Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (41. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
215.660
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qourmange

    Öncelikle Merhaba;
    Foruma yeni katıldım.
    İTÜ(Gemi Mak. işl. Müh.) mezunu Gemi Başmühendisi olarak çalışıyorum.Gemilerde 7-8 sene çalıştım.Şu anda karada diye tabir edebileceğimiz mesleğim var.Aynı sektör ama ofis ağırlıklı.

    Meraklı arkadaşlara detaylı bilgi vermeyi milli bir vazife olarak görüyorum.
    Mesleğimi çok seviyorum.
    Gemilerde dünyada icad edilmiş her türlü elektronik,mekanik,pnomatik,hidrolik ve envayi çeşit lik lik vs. mevcuttur.
    Gemide çalışan arkadaşlar bu ekipmanların bakım onarımını yapmak mecburiyetinde olduklarından mühim derecede tecrübe sahibi olurlar.
    Aşçıhanade arızalanan ocak pleytinin tamirnden tutun buhar türbini bakımı veya navigasyon ekipmanlarından tutun 35tonluk kreyn(vinç) bakımına kadar herşeyle heran muhatap olabilirsiniz.Buna personel yönetimi de eklenince donanımınız artar.

    Gemi makina zabiti-ikinci mühendis ve hele başmühendis(çarkçıbaşı) karada herşey yapabilir.
    Örnek:
    Bir ara avea genel müdürü idi bir abimiz
    TRT genel müdür adayı idi bir abimiz
    Savunma Bakanı meslektaşımızdır.
    Türkiye de bilimum oteller de teknik müdürlük.
    Karada makina olan heryerde çalışan meslektaşlarımız var.

    Selamlar

    Abi merhaba birkaç birşey sormak istiyorum
    1-Yıldız teknik üniversitesi gemi makineleri işletme mühendisliği nasıldır bilginiz varmı (mülakatı falan varmı)
    2-Cruise yolcu gemilerinde güverte sınıfında türklerin hiç şansı yok deniyor ama makinede bir ihtimal girme şansı varmış dogrulugu nedir
    3-Makineciler mi limanda fazla gezer güverteciler mi
    4-Makinecilerin güvertecilere olan avantajları nelerdir




  • Kardeşim makinacalık denizcliğin en kral mesleğidir.

    Daha önceleri vardiyalı olup eski gemilerde çalıştığımızda limanlarda pek şansımız yoktu.Ama şimdi gemiler full otomasyon,unman ve bakım saatlerinin çoğu tersanelere kalıyor.Anlayacağın seyirde rahat olduğun gibi limanda da rahat olursun. Ancak tahliye pompası(tanker) ve kreyni arızalı(bulk-dökme) gemide liman şansın az olur ama tecrüben artar.

    YTÜ bilmiyorum.Ama makina heryerde okuyabilir mezun olduğunda hemen işbaşı yapabilme imkanın var.

    Cruise lere gelince fantazi işler bunlar.Titanik yapcam diye çıkarsın.Yolcuların sewage ile (wc sistemi) havalandırma sistemi ile uğraşır durursun.
    Mesai sonrası zeytinli martini patlatır manita yaparım dersin.Halbuki yolcuların(ticari taşınabilir eşya) gemiadamını veya gemiadamının yolcuları görmesi genelde yasaktır.

    Güverteciler ense makinacılar derse derlerdi okulda.Şimdi makinacılar her zaman iş bulabilir.Denizde çalışma dışında kendini ispatlamış kaptanlar dışında güverteciye iş yok çok zor.

    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Qourmange -- 23 Haziran 2014; 14:10:17 >




  • Rizedeki deniz ulaştırma işletme hakkında bilgisi olan varmı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Qourmange Q kullanıcısına yanıt
    Hocam can alıcı yere gelelim ayıptır sorması şuanki gelirsiniz nedir aşağı yukarı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gemideki maaş mı karadaki maaş mı..?
    Gemide çalışırken 12000 usd civarı idi.


