Şimdi Ara

Hava yastığı açılmadı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
164
Cevap
0
Favori
3.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim anlamadığım 100 duran arabaya çarpıyo diyosunuz
    tampon düştü diyosunuz 100le duran arabaya çarpılınca ne tampon ne kaput ne ön taraf kalır.ilginç
    hava yastığı onarılmamıştır bence ama emniyet kemeri nasıl kitlemez onu bilemedim bizim bi abi şahinle kaza yaptı araba pert koltuk bile yerinden sökülüp arka koltuğun üstüne çıkmış ama emniyet kemeri bırakmamış şuanda onun sayesinde hayatta
    sosyal mesaj vereyim emniyet kemerinizi takın arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam 100 ile gittiğiyle ilgili kesin bir bilgimiz yok bize de 100 le gidiyordum Heralde dedi. Oda tam emin değil. Tampon orjinal değildi sonradan yapılmıştı tampon kaza sırasında kırılıp düştü. Kaput orjinaldı karbon kaplamaydı bi tek kaput da havaya kalkmıştı. Yani şöyle anlatayım size. Araba 2 metre diyelim kaza yaptıktan sonra 1.70 oldu
  • Öncelikle arkadaşınız 100 km hızla araca vurmamış olabilir frene dokunduğu anda 65in altına indiyse airbag açılmaz..100 km hızla vursaydı bahsettiğinizden daha büyük hasar olurdu muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • saatte 100 km hızla duran araca çarpsaydı, iç organları ve göğüs kafesi o negatif ivmeyi kaldıramaz, arkadaşınız hayatını kaybederdi.

    bununla ilgili bir de test var, çarpışma testleri neden 60'la yapılıyor diye, 100km hızla araç duvara çarpıyor, kabin yine de sağlam kalıyor ama insan vücudu o ivmeyi kaldıramıyor, iç kanamadan ölüm gerçekleşiyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE





  • @sercelik Olabilir hocam.
    @Arif 100 km ile vurup vurmadığını tam bilmiyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gollatr

    Hocam arabanın kendı orjınal tamponu değildi. Kaza sırasında tampon direk Kırılıp yere düştü

    İyi de tamponu bırakın, 100 km ile giden araçtan bahsediyoruz burada.Benim için 50 km'den sonrası sürat'e girer.Az buz değil.O hızla giden araçta ne tampon kalır ne kaput ne de motor.Hadi sağlam diyelim, o ivmeyle iç organları ve göğüs kafesi kaldıramazdı bu durumu.Ölürdü büyük ihtimal.
    Kemerin tutmaması da ayrı bir olay.
  • Arif kullanıcısına yanıt
    Videodan da anlaşıldığı gibi ve yorumların gösterdiği üzere araç sahibi 50km civarında kaza yapmış.
    Aracın çok alçak olması şasi dibindeki sensörlere denk gelmemesi demek, belki şasi diğer aracın altına girdi o kadar basıklıkla.

    Hala basık gezmenin ne etkisi olduğunu çözemedim. Böyle apaçi işi modifiyeli araçları toplatacaksın. Böyle magandalar kaza yapıyor. Kesin basık aracıyla sert girdi kendini f1 pilotu sandı kaza yaptı. Başkalarına da zarar verebilir.
  • Dava açılabilir ama eksikler var, kazayı birinci ağızdan dinlesek daha iyi olurdu.
  • Şimdi anlamadığım nokta kazalı araç alınır ama hava yastıkları açılmış alınmaz.Peki neden ? Neden bu kadar önemli bu hava yastığı ?

    Açılmışsa ne oluyor? Tamir edildiğinde çalışmıyor mu gibi kafamda deli sorular..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    emniyet kemerinin takılı olması var, takılı olması var. malum günümüzün modası, kemeri koltuk arkasından bağlamak...

    Hiç takmamaktan daha kötü o; ama cehalet işte.

    Havayastığının açılma hızı insanın kafasını koparır ama anlamazlar.

    Allah Allah ! Gerçekten öyle mi hocam ?
  • Carpılan araba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araçta modifiye var dediniz, sonradan takılma ekran-navigasyon ve benzeri elektronik bir şeyler var mı? ve bunları yetkili servis dışında sanayide mi yaptırdı?
    eğer böyle birşey var ise büyük ihtimal yapan elektrikçi direksiyon altındaki kutudan (cahilliğinden demek isterim daha çok) sensör kablolarını iptal etmiş olabilir.
    bahsettiğiniz model değil ama örnek teşkil etmesi için video;



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Pulse_ -- 18 Nisan 2014; 16:12:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Emniyet kemeri takılı şekilde de olsa kafasını direksiyona çarpabilir. Şiddetli bir kazada normal bişey bu. Bir sürü video var bununla ilgili. Özellikle eski araçların kaza videolarını izlerseniz bulabilirsiniz. Hepsi direksiyona çarpıyor kafayı. Havayastığına hakkında bişey diyemem.

    Aslında cevap verilmiş.

