Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir (2 Mobil) - 8 Masaüstü2 Mobil
5 sn
980
Cevap
47
Favori
215.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar.
    YTÜ Gemi inşaatı ve Gemi mak. müh. ile bu mesleğe girdik.
    İnşaallah hayırlı olur.
  • Selam arkadaşlar.
    YTÜ Gemi inşaatı ve Gemi mak. müh. ile bu mesleğe girdik.
    İnşaallah hayırlı olur.
  • Kayıt ta mülakat var mı arkadaşlar;
    Kafam karıştı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    quote:

    Orijinalden alıntı: grejuva6

    ya arkadaşlar
    ben ytü gemi makineleri işle müh kazandım ama kafamda bazı sorular var
    gemi inşaaı ve gemi makineleri bölümünden ne farkım var makine anlamında onu anlayamadım lütfen aydınlaırsanız
    birde ytü nün şuan bölüm sitesine girilmiyor aldığı derslerin makine müh. çok farkı varmı ileride makine müh olarak çalışma olanağım varmı

    lüfen arkadaşlar cevap bekliyorum sağolun

    Tüm kazananalara hayırlı uğurlu olsun, Allah başarılarınızın devamını getrsin.

    Öncelikle forumdaki iletileri gözden geçirmenizi tavsiye ederim.Özetle

    Gemiyi tasarlayanlar, üretenler

  • Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisi
  • Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisi

    Gemiyi yürütenler

  • Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisi (En kaba tabiri ile dümeni döndürenler – güverte zabitleri, kaptanlar)

  • Gemi Makineleri İşletme Mühendisi (En kaba tabiri ile pervaneyi çevirenler - makine zabitleri, çarkçılar)


    Hatta tabirimi daha da kabalaştırısam gemi sahibine para kazandıranlar ile parasını harcayanlar olarak bir ayrım yapılabilir

  • arkadaşlar şu konuya bakabilir misiniz

    http://forum.donanimhaber.com/m_64773137/mpage_1/f_/key_//tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi grejuva6 -- 19 Ağustos 2012; 14:46:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hcevik2010

    Kayıt ta mülakat var mı arkadaşlar;
    Kafam karıştı?

    Mülakat falan yok
  • bu meslekte kilonun büyük bi dezavantajı varmı?
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cezaim -- 23 Ağustos 2012; 17:00:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cezaim

    bu meslekte kilonun büyük bi dezavantajı varmı?

    Kiloyla ilgili bir dezavantaj yok neticede mühendissin.
  • yani gemide çalışanlar felan için
  • kilonun dezavantajı tabi ki vardır. Hem gemide hem de tersanede çalışanlar için.
    "Mühendissin" söylemi son derece yanlış.

    Özellikle gemide çalışacaksanız yeri gelecek tanklara girecek yeri gelecek kreynlere çıkacak, yeri gelecek Ana makina skavenç mahalline girecek, yeri gelecek Jenerator overhaul'ü yaparken sintineye dalacaksınız ve bunun gibi birsürü şey.. Mühendis bunları yapmaz diye birşey yok.

    Aynı şekilde tersanede de dezavantajdır.Tabi ki dizaynda çalışmıyorsanız veya masa başı bir pozisyonda.
    Ama sahadaysanız fazla kilo herzaman dezavantajdır.
  • Solti, abey forumda uzun zamandır msj yazmıordun, dönmene gördüme sevindim.. Tatildeki palmiye kazana ise üzüldüm, geçmiş olsun acil şifalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    kilonun dezavantajı tabi ki vardır. Hem gemide hem de tersanede çalışanlar için.
    "Mühendissin" söylemi son derece yanlış.

    Özellikle gemide çalışacaksanız yeri gelecek tanklara girecek yeri gelecek kreynlere çıkacak, yeri gelecek Ana makina skavenç mahalline girecek, yeri gelecek Jenerator overhaul'ü yaparken sintineye dalacaksınız ve bunun gibi birsürü şey.. Mühendis bunları yapmaz diye birşey yok.