    Bence maaş en son düşünmeniz gereken şey diyecem ama olmuyor herhalde.
    Önemli olan mesleği yapabilirlik.

    Belirli emek sarfettikten sonra çarkçıbaşı olunuyor.
    Sonra senede 3ay çıksan diğer 9 ayı hatta Anadolu da sakin bir yerdeysen 19 ayı emekli gibi geçinirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Qourmange -- 26 Haziran 2014; 17:41:13 >
  • Gemi İnşaatı ve makineleri mühendisliği okuyan biri kendini hangi yönlerde geliştirmeli acaba?
    2.yabancı dil sart evet ama hangisi mesela? Ya da ne tür kurslar almalı artı olarak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qourmange

    Gemideki maaş mı karadaki maaş mı..?
    Gemide çalışırken 12000 usd civarı idi.


    Bence maaş en son düşünmeniz gereken şey diyecem ama olmuyor herhalde.
    Önemli olan mesleği yapabilirlik.

    Belirli emek sarfettikten sonra çarkçıbaşı olunuyor.
    Sonra senede 3ay çıksan diğer 9 ayı hatta Anadolu da sakin bir yerdeysen 19 ayı emekli gibi geçinirsiniz.

    Çarkçıbaşım;

    Tecrübelerinize dayanarak gemiye yeni çıkacak arkadaşlara tavsiyeleriniz nelerdir ( çalışılacak gemi tipleri ve iş hakkında kısa bilgi, şirket seçerken nelere dikkat etmeliyiz, sizin gibi 8-10 sene gemide çalışıp karada iş bulmak isteyenler için bilmesi ve öğrenmesi gereken konular örneğin otellerde teknik müdürlük gibi)

    Cevabınız için şimdiden teşekkürler.




  • Gemiye yeni çıkacak arkadaşlara bilhassa güverteciler ise tankerde çalışmayı tavsiye ederim.Tanker maaşları iyidir.Tanker tecrübesi aranan meziyet olduğundan bir an önce tecrübe kazanmak 2.liğe ,2.lik yatırımı Baş lığa yatırımdır.

    Şirket seçerken orada çalışmış birinin referansı en doğru olanı.Personel müdürü haliyle gemisini /şirketini över.Dışarıdan biri için sadece söylenti olarak kalır.Ama orada çalışan kimsenin yorumları isabetli olur.Ancak tek şartla ki çalışan adamın düzgün olması lazım.Psikopat,işe yaramaz,kaytargaç birinin söylediklerine de itibar edilmez.
    En iyi gemi yeni gemidir.
    En iyi gemi kumanyası iyi olan gemidir.(Armatör evine almadığı kumanyayı gemiye alır ama gemi kaptanı istemez,işletme koymaz vs.Yani parasal sıkıntı olmasa bile kumanya sıkıntısı olan gemiler olur.Aynı firmanın bir gemisinde iyi bir gemisinde kötü kumanya denk gelebilir.Kötü dediysek öldürmeyelim.En iyinin kötüsü)
    En iyi firma maaşını zamanında yatıran maddi sıkıntı çıkarmayan,zamanında personelini gemiden çeken firmadır.
    En iyi gemi personeli iş varken çalışan iş yokken iş bulmaya çalışan personeldir.

    En iyi gemi limanı uzun süren gemidir.Ama 160000 DWT gemiyi 15 saate yüklediklerini hesap edince tadı kaçıyor.
    20000DWT yükü 20 günde tahliye eden Afrika limanlarını yazmaya gerek duymadım.Ben hiç gemiden çıkmazdım mesela Afrikalarda.

    Gemide 8-10 sene çalışınca karaya şöyle ya da böyle çıkılıyor.Ancak yılların kaptan - başmüh leri bile karaya geçtiğinde afallıyor ,bazısı trip atıp geri dönüyor.

