Şimdi Ara

FİYATLARIN ARTMASI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.101
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şu ocaktan itibaren olanların farkında mısınız ? Anlık aramalarla bu uygun dediğimiz ürünler 3-4 ay evvel çok daha ucuza alınabiliyordu.Sıcak fırsatların artık bir esprisi kalmıyor bu durumda. Bakıyoruz o an piyasada en ucuz o mal hemen konu açıp insanları yönlendiriyoruz. Bunu satan insanlar bu fiyattan bu kadar talep olduğunu görünce fiyat kırmak yerine arz talebi dengelemek için(Nasılsa asgari ücret 1300 oldu mantığı illa sömürecekler) arz arttığı için daha fazla malı daha fazla fiyata satmaya çalışıyor. O yer belli noktada sabitliyor hop birkaç hafta sonra başka konu , başka yer ama aynı ürün. Fiyatı diğer yere göre daha ucuz hurra oraya. Eee o ne yapıyor ? o da arttırıyor fiyatları. Sonra diğer yer daha ucuz kalıyor hop oraya orası tekrar tırmanıyor. Bu zinciri kıramadıkca biz ucuza KAZIK yeriz ancak diye düşünüyorum. Bence daha dikkatli olmalıyız. Buranın ahalisi işin piri olan insanlar insanları bilgilendirmeli diye düşünüyorum siz ne dersiniz ?

     FİYATLARIN ARTMASI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkjester -- 15 Şubat 2016; 22:58:39 >







  • Serbest piyasayı tarif etmişsin. Satabildikleri sürece fiyatı artırırlar, baktılar talep azaldı fiyatı düşürürler.
  • sanalçadırda 130 liralık ayakkabılar kapış kapış gitti... anlamak güç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C1BF783EF -- 15 Şubat 2016; 23:07:24 >
  • Bilinçsiz şekilde alışveriş yapmamızdan kaynaklı sanırım bir tv alacağım. Kaç gündür bakıyorum, birkaç ay evvel olan fiyatın yanına yaklaşmıyor fiyatlar. Teknolojik aletler zaman için değer mi kazanır. Buda burada 2-3dk konuşacağımız sonra unutacağımız bir durum olacak diye düşünüyorum
  • Söz konusu firmalar burayı bizden daha sıkı takip ediyorlar bunun da etkisi var diye düşünüyorum
  • bencede bir iki aydır fiyatlarda artış söz konusu.
  • büyük elektronik ürünler için konuşuyorum ( özellikle tv) yılbaşından önceki fiyatlar şuanki fiyatlar arasında min. 200-300 tl zam farkı var.
    mağazada satılan 49" sony tv, 1999 tl iken şuan 2399 tl oldu mesela. ve bunda mağazanın hiçbir etkisi yok, vergilerden dolayı gelen zamlar tedarikçi firmaları iyice zorladı, adamlar kampanya yapıp adetli ürün satamadkları için mağazalardaki tanıtım personellerini işten çıkarmaya başladılar (asgari ücretin artmasınında etkisi var tabikide)
  • Loggerheads kullanıcısına yanıt
    Zaman için bu aletlerin fiyatları düşer yenileri geldikçe ,düşmedi. 400 lira fark da geldi. Vergiler yüzünden dersek o zaman bu vergiler bu yıl ürünlerin üzerine satış bedellerinin %40 ı kadar ek külfet geldiğini vergilerin %100 den çok daha fazla arttığını düşündürür bize mümkün mü peki bu . Haydi sony öyle ya vestel ? Hacım ben bunların bilerek piyasa oynandığını ve insanlar bu fiyatları böyle kaabul ettikçe artacağını elimizde ki paranın bu şekilde değer kaybettiğini ve bizi bu tedarikçi firmaların kar elde etme amacı ile güttüğü bu politakanın aslında tam tersi zarar getirdiklerini düşünüyorum. Vergilerle bu kadar zaman gelemez inancındayım. Bana mantıklı gelmiyor.
  • darkjester kullanıcısına yanıt
    Piyasa bilinçli tüketiciden korkar. Talep esnek olmadığı için firmaların bir zararı olmayacaktır. Verdiğiniz örnekten yola çıkarak bir örnek vermek gerekirse 1500 tl den bir ay içinde 10 kişi tv alıyorsa fiyat 1700 olduğunda o ay içinde 9 kişi alsa zararı olmayacak firmanın. Burada kayıp 1 bilinçli tüketici. Tv almaya ihtiyacı olan ya da ihtiyacı olmadığı halde daha büyük bir tv almak isteyen kişi(bilinçsiz tüketici) yine bahsettiğiniz firmalardan tv alacak.

