Şimdi Ara

Epc ve motor ariza lambası (sorun çözüldü )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
90.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar araba sogukken dip gaz yaptım 1 ve 2. Viteste Epc ve motor agriza yandı biraz ilerledim motor agriza söndü Epc sönmedin vuruntu yapmaya başladı sonra durdum arabayı stop ettim tekrar çalıştırdım ışıklar söndü acaba kalıcı bı durum oldumu
    Golf 6 tsi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hard_hacker -- 2 Mart 2012; 8:00:23 >



  • Aman diyeyim dikkat et . Kalıcı bir sorun olusturmaz . Oluştursa sürekli yanardı o lambalar. Zaten 1 ve 2 de dip gaz motor sogukken aracın beyin aksamına degil mekanik aksamına zarar verir diye biliyorm ben . Turboyu kontrol et bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerkirac

    Aman diyeyim dikkat et . Kalıcı bir sorun olusturmaz . Oluştursa sürekli yanardı o lambalar. Zaten 1 ve 2 de dip gaz motor sogukken aracın beyin aksamına degil mekanik aksamına zarar verir diye biliyorm ben . Turboyu kontrol et bence

    Turboyu nasıl kontrol etcem arabayı çalıştırdıktan sonra tekrar bastım araba normal hızlandı. İyide ayda yılda bikere basınca turbo bozulacaksa niye binelimki bu arabaya kafam bozuldu ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerkirac

    Aman diyeyim dikkat et . Kalıcı bir sorun olusturmaz . Oluştursa sürekli yanardı o lambalar. Zaten 1 ve 2 de dip gaz motor sogukken aracın beyin aksamına degil mekanik aksamına zarar verir diye biliyorm ben . Turboyu kontrol et bence

    Turboyu nasıl kontrol etcem arabayı çalıştırdıktan sonra tekrar bastım araba normal hızlandı. İyide ayda yılda bikere basınca turbo bozulacaksa niye binelimki bu arabaya kafam bozuldu ya

    Alıntıları Göster
    Motor soğukken dip gaz yapınca, motora zarar vermemek için turbo devreye girmeyebiliyor,
    turbo devreye girmediği için geçici arıza yanıyor daha sonra turbo normal devreye girmeye
    başlayınca arıza ışığı sönüyor, bilgisayara bağlatınca görünür arıza, siz yine de uygun bir zamanda
    serviste bağlatıp koda baktırın önemli bir şey değilse silerler arızayı, motor soğukken de yüklenmemek
    gerekiyor,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemilkoc

    Motor soğukken dip gaz yapınca, motora zarar vermemek için turbo devreye girmeyebiliyor,
    turbo devreye girmediği için geçici arıza yanıyor daha sonra turbo normal devreye girmeye
    başlayınca arıza ışığı sönüyor, bilgisayara bağlatınca görünür arıza, siz yine de uygun bir zamanda
    serviste bağlatıp koda baktırın önemli bir şey değilse silerler arızayı, motor soğukken de yüklenmemek
    gerekiyor,


    Umarım dediğiniz gibi biseydir zaten tekrara yanarsa arıza ışığı cekiciyle gondercem servise kullanmam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Arkadaslar araba sogukken dip gaz yaptım 1 ve 2. Viteste Eps ve motor agriza yandı biraz ilerledim motor agriza söndü Eps sönmedin vuruntu yapmaya başladı sonra durdum arabayı stop ettim tekrar çalıştırdım ışıklar söndü acaba kalıcı bı durum oldumu
    Golf 6 tsi

    Motor ısınmadan dipgaz yapılmaz 2500 devir geçilmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemilkoc

    Motor soğukken dip gaz yapınca, motora zarar vermemek için turbo devreye girmeyebiliyor,
    turbo devreye girmediği için geçici arıza yanıyor daha sonra turbo normal devreye girmeye
    başlayınca arıza ışığı sönüyor, bilgisayara bağlatınca görünür arıza, siz yine de uygun bir zamanda
    serviste bağlatıp koda baktırın önemli bir şey değilse silerler arızayı, motor soğukken de yüklenmemek
    gerekiyor,