    Araç kullanırken takip mesafesi nasıl önemliyse araç içindeki mesafeler de önemlidir. Mesafeler kullanılmazsa çarpma kuvveti sönümlenemez, emniyet kemerine çarpınca basit hızlarda bile kaburga kırıkları olur, aort yırtılabilir.

    Şiddeti sönümlemek için emniyet kemerleri ve koltuklar çarpmada mesafeleri kullandıracak esneklikte tasarlanır. Aşağıda bir kontrol testinin videosu var. Duran araçla o zamanki hız limiti olan saatte 55 mil ile yapılmış. Yaklaşık saatte 88 km. Kontrol testi olduğu için sürücü emniyet kemersiz, yolcuda kemer var. Duran otomobilde ise tam tersi. Trafik sisteminde olabilecek bir maksimum çarpışmada kemerli yolcu iiçin bütün mesafenin nasıl kullanıldığına bakınız. Eğer sürücü de emniyet kemerli olsaydı yine de direksiyona çarpacak ama direksiyon deforme olabilen tip olduğu için kuvvetin bir kısmını da direksiyon simidi sönümleyecekti.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sacramental

    Şimdi anlamadığım nokta kazalı araç alınır ama hava yastıkları açılmış alınmaz.Peki neden ? Neden bu kadar önemli bu hava yastığı ?

    Açılmışsa ne oluyor? Tamir edildiğinde çalışmıyor mu gibi kafamda deli sorular..

    her araba alınır da mesele nasıl kaza yaptığı ve sonrasında nerede nasıl onarıldığı...

    yetkili serviste orjinal parçalarla onarılmış bir araçla sanayide merdiven altı yerlerde çıkma parçalarla tamir edilmiş arabayı bir tutmamak gerek...

    ayrıca hiçbir marka hava yastığının açılacağını garanti etmez, bunu kullanma kılavuzlarında özellikle belirtirler ve emniyet kemerinin asıl güvenlik donanımı olduğunu, hava yastıklarının tamamlayıcı olduğunu ifade ederler... bunlara ek olarak 10 yıldan sonra açılmayabilir diye yazanlar da var sonuçta kimyasal reaksiyon sonucu açılıyor hava yastıkları




  • @_Pulse_ Araçta ayriyetten ses sistemi olduğu için Pioneer in Duble Teyp i vardı, Oto Ses Sistemi yapan yerde yaptırdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gollatr

    @_Pulse_ Araçta ayriyetten ses sistemi olduğu için Pioneer in Duble Teyp i vardı, Oto Ses Sistemi yapan yerde yaptırdı.

    aracı yetkili servise çektirdiyseniz, mümkünse o kabloyu kontrol etmelerini rica edin. büyük ihtimal sorun buradan kaynaklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sacramental

    Şimdi anlamadığım nokta kazalı araç alınır ama hava yastıkları açılmış alınmaz.Peki neden ? Neden bu kadar önemli bu hava yastığı ?

    Açılmışsa ne oluyor? Tamir edildiğinde çalışmıyor mu gibi kafamda deli sorular..

    Hava yastıklarının değişimi yüksek maliyetlidir. Bu nedenle hava yastıklarının açılması ile sonuçlanan kazalarda araçların pert olması muhtemeldir. Bu araçlar daha sonra düşük maliyetle toplanarak piyasaya verilir. Yani hava yastıkları yenilenmez, kaporta toplanır. O yüzden uzak durmakta fayda vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vıccıkvıccık

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    emniyet kemerinin takılı olması var, takılı olması var. malum günümüzün modası, kemeri koltuk arkasından bağlamak...

    Hiç takmamaktan daha kötü o; ama cehalet işte.

    Havayastığının açılma hızı insanın kafasını koparır ama anlamazlar.

    Allah Allah ! Gerçekten öyle mi hocam ?

    Abartilmis. Ben de kaza yapmistim . Yan yoldan cikan araca carptiktan sonra suruklenip kaldirima fikarak bi dukkana girmistik. Yanimda kardrsimdr vardi.Emniyet kemeri koltugun arkasindan takiliydi. Kaza aninda hava yastigi acildi. Yastiga vurdum sonra geri attigini hayal meyal hatirliyorum. Uykuya daliyormus gibi olup da uyanirsiniz ya tam o durumu yasadim.Ben de hic bir sey yoktu ama ayni sekilde kardesimde kemer arkadan takiliydi ve hava yastigi patladiginda onun burnu kanadi. Kafa koparacak cinsten bir durum olacagini zannetmiyorum. Ama hizimiz tahmini vurus aninda 60-70 arasidir. He ne olurdu yuksek hiz olsaydi boyun kirabilirdi. O da cusseye gore degisebilir. Yani cok kesin konusmak yanlis olur. Arac da 2003 Astra idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam arabanın herşeyi orjinaline dönecek zaten büyük ihtimal adamlar o modifiyeyi bırakmazlar üstünde. Ona da bakarlar heralde biz yinede söyleriz ama, Sağolun.
  • İnternette şu Kaza, airbag ile ilgili şeylere bakarken bu Fotoğrafı gördüm adam resmen motoru bırakmış bu nasıl olmuştur acaba
     Hava yastığı açılmadı
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.