Şimdi Ara

Hava yastığı açılmadı !!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
5.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Honda Civic marka aracımla lastik gümlemesi kenardaki tarlaya uçtum. Kenardaki trafik levhasına ve bir iki ufak direge çarptım. Allah'tan emniyet kemeri takılı idi. işin enteresan tarafı hiç bir hava yastıgı acılmadı. Bilmiyorum normalmi ama , şimdi açılmayacakta nezaman acılacak bu meret. Sizlere bi sorim dedim. iyi forumlar.



     Hava yastığı açılmadı !!!

     Hava yastığı açılmadı !!!

     Hava yastığı açılmadı !!!







  • Airbag sensörüne denk gelmemiştir muhtemelen...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Airbag sensörüne denk gelmemiştir muhtemelen...
    geçmiş olsun.

    lastik ne markaydı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    geçmiş olsun.

    lastik ne markaydı?


    Alıntıları Göster
    çok geçmiş olsun... yanlış bilmiyorsam hava yastığı sensörleri belli bir göçme sonucunda açılıyor.Bende bir aracın arka kapısına süratli bir şekilde carptım ama hava yastıgı acılmamıstı.sadec tampon ve farlarda hasar vardı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can206

    çok geçmiş olsun... yanlış bilmiyorsam hava yastığı sensörleri belli bir göçme sonucunda açılıyor.Bende bir aracın arka kapısına süratli bir şekilde carptım ama hava yastıgı acılmamıstı.sadec tampon ve farlarda hasar vardı...

    Alıntıları Göster
    Lastikler Bridgestone kar lastikleriydi.4 ünüde daha iki ay önce almıştım.O da ayrı bi skandal zaten..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerkek

    Lastikler Bridgestone kar lastikleriydi.4 ünüde daha iki ay önce almıştım.O da ayrı bi skandal zaten..

    Alıntıları Göster
    peki bu lastikler duble lastik değilmi sonuçta sizi nasıl tarlaya sürükledi anlayamadım.siz direksiyonu ani bir şekilde cevirdinizmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerkek

    Lastikler Bridgestone kar lastikleriydi.4 ünüde daha iki ay önce almıştım.O da ayrı bi skandal zaten..

    Alıntıları Göster
    Bu konuda Honda'dan davacı ol diyesim geliyor.Kim bilir belkide hondada araçları çağırmaya başlar.Ama hiç sanmıyorum.Malesef böyle bir dava açsan bile sonuçlanması yıllarını alabilir.İşin kötü tarafı Türkiye'yi Orta Doğu ülkesi sayıldığından adamlar durumu size bile bağlayabilirler.Ama şunu sormak istiyorum Airbag off konumunda ise açılmaması normaldir.Gerçi böyle bir tuş var mı hondalarda bilmiyorum.Hakkınızı aramanız taraftarıyım.Gerçi bu sistemler bir sensöre bakıyor aslında onun fark edip etmemesi herşey.Eğer adamlar yok şu kadar airbag i var deyip bir tomar para alıyorlarsa,çalışmamasından da sorumludurlar.Büyük geçmiş olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kljbahadır

    Bu konuda Honda'dan davacı ol diyesim geliyor.Kim bilir belkide hondada araçları çağırmaya başlar.Ama hiç sanmıyorum.Malesef böyle bir dava açsan bile sonuçlanması yıllarını alabilir.İşin kötü tarafı Türkiye'yi Orta Doğu ülkesi sayıldığından adamlar durumu size bile bağlayabilirler.Ama şunu sormak istiyorum Airbag off konumunda ise açılmaması normaldir.Gerçi böyle bir tuş var mı hondalarda bilmiyorum.Hakkınızı aramanız taraftarıyım.Gerçi bu sistemler bir sensöre bakıyor aslında onun fark edip etmemesi herşey.Eğer adamlar yok şu kadar airbag i var deyip bir tomar para alıyorlarsa,çalışmamasından da sorumludurlar.Büyük geçmiş olsun...

    Alıntıları Göster
    Yanlış biliyor olabilirim, honda belki farklı bir sistem kullanıyordur...
    airbag açılması için ani ivme/sürat değişimi olması gerekiyor...
    saatte 50 ile giderken bi yere çarpınca zıbammm diye hızınız 0 oluyor..
    ya da düz giderken yan taraftan bir kamyon size bindiriyor. vektörel olarak takip ettiğiniz yerden alakasız bir yere ivmeleniyorsunuz...
    tarlaya uçtuğunuzda direklere çarparken araç normal bir şekilde yavaşlamış olabilir belki...
    ama uçtuktan sonra iniş esnasında bayaa sert bir sarsıntı olması lazım... bu airbagleri açmalıydı yukarıdaki bilgilere göre.
    honda'yı taciz etmekte fayda var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can206

    peki bu lastikler duble lastik değilmi sonuçta sizi nasıl tarlaya sürükledi anlayamadım.siz direksiyonu ani bir şekilde cevirdinizmi?