    Selamlar




  • Abi gmim aklıma çok yatıyor ama tamda emin değilim o yüzden birkaç soru sormak istiyorum sana

    Gmim başlar başlamaz karada iş bulabilir miyim ? Yani diyelim denizi sevemedim karada hemen iş bulunabilir mi ve gmim mezunlarının güvertecilere göre iş bulma olanagı fazla diyebilir miyiz ?
    Birde türkiye için çalışan gemiler varmı yani 2-3 günde bir karada olacagın veya ido gibi günibirlik firmalarda makine müh çalısır mı ?
  • Tabi ki karada iş bulma şansın var.Bu seni gemi tecrübesi edinmiş karaya geçmek isteyenlerle rakip yapar.Az maaş alırsın başlarda.Benim birkaç tanıdığım var okulu bitirip gemiye çıkmayıp karada devam eden.

    Denizde bir iki kontrat çalışır karaya geçersin daha rahat olur.En iyisi Çarkçıbaşı olarak jübile yapman.Neticede kara sektörü özel sektör,bir sıkıntın olursa altın bilezik dediğimiz mesleğinle aslanlar gibi çıkar gemide çalışırsın.Güvertecilere göre çok daha fazla iş imkanın olacaktır.

    Türkiye içi çalışan gemiden kastın kabotaj ve ya Türkiye ye uğrayan gemiler anladım.Rahatlıkla bulabilirsin.Kumanyan ,internetin ,liman imkanın daha iyi olur.

    Kardeşim; oğlum 2 yaşında ve şu an senin yerinde olsa kafasına vura vura yazdırırdım.
    Mesleğine fanatiklik olarak bakma benimkine.Gerçekçi ol.Hesaplar ortada,kazanacağın tecrübe ortada.Yıllarca iş bulamayan insanların yanında hemen iş imkanı olan bir mesleğe talip olacaksın.
    Tıp fakültelerinden yüzlerce adam mezun oluyor.Ya GMİM den ?

    Selamlar.




  • Selamlar Qourmange hocam.
    Şuan 28 yaşındayım ve Yıldız Teknik Üniversitesinde (bu bölümde) okumaktayım. Okulum bittiğinde 30 yaşında olacağım. Sizce çok mu geç kaldım denize çıkmak için? Gerçekçi olursak, yaşımın bana ne gibi dezavantajları olabilir? görüşlerinizi ve varsa önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
  • Qourmange hocam suan gemilerde internet durumu ücreti vs nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • itü kktc duim %50 tutuyor bu üniversite hakkında bilgi verebilecek var mı burda okuyan arkadaşlar bana ulaşabilirler mi
  • ben bu sene tercih yapacam ytü gemi inşaatı ve mak müh düşünüyorum korsanlar çok tehlike oluşturuyomu ve karada çalışmak için kaç yıl denizde çalışırsan iyi maaşlı bir iş bulururum
  • İtü den mezun bi arkadaşım var, hatta eşi de aynı okuldan. Öyle abartıldığı gibi iş imkanı ve kazançlar yok, hatta 3-4 yıl önce işsiz bile kaldılar. Şimdi yine çalışıyorlar ama zor günler de geçirdiler. Bence yazılmaz bu bölüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jordan81 J kullanıcısına yanıt
    şu kulaktan dolma bilgiler yok mu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jordan81

    İtü den mezun bi arkadaşım var, hatta eşi de aynı okuldan. Öyle abartıldığı gibi iş imkanı ve kazançlar yok, hatta 3-4 yıl önce işsiz bile kaldılar. Şimdi yine çalışıyorlar ama zor günler de geçirdiler. Bence yazılmaz bu bölüm

    Meslekte 8. Yılını tamamlamış itü mezunu biri olarak önceki sayfalarda mesleğin iş alanı ve özellikle denizdeki iş alanı ile alakalı çok detaylı bilgiler verdim ve hatta sektör içinde uzun yıllar çalışan bazı arkadaşlarda çok değerli bilgilerini paylaştılar.verdiğiniz bigiler eksik ve yanlış.bu nedenle tercih yapacak arkadaşları yanıltabilirsiniz.