    Bir başka örnekte snob etkisi üzerine olsun. Bu da emlakta ve lüks tüketimde geçerli. İnsanlar kazançlarına oranla daha lüks bir hayat istediklerinde örneğin 600 tl lik bir telefon almak yerine kendini üst sınıf gibi görmek/göstermek için gidip son çıkan iphone u alıyorsa bunu snob etkisi olarak değerlendirebiliriz. Başka bir örneği de istanbul da sırf lüks bir yerde diye 1+1 dairelere 700 bin tl verilmesidir.

    Fiyatların artmasındaki diğer bir neden ise dolar ve eurodaki artış yani paramızın değerinin düşmesidir.

    Tüketici düzeyinde düşündüğümüzde ilk 2 örneğimizdeki gibi bilinçsiz tükeci olmaz isek biraz da olsa fiyatları değiştirebiliriz. Mümkünlüğü tartışmaya açık bir konu.




  • Bir seyin fiyatını tek bir sey belirlemez. Bir cok sey buna katkıda bulunur.

    Örnek tv.

    En temel maliyet ar-ge nin satılan tv üzerindeki maliyet yansıması.
    Sonra üretim maliyeti
    Sonra lojistik ve transport maliyetleri
    Sonra aracı firma karı
    Sonra satış yapan firmaların karı.
    Sonra servis maliyetleri.
    Dolar kurunun dengesiz olması


    Simdi bunlarda son 2-3 ayda ne değişti.

    1. basta insan gücü yani işci maliyeti arttı.
    2. Benzin ve motorin fiyatında artış. Lojistik maliyetlerin artması
    3. Gayrimenkul ve kira giderlerindeki artış (en fazla artış istanbulda gayrimenkulde %30 kirada %20 i bulan artışlar oldu)
    4. Dolar kurunun dengesizligi firmaların borclarını 2 ye katladı.
    5. Maliyetleri artan her aracı birde kendi için karı ekledi

    Simdi bütün bu kalemler size alıcı iken afaki gelebilir ama satıcı olunca yüzlesilen durum bu...

    Ama bizim ülkemizde hala petrol fiyatı artınca. Bana koymaz arabası olan düşünsün diyen zihniyet oldukca daha bu fiyatlar şahlanır...

    En basiti istanbuldaki toplu tasıma.
    Ulan madem asgari üçret yük getirmedi de neden bu fiyatları arttırdınız diyen yok...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abuabuabu -- 16 Şubat 2016; 1:04:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • abuabuabu A kullanıcısına yanıt
    Şimdi sizin örneğiniz güzel tv üzerinden başta ar-ge diyorsunuz . Bunu yeni ürünlerine yansıtırlar çok ufak pay eski ürünlere yansır diye düşünüyor. Üretim maliyeti dediğiniz şey çinde gerçekleşen olay bunlar zaten çok az paraya ürettiriyorlar.Lojistik ve transport demişsiniz bu maliyetlere etki eden birçok faktör mevcut bunların çoğu diğer firmaların üretim yapan firmalar gibi fırsattan istifade edelim düşüncesiyle fiyat arttırma politikalarına dayandığı ortada inancındayım. Sonraki maddeleriniz artık gittikçe daha mikro düzeye geçiyor. Bunlar en çok etkilenenler ve ÇOĞU(hepsi diyemem) daha çok kazanma hırsı yüzünden ölçüp tartmadan bilinçsiz gelir politikalarının piyasayı kavurduğu şirketler. Dolar kuru dediğiniz olaysa yine bizim ekonomimiz yani bizim saydığımız bu sistemin çıkar uğruna bozulması sonucu ortaya çıkan dengesizlik.Hepsi pamuk ipliği başta yanlışı yaparsan sonunda sadece tüketici etkilenmez üretici etkilenir. Şuan birçok irili ufaklı firma nakit para hasreti için çok fazla krediler bankalar devrede.Tüketiciyi sömürülmeye devam ederse daha da kötüleşecek bu durum ve tek ayakta kalan birim fon sağlayıcıları olacak. Derebeylik sistemine dönüş işte.




