara ithafen böyle bi deneme yapma ihtiyacı duydum. Kalkışta ışıklarda ford focus tdci araçla 160a kadar kafa kafaya gittim sonrasında ise uzun şanzımanın etkisiyle ford yürüdü. Ancak söylemeden de edemeyeceğim yine 150-160 civarı seyrederken accent blue crdi bi aracın şimşek gibi sollamasını da gördüm. Büyük ihtimal stock bi araç değildi. Toplamak gerekirse hala multijet motor hem tüketim hem de performans olarak dizel motorlarda rakipsiz bi konumda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yukuberk -- 26 Ekim 2016; 17:45:28 >







  • Ford'un arkasında çekme halatı bağlı mıydı? Ya da arkanızda selektör atan üçüncü bir araç?
  • bende peugeot hdi motor kullandım dizel resmen kokluyordu ya araba hiç yakmıyordu
  • Kendi aracım Peugeot 2008 1.6 hdi.
    İmkan olsa da uzun yolda yakıt verilerini kıyaslayabilsek keşke.
    Kendi aracım olduğu için savunmuyorum ama hdi motor multijetten az yakıyor.
    Bu kadar az yakmasa almak için sebebim olmazdı zaten.
    Önceden Megane 2 dci kullanıyordum, şu anki aracım ondan bile az yakıyor.
    Dayanıklılık konusunda multijet iyi olabilir ama hdi ve dci motoru da çöpe atmamak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Otomobilgini

    Kendi aracım Peugeot 2008 1.6 hdi.
    İmkan olsa da uzun yolda yakıt verilerini kıyaslayabilsek keşke.
    Kendi aracım olduğu için savunmuyorum ama hdi motor multijetten az yakıyor.
    Bu kadar az yakmasa almak için sebebim olmazdı zaten.
    Önceden Megane 2 dci kullanıyordum, şu anki aracım ondan bile az yakıyor.
    Dayanıklılık konusunda multijet iyi olabilir ama hdi ve dci motoru da çöpe atmamak lazım.
    Ford focus motorundan bahsedeyim o belirttiğiniz hızlarda göstergenin aşağı doğru geldiğini gözümle takip edebiliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukuberk

    Geçenlerde birisi hdi aracının şehirler arası yollarda süratli bir şekilde sürdüğünde yaklaşık 10 litre yaktığını söylemişti. Ben de merak edip sakarya düzce arası yolda sayaçları sıfırlayıp hiç durmaksızın 170-180 arası ilerledim eve vardığımda sonuç şaşırtıcı bir şekilde ortalama 6.5 yazıyordu. Aracım 1.3 75bg multijet punto. Bahsi geçen araç da yanılmıyosam 308 olması lazımdı. Uzun yolda dip gaz, küçük motor, 5 vites gibi yakıt tüketimini arttırıcı unsurlar düşünüldüğünde multijet motorun yine ne olursa olsun seneler geçse dahi rakipsiz bir motor olduğunu kanıtlıyor. Niye böyle bir yazı yazdım derseniz en iyi en az yakan dizel hdi, dci gerisi hikaye fiat çöp gibi yazarlara ithafen böyle bi deneme yapma ihtiyacı duydum. Kalkışta ışıklarda ford focus tdci araçla 160a kadar kafa kafaya gittim sonrasında ise uzun şanzımanın etkisiyle ford yürüdü. Ancak söylemeden de edemeyeceğim yine 150-160 civarı seyrederken accent blue crdi bi aracın şimşek gibi sollamasını da gördüm. Büyük ihtimal stock bi araç değildi. Toplamak gerekirse hala multijet motor hem tüketim hem de performans olarak dizel motorlarda rakipsiz bi konumda.

    Stock motordur o Blue muhtemelen limitor kapatılmıştır o zamanda zaten 220 ye banamısın demeden yürüyor hele 136 lıksa zaten kopar gider 136 lık Astrayı kovalayabilen tek o var şu anda.




  • O konu milleti birbirine düşürmek için açılmıştı
    Gerçekle alakası yok o tüketimin var ise motor arızalıdır
  • Berlingo 1.6 HDİ 2012 model sahibiyim. Karma kullanımda 7.2 yi geçmiyor ortalamam. En az 740 km yapıyorum 1 depo ile. Aynı zamanda sessiz ve çekişi çok iyi. Menunum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capo di capi

    Berlingo 1.6 HDİ 2012 model sahibiyim. Karma kullanımda 7.2 yi geçmiyor ortalamam. En az 740 km yapıyorum 1 depo ile. Aynı zamanda sessiz ve çekişi çok iyi. Menunum
    1.6 crdi 7.1 altına düşmedim hiç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kullanimdisi

    1.6 crdi 7.1 altına düşmedim hiç

    Alıntıları Göster
    Focus 90 ya da 95liktir, muhtemelen, sonuç normal, şanzımandan pek değilde asıl hacimden kurtarıyor yüksek hızda.

