Şimdi Ara

GOLF TSI DEVİR PROBLEMİ!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
6.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba 2009 140 hp 16000 km Golf TSI otomobilim var.Biri yokuş çıkarken diğeri otobanda giderken 2 kez olmak üzere 1-2 sn süren ani devir kaybı ve bu sırada motordan tor tor benzeri ses geldi ve ardından araç kendini toparladı.Telefonda usta büyük ihtimalle boğaz kelebeği kirlenmiş ama bilgisayara takıp değerlendirmek gerekir dedi.Acaba başka bir neden olabilir mi bir de 16000 km lik bir araçta bu kirli benzinden mi kaynaklanır ?Teşekkürler....



  • Aynen öyle. Ne yazık ki TSI motorlar atmosferik motorlara göre kirli benzine karşı çok daha hassas. Hatta bu motorun eleştirilebilecek tek kusuru budur. Yoksa 1.4 TSI dan daha performanslı bir makine yok. Boğaz kelebeğini kontrol ettirin. Büyük ihtimalle de değişecektir. Sorun ortadan kalkar. Sonra performansın tadını çıkarmaya devam.
  • bende tsi varken benzer bir sorun "hava akışmetresinin" değişimiyle düzelmişti (yaklaşık 600-650tl idi galiba)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    bende tsi varken benzer bir sorun "hava akışmetresinin" değişimiyle düzelmişti (yaklaşık 600-650tl idi galiba)


    Akışmetre = boğaz kelebeği
  • temizleyerek halledilebilen bi sorun,serviste direk değişim isterler temizleme yapmazlar..
  • bende de kalkışta yaptı bir kere. boğaz kelebeği dedi tanıdık bir usta. sonra bir daha yapmadı. kontrole grek var mı sizce?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lucid dream -- 12 Mart 2011; 23:26:55 >
  • peki nasıl temizleniyo sökülerekmi yoksa sadece hortumları cıkarıp kir pas sökücü spreylerlemi işlemi gören arkadaşlar varsa anlatabilirmi iş yerinin garajında bi elden geçirmeyi diüşnüyorum da
  • @ assgti

    olabilecek muhtemel sebeplerin başında kirli yakıt gelir. 2. sebep kirli yakıt ile bağlantılı yakıt filitresidir. 3. sebep boğaz kelebeği. bir ihtimal 4. sebep ise egr valfidir.
    servise giderseniz yapılacak olanlar; yakıt filitresi değişimi, gerekirse depodaki kirli yakıtın boşaltılması, boğaz kelebeği değişimi ve sonrasında gerekli olan adaptasyonu( arıza tespit cihazı ile) ( maliyeti yüksek)

    sevdiğiniz tanıdığınız bir tamircinizde yaptıracağınız işlem ise şu şekilde olmalı,

    arabayı arıza tespit cihazına bağlattırlıp - boğaz kelebeği arızası vermiş mi onu görmek,
    yakıt filitresi değişimi,
    boğaz kelebeğinin sökülüp uygun şekilde temizlenmesi ve geri yerine takılması,
    aracın tekrar cihaza bağlanması,
    araç motor arızalarının okunması ve arıza var ise silinmesi,
    cihaz ile boğaz kelebeği adaptasyonunun yapılması,

    bu noktadan sonra araç 1-2 gün denenilir, arıza tekrar yapacak mı diye.yapması durumunda zaten arıza kaydını araç beynine yazdırmıştır. tekrar gidilir ve boğaz kelebeği değiştirilir.

    temizleme işlemi boğaz kelebeğinde arıza olmaması, sadece pislikten dolayı problem yarattığı için yapılır. parça pahalı olduğundan dolayı.

    ayrıca, ben garajda yapayım diyorsunuz, eliniz eğer yatkınsa boğaz kelebeğini sökersiniz, temizlersiniz geri yerine takarsınız buraya kadar herşey normal. ancak elinizde cihaz olmadığından adaptasyonunu yapamazsınız. aracınız hem çok yakar,
    hem de orantısız çalışır.

    unutmadan söyliyim. temizleme işlemini yaptıktan sonra, depodaki yakıtı bitirin ve merkezi yerlerdeki büyük benzin istasyonlarından alın yakıtı. ucuz ve şehirdışlarındaki yerlerden almayın.




  • boğaz kelebeğini temizledim şu an gayet stabil (rolantide 700 d/d 90 derecede) ve sorunsuz çalışmakta..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi assgti -- 21 Mart 2011; 21:23:57 >
  • ha bu arad aklıma gelmişken bizim araçların (TSI lerin yani) boğaz kelebeğinin markası magnetti marelli güzel marka boru değil
  • Nasıl temizledin?...

    Senmi temizledin yoksa başkasına temizlettin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Nasıl temizledin?...

