Şimdi Ara

Fabia - Rio - i20 Active - Fiesta arasından hangisi ve beklentilerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Skoda Fabia
    1.0 dsg tsi
    110bg
    200nm tork

    Kia Rio
    1.4
    110bg/6300
    137nm/4200

    Hyundai i20 Active
    1.4 elite
    100bg/6000
    134nm/4000

    Ford Fiesta
    1.6 titanium powershift
    105bg
    150nm

    Arkadaşlar ilk arabam olacak, araba kullanmaya da yeni yeni başladım. Beklentilerim, İstanbul trafiğinde çok ağır kalmasın, Tekirdağ'a falan giderken otobanda ve çift yönlü yollarda yavaş arabaları sollarken sıkıntı yaratmasın, Bahçeşehir gibi yerlerde yokuş performansı idare etsin. Dayanıklı ve güvenilir olması da önemli. Mesela Fabia ve Fiesta'yı epey beğendim fakat DSG ve Powershift şanzımanların güvenilir olmadığını söyleyen epey kişi var, Fabia için 1.0 motorun da sıkıntı yaratabileceğini söylüyorlar. Fazla hız yapan biri değilim, otobanda 90-100 ortalamayla gidip maksimum 120 yaparım herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kirilenko47 -- 1 Ağustos 2017; 18:20:15 >



  • 2012 model 1.2 htp atmosferik 112nm Fabiam var bu arabayla bile memnunum ki orda en performanslisi da Fabia 110 bg ve 200nm ile.

    Şehir icinde rampa duzluk zaten farketmiyo ama uzun yolda çok egimli rampalarda biraz zorlandığı oluyor ki sizin ki affetmez rampalari basar gidersiniz turbo da var zaten.

    Otobanda her sekilde araç solluyorum bu araçla ki sizin önerdiğiniz Fabia' nin hizlanmasi, torku, beygiri benimkini 2 ye katlar nerdeyse siz düşünün.

    Fabiam oldugu icin Fabia uzerinden gittim diger araclar hakkinda pek fikir sahibi değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabia ve i20 arasıdan seçim yapın kesinlikle.

    Kendi seçimim Faiba olurdu.
  • Benim aracım Fabia hem kullanışlı hem konforlu hem de seri araçtır . Kızılay dağıtmış gibi her yerde de göremezsiniz . Ben tipini beğenerek aldım donanımları da benim için gayet yeterli. Diğer araçlar hem çok yakıyor hem de daha az performanslı . Ayrıca vergisi de fazla .



    Eğer hem performans hem de otomatik şanzıman güveni olsun diyorsanız 1.2 110 HP eat6 208 bakın derim yoksa benim oyum Fabia ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fabia 1.0 motoru yetmez diyen adamın bütün dediklerini sil kafandan unut ticari mi alıyorsunuz yüksek hacmi olacak diğer 3 aracı yokuşlarda perişan eder , bg olarak yakınlar 1.6 dan aşşağı hiçbir yanı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş yalnız düz i20 dememiş. İ20 Active, bence tasarım olarak en iyisi. Normal i20 den çok büyük olmasa da küçük bir crossover havası var. İçine oturmadım ama biraz daha yüksekte olduğunu düşünüyorum.

    Ek olarak fabia kesinlikle kaliteli araç, ama ileride lpg ile kullanmak istersen lpg takılamıyor diye biliyorum. Fiesta içi çok dar.
  • Bende 2012 Rio fancy var hocam yalnız 1.25 motor.Donanimi oldukça fazla ekonomik encap testinden 5 yıldız almış bı araçtır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fiesta da kuru kavrama var.Sıkıntılıdır.tanıdıklarımdan şanzıman arızası yüzünden garanti dolduğu için otokoçla kavgalık olan oldu. Yine az buz da yakmıyor. (yada benzin bizde pahalı mı diyeyim.)

    fabia 1.0 tsi motor açısından bence daha iyi ama dsg soru işareti

    rio & i20 yakıt açısından otomatik şanzımanla birleşince yine az buz yakmıyor.(Fiesta ile aynı şartlarda kullanımda daha fazla yakabilir.)

    i20 Active dizayn hoş duruyor gerçekten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 4 Ağustos 2017; 12:38:53 >
  • DSG ve powershift şanzımandan korktuğum için i20 Active daha öne çıktı, ama arkadaşın dediği gibi Peugeot 208 EAT6 da mantıklı geliyor, performansı da güzel gözüküyor. Muhtemelen Peugeot 208 EAT6 ile i20 Active arasında karar kılacağım. Ancak aklıma şu takıldı. Kimle konuştuysam neredeyse hepsi Fransız arabalarından uzak dur diyor, kimisi de Peugeot'nun benzinlisine güven olmaz demiş. Bunlara itibar etmeli miyim? Bir de Peugeot maksimum güç ve tork değerlerini sırasıyla 5500-1500 devirle gösterirken neredeyse tüm diğer araçlar 6000-4000 civarında gösteriyor. Bunun anlamı nedir, Peugeot için performansa nasıl yansır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kirilenko47