    Aynı şekilde tersanede de dezavantajdır.Tabi ki dizaynda çalışmıyorsanız veya masa başı bir pozisyonda.
    Ama sahadaysanız fazla kilo herzaman dezavantajdır.

    okurken renk körlüğünden okulu bırakan oldu mu bana doktor 3 kart gösterdi okudum ama evde bazen takılyorum 2 yıllık raporum var okurken sorun çıkmaz değil mi bu sene kazandım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oharas

    Solti, abey forumda uzun zamandır msj yazmıordun, dönmene gördüme sevindim.. Tatildeki palmiye kazana ise üzüldüm, geçmiş olsun acil şifalar.

    teşekkürler.. Maalesef ayağımdaki sorun hala devam ediyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: craft_783

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    kilonun dezavantajı tabi ki vardır. Hem gemide hem de tersanede çalışanlar için.
    "Mühendissin" söylemi son derece yanlış.

    Özellikle gemide çalışacaksanız yeri gelecek tanklara girecek yeri gelecek kreynlere çıkacak, yeri gelecek Ana makina skavenç mahalline girecek, yeri gelecek Jenerator overhaul'ü yaparken sintineye dalacaksınız ve bunun gibi birsürü şey.. Mühendis bunları yapmaz diye birşey yok.

    Aynı şekilde tersanede de dezavantajdır.Tabi ki dizaynda çalışmıyorsanız veya masa başı bir pozisyonda.
    Ama sahadaysanız fazla kilo herzaman dezavantajdır.

    okurken renk körlüğünden okulu bırakan oldu mu bana doktor 3 kart gösterdi okudum ama evde bazen takılyorum 2 yıllık raporum var okurken sorun çıkmaz değil mi bu sene kazandım


    Doktor 3 kart gösterdiyse ve okuduysan sorun yok. Kaldı ki okurken sana kesinlikle bir sorun çıkartmaz merak etme..
    Kaptan olsan belki ama o bile çok zor... Şişe dibi gibi camlı gözlüklerle çalışan, Liner üstündeki yağ kanallarını çatlak diye matkapla delmek isteyen
    kişilerle çalıştım ben :)
    Kafanı takma okumana bak..




  • Gemi İnşa ve Gemi Makine değil ama staj yaptığım yerde ( SARKUYSAN A.Ş.) itü den mezun gemi makinaları işletme mühendisi bir abi var. Kendisi 20 küsür ay gemide çalışmış. Yurt dışına çıkıyorlarmış. 3 tip gemi var demişti sanırım. Bunların ki en yorucu olanıymış sanırım paso iş yapıyorlarmış. Bir de başka bir gemi türü var diyordu onda da daha çok yatış olur diyordu. Fakat bu gemi türlerini hatırlamıyorum şimdi , o kelimelere baya yabancıyım aklımda kalmadı. Maaş konusunu söyledi . 3.000$ ile işe başlıyormuşsun , 5 ay sonra 5000 dolar böyle böyle artıyor en son 20 ay sonra 9.000 küsür dolara çıkıyor demişti. Fakat işin çok yorucu olduğunu söylüyor tabi. Fakat parası iyi , eğer yurt dışına çıkan gemilerde mühendisseniz tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeRo-34

    Gemi İnşa ve Gemi Makine değil ama staj yaptığım yerde ( SARKUYSAN A.Ş.) itü den mezun gemi makinaları işletme mühendisi bir abi var. Kendisi 20 küsür ay gemide çalışmış. Yurt dışına çıkıyorlarmış. 3 tip gemi var demişti sanırım. Bunların ki en yorucu olanıymış sanırım paso iş yapıyorlarmış. Bir de başka bir gemi türü var diyordu onda da daha çok yatış olur diyordu. Fakat bu gemi türlerini hatırlamıyorum şimdi , o kelimelere baya yabancıyım aklımda kalmadı. Maaş konusunu söyledi . 3.000$ ile işe başlıyormuşsun , 5 ay sonra 5000 dolar böyle böyle artıyor en son 20 ay sonra 9.000 küsür dolara çıkıyor demişti. Fakat işin çok yorucu olduğunu söylüyor tabi. Fakat parası iyi , eğer yurt dışına çıkan gemilerde mühendisseniz tabi.

