Şimdi Ara

GÜÇ AKTARMA ORGANLARINDA Kİ TEKNOLOJİK GELİŞMELER - ÖDEV YARDIM LÜTFEN..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, ben otomotiv teknolojisi öğrencisiyim. Bu sene inşallah okul bitecek ancak hocamız sağolsun bir proje ödevi verdi. İnternet üzerinde araştırdım ancak bulamadım. Konu : GÜÇ AKTARMA ORGANLARINDA Kİ TEKNOLOJİK GELİŞMELER.. Yardımcı olabileceğiniz bişey varsa çok mutlu olurum..



  • Başlıkları söyleyeyim gerisini sen araştır

    Volan dişlisi
    Debriyaj (kavrama)
    Vites kutusu (şanzıman)
    Şaft (kardan mili)
    Diferansiyel
    Aks
    Tekerlekler(jant ve lastikler)
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Tork konvertör de lock-up clutch kullanılması ve verimin artması .
    Debriyaj da torkun pik yapmasını önleyici sistem . Yani patinaj çekerken veya ayağını birden debriyajdan çekerken tork en üst seviyelere gelir bu yüzden 250 Tork ise araba %20 falan bi tolerans vardır bu da 300 falan eder . Bunu azaltan sistem yaptı mesela BMW ama bu sefer de kullanıcı mutsuz oldu.

    Kilitli Diferansiyel ve modelleri ( yeni sistemlerde ESP ABS TCS ye uyumlu olarak milisaniyede geçiş yapanlar var )

    Çift kavramaya sahip olan şanzımanları araştırabilirsin


    Ama böyle çok geniş oldu yani güç ve güç aktarma sistemleri motordan başlar tekere kadar gider .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rockabye -- 5 Mayıs 2017; 11:33:11 >
  • Yukarıdaki cevaplara bakıyorum, hakikaten çok güzel. Şu forumu sevmemdeki en büyük etkendir teknik bilgi paylaşımları.
  • Tarihsel surec istersen pm at

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Front-Back kullanıcısına yanıt
    Başlıklar bende tamam, hepsinin araştırmasını yapmak çok kolay. Ancak şu teknolojik gelişmelere gelince tıkandım açıkçası.. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RASP

    Tarihsel surec istersen pm at

    tarihsel olursa çok iyi olur
  • Aktarma organındaki dönen parçaların ağırlığı verimi etkilemektedir.

    O yüzden birçok üretici olabildiğinde hafif malzeme ile dönen parça üretiyor. sallıyorum aks'ı 100gr hafif yaptın diyelim sana %2 yakıt ekonomisi sağlıyor. Bazı dönen parçalarda bu şekilde kullanılan malzeme veya ağırlıkları azaltılarak kayıp azaltılıyor. Bunları hep teknolojik gelişmelerle yapıyorlar.

    lastik konusunda ise kullanılan lastik deseni ve tabanı ile düşük yuvarlanma direnci hedefleniyor. Bu konuda goodyear eff. grip, michelin energy saver gibi lastik modellerini araştırarak detaylarını öğrenebilirsin. Yola gücü de iyi aktarman gerekir o yüzden desen tasarımı ile yol tutuşu ve aktarımı iyileştirmeyi hedefleyen firmalar var.

    Bu konuda mazdayı inceleyebilirsin:
    http://www.mazda.com/en/innovation/technology/skyactiv/skyactiv-mt/
    http://www.mazda.com/en/innovation/technology/skyactiv/skyactiv-chassis/
    http://www.mazda.com/en/innovation/technology/skyactiv/skyactiv-g/

    Vag'cılar gelir şimdi yıl olmuş 2017 hala atmosferik motor filan diye saçmalayacaklar ama işine yarayacak bilgiler bulabilirsin burada...




  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.