    Umarım dediğiniz gibi biseydir zaten tekrara yanarsa arıza ışığı cekiciyle gondercem servise kullanmam

    Eğer anlattığınız gibi geliştiyse aynısı benim başıma gelmişti, arabayı çalıştırır çalıştırmaz dik bir rampaya girdim,
    tırmanırken basmak zorunda kaldım,çok kısa mesafeydi gideceğim yer, parkettim 2 saat sonra çalıştırınca arıza yandı,
    bende pek zorlamak istemedim arıza yanarken 2 kere daha kullandım ama arıza yanıyordu, bende kompresör olduğundan
    turbo etkisi 3000 devirlerde belli ediyor, servise giderken bastım biraz yolda kendiliğinden arıza söndü, makineye bağlanınca
    geçici arıza olarak göründü zaten, çok fazla da korkulacak bir şey yok turbo konusunda sadece biraz özenli kullanmakta
    fayda var, yeni olan dizellerin hepsi turbo'lu millet canına okuyor yinede buna rağmen arızalar az bile, ilk çalıştığında hemen
    gaza yüklenmemek lazım, birde performanslı kullandıktan sonra stop etmeden bir miktar beklemekte fayda var,
    ben daha rahatım twincharge olduğundan zaten parkedeceğim yere yanaşırken turbo devri zaten düşmüş oluyor,
    kompresöre kalıyor yük, ilk yola çıkarkende motor ısınıncaya kadar 2000 devirleri pek geçmiyorum, turbo yükü
    minimumda kalıyor, sizin araç sanırım 122'lik o yüzden turbo daha fazla yük altında kalıyor, biraz dikkat ederseniz
    uzun yıllar problem çıkaracağını sanmıyorum,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemilkoc

    quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemilkoc

    Motor soğukken dip gaz yapınca, motora zarar vermemek için turbo devreye girmeyebiliyor,
    turbo devreye girmediği için geçici arıza yanıyor daha sonra turbo normal devreye girmeye
    başlayınca arıza ışığı sönüyor, bilgisayara bağlatınca görünür arıza, siz yine de uygun bir zamanda
    serviste bağlatıp koda baktırın önemli bir şey değilse silerler arızayı, motor soğukken de yüklenmemek
    gerekiyor,


    Umarım dediğiniz gibi biseydir zaten tekrara yanarsa arıza ışığı cekiciyle gondercem servise kullanmam

    Eğer anlattığınız gibi geliştiyse aynısı benim başıma gelmişti, arabayı çalıştırır çalıştırmaz dik bir rampaya girdim,
    tırmanırken basmak zorunda kaldım,çok kısa mesafeydi gideceğim yer, parkettim 2 saat sonra çalıştırınca arıza yandı,
    bende pek zorlamak istemedim arıza yanarken 2 kere daha kullandım ama arıza yanıyordu, bende kompresör olduğundan
    turbo etkisi 3000 devirlerde belli ediyor, servise giderken bastım biraz yolda kendiliğinden arıza söndü, makineye bağlanınca
    geçici arıza olarak göründü zaten, çok fazla da korkulacak bir şey yok turbo konusunda sadece biraz özenli kullanmakta
    fayda var, yeni olan dizellerin hepsi turbo'lu millet canına okuyor yinede buna rağmen arızalar az bile, ilk çalıştığında hemen
    gaza yüklenmemek lazım, birde performanslı kullandıktan sonra stop etmeden bir miktar beklemekte fayda var,
    ben daha rahatım twincharge olduğundan zaten parkedeceğim yere yanaşırken turbo devri zaten düşmüş oluyor,
    kompresöre kalıyor yük, ilk yola çıkarkende motor ısınıncaya kadar 2000 devirleri pek geçmiyorum, turbo yükü
    minimumda kalıyor, sizin araç sanırım 122'lik o yüzden turbo daha fazla yük altında kalıyor, biraz dikkat ederseniz
    uzun yıllar problem çıkaracağını sanmıyorum,