    Sonuç olarak en az yakan dizelin ben de hdi olduğu kanısındayım.

    1.3 multijet de az yakıyor ama bir hdi değil.

    1.3 95lik Punto ile 1.6 TDI Octavia'yı denemiştik 15 kmlik parkurda, ikiside 3.5 litre yakmıştı. Performans olarak Punto 80den sonra geriye düşüyor, 120den sonra hiç tutunamıyor. 150-160'ta araya birkaç tır giriyor.




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Hocam 95 lik olan bile 0-100 de 1 sn daha hızlı. 115 lik ile arasında 2,7 sn var. 160'a kadar nasıl birlikte gidiyorlar anlamadım.
  • Accent blue 4 ileri otomatik şehir içi ortalama 5.7, İstanbul avrupa yakası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustang2007

    Accent blue 4 ileri otomatik şehir içi ortalama 5.7, İstanbul avrupa yakası
    75 lik punto ile 170 180 e çıkmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Conqueror26

    Hocam 95 lik olan bile 0-100 de 1 sn daha hızlı. 115 lik ile arasında 2,7 sn var. 160'a kadar nasıl birlikte gidiyorlar anlamadım.

    Evet Ford'un hızlanma verileri daha iyi. Fakat aracın 1350 kg civarında olduğunu da unutmamak lazım. Punto da 200 kg'lık hafifliğiyle beygir açığını dengeler.

    Birde işin şöförlük kısmı var ki önemli bir kısım, focusu süren arkadaş vitesi 500 devir erken atsa veya daha geç atsa puntocu arkadaş vites kaçırmasa, olmayacak şey değil bence.

    Bana sorarsanız, focus 160a kadar çok beklemiş geçmek için, 130dan sonra ufak ufak geçer diye tahmin ederdim ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    quote:

    Orijinalden alıntı: Conqueror26

    Hocam 95 lik olan bile 0-100 de 1 sn daha hızlı. 115 lik ile arasında 2,7 sn var. 160'a kadar nasıl birlikte gidiyorlar anlamadım.

    Evet Ford'un hızlanma verileri daha iyi. Fakat aracın 1350 kg civarında olduğunu da unutmamak lazım. Punto da 200 kg'lık hafifliğiyle beygir açığını dengeler.

    Birde işin şöförlük kısmı var ki önemli bir kısım, focusu süren arkadaş vitesi 500 devir erken atsa veya daha geç atsa puntocu arkadaş vites kaçırmasa, olmayacak şey değil bence.

    Bana sorarsanız, focus 160a kadar çok beklemiş geçmek için, 130dan sonra ufak ufak geçer diye tahmin ederdim ben

    Alıntıları Göster
    Bana şimdi 301 de çektiğim 3.2 l/100km lik fotoyu attırmayın lütfen (105km/h sabit hız), multijet nerede HDI nerede.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    quote:

    Orijinalden alıntı: Conqueror26

    Hocam 95 lik olan bile 0-100 de 1 sn daha hızlı. 115 lik ile arasında 2,7 sn var. 160'a kadar nasıl birlikte gidiyorlar anlamadım.

    Evet Ford'un hızlanma verileri daha iyi. Fakat aracın 1350 kg civarında olduğunu da unutmamak lazım. Punto da 200 kg'lık hafifliğiyle beygir açığını dengeler.

    Birde işin şöförlük kısmı var ki önemli bir kısım, focusu süren arkadaş vitesi 500 devir erken atsa veya daha geç atsa puntocu arkadaş vites kaçırmasa, olmayacak şey değil bence.

    Bana sorarsanız, focus 160a kadar çok beklemiş geçmek için, 130dan sonra ufak ufak geçer diye tahmin ederdim ben



    evet hocam 160 çok abes kaçmış focus 130dan sonra yer yutar , ya da csb kokusu var buralarda




  • O blue stock'tur kesin. Stock olmasa blue olduğunu bile anlamazdın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyetiker -- 27 Ekim 2016; 0:34:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyetiker

    O blue stock'tur kesin. Stock olmasa blue olduğunu bile anlamazdın.
    multijetler en çok yakan dizellerden birisidir. corsa ile clio arasında yarım litreden fazla fark var. clio 4 az yakıyor. ve daha performanslı. 5 beygir az olmasına rağmen. ikisini de 3 er sene kullandım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Code140

    75 lik punto ile 170 180 e çıkmak

    1.3mjet punto sahibi olmasak inandiracak ha
  • Son 3 aracım Euro5 dizel manuel olmak üzere,

    Şehir içi ve dışı en ekonomik CRDI (ceed), sonra eHDI (308), sonra 1.3 CDTI (astra j).

    Crdi ve hdi arasında 0.1-0.2 oynar ama 1.3 cdti yarım-bir lt arası fazlası var net.

    Tek faktör, hdi henüz sıfır. Yoksa 1. Gelir bi süre sonra.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.