    Tercih yapacak arkadaşlara şimdiden kolaylıklar diliyorum.allah gönlünüze göre versin hakkınızda hayırlı olanı versin.

    Arkadaşlar özelden sormak yerine burdan sorarsanız daha sğlıklı olur.kafanıza takılan sorulara elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG


    quote:

    Orijinalden alıntı: jordan81

    İtü den mezun bi arkadaşım var, hatta eşi de aynı okuldan. Öyle abartıldığı gibi iş imkanı ve kazançlar yok, hatta 3-4 yıl önce işsiz bile kaldılar. Şimdi yine çalışıyorlar ama zor günler de geçirdiler. Bence yazılmaz bu bölüm

    Meslekte 8. Yılını tamamlamış itü mezunu biri olarak önceki sayfalarda mesleğin iş alanı ve özellikle denizdeki iş alanı ile alakalı çok detaylı bilgiler verdim ve hatta sektör içinde uzun yıllar çalışan bazı arkadaşlarda çok değerli bilgilerini paylaştılar.verdiğiniz bigiler eksik ve yanlış.bu nedenle tercih yapacak arkadaşları yanıltabilirsiniz.


    Tercih yapacak arkadaşlara şimdiden kolaylıklar diliyorum.allah gönlünüze göre versin hakkınızda hayırlı olanı versin.

    Arkadaşlar özelden sormak yerine burdan sorarsanız daha sğlıklı olur.kafanıza takılan sorulara elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.

    Abi bende bu bölümün ytudekini düşünüyorum ituyede yetiyor puanim ama gerek üniformali eğitim gerek bize uzak olusundan ytu yazıcam. Ytu ile itu arasında çok fark midir ? Birde çevremdekiler yok cok zor yok makine dairesi 70 derece vs gibi şeyler diyorlar. Benim hedefim başmühendisligi alip karada düzenli bir hayat kurmak. Baska mesleklerle asla elde edemeyecegim para ve tecrübe söz konusu. Millet mi cok abartiyor anlamadım Dedigim gibi bas muh olup karaya geçmek istiyorum sizin de yorumunuzu merak ettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi T 800 -- 9 Temmuz 2014; 4:31:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • T 800 T kullanıcısına yanıt
    haklısın abartıyolar kolay iş yok ama bu iş benim gibi 10 yasından beri inşaatta calışıp moloz çuvalları tasıyan biri için zor degil, zorluk çekmeyenler yapamıyo :)
    ytü ile itü arasında fark olduğuna inanmıyorum ki ytünün makinası daha iyidir (bizzat itüden dersimize gelen hocamız söyledi) öyle olmasa bile gemi mak.işl. müh
    gemi .mak. işl. müh.dir sektörde hepsi iş bulup çalışıyo, ayrıca ytü daha kolay itü ye göre yazmanı öneririm :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T 800

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG


    quote:

    Orijinalden alıntı: jordan81

    İtü den mezun bi arkadaşım var, hatta eşi de aynı okuldan. Öyle abartıldığı gibi iş imkanı ve kazançlar yok, hatta 3-4 yıl önce işsiz bile kaldılar. Şimdi yine çalışıyorlar ama zor günler de geçirdiler. Bence yazılmaz bu bölüm

    Meslekte 8. Yılını tamamlamış itü mezunu biri olarak önceki sayfalarda mesleğin iş alanı ve özellikle denizdeki iş alanı ile alakalı çok detaylı bilgiler verdim ve hatta sektör içinde uzun yıllar çalışan bazı arkadaşlarda çok değerli bilgilerini paylaştılar.verdiğiniz bigiler eksik ve yanlış.bu nedenle tercih yapacak arkadaşları yanıltabilirsiniz.


    Tercih yapacak arkadaşlara şimdiden kolaylıklar diliyorum.allah gönlünüze göre versin hakkınızda hayırlı olanı versin.

