Şimdi Ara

Focus II Sağa Çekme Sorunu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
3.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar...

    İmzamdaki aracımın son zamanlarda yaşattığı sıkıntı,çıkardığı sorunlar arabadan bezdirdi beni.

    Bayramdan önce 4 adet lastik aldık. (goodyear efficientgrip) Ankaraya gittim bayramda.İstanbula döndüğümde arabanın arka aks bilyası dağıldı.Bir süre sonra da araba sağa çekmeye başladı.Bostancıda Özel Servise götürdüm aracı rot a soktular düzelmedi.Ön amortisörlerden kaynaklandığını söylediler.Arka Bilya ve ön amortisörleri değiştirdim fakat sağa çekme devam ediyor.

    Aslında sağa çekiyor demek haksızlık olur.Direksiyonu bıraktığınız zaman 3-4 sny içinde araba şerit değiştiriyor

    2.kez 4 lastik rot a soktular aracı herşey düzgün gözüküyor.Ön lastikleri sağ sol yaptılar olmadı,arkaları sağ sol yaptılar olmadı.Başka bir aracın tekerlerini söküp taktık yine olmadı.Araç yine sağa çekiyor.

    Sağ Ön lastiğin merkeziyle sağ arka lastiğin merkezleri arasında ölçü aldık ve sol tarafa göre yarım cm gibi bir fark gördük.Fakat bu rot da çıkmadı rotcuya söyledim ölçtü ve 80 mm fark çıktı aralarında.Bunun üzerine traversle oynandı biraz.Rot ayarı yapılmadan test ettim.Bu sefer araba sola çekmeye başladı.Rot a gitti rot ayarından sonra tekrar sağa çekiyor.

    4 farklı rotcuya gitti araç 4 ü de ayarlarının düzgün olduğunu söylüyor. Var mı acaba daha önce benzer bir sorun yaşayan ?







  • Kaza geçmişi var mı?
  • Sorun 1 kaçşeyden kaynaklanabilir.

    1.Alt takım

    2.Lastikler hatalı olabilir

    3.yol durumu

    Elimi bıraktığımda demişsinizde acaba gözle görülmeyen yol eğimi ve yol şartları olamazmı ? Elinizi bırakmadan çekme varmı sizi zorlayacak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    Sorun 1 kaçşeyden kaynaklanabilir.

    1.Alt takım

    2.Lastikler hatalı olabilir

    3.yol durumu

    Elimi bıraktığımda demişsinizde acaba gözle görülmeyen yol eğimi ve yol şartları olamazmı ? Elinizi bırakmadan çekme varmı sizi zorlayacak?


    Defalarca denedim farklı yollarda yol kaynaklı değil.Aynı ebatlardaki başka bir aracın jant ve lastikleri takıldı sonuç aynı.Alt takıma da bakıldı arabanın altında hiçbirşey yok.

    Kaza geçmişi olarak da 2 sene önce yaptığım sağ çamurluk tampon ve farın değiştiği ufak çaplı bi kazam var.Büyük bir çukura girmiş veya arabayı düşürmüşlüğümde yok.

    Elim Direksiyondayken çekme yapmıyor.Zorlamıyor da... en son servisin söylediği direksiyon sistemine bakarız oldu.




