Şimdi Ara

farklı amperdeki aküler birbirini şarj eder mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,
    Geçenlerde konu açmıştım 3 hafta kullanılmayan yarisin aküsü bitti diye.O zaman kapıları açıyordu sadece araç çalışmıyordu,şimdi kapılarıda açmıyor,anahtarla açtım kapıyı kıyameti kopardı alarm,ne yapacağımı şaşırdım kumandadan unlock'a basınca alarmı devre dışı bıraktı neyse. Şimdi sizlere bir sorum olacak yarisin aküsü 45 amper, benim aracın aküsü 60 amper(yeni aveo sedan)(yaris teyzemin) Benim aküyle yarisin aküsünü bağlayıp yarisi çalıştırsam herhangi bir sorun olur mu ? Yani 60 amperlik aküyle 45 amperlik aküyü akü aktarma kablosuyla bağlayıp çalıştırabilir miyim? Birde son olarak benim aracın göstergesi dijital ve dijital araçların aküsü bittiğinde aktarma yapmayın falan diyorlar ben aktarma yapsam bir zararı olur mu?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_isikan

    Arkadaşlar merhaba,
    Geçenlerde konu açmıştım 3 hafta kullanılmayan yarisin aküsü bitti diye.O zaman kapıları açıyordu sadece araç çalışmıyordu,şimdi kapılarıda açmıyor,anahtarla açtım kapıyı kıyameti kopardı alarm,ne yapacağımı şaşırdım kumandadan unlock'a basınca alarmı devre dışı bıraktı neyse. Şimdi sizlere bir sorum olacak yarisin aküsü 45 amper, benim aracın aküsü 60 amper(yeni aveo sedan)(yaris teyzemin) Benim aküyle yarisin aküsünü bağlayıp yarisi çalıştırsam herhangi bir sorun olur mu ? Yani 60 amperlik aküyle 45 amperlik aküyü akü aktarma kablosuyla bağlayıp çalıştırabilir miyim? Birde son olarak benim aracın göstergesi dijital ve dijital araçların aküsü bittiğinde aktarma yapmayın falan diyorlar ben aktarma yapsam bir zararı olur mu?

    İki aracı yan yana getir, aküsü sağlam olan aracı çalıştır, sonra kırmızı kabloyu ilk önce aküsü sağlam olan aracın aküsünün + kutbunu bağla. Sonra kablonun diğer ucunu aküsü boş olanın + kutbuna bağla. Daha sonra siyah kabloyu aküsü sağlam olan aracın - kutbunu bağla ve kablonun diğer ucunu aküsü boş olanın - kutbuna bağla. Sonra aküsü boş olan aracı çalıştır. Kabloları sökerken de önce aküsü boş olanın - kutbunu, sonra dolu olanın - kutbunu sök. Aynı şekilde + kutupları sök. Bu sıralama ile yaparsan kıvılcım atmaz ve araçların elektrik tesisatına da bir zarar gelmez. Sonra aküsü boş olan araçla biraz yüksek devirlerde dolaş ki akü bir miktar şarj olsun.




  • teşekkürler hocam.Eğer akü tamamen boşalırsa birdaha şarj olur mu?
  • Şarj olur, yalnız elbette artık yeni bir akü gibi şarj tutmaz. Her tür bataryada tam deşarj tahrip edicidir, üst üste birkaç defa tam deşarj olan aküler genellikle değiştirmeyi gerektirecek miktarda tahtalı köye yaklaşır. Eğer araba uzun süre yatacak ise - kutup başını sök, akünün şarjı bu şekilde çok daha uzun süre dayanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_isikan


    aynı konuyu 2 farklı yere niye açıyorsunuz??

    http://forum.donanimhaber.com/m_58484101/mpage_1/f_y/key_//tm.htm#58484101
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.