    Senmi temizledin yoksa başkasına temizlettin?

    evet murad hocam ben temizledim iş yerimin garajına çektim 2 günlük nöbetimde hallettim ama baya zorlandım el girmiyor motorun içine bide baya komplike geldi bana boğaz kelebeğini sökene kadar hava borularını kompresor kontrol kelebeğini ve bazı sensorlerin fişlerini ve vidalarını sökmek zorunda kaldım en son sökebildim bogazı, vidaların tamamını yıldız alyan anahtarlarıyla söküldü.daha sonrasında boğazın içindeki kurumları balata temizleyici ve kontak spreyle gereken yerleri ufak plastik fırça vurarak temizledim sonra itina ile sırasıyla toplardım oda ayrı bi zor, neyse çalışır duruma getirdim, sanrım bundan sonra boğaz kelebeği kalibrasyonunu yaptırmam gerekiyor servise bunu için uğrayabilirim çünkü kalibrasyonu bilgisayara bağlanarak yapılıyormuş o konuda bilgim yok ama şunu söyleye bilirim arabam daha güzel ve sessiz çalışmaya başladı.




  • bugün özel bi servise girdim boğaz kelebeği adaptasyonu için cihazı açtılar kabloyu taktılar 15 sn sonra tamam dediler
    bumu demiş bulundum bende baya komplike birşey sanıyordum her neyse birde arıza tespit yapıverdiler eşantiyon olarak birşey çıkmadı 30 tl
  • sevgili assgti
    Araban kaç km de ve boğaz kelebeğinde çok fazla kirlilik varmıydı?
    Esasında keşke fotoğraf makinası ile fotoğraflarını çekseydin...
    Çıkan arıza neydi baktın mı?.. 30 TL de iyimiş sadece adaptasyon için..Bu adaptasyonu bosch servislerinde de yaptırabiliyorsun bildiğim kadarıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 24 Mart 2011; 20:44:16 >
  • murad hocam arabam 61binde kirli lik fazlamıydı emsallerini hiç görmediğim için normla di azdı çoktu diyemiyorum fakat kurumlanmalardan dolayı özellikle gazkelebegi milinin diplerinde birikinti oluşmuş ve birde kelebekle manifolt arasında çeper oluşturmuş sanırım yanlış aklımda kalmadıysam turbodan gelen tarafta da olabilir ama sonuçta kelebeğin açıkdığı yerin gerisinde tortu vardı onları temizledim hiç aklıma gelmedi kameraya almak çünkü sadece onla uğraşmadım aynı zamanda polen fitresini değiştirdim yerini bulana kadar zaten 1 saat geçti meğerse torpido gözünün tam altındaymış yeri ben kaput içinde araken 1 saat sürdü sonunda yanımdaki diğer arkadaş buldu birde sol dikiz aynasının sinyal camı kırıktı onu almıştım 35m a onu sökmek için uğraştım ardından ufak tefek çizikleri için pasta çektim kendimce bakım yaptım yanı en sonda temizliğini yaptım derken 2 günlük radar nöbetim o şekilde bitti
    araç arızası çıkmadı aslında şöyle oldu 1 arıza verdi oda yetersiz turbo/süpercharger basınç arızası diye, usta arızayı silelim eğer silinirse parçaları temizleme sırasında söktüğünden bazı müşür fişlerini çıkardığından olabilir dedi. arızayı sildi bidaha arıza vermedi, zaten sorun yoktu. ben bursada dolanırken daha önceden bildiğim bir yerdi bi uğrayayım dedim o şekilde, sordum ustayla bir konuştum ilk önce böyle bir durum var hallediyomusunuz felan şeklinde yapıyoruz deyince girdim içeri, bosch servislerinde de yapılabilir dediğin gibi.
    işte böyle murad hocam.




  • Sevgili assgti
    Aracın 60000 km bakımına girdi mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Sevgili assgti
    Aracın 60000 km bakımına girdi mi?



    sevgili murad
    aracı satın aldığım kişi 50000 de izmir vosmerde gerekli bakımlarını yaptırdığı için bana sadece yağ, yağ filtresi, hava filtresi değiştirmesi kaldı onları yaptım aracı aldığım zaman 60250 de yaptırdım.
  • Bujiler değişmiş mi?

    TSI larda 60000 km de ek olarak bujiler değişiyor. 50000 de yapılan bakımda bujilerin değiştiğini zannetmiyorum.

    Fren balatalarını kontrol ettirdin mi?.. Benim arka fren balataları 45000 de değişti. 60000 de de önler değişecek...

    Haberin olsun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 25 Mart 2011; 20:48:35 >
  • eski sahibi çok titiz biri değilse değiştiğini ben de sanmıyorum..
    benim araba 50.000e geliyo bakıma giricek,bu bakım da arka fren balataları değişicek
  • Valla titizlik konusunda benim elime az kişi su döker

    Ben 45000 km bakımında değiştirdim bujileri.

    Çıkan bujiler cillop gibiydi...

    Eski arabamda 15000 km değiştirirdim bujileri. Haşatları çıkmış olurdu.. Bunlar 42000 km çok iyi dayanmışlar. Hatta değiştirdikten sonra keşke değiştirmeseydim dediğimde oldu...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.