    DSG ve powershift şanzımandan korktuğum için i20 Active daha öne çıktı, ama arkadaşın dediği gibi Peugeot 208 EAT6 da mantıklı geliyor, performansı da güzel gözüküyor. Muhtemelen Peugeot 208 EAT6 ile i20 Active arasında karar kılacağım. Ancak aklıma şu takıldı. Kimle konuştuysam neredeyse hepsi Fransız arabalarından uzak dur diyor, kimisi de Peugeot'nun benzinlisine güven olmaz demiş. Bunlara itibar etmeli miyim? Bir de Peugeot maksimum güç ve tork değerlerini sırasıyla 5500-1500 devirle gösterirken neredeyse tüm diğer araçlar 6000-4000 civarında gösteriyor. Bunun anlamı nedir, Peugeot için performansa nasıl yansır?

    Adın çıkmış dokuza inmez sekize misali zamanında Peugeot un sorunlu modelleri sayesinde hala kötü araç muamelesi görüyor. Bu sebeple itibar etmeyiniz. Şikayervar da başka markaları aratın onlarda da sıfır sorun olmadığını göreceksiniz.

    Peugeot'un motorları üst üste 3 yıl ödül aldı dolayısıyla kim güvenmeyin diyorsa kahvehane ağzıyla konuşuyordur. 1500 ile 5500 arasında max. tork verirken standart atmosferik bir araç max. tork için 4000 devir ve üstü istiyor. Dolayısıyla her zaman elinizin altında güç hazır oluyor. Şu an 208 için eleştirim piyasaya göre çok pahalı olması. Servis bakımları Hyundai den en fazla 100 lira fazladır. Bunlardan da öte aracı sevmeniz ve benimsemeniz lazım baktığınızda. Her aracın eksiği artısı var bu sebeple içinize sinen en iyisidir.




  • citroen c3'e baktiniz mi ? cok guzel arac...

    Fabia - Rio - i20 Active - Fiesta arasından hangisi ve beklentilerim
  • Fabia da dsg yi neden sert ediyorsunuz? Yaptırın ek garanti keyifle binin. Fiesta kasa değiştirecek, i20 performansta sıkıntılı. Uzun yolda sikar. Eat6 pejo ya da fabia doğru tercihler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 sorun çıkarır diyen 1milyon km test etmiş sanki 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rapide baktın mı peki
  • Citroen C3'e baktım ama beğenmedim.

    Fabia konusunda, DSG ile sorun yaşadığını söyleyen çok fazla insan duydum. Belki de fazla problem yoktur, adı kötüye çıkmıştır ancak ben olabildiğince işimi sağlama almak istedim. Çünkü araba kullanmaya da yeni başladığım için arabayı iyi kullanacağım söylenemez, zaten ilk aracım olacak. Garantisi olsa da arıza verip uğraşmayı istemem. i20 dediğiniz gibi performansı iyi değil gibi ama uzun yol neredeyse hiç gitmeyeceğim, belki maksimum İstanbul-Çorlu arası giderim.

    Rapid'e baktım ancak biraz pahalı.
  • az önce Fabia 1.0 DSG için bayi ile görüştüm, satış temsilcisi Fabia önermem , 2. eli çok zayıf dedi. Almaya da niyetliydim ama kendi satıcısı vazgeçirdi beni :)
  • Peugeot 208 eat6 Çok iyi ama fiyatıda bir o kadar yüksek !
  • baktığınız araçlar arasında en yeni olanı rio. Ben i20 active ve rio arasında kalırdım. i20 active, rio concept ten 5 bin TL civarı pahalı. Bundan sonrasını bütçeme ve beğenime göre değerlendirirdim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kirilenko47 K kullanıcısına yanıt
    Geçtiğimiz gün "Bu B sınıfı neymiş" diye çıkıp sırasıyla Honda Jazz, Toyota Yaris ve Peugeot 208 testi yaptım. Dizel alma gibi bir niyetim olmadığı için benzinli araçlara baktım.

    Öncelikle teklif edilen fiyatlar :

    Honda Jazz 1.3 Atmosferik Elegance : 82.000 TL

    Toyota Yaris 1.5 Atmosferik Style : 86.000 TL

    Peugeot 208 1.2 Turbo Allure : 76.000 TL

    Hyundai İ20 1.4 Atmosferik Elite : 72.000 TL.