    Arkadaşlar özelden sormak yerine burdan sorarsanız daha sğlıklı olur.kafanıza takılan sorulara elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.

    Abi bende bu bölümün ytudekini düşünüyorum ituyede yetiyor puanim ama gerek üniformali eğitim gerek bize uzak olusundan ytu yazıcam. Ytu ile itu arasında çok fark midir ? Birde çevremdekiler yok cok zor yok makine dairesi 70 derece vs gibi şeyler diyorlar. Benim hedefim başmühendisligi alip karada düzenli bir hayat kurmak. Baska mesleklerle asla elde edemeyecegim para ve tecrübe söz konusu. Millet mi cok abartiyor anlamadım Dedigim gibi bas muh olup karaya geçmek istiyorum sizin de yorumunuzu merak ettim

    Hayır millet çok abartmıyor.çalışma şartları açısından sanırım türkiyede üniversite okuyan topluluk içinde en zor olanı.özellikle makinacılar için böyle.daha yüzeysel bakarsanız gemi hayatının kendisi zor bir meslek ve hayat.ancak emin olabilirsiniz ki mesleği yazan ve kazanan ve okuyan öğrencilerin %90 veya daha fazlası mesleğe adapte oluyor.bir süre sonra korkularınız normalleşmeye başlıyor.şartların zor oluşu öZellikle makinacılar için sök tak işleri ve bu işleri yaparken var olan atmosfer şartları.kış dönemlerini saymaz isek makine dairesi sıcak bir ortam sauna gibi.ama mesleğin ve işin doğası bu.elbetteki yaşam mahalinden malina dairesine indiğiniZ tüm zamanlarda hep sıcak olacak veya sıcakta duracaksınız diye bir şey yok.ama makine aktif bir meslektir yeniliklerle tecrübelerle şahsi bilgi beceri ve azminizlr mesleğinizde çok kısa zamanda çok donanımlı olabilir ihtimal odur ki çok güzel noktalara gelebilirsiniz.ben buradaki tercih yapacak hiç bir arkadaşa yaz demiyorum yazma da demiyorum.biz anlatacağız siz tercih yapacaksınız.karar sizin ve ailenizin olacak.bunun yanında meslekte farklı farklı ücret politikası var elbette ama eğer itü ytü veya dokuz eylül gibi okulları kazanır iseniz işe başlama ücretleriniz şu an çalıştığınız ay için yaklaşık 3000-3500 dolar civarında.ikramiyeler ile birlikte aylığınız yaklaşık 4000-4500 dolar civarına geliyor.senede 8 ay çalışıp 4 ay izin yapsanız hesabınızı ona göre yapın.bu bahsettiğim rakam tanker tipi gemileri olan firmalar için geçerli.diğer tip gemilerde ücretler bu rakamların biraz daha altında.

    Sizin bu bölümü yazıp okuyup mezun olduğunuz dönemleree şartlar belki de çok daha iyi olacak.belki de kontrat süreleri kısalacak maaşllar artacak.belki de daha kötüsü olacak.bunun kimse garantisini veremez size.söylenen şeyler öngörü ve tahminden öteye geçemez.

    Ben daha önceki mesajlarımda da belirttim.ytü katü dokuz eylül piri reis gibi üniv leri de tavsiye etmekle birlikte itü nün yerinin ve önceliğinin çok farklı olduğunun altını defalarca çizdim.tarihi 1884 yılına dayanan neredeyse 110 yıllık bir okul.mezunlarıyla camiasıyla bunun elbetteki siZe katacağı güven aidiyet gurur hisleri olacaktır. Bu camianın kendi içindeki sorunlarına rağmen bir birini tutan kollayan seven sayan yapısı size elbetteki bambaşka hisler yaşatacaktır değeri maddiyat ile ölçülemeyecek.

    Bu nedenlerle seçimleriniz çok önemli.aslında hangisini tercih etseniz kazanan olacaksınız.

    Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğiyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 9 Temmuz 2014; 12:22:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.