Şimdi Ara

Emule Clients.met dosyası tahribatı ile kredi kazanılmaz !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
Cevap
Favori
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Başkalarının Clients.met dosyasini alip yüklemek size kredi sağlamaz.

Tek başına başkalarının Clients.met dosyasini alip yüklemek size kredi sağlamaz.
    Baştan belirteyim amacım polemik değil bunun nedenini ispatlayarak açıklamak.

Bu kesin ifadeyi anlatmak emule'ün çalışma şekliyle başlayayım;
    Clients.met sizde kredisi olan başka kullanıcıların saklandığı dosyadır.
    Bu dosyada başka kullanıcıların tanımlayıcı hash'leri ve sizin onlara verdiğiniz kredileri hesaplamaya yarayan bilgiler saklanır.
    Bir emule client'ı başka bir emule clientına bağlandığında Preferences.dat'daki bilgilerden ve Cryptkey.dat'dan secret key oluşturulur ve bununla handshake (el sıkışma) yapılır.
    Bu handshake sırasında her iki client elindeki clients.met dosyasından karşı tarafın hash'ini okuyarak o olduğunu iddia eden clientin kimliğini doğrular. Tabi bukardar basit değil ama asimetrik şifreleme (RSA public-private key) kullanılarak yapılır. Yani şifreleyen ve çözen anahtar farklı olduğundan taşınan veri güvendedir.
    quote:

Clients in the network are identified by a unique value called user hash. This user hash is stored in the preferences.dat file and is used to grant earned credits with other users.
    eMule can use an asymmetric encryption to avoid exploiting or manipulating other users hash values. The method uses a private and a public key to secure the user hash and to ensure a proper identification on other clients.

Clients.met Sizin kredilerinizi saklamaz, sahip olduğunuz krediler başkalarında saklıdır. Bu dosya üzerinde tahribat yapmakla kredi elde edemezsiniz. Kimlerde krediniz varsa onların Clients.met dosyasinda sizinle ilgili bilgiler saklanır ve onlar esas alınır.

Bu hangi emule modunu kullandığınıza bağlı değildir. İstediğiniz emule modunu kullanın bir Clients.met dosyası ele geçirmekle kredi elde etmiş olmazsınız.

Gelelim Metmedic programındaki bilgilerin yorumlanmasına:
    Hemen çalıntı bir Clients.met dosyası için yanıltıcı bilgi veren "Reverse Score" nedir onu açıklayayım.
    Her UL/DL iki tarafın da Clients.met dosyasında saklanır; Metmedic programı Clients.met dosyasındaki UL-DL verisinden faydalanarak sizin "Reverse Score"'unuzu hesaplar, doğrudur; fakat bu çalıntı bir Clients.met dosyası için hesaplandığında onu kullanabileceğiniz anlamına gelmez.
    Çünkü bağlandığınız emule client'i yukarıda anlattığım el-sıkışma esnasında kendi elindeki Clients.met dosyasını esas alır, oradan hash değerinize bakıp sizi tanır ve notunuzu verir...

Başkasının Clients.met dosyası kullandığınız emule modu tarafından kabul görse bile (hatalı kredi dosyası denilip sıfırlanmasa bile) kesinlikle en ufak bir faydasını görmezsiniz. Çünkü karşı taraf sizi, sizdeki Clients.met dosyasından değil kendi elindeki Clients.met dosyasından ve az önce anlattığım el-sıkışma prosedürü ile tanır.

Kısacası başkasının Clients.met dosyasını emule üzerine yüklemekle, hatta bu dosya üzerinde tahribat yapmakla elinize zerre kadar kredi geçmez.

Emule Clients.met dosyası tahribatı ile kredi kazanılmaz !

Diğer Kaynaklar:
    quote:

Emule Help:

o Clients.met
    This file stores all users who have credits with your eMule
    o Preferences.dat
    Saves the user hash. This is a value calculated at eMule's first start and is used to identify this client in the network. Used for credit system and friends.

o Cryptkey.dat
    It contains the unique 384 bit private RSA key of your client

quote:

Emule Help:
    Where can I see my credit score?
    To prevent manipulating the score, the credits are not stored locally on your hard disk but on the other client's hard disk. It is not possible to count own credits
    I lost /deleted my clients.met file. Are my credits gone?
    Losing this file doesn't mean that your credits are gone but all credits other people have on your client. eMule creates a backup of the clients.met file (clients.met.BAK) so you can restore the file by renaming the backup to clients.met.
    Are credits secure?
    eMule uses a key handshake method to make sure the credits belong to this special client. Credits stored for a user are only granted if this authentication has been successful.
    How to lose the credits anyway.
    As described above the credits are coupled with the secure user authentication. The secret key for this authentication is calculated from information which is stored in preferences.dat and cryptkey.dat. Should one of this files be lost you will no longer be able to prove that you are the rightful owner of the credits.

quote:

Metmedic readme:
    #############################
    # Reverse Score Explanation #
    #############################

Since there was no real way set out to interprit your score, in a good way i
    had to nut one out. With a few helpful suggestions along the way.
    The score formula is worked on a clients uploaded and downloaded amounts to get
    a modifier value used when calculating the score.. This is where the credit
    takes effect. Now since every client you upload and download from stores this
    information in their client.met file, you also store it in yours, in reverse.
    Say client A downloads 5 megs from you, and upload 10 to you, thats stored in
    both your clients.met files. From this, i can work quite a good estimate of
    your credit. Of course, it cant be changed or hacked though.
    The reverse score just swaps the inputs on the above formula, giving the score
    as seen from a client say. So in calculating the credit, i average all of the
    reverse scores, and multiple by the log(total uploaded + total downloaded). The
    log.. bit is needed to differentiate from people whove been using emule for 5
    mins to those who have been using for 5 months.

Official forumlarına bakın, daha da inanmayan varsa açsın incelesin kaynak kodunu...
    Sabahın beşinde uykum kaçtı bari bu konuyu yazayım dedim ufak tefek hatalarım olduysa affola...

Not:
    Bu konu daha önce burada:
    http://forum.donanimhaber.com/m_4986765/mpage_1/key_//tm.htm
    tartışılmaya başlanmıştı fakat asıl konuyu dağıttığı için bu önemli konuyu yeni bir başlıkta inceledim.

• Hatta bu da el sıkışma olayının resimli mesimli anlatımı:

http://www.emule-project.net/home/perl/help.cgi?l=1&topic_id=135&rm=show_topic
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.