    Vaktim kalmadığı için tam dönüşte uğrayıp incelediğim fakat test sürüşü yapmadığım İ20'yi de listeye dahil ettim.

    Jazz ve Yaris CVT vitesli olduğundan şanzıman karakterleri benzer idi.

    Ancak Yaris 2017'de 1.5 Atmosferik motoru ile satışa sunulmuş. Daha önce 1.33 Atmosferik ile satıştaydı. Bu yeni motorun performansı Jazz'dan açık ara çok öndeydi. Ayrıca Yaris'in kokpiti arkaya dönüp bakmazsanız, sanki "D" sınıfı bir araç kullanıyormuş izlenimi veriyordu.

    Ama her ikisinin de kokpitinde de kullanım rahatlığı denilen bir şey vardır ya hani işte o yoktu (Bu izlenimim tamamen kişiseldir.)

    Bir Japon'cu olarak Fransız arabalarına ön yargıyla yaklaşırım. Ancak 208 beni çok şaşırttı. Turbo motoru ve yeni Eat6 tam otomatik vitesiyle kullanım konforu olarak içlerinden açık ara en öndeydi. Ve sürücü koltuğu. En rahat sürüşümü bu koltukta yaptım. Vücudumu tam olarak kavradı. Adeta arabayla bütünleştiğimi hissettim.

    Bagaj hacmi ve iç mekan kullanışlığında bırakın "B" sınıfını "C" sınıfından dahi HB hiç bir araç Jazz'ın eline su dökemez. O koltukların yatmasına, katlanmasına bayıldım. O nasıl bir mühendislik harikasıdır öyle. Ama sürüşte bir yabancılık hissettim. Bir arkadaşımın 2007 model (iki önceki kasa) olanını da kullanmıştım. O daha bir yakın gelmişti bana. Bu kasada bir şeyler olmamış işte.

    Yaris'in tokluğu ve sağlamlığı sürüş esnasında hissediliyordu. Sana sorun ve masraf açmam diye bas bas bağırıyordu. Bir Corolla sahibi olarak direksiyondaki amblemin bana güven verdiğini söyleyebilirim. Ama o fiyat etiketi tam bir soru işareti.

    208'in en kötü tarafı direksiyonun konumu nedeniyle gösterge panelini perdelemesi. İlk oturup ayarlamaya çalıştığımda "bu nasıl iş böyle" diye söylendim. Ama kullanırken gerek sürat, gerekse devir göstergesinde ihtiyacım olanı gördüğümü düşünürsek testin sonunda pek yadırgadığımı söyleyemem. Ayrıca bu küçük direksiyona bayıldım. Hıza bağlı hissiyatı oldukça yeterli. Yüksek turlu olması da, çok dar alanlarda dahi U dönüşü veya manevra yapabilmenizi sağlıyor.

    İ20'nin bende hayal kırıklığı yaratan tek kısmı bagaj hacmiydi. Bu kadar iri görünüp bu kadar küçük bir bagaja sahip olmasını çok yadırgadım. Yanlış anlaşılma olmasın. Bagaj hacmi Jazz hariç diğerleri ile benzerdi. Ama aracın MPV benzeri cüssesi ile biraz daha büyük bagajı varmış izlenimi veriyor işte.

    Fiyatı ve donanımıyla içlerinde en f/p aracı İ20 gibi görünüyor. 80.000 TL. üstündeki fiyatlarıyla Jazz ve Yaris'te torpido soğutmasının olmaması bu parayı ödeyenlerle alay etmek gibi bir şey. İşte içlerindeki en ucuz fiyatlı İ20'de soğutmalı torpido da vardı. 1.4 MPI kodlu atmosferik motor her ne kadar eski teknoloji gibi görünse de LPG'ye uygun olması, siz taktırmasanız da satarken tercih edilebilirliğini artırıyor. Her ne kadar tork konvertörlü 4 ileri eski nesil bir şanzımanı da olsa, kullananlar absürd hareketler yapmadıkça bu şanzıman masraf çıkarmadan bu arabanın ömrünü tamamlayıp hurdaya ayırır düşüncesindeyim.

    1-1.5 yıl sonra arabamı değiştirmeyi düşünüyorum. Henüz "B" sınıfı bir araç alayım modunda değilim. Ancak yılın 350 gününü şehirde ve dar sokaklarda geçirip, 15 gün tatil periyodunda git gel 2 veya 3 defa uzun yol için büyük bir araca ihtiyacım var mı onu da bilmiyorum. Şu an alacak durumum olsa mantığım, %90 yerli üretim olup, yedek parça ve bakım maliyetlerini de hesaba katıp İ20 der. Ancak biraz kendimi şımartayım dersem sanıyorum 208'i tek geçerdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet Serdar K. -- 10 Ağustos 2017; 18:44:20 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.