Şimdi Ara

easytronic, ışıkta vitesi boşa almak.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,astra h easytronic aracım var.İnternette okuduğum bir kaç yazıda;
    eaystroniclerin tamamen durduktan sonra fren basılıyken şanzıman boşta çalışırmış diye okudum.
    Yani baskı balataya zararı yok diyorlardı.Bayi deki Aracı teslim eden şoför de boşa almak gerekmediğini söylemişti.
    Fakat bugün servise telefon ettiğimde ışıkta durunca vitesi N konumuna(boşa) almak gerektiğini,baskı balataya zarar vereceğini söyledi.
    Siz neler biliyorsunuz? veya n eler yapıyorsunuz?



  • merhaba
    ben bu sorunun cevabını bizzat OPEL SERVİSİNE gittim ve öğrendim
    EASYTRONİC VİTES KESİNLİKLE IŞIKLARDA VS BOŞA ALINMAYACAK VİTESLE ARAÇ STOP DURUMUNDA OLSA BİLE OYNANMAYACAK.
    bana verien cevap budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mclearen
    merhaba
    ben bu sorunun cevabını bizzat OPEL SERVİSİNE gittim ve öğrendim
    EASYTRONİC VİTES KESİNLİKLE IŞIKLARDA VS BOŞA ALINMAYACAK VİTESLE ARAÇ STOP DURUMUNDA OLSA BİLE OYNANMAYACAK.
    bana verien cevap budur.

    Merhaba

    Stop edecekseniz vitesi once N ye almak ve sonra kontagi kapamak gerek, kullanma kilavuzunda bu sekilde yaziyor.
  • Bizede bir usta söylemişti.Işıklarda dururken arabayı N ye al yoksa şanzımana zarar verebilirsin demişti.
  • Beklemelerde boşa almak lazım aksi takdirde baskı balatanız çok daha çabuk bitecektir, aynı manuel viteslerde olduğu gibi kırmızı ışıkta eğer ayağınız debriyajda vitese takılı beklerseniz baskı balata daha çabuk aşınacaktır. Bu sadece easytronic vitesler için de değil DSG powershift EDC gibi şanzımanlar için de geçerli. hepsi robot debriyaj kullanıyor ve siz drive da beklediğiniz sürece elektromekanik bir motor şanzımanı basılı tutuyor . Easytronic'in baskı balatası da normal astranınkinden daha pahallı.
  • Benim araştırmalarım sonucunda da öğrendiğim ışıga geldiniz frene basılı beklersenız düz vitesli araçlarda debriyaja basıp bekliyormuş gibi oluyor.budurum debriyajın gereksiz ısınmasına neden olur hemde uzun vadede ömrünü kısaltır,ama vitesİ boşa alırsanız yukarıdaki sorunları yaşamazsınız.ben eğer ışık 20-30sn sürecekse boşa almıyorum ama daha uzunsa boşa alıp bekliyorum.
  • 1,5 yıl h kasa hb EASYTRONİC kullandım hiç boşa atmadım, ihtiyaçta duymadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    1,5 yıl h kasa hb EASYTRONİC kullandım hiç boşa atmadım, ihtiyaçta duymadım.



    Durum zaten ihtiyac duyup duymamaniz ile alakali degil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umit

    Beklemelerde boşa almak lazım aksi takdirde baskı balatanız çok daha çabuk bitecektir, aynı manuel viteslerde olduğu gibi kırmızı ışıkta eğer ayağınız debriyajda vitese takılı beklerseniz baskı balata daha çabuk aşınacaktır. Bu sadece easytronic vitesler için de değil DSG powershift EDC gibi şanzımanlar için de geçerli. hepsi robot debriyaj kullanıyor ve siz drive da beklediğiniz sürece elektromekanik bir motor şanzımanı basılı tutuyor . Easytronic'in baskı balatası da normal astranınkinden daha pahallı.



    DSG araçlarda aracı N (Boşa) almaya gerek yoktur. (Frene tam güç uygulandığı takdirde her hangi bir sıkıntı oluşmayacaktır.) Yalnız frene bastığınızı sanıp yeterince basmaz iseniz işte o zaman sıkıntı oluşmaya başlayacaktır.

    Bilgilerinize...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79


    quote:

    Orijinalden alıntı: Umit

    Beklemelerde boşa almak lazım aksi takdirde baskı balatanız çok daha çabuk bitecektir, aynı manuel viteslerde olduğu gibi kırmızı ışıkta eğer ayağınız debriyajda vitese takılı beklerseniz baskı balata daha çabuk aşınacaktır. Bu sadece easytronic vitesler için de değil DSG powershift EDC gibi şanzımanlar için de geçerli. hepsi robot debriyaj kullanıyor ve siz drive da beklediğiniz sürece elektromekanik bir motor şanzımanı basılı tutuyor . Easytronic'in baskı balatası da normal astranınkinden daha pahallı.



    DSG araçlarda aracı N (Boşa) almaya gerek yoktur. (Frene tam güç uygulandığı takdirde her hangi bir sıkıntı oluşmayacaktır.) Yalnız frene bastığınızı sanıp yeterince basmaz iseniz işte o zaman sıkıntı oluşmaya başlayacaktır.

    Bilgilerinize...








  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.