    Lastikler duble ama büyük bi gürültüyle top attı halk tabiriyle.İnanılmaz bi ses çıktı.Kendime geldiğimde tarladaydım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerkek


    quote:

    Orijinalden alıntı: can206

    peki bu lastikler duble lastik değilmi sonuçta sizi nasıl tarlaya sürükledi anlayamadım.siz direksiyonu ani bir şekilde cevirdinizmi?

    Lastikler duble ama büyük bi gürültüyle top attı halk tabiriyle.İnanılmaz bi ses çıktı.Kendime geldiğimde tarladaydım...


    tekrar büyük geçmiş olsun.canınıza bişey olmamış önemli olan o aslında.araba önemli değil yenisi alınır birşekilde.yada kaskosu vardır sanırım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi can206 -- 17 Şubat 2010; 22:31:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerkek

    quote:

    Orijinalden alıntı: can206

    peki bu lastikler duble lastik değilmi sonuçta sizi nasıl tarlaya sürükledi anlayamadım.siz direksiyonu ani bir şekilde cevirdinizmi?

    Lastikler duble ama büyük bi gürültüyle top attı halk tabiriyle.İnanılmaz bi ses çıktı.Kendime geldiğimde tarladaydım...

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun.


    Lastiklerden o denli ses geldiyse ya basınç düşük olduğundan ısınıp parçalanmıştır,ya aşırı yükten parçalanmıştır ya da en kuvvetli ihtimal kesici bir nesne lastiğe zarar vermiştir.

    Bir diğer neden de yüksek hızdan ötürü parçalanmış olmasıdır ki öyle birşey yok sanırım.




    Havayastıkları muhtemelen yeterli şiddette çarpışma olmadığından açılmamıştır,peşpeşe tanık olduğum iki Civic in trafik kazasında da h.yastıkları açılmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Geçmiş olsun.


    Lastiklerden o denli ses geldiyse ya basınç düşük olduğundan ısınıp parçalanmıştır,ya aşırı yükten parçalanmıştır ya da en kuvvetli ihtimal kesici bir nesne lastiğe zarar vermiştir.

    Bir diğer neden de yüksek hızdan ötürü parçalanmış olmasıdır ki öyle birşey yok sanırım.




    Havayastıkları muhtemelen yeterli şiddette çarpışma olmadığından açılmamıştır,peşpeşe tanık olduğum iki Civic in trafik kazasında da h.yastıkları açılmıştı.


    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun öncelikle.

    Hava yastıklarının açılması için darbenin belirli bir eşik değere ulaşması gerekir. Resimden gördüğüm kadarıyla araç önden veya yandan çok şiddetli bir darbe almamış. Bana göre hava yastığı açılmadığı herhangi bir yaralanmaya maruz kalmadıysanız açılmasına gerekt yoktur. Gereksiz yere açılması hem gereksiz korku yaşamanıza, hem ekstra masrafa, hem de yok yere yaralanmanıza neden olabilirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Geçmiş olsun öncelikle.

    Hava yastıklarının açılması için darbenin belirli bir eşik değere ulaşması gerekir. Resimden gördüğüm kadarıyla araç önden veya yandan çok şiddetli bir darbe almamış. Bana göre hava yastığı açılmadığı herhangi bir yaralanmaya maruz kalmadıysanız açılmasına gerekt yoktur. Gereksiz yere açılması hem gereksiz korku yaşamanıza, hem ekstra masrafa, hem de yok yere yaralanmanıza neden olabilirdi.

    Alıntıları Göster
    (daha kaç defa sorulacak ve kaç defa yazacağım acaba niye bu "arama" linki kullanılmaz ki)

    ÖN HAVA YASTIKLARI DARBE İLE DEĞİL, ANİ HIZ KAYBI İLE AÇILIR. 50NİN ÜSTÜNDEKİ HIZLARDAN 1SN.DEN KISA BİR SÜREDE SÜRATİN 0'A DÜŞMESİ GEREKİR. DARBE İLE AÇILMAZ.

    YAN VE PERDE HAVA YASTIKLARI DARBE İLE AÇILIR.