  • En son benimde yazacağım Direksiyon kutusu.Geçtiğiniz yolu birde başka araç ile deneyin ama bence bukadar kafanıza takmayın moraliniz bozulmasın. Ama bence durum normal.
  • Arka aksta hangi taraf bilyası dağıldı sağ olabilirmi? sağ arka tekerleği havada iken elle çevirip sıkılık kontrolu yapıldımı.araçlarda tek tekerleğe uygulanan frenaj o tarafa doğru çekme yaptırır.Bu arada sağ sol şasiler arasındaki 80 mm fark olağanüstü garip bir değer ölçümün doğru olduğuna eminmisiniz?.80 mm fark aracınızı yolda yengeç gibi yapar ve virajlarda kontrolsüz dalma tepkilerine sebep olur.Elektrik pompalı direksiyon sisteminizin pompaya giden elektriğini kestirip aracınızı bu şekilde deneyin direksiyon çok ağırlaşacaktır ama düz yolda rahat deneme yapılabilir.
    Çekmenin gaza basılmadığı durumlarda yani aracın boşta giderkende çektiğini varsayıyoruz.!!!!!Eğer çekme gazda artıp boşta azalıyorsa o tamamen farklı bir durumdur.
    Kolay gelsin...
  • Bu kadar büyük çekme anormal elimi direksiyondan bırakınca araba şerit değiştiriyor yazmışsınız...Frende çekme olsa hemen balataları kontrol edin fren merkezine baktırın, hidroliklerin havası iyi alınmış olacak baktırın derim...Burada fren durumu yok düz yolda giderken çekme...Alt takımlardan olur...Lastik modeli, çapı, basıncı farklı olabilir, Jant ebadı farklı olabilir, Jantın ortasındaki sağdaki rulman yıpranmış olabilir..soldaki gibi rahat dönemez...Sıkışma v.s. varsa sol teker öne gider..Rot, rotil balans diyemem ustalar bakmışlar temiz çıkmış..Lastikler aynı marka aynı model aynı desen olacak...Biri çok eski biri yeni olursa çapları farklı olacaktır..Aynı şekilde bir tekere kar lastiği diğerine normal lastik takılı ise yine çekme yapar...Çapları farklı olacaktır....Sağa çekebilir..Başka bir şey düşünemedim...Adım hıdır, elimden gelen budur...Ne bulursanız sonucu yazın okuyalım...başka arkadaşlarımıza faydanız olsun..Saygılarımla...




  • Bu kadar büyük çekme anormal elimi direksiyondan bırakınca araba şerit değiştiriyor yazmışsınız...Frende çekme olsa hemen balataları kontrol edin fren merkezine baktırın, hidroliklerin havası iyi alınmış olacak baktırın derim...Burada fren durumu yok düz yolda giderken çekme...Alt takımlardan olur...Lastik modeli, çapı, basıncı farklı olabilir, Jant ebadı farklı olabilir, Jantın ortasındaki sağdaki rulman yıpranmış olabilir..soldaki gibi rahat dönemez...Sıkışma v.s. varsa sol teker öne gider..Rot, rotil balans diyemem ustalar bakmışlar temiz çıkmış..Lastikler aynı marka aynı model aynı desen olacak...Biri çok eski biri yeni olursa çapları farklı olacaktır..Aynı şekilde bir tekere kar lastiği diğerine normal lastik takılı ise yine çekme yapar...Çapları farklı olacaktır....Sağa çekebilir.. Başka bir şey düşünemedim...Adım hıdır, elimden gelen budur...Ne bulursanız sonucu yazın okuyalım...başka arkadaşlarımıza faydanız olsun..Saygılarımla...




  • fenerkolik12 kullanıcısına yanıt
    aynı sorun benım arabamda da var. ne yapmam lazım hiç bir fikrim yok. arabayı bir ay önce aldım ford focus 2008 ghia. direksiyonu bırakınca 2-3 saniye içinde sağa dönüyor şerit değişiyor. direksiyonu bıraksam araba şarampole yuvarlanır gider. sanayi servis hiç bir yere götürmedım. ne yapmam gerekir sizce?
  • sorununuz direksiyon kutusundan kaynaklanıyor olabilir. direksiyon kutusunu sökmeden de kimse net teşhiş koyamaz. alt takım z rot, amartisor, balata, disk, lastik, jant ve rulmanlarda sorun yoksa direksiyon kutusunu suçlayabilirsiniz. kutuyu sadece acıp kapatmaları bile dünya paradır. aracın geçmişinde kaza varsa şasiciye gidip kontrol ettirmektede fayda var.
  • Sağa çekme sorunu eski aracımda vardı. Ağır bakımda tüm kayışlar, filtreler, fren hidroliği, direksiyon hidroliği ve aracım manuel olmasına rağmen şanzıman yağını bile değiştirmiştim. sağa çekme sorunu düzelmişti. demem o ki direksiyon hidroliğinini değiştirmek belki faydalı olabilir. direksiyon kutusu pahalı bir parça. sorun ondan kaynaklı değilse kutuyu değiştirmek masraflı. o kadar paraya yazık olur.
  • çok tesekkur ederım. genc olmanın verdiği deneyımsızlık yüzünden bilemıyorum ama abim bekle araba rahat gider sıkıntı olmaz diyor. yazın baktırırız diyor beklemeyi düşünüyorum ben de ama yıne de sıkıntı cıkarır diye korkum var. iyi geceler arkadaslar...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.