    Açıklama için saolun geçici bı sorunda olsa moralimi bozdu umarım tekrarlamaz motor isininca tekrar bı basiyim bakalım sorun olacak mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemilkoc

    quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemilkoc

    Motor soğukken dip gaz yapınca, motora zarar vermemek için turbo devreye girmeyebiliyor,
    turbo devreye girmediği için geçici arıza yanıyor daha sonra turbo normal devreye girmeye
    başlayınca arıza ışığı sönüyor, bilgisayara bağlatınca görünür arıza, siz yine de uygun bir zamanda
    serviste bağlatıp koda baktırın önemli bir şey değilse silerler arızayı, motor soğukken de yüklenmemek
    gerekiyor,


    Umarım dediğiniz gibi biseydir zaten tekrara yanarsa arıza ışığı cekiciyle gondercem servise kullanmam

    Eğer anlattığınız gibi geliştiyse aynısı benim başıma gelmişti, arabayı çalıştırır çalıştırmaz dik bir rampaya girdim,
    tırmanırken basmak zorunda kaldım,çok kısa mesafeydi gideceğim yer, parkettim 2 saat sonra çalıştırınca arıza yandı,
    bende pek zorlamak istemedim arıza yanarken 2 kere daha kullandım ama arıza yanıyordu, bende kompresör olduğundan
    turbo etkisi 3000 devirlerde belli ediyor, servise giderken bastım biraz yolda kendiliğinden arıza söndü, makineye bağlanınca
    geçici arıza olarak göründü zaten, çok fazla da korkulacak bir şey yok turbo konusunda sadece biraz özenli kullanmakta
    fayda var, yeni olan dizellerin hepsi turbo'lu millet canına okuyor yinede buna rağmen arızalar az bile, ilk çalıştığında hemen
    gaza yüklenmemek lazım, birde performanslı kullandıktan sonra stop etmeden bir miktar beklemekte fayda var,
    ben daha rahatım twincharge olduğundan zaten parkedeceğim yere yanaşırken turbo devri zaten düşmüş oluyor,
    kompresöre kalıyor yük, ilk yola çıkarkende motor ısınıncaya kadar 2000 devirleri pek geçmiyorum, turbo yükü
    minimumda kalıyor, sizin araç sanırım 122'lik o yüzden turbo daha fazla yük altında kalıyor, biraz dikkat ederseniz
    uzun yıllar problem çıkaracağını sanmıyorum,


    Açıklama için saolun geçici bı sorunda olsa moralimi bozdu umarım tekrarlamaz motor isininca tekrar bı basiyim bakalım sorun olacak mi

    Alıntıları Göster
    baska aynı durumla karsılassan olmadımı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    baska aynı durumla karsılassan olmadımı

    Alıntıları Göster
    bizdede 1.6fsı passat var ilk aldığımızda eps ışığı arada bir ama bu uzun bir süre yanıyordu servise götürdük egzos sistemi arızası var dediler (o zaman mersinden maraşa gelmiştik maraştaki servise gösterdik)siz gene iyi gelmişsiniz bu araç her an yanabilir dediler (ama araç baya bi çekişten yoksundu)mersindeki ustayı aradık bi egsozcu bulun egsoz temizlemesi yaptırın dediler onu yaptırdık arıza ışığı söndü biz gene servise götürdük aynı arızayı tekrarlayabilir dediler ve 7000 tl gibi bi maliyet çıkardılar ama biz mersinde dışardan 3500tlye hallettik şu anda bi problem yok

    PASSAT 1.6 FSI C.LINE 2007




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    baska aynı durumla karsılassan olmadımı