    Onceki konulari okumani tavsiye ederim.edindigin bilgiler kulaktan dolma ve cok yuzeysel.
    Ayrica sunu unutmayin ki gemiye "yatis" icin gider ve gercekten de yatarsaniz karaya
    Gecerken cok zorluklar yasarsiniz. Karada sizi alan insanlar gemide calisanlarin elinin anahtar
    Tuttuguna ve kisa surede dogru kararlar verip dogru mudahele edebilen kisiler olduguna inanirlar ve
    Bu dogrudur. Ama gemilere yatmak icin gidenler maalesef melekte zayif kairlar ve arada teknik
    Bir bolumde ise basladiklarinda iclerinin bos oldugunu hemen belli ederler.
    Secim sizlerin...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok istediğim bölüme girdim sonunda, umarım hakkımda hayırlısı olur. Bilgi veren abilerime çok teşekkür ediyorum inşallah mesleki zamanımda da tavsiyelerini alabilirim
  • Merhaba herkese,

    Ben İ.T.Ü. Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği mezunuyum. Aşağıdaki linkte yer alan 11. madde şu şekilde;

    Gemi İnşa Fakültesi mezunları ile makine mühendislerine ilave eğitim ile uzakyol yeterliği hakkı verilmiştir.

    Bu ilave eğitim neleri kapsıyor acaba? Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği mezunu birinin gemide çalışması için yapması gerekenleri adım adım anlatabilirseniz sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler...

    http://www.denizhaber.com/HABER/30085/1/stcw-manila-degisiklik.html
  • @icillis
    Eğer makine müh ve gemi inşacılar için bu hakkın geri geldiği resmileşti ise, YTÜ için http://www.gim.yildiz.edu.tr/site/duyurular.php?id=24 sayfasında belirtilen dersler var. Bunların İTÜ veya diğer okullarda verilen muadillerini almanız kuvvetle muhtemel, tabi eksik olanlarını.

    Bir ara Arkas ve 9 Eylül Üniversitesi intibak eğitimi konusunda işbirliği yapıyordu.Sizin intibak kursunuzu ve stajınıza yardımcı oluyorlar karşılığında kendi gemilerinde iş verip size yapılan masrafları geri alıyorlardı. Onların bir web sayfasında bu eğitimin içeriği vardı, şu anda bulamadım detaylı arama yaptırmanız gerek. Hatta geçen bir forumda mesajı da vardı 24 eylülde kurslara tekrar başlıyoruz diye. 9 Eylül'den Volkan Çağlar bey koordine ediyordu. Kendisi ile iletişim kurabilirseniz yardımcı olur sanırım.

    İki sene önce YTÜ mezunlarının intibaksız hakkı olduğunu bilmezken sormuştum, 9 eylül ile itü arasında 1000 TL gibi bir fark vardı.(itü pahalıydı). Kurslar senede 2-3 kere açılıyordu sanırım

    Diğer işlemler için alttaki linki takip edebilirsiniz bir de oradan Aykut Korkmaz'a ait bir sayfaya bağlantı var. Kendisi ile yüz yüze tanışıklığım yoktur ama sağolsun yazılarından çok fayda gördüm, İTÜ Gemi İnşa mezunudur. Benzer tecrübeleri var.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 31 Ağustos 2012; 1:29:37 >




  • Merhaba önceki sayfada El Cazador 10 yıl biçiyorum mesleğe falan demiş bunun doğruluk payı var mı? Limanlar şehirlerden uzak olduğu söyleniyor inip dolaşmak gibi bir şansım olmıcak mı? Bide 6 ay gittikten sonra tatil zamanı para ödenmiyor dimi?Bide İTÜ'nün puanı (gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği için) 504 mü ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cruck -- 1 Eylül 2012; 17:52:36 >
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.