    TABELAYA VURUNCA ARABAN DURMADIĞI İÇİN AÇILMAMIŞ. AĞAÇ VEYA BETON DİREĞE VURSAYDIN VE DURSAYDIN AÇILIRDI. BU KAZADA AÇILSAYDI, BOŞA MASRAF OLURDU. BU HABERİ YAZABİLDİĞİNE GÖRE ELİN AYAĞIN SAĞLAM DEMEK Kİ. ŞÜKRET....


    GEÇMİŞ OLSUN




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Airbag sensörüne denk gelmemiştir muhtemelen...


    Sen bu fikri yazmamış ol, ben de okumamış olayım (ciddi yazdıysan tabi)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Airbag sensörüne denk gelmemiştir muhtemelen...


    Sen bu fikri yazmamış ol, ben de okumamış olayım (ciddi yazdıysan tabi)

    Alıntıları Göster
    ?!?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    ?!?


    Alıntıları Göster
    ABABAnın söyledikleri saçma. airbag ve çarpışma sensörleri denilen şeyler var. hızla falan alakası yok. Çarpmanın şiddeti ve darbenin şasiyi aşıp kabine girdiği noktada bulunuyor bu sensörler. Dolayısıyla şasiyi fazla zorlamayan, hafif ve orta şiddetteki çarpışmalarda açılmıyor. İddiamın kanıtını görmek isteyen euroncap çarpışma testlerini slow motionda incelesinler. O videolarda da göreceksiniz hava yastığı şasinin delinip yolcu kabininin de etkilenmeye başladığı anda açılıyor. Hava yastığı olan pek çok arabada elektronik hız göstergesi yok, dolayısıyla aracın ne kadar sürede hızının 80 kmden' 0 a indiğini algılayacak bir sistem de yok. İnsanların hayatının sözkonusu olduğu bu tür konullarda biraz bilgiye dayanarak yorumlar yapalım lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tacoist06NL -- 18 Şubat 2010; 10:50:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tacoist06NL

    ABABAnın söyledikleri saçma. airbag ve çarpışma sensörleri denilen şeyler var. hızla falan alakası yok. Çarpmanın şiddeti ve darbenin şasiyi aşıp kabine girdiği noktada bulunuyor bu sensörler. Dolayısıyla şasiyi fazla zorlamayan, hafif ve orta şiddetteki çarpışmalarda açılmıyor. İddiamın kanıtını görmek isteyen euroncap çarpışma testlerini slow motionda incelesinler. O videolarda da göreceksiniz hava yastığı şasinin delinip yolcu kabininin de etkilenmeye başladığı anda açılıyor. Hava yastığı olan pek çok arabada elektronik hız göstergesi yok, dolayısıyla aracın ne kadar sürede hızının 80 kmden' 0 a indiğini algılayacak bir sistem de yok. İnsanların hayatının sözkonusu olduğu bu tür konullarda biraz bilgiye dayanarak yorumlar yapalım lütfen.

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun arkadaşım,
    sevgili arkadaşlar bu konuda ABABA haklı, hava yastıklarının açılmasını kontrol eden ivmeölçerler mevcuttur araçlarımızda, bu lokal bir sensör değildir, yani deformasyonun ivmeölçere kadar gelmesine gerek yok. aracın ivmesindeki değişiklik eşik değeri geçtiği anda hava yastıkları açılır.
    ayrıca bu ivmeölçerler nisbeten ucuz cihazlardır ve aracın kilometre saatinin elektronik olmasıyla hiçbir ilgisi yoktur.
    bu kazada büyük ihtimalle aracın yavaşlama ya da yanal ivmelenmesi eşik değeri geçmemiş görünüyor. hava yastıklarının neden olabileceği ekstra yaralanmalardan korunmuşsunuz.
    tekrar geçmiş olsun.
    son olarak bizim araçlarda (en azından makyajdan önceki modellerde) havayastığı iptali söz konusu değil.

    Edit:
    çarpışma sensörleri yan ve perde hava yastıkları için geçerli imiş,
    şiddetli önden çarpmalarda ivmeölçer yüksek değerler kaydederse ön hava yastıkları ile birlikte yan ve perde hava yastıklarını da açıyor (yanlara direkt temas olmasa bile)
    ancak yan yan kayarak direğe çarptığınızı düşünürsek yandaki çarpma sensörleri sadece o tarafın yan ve perde hava yastıklarını açıyor, ön hava yastıkları açılmıyor...