  • idkidc İ kullanıcısına yanıt
    Çok güzel özetlemissiniz. Biz 600 ve 3500 liralık telefonlar arasındaki marjinal faydanın oranına bakıp ve bu oranı satış mikarlarıyla karşılaştırırsak. Tamamen sembolik değişimci bir güruh olduğumuz gün gibi aşikar . Piyasayı bilinçli tüketici belirlerdi bir zamanlar . Fakat biz tüketiciler alım konusunda firmalar tarafından güdülüp tepki koyma noktasında çil yavrusu gibi dağılmaya başlayınca piyasa bizi belirlemeye başladı.(örneğin: moda ve marka algısı) Bizden geriye kalan: Kredi kartı ekstesi kapıya gelince aileyi toplayıp "Devir iktisat devri böyle yürümüyor" fıkrasından ibaret birer kara mizah eseri. Kendi adıma konuşuyorum durum bizde bundan ibaret.
  • fiyatın artması önemli değil yabancı ülkelere göre kol gibi vergi veriyoruz inat ettim akıllı telefon almıyorum fiyat düşsün öyle alacağım
  • darkjester kullanıcısına yanıt
    yani biri size bir şey satıyorsa bilinki babasının hayrına satmıyordur sonuçta herkesin bir kar marjı var.

    misal lojistik ve transport denilince, maliyeti etkiler denilince afaki kalıyor kullanıcı için ama ciddi anlamda maliyeti etkileyen bir basamaktır bu. nasıl derseniz

    örnegin Lg tv ler taşıma sırasında her 10 tv nin 2 si zayi oluyor. yüzde oranında bazen %20 lere vurabiliyor. samsungda bu oran %15 lerde. eee ne oldu bu tv lerin parası.... hopppp satılan tv lere eklendi ve aldığınız tv ile sizde her kırılan tv nin bir kısmını karşıladınız.

    logistikdeki en büyük sıkıntı ise su oluyor misal ben a firmasıyım tv üretiyorum siz sadece satış yapan b firmasısınız. ben size tv yi adetli veriyorum ama parasını satınca alıyorum ancak size verdigimde tvnin karı 1000 tl ise bu 4 ay sonra 700-600 diye azalıyor. sonuçta bu a firması için bir sıkıntı çünkü bu düşündükleri karı aşağı çekiyor bunun için firma ne yapıyor belirli bir ürün satış kotası koyuyor ondan sonra zararı hesaplayıp yeni model tv lere bindiriyor. ne oldu tv almasan bile yeni model tv ucuzlamadı. daha da pahalandı. peki eskiyen ürün ne oluyor derseniz. belirli bir fiyat altına inince firma o ülkeden çekip başka ülkeye yolluyor buda ayrı bir logistik maliyeti oluyor...


    şimdi doların etkisi ise söyle. firmalar yabancı ama satış yapan firmalar yerli veya firmaların tr bayilikleri distributor yerli. adamların bir çoğu mal almak için kredi çekiyor. en kötü zaten tl ile kimse yurt dışından mal alamıyor herkes euro veya dolar veya yen üzerinden alım yapıyor. şimdi adam ürünü aldı stokladı parasını verecek dolar bir arttı adamın aldı ürün başı maliyet arttı...
    eee ne olacak bu maliyeti kim ödeyecek? tabiki son kullanıcı.

    daha yukarda vergiler, bandroller, gümrük vs olaylarından bahsetmedim bile. misal trt ekranlı her şeyden para alıyor ve son zamlarla birlikte trt payıda arttı. telefon cart curtta iletişim vergisi tüketim veya özel tüketim vergisi vs. vs ne oluyor bu vergileri bizler ödüyoruz malisef... eee iç piyasada durgun olunca bu durgunluğun maliyetide bize patlıyor malisef.

    işte üzücü ama malisef uzak doğuda bir kelebek kanat çırpsa, bizim ülkemize zam oluyor....




  • erhan63 E kullanıcısına yanıt
    ya akıllı telefon lüksdür arkadaş. ama bakıyorum ülkemizde herkesin elinde bir samsung iphone hemde üst seriler s veya note gibi.
    sonuçta bizde ihtiyaca göre degil zevke göre alım var. adam hayatında oyun vs oynamaz fece twitter için gidip 3000 tl lik telefon alır. neymiş efendim masaya koydumu havamız olsun...