    Alıntıları Göster
    yukarıda , arkadaşların belirttiği gib,i soğuk motorda dip gaz yapmak mekanık arıza meydana getirir .
    soğuktan viskozietsi yükselen (katılaşan)yağ yeterlı akışkan olmadığı için ,tam yağlama yapamaz
    ve turbo, piston segmanı ,krank yatakları gibi parçalar zarar görebilir ,
    sizin aracta umarım kalıcı arıza olmamıştır ,
    önerim ,hararet ibresi biraz yükselene kadar 2000 ddk yı geçmemeniz .
    geçmiş olsun .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    yukarıda , arkadaşların belirttiği gib,i soğuk motorda dip gaz yapmak mekanık arıza meydana getirir .
    soğuktan viskozietsi yükselen (katılaşan)yağ yeterlı akışkan olmadığı için ,tam yağlama yapamaz
    ve turbo, piston segmanı ,krank yatakları gibi parçalar zarar görebilir ,
    sizin aracta umarım kalıcı arıza olmamıştır ,
    önerim ,hararet ibresi biraz yükselene kadar 2000 ddk yı geçmemeniz .
    geçmiş olsun .

    Alıntıları Göster
    ısık rps deıl epcymıs yenı dıkkat ettım bahsedılen yorumlardada acaba epc mı elektronık power control demekmıs bıde anlamadıgım vıtesı 3 ten 4 e atınca vuruntu yapmaya baslaması ya servıs uzak yakın olsa dusunmez gıderdım yarın arıycm servısı neden oldu dıye olmadı haftaya goturıyım bı baksınlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    ısık rps deıl epcymıs yenı dıkkat ettım bahsedılen yorumlardada acaba epc mı elektronık power control demekmıs bıde anlamadıgım vıtesı 3 ten 4 e atınca vuruntu yapmaya baslaması ya servıs uzak yakın olsa dusunmez gıderdım yarın arıycm servısı neden oldu dıye olmadı haftaya goturıyım bı baksınlar

    Alıntıları Göster
    Aracınız dsg lımı bırde soguk motora bır daha yuklenmeyın benden sıze tavsıye helekı tsı motorsa kullandıgınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Aracınız dsg lımı bırde soguk motora bır daha yuklenmeyın benden sıze tavsıye helekı tsı motorsa kullandıgınız

    yok maanuel arac.
    ya araba sogukken devamlı basmıyorum kı ayda yılda bıkere bastım ondada arıza verdı ayar oldumm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Aracınız dsg lımı bırde soguk motora bır daha yuklenmeyın benden sıze tavsıye helekı tsı motorsa kullandıgınız

    yok maanuel arac.
    ya araba sogukken devamlı basmıyorum kı ayda yılda bıkere bastım ondada arıza verdı ayar oldumm

    Alıntıları Göster
    Motor korumaya almıstır muhtemelen kendını 3.000 devırın ustune cıkmama gıbı bırsey yaptımı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Motor korumaya almıstır muhtemelen kendını 3.000 devırın ustune cıkmama gıbı bırsey yaptımı

    yok devırde sorun yok 4 e atınca tıtreme yaptı 3 e atınca normal devam ettı tıtreme olmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    Motor korumaya almıstır muhtemelen kendını 3.000 devırın ustune cıkmama gıbı bırsey yaptımı

    yok devırde sorun yok 4 e atınca tıtreme yaptı 3 e atınca normal devam ettı tıtreme olmadı

    Alıntıları Göster
    Genelde asırı zorlamada veya zarar gorecegını dusundugu zaman korumaya alıyor arac kendını 3.000 devırı cıkmıyor onumu yasadın dıye sordum merak etme o zaman sıkıntı yoktur ama sen yıne pc ye baglattır arabanı ne olur ne olmaz




  • Yazılımla ilgili bir problem oldugu söylendi şimdilik sorun yok
  • Selam arkadaslar.

    Sabah aracimi calistirmak istrdim calismadi.

    Motor lambasi ve EPC lambasi yaniyor .bir iki defa dtart yaptim olmadi daha denemedim baska bir doruna yol acmamak icin.acaba ne dorun olabilir,Akü mü motor sorunumu acaba?

    Aracim 2011 model Audi Q5 Quattro benzin.
  • Sizin probleminiz neymiş? Akü mü bitmiş?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.