    ALINTI: wikipedia
    "The airbag sensor is a MEMS accelerometer, which is a small integrated circuit with integrated micro mechanical elements. The microscopic mechanical element moves in response to rapid deceleration, and this motion causes a change in capacitance, which is detected by the electronics on the chip that then sends a signal to fire the airbag"
    "Today, airbag triggering algorithms are becoming much more complex. They try to reduce unnecessary deployments (for example, at low speed, no shocks should trigger the airbag, to help reduce damage to the car interior in conditions where the seat belt would be an adequate safety device), and to adapt the deployment speed to the crash conditions"
    Lütfen insan hayatı ile ilgili önemli konularda bilip bilmeden yorum yapmayınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drmoz -- 18 Şubat 2010; 14:09:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    geçmiş olsun arkadaşım,
    sevgili arkadaşlar bu konuda ABABA haklı, hava yastıklarının açılmasını kontrol eden ivmeölçerler mevcuttur araçlarımızda, bu lokal bir sensör değildir, yani deformasyonun ivmeölçere kadar gelmesine gerek yok. aracın ivmesindeki değişiklik eşik değeri geçtiği anda hava yastıkları açılır.
    ayrıca bu ivmeölçerler nisbeten ucuz cihazlardır ve aracın kilometre saatinin elektronik olmasıyla hiçbir ilgisi yoktur.
    bu kazada büyük ihtimalle aracın yavaşlama ya da yanal ivmelenmesi eşik değeri geçmemiş görünüyor. hava yastıklarının neden olabileceği ekstra yaralanmalardan korunmuşsunuz.
    tekrar geçmiş olsun.
    son olarak bizim araçlarda (en azından makyajdan önceki modellerde) havayastığı iptali söz konusu değil.

    Edit:
    çarpışma sensörleri yan ve perde hava yastıkları için geçerli imiş,
    şiddetli önden çarpmalarda ivmeölçer yüksek değerler kaydederse ön hava yastıkları ile birlikte yan ve perde hava yastıklarını da açıyor (yanlara direkt temas olmasa bile)
    ancak yan yan kayarak direğe çarptığınızı düşünürsek yandaki çarpma sensörleri sadece o tarafın yan ve perde hava yastıklarını açıyor, ön hava yastıkları açılmıyor...

    ALINTI: wikipedia
    "The airbag sensor is a MEMS accelerometer, which is a small integrated circuit with integrated micro mechanical elements. The microscopic mechanical element moves in response to rapid deceleration, and this motion causes a change in capacitance, which is detected by the electronics on the chip that then sends a signal to fire the airbag"
    "Today, airbag triggering algorithms are becoming much more complex. They try to reduce unnecessary deployments (for example, at low speed, no shocks should trigger the airbag, to help reduce damage to the car interior in conditions where the seat belt would be an adequate safety device), and to adapt the deployment speed to the crash conditions"
    Lütfen insan hayatı ile ilgili önemli konularda bilip bilmeden yorum yapmayınız


    Alıntıları Göster
    çok geçmiş olsun.Allah beterinden saklasın.

    sanırım ön tampon demiri hasarlanmamış.o bile yamulmadıysa şaside birşey yoktur.yani önden ciddi bir darbe almamış.
    yani arabanın farları bile kırılmamış.bu darbe de içerdeki kişileri çok fazla sarsmayacağından airbaglarin açılmaması normal diye düşünüyorum.
    tekrar geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    çok geçmiş olsun.Allah beterinden saklasın.

    sanırım ön tampon demiri hasarlanmamış.o bile yamulmadıysa şaside birşey yoktur.yani önden ciddi bir darbe almamış.
    yani arabanın farları bile kırılmamış.bu darbe de içerdeki kişileri çok fazla sarsmayacağından airbaglarin açılmaması normal diye düşünüyorum.
    tekrar geçmiş olsun.

    Alıntıları Göster
    bence sorun tabelalara çarpmak değil...
    tarlaya uçunca bu aracın üzerinde ivmeölçerleri tetikleyecek bir darbe olmamış mı diye düşünüyorum...
    kaza anında tahmini süratiniz ve uçtuğunuz tarlanın yoldan düşey mesafesi neydi acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a1g0rithm

    bence sorun tabelalara çarpmak değil...
    tarlaya uçunca bu aracın üzerinde ivmeölçerleri tetikleyecek bir darbe olmamış mı diye düşünüyorum...
    kaza anında tahmini süratiniz ve uçtuğunuz tarlanın yoldan düşey mesafesi neydi acaba?

    Alıntıları Göster
    Tacoist ve drmoz; teşekkür ederim. Demek ki doğru saçmalıyorum ben




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.