    sizi sonuna kadar destekliyorum. bilinçli tüketici olmanız dolayısı ile sizi tebrik ederim...
  • doğru tespit son bir iki aydır sıcak fırsatlardan neredeyse hiç faydalanmadım, ya sıcak değil ya ihtiyaç değil
  • Fiyat karşılaştırması yapınca maşallah ödediğimiz vergiler burdan çine yol olur :)
  • darkjester kullanıcısına yanıt
    elimden geldiğince çevremdekileri uyarıyorum , ama %20sini dinletebiliyorum sadece , %40ı ucuzun,kampanyanın peşinde koşmayı ayıp görüyor, kendine yediremiyor, diğer %40 kısmı ise bildiği markalardan şaşmıyor, vitrinde ne gördüyse o anda orada almak istiyor, ondan sonra diyorumki, işte denge teorisi bu , onlar pahalı alacakki biz ucuz alalım
  • Vergi arttı, benzin arttı, dolar arttı, euro arttı, şu arttı, bu arttı...açıkçası bunların hiç biri inandırıcı gelmiyor bana, bu zamların 2 ana nedeni var, birincisi aç gözlü satıcılar, ikincisi dünyadan bi haber, çakma indirimleri gerçek sanıp atlayan alıcılar...

    Türkiye'de klişe bahanedir, abi dolar arttı ondan bu fiyat...

    misal dolar 2.80 iken 280 liraya satılan ürün dolar 3 lira olunca otomatikman 300 lira olur ve bahane hazırdır dolar arttı, dolar iki gün sonra tekrar 2.80'e düşer fakat bizim ürünümüz 300 lirada sabit kalır...dolar 1 hafta sonra tekrar 3 liraya çıkar ve bizim 300 lira olan ürünümüz hemen 320 liraya çıkar, çünkü dolar artmıştır...dolar düşer fiyat sabit kalır, dolar artar fiyat çıkar ve bu kısır döngü içinde 5-6 ay sonra ürünün fiyatı neredeyse iki katına yaklaşır ama dolar hala 2.80 - 3.00 arasında gidip gelmektedir... aynı hikaye benzin - mazot için de geçerlidir...her artış fiyata yansır, indirimler ise iplenmez... misal 4-5 sene önce tayland'ta hard disk fabrikalarını su bastığı için tüm satıcılar depolarındaki hard disk fiyatlarını ikiye katladılar ve 2 sene boyunca zerre düşmediler, şu anda bile hard disk fiyatları yüksek... selin üzerinden kaç yıl geçti ama onun ekmeğini hala yiyorlar...

    Bazı alıcılar ise dünyadan bihaber insanlardır, 1.500 lira piyasası olan bir ürünün üstüne 4.250 lira yazılır, sonra üstüne bir çizgi çekilip 1.999 - 2.499 lira etiket koyulduğunda bu ürün nedir, ne kadar eder, ne işe yarar diye hiç inceleme, araştırma yapmadan atlayan bu alıcılar ürün fiyatlarının da artmasına sebep olurlar...şu anda bile piyasada 4k yayın tv yokken, herhangi bir 4k video oynatıcı, dvd vesaire doğru düzgün bulunmazken 3-4 sene önceden 4k diye tv satıldı ve alındı, kimse de arkadaş ben ne seyredicem bunla demeden paraları gömdü...yaaaa emekli, tüm gün evde oturan, telefonu 3 günde bir kez çalan bizim peder bile bu telefon çift hatlıymış diye gitti bi dünya para ödeyip telefon aldı(çift hat sahibi olması da ayrı bir ironi ama) sanki birinde cumhurbaşkanıyla konuşurken diğerinden başbakan arayacak da açmazsa mahçup olacakmış gibi...bu alıcıların erkek olan cinsini mini etekli ve göğüs dekolteli bir bayan satıcıyla çok rahat bir şekilde elde edersiniz (tecrübeyle sabittir, akrabam var, herkese nasıl kazık yediniz diye laf sokar ama hafif açık bir bayan satıcı iki işveyle hiç ihtiyacı yokken pahalı bir elektrik süpürgesini buna sokmuştur)...

    Elbette kira, personel, vergi ve benzeri sebeplerden dolayı ürün maliyetleri artabilir ama bu kadar abartıya neden olmaz... ayrıca bizler bilinçli tüketici olmadığımız müddetçe de bu fiyatlar gerçek değerine düşmez...




  • çekçi57 kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle katılıyorum sana Geçen bir dükkanda arnica bora 4000 sordum son olacağı peşin 300 dedi.N11 de 260 lira normal ücretsiz kargolu fiyatı bu fiyatlar yüzünden normal alışveriş yapmıyorum artık deterjan bile marketten daha ucuza hemde ayağıma geliyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.